مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان ابطال و برای اصلاح به هیئت دولت ارجاع شد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: هیئت تطبیق مقررات، مصوبه ۱۰ درصد افزایش حقوق بازنشستگان مغایر با ماده ۹۶ قانون کار تشخیص داده است و بر اساس اصل ۱۳۸ قانون اساسی این مصوبه را ابطال و به هیئت دولت ارجاع خواهد داد.

مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان ابطال و برای اصلاح به هیئت دولت ارجاع شد

ولی اسماعیلی با اشاره به نشست عصر امروز (دوشنبه 30 خرداد ماه) هیئت تطبیق مصوبات درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ، گفت: هیئت تطبیق مصوبه 10 درصد افزایش حقوق بازنشستگان را مغایر با ماده 96 قانون کار تشخیص داده است و بر اساس اصل 138 قانون اساسی این مصوبه را ابطال و در نهایت این مصوبه برای اصلاح به هیئت دولت ارجاع داده خواهد شد.

وی یادآور شد: شورای عالی کار افزایش حقوق بازنشستگان را 38 درصد و دولت 10 درصد مصوب کرده بود، در جلساتی که داشتیم هیئت تطبیق ادله کمیسیون اجتماعی مبنی بر خلاف بودن این مصوبه هیئت دولت را پذیرفت.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: البته هیئت تطبیق مصوبات دولت به صورت رسمی در این زمینه اعلام نظر خواهد کرد.

اسماعیلی گفت: این جلسه پیرو تصمیمگیری نشست روز شنبه برای تصمیمگیری نهایی پیرامون مصوبه هیئت دولت در هیئت تطبیق مقررات برگزاری شده بود.

بر اساس این گزارش، «ولی اسماعیلی» رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح جلسه اول این هیئت درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به تسنیم گفته بود که این نشست پیرو مباحثی که در مورد مصوبه هیئت دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مطرح شده بود و کمیسیون اجتماعی آن را مغایر با ماده 96 قانون تأمین اجتماعی دانسته بود، برگزار شد. ضمن اینکه هفته گذشته نیز نشست هیئت تطبیق مقررات جهت بررسی این مصوبه برگزار شده بود و روز شنبه هفته جاری نشست کارشناسی این هیئت برگزار شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی بیان کرد: حقوقدانان حاضر در این نشست مخالف مغایرت این مصوبه با اصول قانون اساسی و ماده 96 قانون تأمین اجتماعی بودند و معتقدند در این ماده تصریح شده است که دولت باید این افزایش حقوق را مصوب کند بنابراین می‌تواند در آن دخل و تصرف هم داشته باشد.

اسماعیلی یادآور شد: اما اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس هم بر این مهم تأکید دارد که هم طبق اساسنامه سازمان تأمین اجتماعی که آن را یک مؤسسه عمومی غیردولتی می‌دانیم، دولت حق دخالت در امور اداری و منابع این سازمان را ندارد. همچنین بر اساس ماده 96 قانون تأمین اجتماعی که در آن تصریح شده است افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی باید مطابق با افزایش هزینه زندگی آنها و متناسب با تورم سالانه صورت گیرد و این در حالی است که در مصوبه هیئت دولت حقوق این قشر تنها 10 درصد افزایش یافته است که مغایر با ماده 96 قانون تأمین اجتماعی و مصوبه هیئت امنا و هیئت مدیره تأمین اجتماعی است که مصوب کرده بودند سایر سطوح 38 درصد افزایش داشته باشند اما دولت در این مصوبه دخالت کرده و آن را به 10 درصد کاهش داده است.

وی با اشاره به یکی دیگر از موارد مورد تأکید کمیسیون اجتماعی که در این نشست مطرح شده است، افزود: با توجه به اینکه در این مصوبه به مالکیت فرد و پرداختی‌های حق بیمه اشاره شده است، با اصول 46 و 47 قانون اساسی مغایرت داشته و نقض آشکار حقوق مالکیت در پرداخت‌های بیمه افرادی است که حق بیمه پرداخت کرده‌اند.

اسماعیلی اظهار کرد: ما معتقدیم با توجه به اینکه به حق پرداخت افراد اشاره شده و سازمان تأمین اجتماعی بر اساس منابع و مصارف اداره می‌شود، دولت حق دخالت در افزایش یا کاهش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را نداشته است. از سوی دیگر در بودجه سنواتی هیچ‌گونه اشاره، اعتبارات و تکلیفی برای سازمان تأمین اجتماعی در این زمینه دیده نمی‌شود بنابراین مواردی که در مصوبه هیئت دولت به آن اشاره شده مثل جزء (4) بند (الف) فصل (12) قانون بودجه سال 1401 هیچ‌گونه ارتباطی با سازمان تأمین اجتماعی ندارد و تنها مرتبط با بازنشستگان نیروهای مسلح و سازمان صندوق بازنشستگی کشوری است.

به گزارش تسنیم، هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در جلسه امروز خود با توجه به چندین جلسه کارشناسی و دعوت از نمایندگان دولت، سازمان تأمین اجتماعی و بازنشستگان تأمین اجتماعی و استماع نظرات آنها، در جلسه فوق العاده امروز خود مصوبه دولت را مورد ایراد قانونی قرار داده است.

پس از این جلسه قربانعلی مهری دبیر این هیأت عنوان کرد:هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین به استناد اصول 85 و 138 قانون اساسی و قانون نحوه اجرای این اصول به طور مستمر در جلسات خود تمامی مصوبات تصویب نامه های هیأت وزیران را بررسی و نظرات خود را در این خصوص با تأیید ریاست مجلس به دولت اعلام می‌کند.

دبیر هیأت با تشریح فرایند بررسی و رسیدگی به مصوبات در این هیأت اظهار داشت: به استناد قانون نحوه اجرای اصول 85 و 138 قانون اساسی، نتیجه بررسی های ابتدایی هیأت، به دولت اعلام می شود تا از فرصت قانونی حداکثر 10 روزه نسبت به اصلاح مصوبه مورد ایراد و یا ارسال پاسخ مستند و مستدل اقدام کند.

وی ادامه داد: امروز نیز پس از چندین جلسه بررسی و استماع آرای کارشناسی کلی اطراف ذینفع، مصوبه موضوع تعیین مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان در سال 1401 را مغایر با قوانین تشخیص داد و موارد مغایرت را با عنوان رأی مقدماتی به دولت اعلام می‌کند.

مهری در ادامه افزود: دولت بعد از وصول ایراد هیأت، یک هفته مهلت دارد تا نسبت به اصلاح مصوبه خود اقدام کند و در غیر این صورت و یا عدم وصول پاسخ مستند و مستدل از سوی دولت، نظر هیأت تطبیق قطعی شده و به دولت اعلام خواهد شد و پس از آن مصوبه دولت ملغی الاثر خواهد شد.

دبیر هیأت تطبیق مصوبات در پایان با تشریح ابعاد حقوقی این مصوبه اعلام کرد: با تعامل خوبی که میان دولت و هیأت تطبیق برقرار است اطمینان داریم بهترین تصمیم گرفته خواهد شد و با اصلاح مصوبه، مشکلی وجود نخواهد داشت.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 46
  • محمد
    0

    هر ادم عاقلی میدانست این مصوبه غیر قانونی وغیر شرعی است بجز اقایان وزیر ودار و دسته شان که هنوز هم بر این تامین اجتماعی سیطره دارند ما از دولت میخواهیم راهشان را این قماش بیسواد وعوامفریب وهرج ومرج طلب جداکنند وبیشتر ازاین موسفیدان جامعه را ازار ندهند

    نظرات شما -
    • ایرانی آباد و آزاد
      0

      واین وسط بازی بازنشستگان تامین اجتماعی توسط مجلس و دولت همچنان ادامه دارد!!!!
      شان مردم و بازنشستگان توسط نظام و دولت منصوبش اصلا حفظ نمی شود.....

    • ایرانی آباد و آزاد
      0

      واین وسط بازی بازنشستگان تامین اجتماعی توسط مجلس و دولت همچنان ادامه دارد!!!!
      شان مردم و بازنشستگان توسط نظام و دولت منصوبش اصلا حفظ نمی شود.....

  • ناشناس
    0

    ببینید این هیأت دولت سیزدهم با تصویب و ابلاغ مصوبه مغایر با ماده 96 قانون تأمین اجتماعی چه مشکلاتی هم برای مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی و هم برای هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی و هم برای کمیسیون اجتماعی مجلس و هم برای هیأت تطبیق مقررات مجلس ایجاد کرده است! اتلاف وقت، انرژی، سرمایه و ورود خسارت به مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی از تبعات تصمیم غیرقانونی هیأت دولت سیزدهم در مورد افزایش 10 درصدی مستمری مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی بوده است!

  • کوروش
    0

    چرا و چگونه یارانه مستمری بگیر ماهی یک میلیون و سیصد هزار تومانی را قطع کردین و او را دردهک ۱۰ قراردادین چه کسانی مسئول بررسی هستند.کی نظارت میکنه

  • محمود
    0

    آقای ریسی چشم وگوشش به زبان ودهن کسان دیگره،چون دراین کارا تجربه نداره

  • قاسم
    0

    خداوند آخر عاقبت این مصوبه را بخیر کند.
    حالا دوباره توپ افتاد زمین دولت و می‌گویند که می‌تواند دخل و تصرفی هم بکند.
    دوباره چه چیزی مصوب شود که مغایر مواد ۹۶ و ۱۱۱ نباشد و دولت از خر شیطان پایین بیاید ، خدا می‌داند.

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    چهار ماهه بازنشستگان تامین اجتماعی و خانواده آنان در فشار و استرس و ناراحتی به خاطر این حق قانونی و حداقلی خود قرار دارند.....!!! چهار ماهه انواع تورم و گرانی اجناس گریبانگیر این قشر ضعیف است !!!!!
    لعنت بر تصمیم گیران در دولت که اینگونه حقوق اولیه این قشر آسیب پذیر و ضعیف را پایمال و چهار ماهه این قشر را بازی و روانه خیابون کردند.. لعنت بر این دولت و عدالتش ..

    نظرات شما -
    • 0

      سیاه نمائی نکنید هر کس سیاه نمائی کند دُژمن است.

  • ناشناس
    6

    بازنشستگان کشوری در خوابند

  • ناشناس
    1

    خدا رو شکر واقعا با این تورم افزایش ۱۰ درصدی مسخره بود

  • اکبر
    1

    واقعا جای تاسف دارد یک نفر بیایید با چرت وپرت گفتن ووعده های دروعین سر دولت را کلاه بگذارد این همه عزل ونصب کند وقانون باین روشنی را نقض کند وباعث بهم ریختن نطم عمومی جامعه شود ونزدیک دومیلیون خانواده را سه ماه زجر بدهد براحتی استعفا بدهد وبرود ویک نفر هم نگویید خرت بچند تازه بعضی اقایون حقوقدان میگیرند از ایشان دفاع میکنند از بی قانونی وخلاف شرع ، خدایا ما بکجا رسیدیم کمک کن

  • ناشناس
    0

    ح ا زودتر نابودشان کنه اول جلو چشم ما فلج بشید خ دتان وخانواده اده هایتان تا آب شدن شما مثل شمع رو ببینیم بی‌خدا های پست

  • ناشناس
    0

    هر فرد یا جناحی از این دولت ناکار آمد رئیسی حمایت کند به ملت و کشور خیانت کرده.

  • ناشناس
    0

    این پیروزی مبارکباد مستاجرین یاد بگیرد
    تاوان بخور بخور اینها را با چند شغله شدن
    روی خانواده و خود تخلیه نکنید

  • بازنشسته تامین اجتماعی
    0

    فقط این وسط آقای رئیسی با روح و روان میلیونها بازنشسته و خانواده آنها بازی کرد و بدجوری‌این افرادرا آزار و اذیت کرد و خودشو منفور تر از همیشه در بین مردم نشان داد خداوند فقط ازتو و بداندیشانی مثل تو نگذرد

  • بازنشسته تامین اجتماعی
    0

    آقای رئیسی فقط با لجبازی و کینه و غرور با مردم و قشر بازنشستگان رفتار کرد و خودش رو منفور و پست تر از همیشه به مردم‌نشان داد خداوند به راه راست هدایتش کنه چون لیاقت نگهبان جلوی پاستور هم‌ندارد چه برسد بعنوان رئیس جمهور ایران بزرگ

  • ناشناس
    1

    خدا شما را هدایت کند ما حرفی نداریم

  • ناشناس
    0

    خدایابازنشسته هابه کی شکایت ببرند.خدایاتمام کسانی که دراین کارشرکت داشتند روبه روزنداری بازنشسته هادچارکن انشاءالله ای خدای مهربان داد ما راازاین نامسلمانان بگیرازشخص رییس حکومت تا آخریش

  • ناشناس
    0

    امیداست دولت بعد از رفتن وزیر نالایق مصوبات را با کار کار شناسی بیشتر انجام دهد چون اگر دولت قانون رازیر پا بگذارد دیگر اعتماد به دولت برای بقیه کارها هم رنگ میبازد امیدواریم بیشتر هم به فکر متوسط بگیران هم باشد ودر قطع یارانه های باز نشیتگان هم فوری تجدید نظر کند ومبالغ بلوکه شده را آزاد کند تا دوباره به سر نوشت این مورد هم دچار نشود وزیر قبلی نمی دانم باچه استدلالی با این ابر تورم یاراته سیصد هزار تومانی راقطع کرد ودولت رافریب داد مدت یکماهه برسی هم ده روزی است تمام شده وخبری از برداشت یارانه های بلوکه شده نیست همه مردم ایران سهم دارند لطفا حق کشی نکنید ولی مالیات را درست دریافت کنید

  • کریمی
    0

    چند ماه باید در فشار فقر دست پا بزنیم بخاطر یک ادم بی سواد وقتی ۳۸ در صد تسویب شد وزیر خواست بگوید ریس منم باید هیچ وقت اینجور بی سوادها را در دولت راه ندهند باعث فقر بدبختی مردم همین افراد خود فروخته هستند

  • بازنشسته بیچاره
    0

    اقای اسماییلی دمتان گرم ضمن خسته نباشید برای ابطال مصوبه هیعت دولت ازشماوتمامی کسانیکه دراین عمل خیر انجام وظیفه نمودید وحق به ناحق رفته مارااحیاع کردید سپاس به تمامی دلسوزان وننایندگان کانونهاسراسر کشور خداقوت دلاوران کام ماراشیرین کردید

  • عباس بازنشسته
    0

    خدا پدر ومادر آقای اسماعیلی را بیامرزد انشاله این برنامه افزایش حقوق بازنشستگان را درست اجرا کننن

  • ناشناس
    0

    تا امسال همه چی درست بود چرا دولت قانون شکنس می‌کنه و در کارها فاصله ایجاد میکنه؟

  • ناشناس
    0

    اینها که اینطور با روان مردم بازی می کنند نه دین دارن نه ایمان چطور در دولت جمهوری اسلامی استخدام می شوند چرا دلسوز جامه نیستند یک خدا شناس تمام گاری که می کند برای رضای خدا باید کار کند نه برای بد نام کردن نظام دشمن اصلی ملت و حکومت همین افراد هستند کاش اقای وزیر به گوشش برسد ملت ایران اگاه شده چه گسانی برای خدمت به نظام جمهوری اسلامی و ملت مایه می گذارند و این اقا خلاف عرف و خلاف درد مردم مرتکب گناه شده من از حق خودم نمی گذرم اقای وزیر که دنبال پست مقام هستی برو یک خورده درس انسانیت یاد بگیر

  • فاطمه
    0

    بازنشستگان کشوری پس چی ما هم ده درصد اضافه شده هیچ کسی هم از بازنشستگان کشوری صداش در نمیاد انگار به این ده درصد راضی هستن

  • ناشناس
    0

    دولتمردی که اشکارا قانون را نقص میکند خدا به داد اون مملکتی برسه که اینا میخوان اداره کنن واقعا خدا به فریاد برسه این نقص قانون کهردیگه دست کسی درکارنبود پس کرم درخت ازخود درخت بدبخت ملت ما

  • معتمدی
    0

    سلام
    قانون روشن و واضح است لیکن آقایون خود را فراتر از قانون می بینند
    باز هم از کمیسیون اجتماعی مجلس تشکر می شود که پیگر موضوع و حق حقوق مستمری بگیران بودند

  • ناشناس
    0

    چرا نظر رو چاپ نمیکنی شما هم با وزیر دستتون تو یک کاسه هست روانی شدیم بخاطر اینک اقای وزیر اثبات کند حرف اول اخر خودش می زند با روان مردم بازی کرده چهار ماه چهل درصد اجناس گران شده و ده درصد اضاف کرده باید همین چهار ماه وزیر با همین حقوق زندگی می کرد ما چیز دیگری ازش نمی خواهیم

  • ناشناس
    0

    جنگ زرگریه. زور مجلس به حضرت آیت الله العظمی دکتر مهندس رئیسی نمی رسه. یه تبصره گذاشتن که دولت باید ظرف ... روز پاسخ بده. هفته دیگه میگن پاسخ دولت قانع کننده بود. تمام.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      برادر یا خواهر گل گفتی. امروز 31 خرداد دولت گفت هیئت تطبیق مجلس غلط کرده.

  • 0

    افزایش حقوق حق بازنشستگان تامین اجتناعی است
    افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حق این افراد است، دولت ورود کند و اجازه ندهد بازنشستگان بیش از این با مشکل موجه شوند، چشم امید بازنشستگان به این افزایش حقوق است.

  • مابه‌التفاوت افزایش حقوق خرداد ماه فقط برای بازنشستگان مبلغ 1 میلیون الی 1 میلیون 100 هزار تومان واریز شده است شرم آور و تاسف بار است
    0

    مابه‌التفاوت افزایش حقوق خرداد ماه فقط برای بازنشستگان مبلغ 1 میلیون الی 1 میلیون 100 هزار تومان واریز شده است شرم آور و تاسف بار است

  • 0

    فقط اجرای مصوبه قانونی شورای عالی کار برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعتبار قانونی دارد.
    قانون شکنی کافی است!

  • 0

    ناتوانترین قوه قضائیه در جهان متاسفانه فقط ایران بوده است.
    هر روز هزاران نفر در مورد مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور در رسانه های اعتراضی می کنند ولی متاسفانه دولت، مسئولان، نمایندگان مجلس وغیره هیچ کاری، اقدامی، پیگیری، بررسی و رسیدگی نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟

  • 0

    شرم آور و تاسف بار است که افرایش ۱۰ درصد حقوق در خرداد ماه سال ۱۴۰۱بازنشستگان تامین اجتماعی ۴۰ سال پیش است، نه سال ۱۴۰۱
    افزایش ۱۰ درصد حقوق در سال ۱۴۰۱ اهانت، توهین، بی احترامی و بازنشستگان تامین اجتماعی بوده است.
    دولت سیزدهم حقوق ۵۷ درصد حداقل بگیران بازنشسته تأمین اجتماعی را در راستای حفظ تناسب پرداخت با سایر صندوق‌های بازنشستگی را افزایش داد.
    دولت سیزدهم حقوق ۵۷ درصد حداقل بگیران بازنشسته تأمین اجتماعی یک دروغ بزرگی بوده است افزایش حقوق بازنستگان تامین اجتماعی با ۲۰ الی ۳۵ سال سابقه بیمه فقط ۱۰ درصد با مزایای مخلف افزایش یافته است شرم آور و تاسف بار است.

  • ناشناس
    1

    سوال اینجاست آیا حقوق دولتمردان، مسئولین، مسئولان و نمایندگان مجلس مانند بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق و با مزایا فقط 10 درصد افزایش و اصافه شده است.
    دریافت افزایش حقوق دولتمردان، مسئولین، مسئولان و نمایندگان مجلس بیشتر از 10 درصد حرام است.

  • 0

    و این درحالی است که رئیسی خودش رئیس قوه قضائیه هم بود پس چرا در مورد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، قانون و عدالت را رعایت نمی کند و رعایت نکرده است چرا؟

  • و این درحالی است که رئیسی خودش رئیس قوه قضائیه هم بود پس چرا در مورد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، قانون و عدالت را رعایت نمی کند و رعایت نکرده است چرا؟
    0

    و این درحالی است که رئیسی خودش رئیس قوه قضائیه هم بود پس چرا در مورد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، قانون و عدالت را رعایت نمی کند و رعایت نکرده است چرا؟

  • مسبب ظلم وشرمندگی بازنشستگان مخابرات هر کسی هست انشاالله به بازنشستگی نرسد
    0


    مسبب ظلم وشرمندگی بازنشستگان مخابرات هر کسی هست انشاالله به بازنشستگی نرسد

  • ناشناس
    0

    ۳۸ درصد + ۵۱۵ هزار تومن .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      راستی چرا ۵۱۵ هزار تومن رو تو خبرها انداختن.
      یهو ماستمالی نکنن😅😅😅😅

  • ناشناس
    0

    لطفاً در دولت به سوابق واریزی بیمه از طرف شخص دقت عمل نشان بدهند.شخصی که سی سال بیمه پرداخت کرده.چرا با ده سال پانزده سال.لیست سال.در یک طراز حقوقی قرار بگیرد.لطفا رسیدگی نماید.ممنون

  • ناشناس
    0

    جالبه توجه اونایی که لاف میزنن.
    آمریکا رو ال میکنن و بل میکنن.
    جنگ بشه قایم میشن.
    و سرباز بدبخت جلوی توپ دشمنه!!!!
    همیشه همینطوره!!!
    ۳۰ سال مفت میخورن به عنوان نیروی نظامی!!
    که مثلا اگه جنگ شد از کشور دفاع کنن!!
    تجربه ۸ سال جنگ با عراق نشون داد!!
    ۹۵ درصد شهدای عزیز یا سربازن یا بسیج!!!

  • ناشناس
    0


    5ماه دوندگی برای دریافت وام 100 میلیون تومان بدون ضامن
    بانک‌ها برای پرداخت وام 100 میلیون تومان بدون ضامن مانع‌تراشی می‌کنند
    حدود 5 ماه است که برای دریافت وام 100 میلیون تومان بدون ضامن اقدام کرده‌ایم، اما بانک‌های عامل به بهانه‌های مختلف، از پرداخت وام بدون ضامن خودداری می‌کنند. از مسئولان ذی‌ربط انتظار می‌رود که برای الزام بانک‌های عامل به پرداخت وام اقدام کنند.
    بازنشسته تامین اجتماعی


  • صمد احمدی نژاد
    0

    بهتر است دولت به قانون و مقررات تمکین نموده و اینقدر بر خواسته ظالمانه خودش در پایمال کردن حقوق بازنشستگان اصرار نکند و اجازه دهد مصوبات شورایعالی کار و تامین اجتماعی مبنی بر افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان و از کار افتادگان اجرایی شود والا تبعات سوء سیاسی و اجتماعی متوجه نظام خواهد شد و در رسانه های مختلف داخلی و خارجی شنیده میشود دستهایی در تلاش اند تا فرهنگیان و دیگر اقشار ناراضی را نیز با این موضوع پیوند دهند و خواسته صنفی و بحق این قشر را به سیاسی تبدیل نمایند البته بنظر میرسد دولت نیز نسبت به این قضیه بی میل نیست چرا که برخورد با تجمعات سیاسی راحت تر از تجمعات صنفی بوده و فورا برچسب آمریکایی و اسرائیلی میخورد فلذا بر عهده رییس مجلس و رییس جمهور است که سریعا این مشکل را حل و فصل نمایند در غیر اینصورت دنبال مقصر نگردند و خودشان مسوول و پاسخگو خواهند بود من بعنوان یک شهروند و دلسوز نظام صلاح دونستم که این موضوع را یادآور شوم انشاالله که شما مسوولین هم بقدر و اندازه من احساس مسوولیت کرده باشید .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها