دختر رئیس‌جمهور فیلیپین، در مقام معاون، سوگند یاد کرد

سارا دوترته، دختر رودریگو دوترته، رئیس جمهوری پوپولیست در حال کناره‌گیری فیلیپین، در پی کسب پیروزی قاطع در انتخابات و به‌رغم سوابق حقوق بشری که پدرش در دوره ریاست جمهوری خود از بابت کشتار هزاران مظنون مرتبط با جرایم مواد مخدری به جا گذاشت، در مقام معاون رئیس جمهوری جدید فیلیپین سوگند یاد کرد.

دختر رئیس‌جمهور فیلیپین، در مقام معاون، سوگند یاد کرد

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این مراسم تحلیف در شهر داوائو، زادگاه خانواده دوترته و جایی که سارا دوترته به عنوان شهردار خدمت کرده و دو هفته پیش از شروع به کار رسمی وی در سمت جدیدش برگزار شده است.

قرار است فردیناند مارکوس جونیور، رئیس جمهور منتخب فعلی فیلیپین و پیروز انتخابات، در تاریخ ۳۰ ژوئن در شهر مانیل مراسم تحلیفش را به جا آورد.

سارا دوترته در حالی که لباس سنتی سبز رنگ به تن داشت، پس از ادای سوگند در مقابل یک قاضی دادگاه عالی فیلیپین در حین قرار دادن دستش روی انجیلی که توسط مادرش نگه داشته شده بود، در سخنرانی خود گفت: "من بهترین یا باهوش‌ترین فرد فیلیپین و جهان نیستم، اما هیچکس نمی‌تواند بر سرسختی دل من به عنوان یک فیلیپینی غلبه کند."

دوترته با اشاره به آرایی که به دست آورد و در ضمن تشویق هزاران نفر از طرفدارانش، گفت: "صدای ۳۲.۲ میلیون فیلیپینی بلند و واضح و پیامشان خدمت به سرزمین مادری بود."

سارا دوترته که مادر سه فرزند است، خواستار اتحاد ملی و فداکاری برای خداوند شد و از فیلیپینی‌ها خواست تا  قهرمان میهن‌پرست ملی این کشور، خوزه ریزال، را الگوی خود قرار دهند. او به مشکلات اجتماعی دیرینه‌ای که کودکان فیلیپینی با آنها روبه رو هستند، از جمله فقر، خانواده‌های از هم گسیخته، مواد مخدر غیرقانونی، قلدری و انتشار اطلاعات غلط در اینترنت اشاره کرد و از والدین خواست تا ارزش‌های صداقت، انضباط، احترام به دیگران و شفقت را در آنها جا بیندازند.

رودریگو دوترته‌ی ۷۷ ساله، رئیس جمهوری در حال کناره‌گیری فیلیپین در مراسمی که شدیدا تحت تدابیر امنیتی در یک میدان عمومی در نزدیکی ساختمان شهرداری در شهر بندری داوائو برگزار شد، اعضای بخش وی.آی.پی شرکت‌کننده در مراسم را رهبری می‌کرد. او از اواخر دهه ۱۹۸۰ کارش را به عنوان شهردار آنجا شروع کرد.

در دوره ریاست جمهوری دوترته اجرای کمپین وحشیانه مبارزه با مواد مخدر زیر نظر او برجسته شد. کمپینی که در جریانش هزاران مظنون عمدتاً خرده پای جرایم مواد مخدری به ضرب گلوله پلیس یا نیروهای دیگر کشته شدند. این قتل‌های مواد مخدر توسط دیوان کیفری بین‌المللی به عنوان جنایت احتمالی علیه بشریت در حال بررسی است.

پیروزی‌های انتخاباتی اخیر سارا دوترته و مارکوس جونیور، باعث نگرانی گروه‌های چپگرا و حقوق بشری به دلیل عدم تصدیق جنایات گسترده حقوق بشری رخ داده در زمان پدرانشان از سوی آنها شده است.

مارکوس جونیور و سارا دوترته روی مفهوم مبهم وحدت ملی بدون پرداختن به درخواست‌های فعالان از آنها برای محاکمه رودریگو دوترته پس از بازنشستگی از سیاست، کمپین کردند.

سباستین دوترته، یکی از پسران رئیس جمهوری در حال کناره‌گیری فیلیپین، جانشین خواهرش در شهرداری داوائو خواهد شد و پسر دیگر او، پائولو دوترته، در انتخابات ۹ مه، کرسی مجلس نمایندگان فیلیپین را به دست آورد. پدر این رئیس جمهوری در حال کناره‌گیری فیلیپینی زمانی به عنوان فرماندار سابق داوائو خدمت کرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها