لزوم بازنگری در مصوبه حقوق بازنشستگان/ پیگیر افزایش حقوق هستیم

رئیس کمیته صندوق های بازنشستگی مجلس گفت: افزایش حقوق بازنشستگان طبق هزینه‌ های زندگی ماده ۹۶ تأمین اجتماعی انجام شود و این ماده توسط هیئت وزیران نقض شده و این مصوبه نیازمند بازنگری است.

لزوم بازنگری در مصوبه حقوق بازنشستگان/ پیگیر افزایش حقوق هستیم

محمد کعب‌ عمیر، به دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نمایندگانی از کانون‌های مختلف بازنشستگان و مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد، اشاره و اظهار کرد: در این نشست به صورت ویژه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بررسی شد.

وی گفت: به موجب مصوبه مورخ ۱۹ تیرماه ۱۳۷۳، سازمان تأمین اجتماعی، سازمانی غیردولتی بوده و جزو مؤسسات و نهادهای عمومی و غیردولتی و موضوع تبصره ماده ۵ قانون محاسبات عمومی کشور است.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس ادامه داد: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سایر سطوح باید بر اساس هزینه‌های زندگی ماده ۹۶ تأمین اجتماعی صورت گیرد که هیئت وزیران این ماده را نقض کرده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش حقوق باید بر اساس مصوب شورای عالی کار ۳۸ درصد باشد که این مورد هم نقض شده است.

کعب عمیر تصریح کرد: علاوه بر این ماده ۹ قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی مبنی بر عدالت بیمه‌ای نیز نقض شده و در اقدامی عجیب‌تر شاهد حذف ماده ۷۷ قانون تأمین اجتماعی بوده‌ایم که موضوع آن افزایش سایر سطوح مستمری بگیران بوده که با تصمیم اخیر هیئت وزیران نقض شده است.

کعب عمیر در حمایت از بازنشستگان اظهار کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس به طور محکم، قاطع و همسو با صدای مطالبه صنفی بازنشستگان ورود کرده و از وزیر و هیئت وزیران خواستار عمل به قوانین تأمین اجتماعی بویژه ماده ۹۶ تأمین اجتماعی شد.

رئیس کمیته صندوق‌های بازنشستگی مجلس تاکید کرد: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سایر سطوح باید براساس هزینه‌های زندگی ماده ۹۶ تأمین اجتماعی صورت گیرد که هیئت وزیران این ماده را نقض کرده که معتقد هستیم این مصوبه مورد بازنگری قرار گیرد.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    این ظلم و تبعیض و بی عدالتی دولت و وزیر نادان آن در نحوه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در تاریخ و اذهان ماندگار شد...!!!بازنشستگان بعد سه ماه حرافی و تعلل و جلسات بی خاصیت دولت و..... هنوز حقوق پارسال را می گیرند و بدون افزایش!!!!!! در صورتیکه گران کردن یک شبه است.. لعنت بر این عدالت شما..
    باید وزیر محاکمه و پاسخگوی اعمال و گفتار و ظلم های خود باشد...

  • ناشناس
    0

    البته تا اخر سال طول میکشد .

  • ناشناس
    3

    حق با دولت است
    اگر فقط جقوق بازنشستگان تامین اجتماعی زیاد شود بازنشستگان کشوری لشکری و... اعتزاض می کنند چون ظلم وستم با رانت و گروه بازی و فامیل بازی در حال انجام است و باعث تشنج عمومی وتحریک بازنشستگان غیر از تامین اجتماعی می شود و مسئولان باید عدالت و قانون هماهنگ راجرا کنند.

  • رئیسی
    0

    توروح پدرتان .سگ... آخه دهدرص به حقوق بازنشستاگان لشکری وکشوری اضافه کردید .مگر نون به گدا میخواهید بدهید .باید افزایش براساس نرخ تورم باشد وبه اونی هم که کارمند نیست رسیدگی بشه بتونه راحت زندگی بکنه .باید به بازنشستگان لشکری وکشوری هم اضافه بشه درغیر اینصورت کل ایران با بازنشستگان تامین اجتماعی میریزیم تو خیابون .شما دوست دارید شیشه شکسته بشه خونی ریخته بشه تا کاردرست شود .مردمم دیگه کارد به استخونشون رسیده اونا هم انشاالله ملحق میشند کسبه هم همینطور یکدفه کاخ ظلم ستم بیدا 43ساله را نابو میکنیم .آخ خدا میشه ما مردم نابودی این لا مذهبای بی دین را ببینیم

  • محمود
    0

    جناب کعب امیر.الان هل من ناصرینصرنی بازنشستگانه.آیا جوانمردی پیدا میشه به مابازنشتگان مظلوم یاری کنه؟بخدادیواری کوتاه ترازدیوارمابازنشسته ستمدیده نیست.وماچشم براه یاری امثال کعب امیرها هستیم..

  • ناشناس
    0

    زیر بار ستم نکرده ایم زندگی

  • ناشناس
    0

    ناشناسی که میگی دولت حق دارد باید همخونی با لشگری و کشوری داشته باشد مطالعه کن بعد نظر بده لشگری و کشوری دولتی است اما تامین اجتماعی خصوصی است ما خودمان حقوق خودمان را میدیم حقوق لشگری و کشوری رو دولت ما نباید به اتیش شما بسوزیم فشار به ريیسی بیار حقوقتان را زیاد کنه تازه حقوق لشگری و کشوری را هم از ما قرض میگیرند میدند دولت باید پولهای ما رو که میلیاردها تومن است را به نامین پس بده. پس اظهار نظر نکن.

  • ناشناس
    0

    در کنار این آشوبی که ایجاد کردن یواشکی دارن طرحهای عجیبی مثل اجازه شلیک به لباس شخصی ها و طرح صیانت رو از پیش میبرن . اینها بازیهای کثیفی است که هرچه بیشتر مردم را ازخود متنفر می کنند .!!!!!!!!

  • ناشناس
    0

    آقای محکم !!!!! ذسه ماه از سال گذشت و الان با حقوق پارسال داریم ماه چهارم سال را پشت سر میذازیم . یه کم از محکم بودنت کم کن و شل ترش کن . دولت مرد از اینهمه محکمی !!!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها