نامه مطهری به رئیسی درباره احیای برجام

نماینده سابق تهران در مجلس در نامه‌ای به رییس‌جمهور خواهان «احیای برجام» شده است.

نامه مطهری به رئیسی درباره احیای برجام

علی مطهری در نامه‌ای به رییس‌جمهور خواهان «احیای برجام» شده است. او که سابقه ۱۲ سال حضور در قوه مقننه ایران را دارد در این نامه خطاب به آقای رییسی با اشاره به اینکه «ایران هم‌اکنون دارای دانش هسته‌ای» است این سوال را مطرح کرده که «چرا باید طوری عمل کنیم که زمینه بازگشت پرونده ایران به شورای امنیت برای فعال کردن مکانیزم ماشه توسط طرف‌های دیگر برجام و بازگشت قوی‌تر تحریم‌ها فراهم شود؟»

مطهری با بیان اینکه «چه بخواهیم یا نه، اقتصاد ایران به برجام و رفع تحریم‌ها گره خورده» از رییس‌جمهور درخواست کرده که «شجاعانه و بی‌اعتنا به فضای احساسی برخی تندرو‌ها از شرط خروج سپاه از لیست سازمان‌های تروریستی» چشم‌پوشی شود؛ چراکه به گفته او در پس مشکلات کنونی بر سر احیای برجام «آن که مظلوم واقع شده، ملت ایران است که قربانی شعار‌های نامعقول شده و کشورش از توسعه باز مانده است.»

 

متن کامل این نامه را بخوانید.

جناب حجت‌الاسلام آقای رییسی

دامت برکاته

رییس‌جمهور محترم

با سلام، همان‌طور که مستحضر هستید حال اقتصاد و معیشت مردم خوب نیست و بخش اعظم آن ناشی از تحریم‌هاست. اینکه گفته می‌شود ما اقتصاد کشور را به برجام گره نمی‌زنیم، یک سیاست غیرواقعی و شعاری است، زیرا ما چه بخواهیم و چه نخواهیم اقتصاد کشور به برجام و رفع تحریم‌ها گره خورده است.

قوی‌ترین اقتصاد‌های جهان نیز نمی‌توانند مدت طولانی در شرایط تحریمی ایران به حیات خود ادامه دهند. پایداری ایران ناشی از ماهیت ایدئولوژیک نظام سیاسی و مردم ایران بوده است. اما اگر فلسفه این پایداری برای مردم کمرنگ شود و روشن نباشد که چرا باید این سختی‌ها را تحمل کنیم و در ازای آن چه چیزی به دست می‌آوریم ممکن است این استقامت مخدوش شود.

اکنون ما صاحب دانش هسته‌ای هستیم و می‌توانیم نیاز‌های دارویی و کشاورزی و سوخت رآکتور‌های هسته‌ای خود را برطرف کنیم. همین مقدار یک افتخار بزرگ برای ایران است. سوال این است که وقتی ما اعلام کرده‌ایم که دنبال تولید سلاح هسته‌ای نیستیم. چرا باید طوری عمل کنیم که زمینه بازگشت پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل برای فعال کردن مکانیزم ماشه توسط طرف‌های دیگر برجام و بازگشت قوی‌تر تحریم‌ها فراهم شود؟ از روسیه و چین هم کاری ساخته نیست، ضمن اینکه اساسا به آن‌ها اعتماد نداریم.

خروج نام سپاه از فهرست تروریسم امریکا خواسته بحقی است، ولی وقتی صهیونیست‌ها بایدن را متقاعد و شاید مجبور کرده‌اند که آن را نپذیرد تا به این وسیله برجام منهدم شود، اصرار بر آن، در جهت خواست اسراییل حرکت کردن است.

آن‌ها سپاه ما را تروریست نامیده‌اند و احکامی را بر آن بار کرده‌اند، ما هم نیرو‌های امریکا در منطقه خاورمیانه موسوم به سنتکام را تروریست نامیده‌ایم و دست‌مان برای اقداماتی باز است.

انتظار از جناب‌عالی به عنوان رییس‌جمهور این است که از طریق شورای عالی امنیت ملی این معضل را حل کنید، همان‌طور که مقام رهبری حل این معضل را به عهده شما و این شورا گذاشتند. نیاز به شجاعت و بی‌اعتنایی به شعار‌های گذشته عده‌ای خام و جامد فکر است که برجام را خیانت می‌دانستند و حالا معلوم شده که موهبت بوده است و آن‌ها کشور را از توسعه بازداشته‌اند.

به عنوان نمونه اکنون میدان مشترک نفتی ایران و عراق به نام آزادگان سال‌هاست که توسط عراق با سرمایه‌گذاری خارجی در حال استخراج است و حق ملت ایران به خاطر تحریم‌ها در حال ضایع شدن است. همین‌طور است میدان نفتی آرش در دریای خزر که میان ایران و آذربایجان مشترک است. ایران فرصت‌های زیادی را خصوصا در حوزه نفت و گاز از دست داده است و همسایه‌ها نهایت استفاده را برده‌اند.

در این میان آنکه مظلوم واقع شده است ملت ایران است که قربانی شعار‌های نامعقول گردیده و کشورش از توسعه باز مانده است.

برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی باید بنیه اقتصادی کشور قوی باشد و این جز با بهبود روابط با دنیا و رفع تحریم‌ها رخ نمی‌دهد. با یک کشور فقیر که با برخی همسایه‌های خود نیز روابط خوبی ندارد و آن‌ها از ترس ما به دامن اسراییل افتاده‌اند نمی‌توان به آرمان آزادی فلسطین رسید.

از جنابعالی به عنوان رییس‌جمهور درخواست می‌کنم شجاعانه و بی‌اعتنا به فضای احساسی برخی تندروها، حال که به خاطر لابی صهیونیست‌ها زورمان به خروج سپاه از فهرست ظالمانه امریکا نرسید، از این شرط صرف‌نظر کنید و با بازگشت به برجام، کشور را از وضع ناهنجار موجود نجات دهید. برادران سپاه نیز چنان‌که قبلا گفته‌اند، راضی به پیوند زدن برجام به سپاه نیستند. آن‌ها راه بی‌اثر کردن فشار‌های امریکا را پیدا خواهند کرد. برای شما دوام توفیقات الهی را از خدای متعال مسئلت دارم.

با تقدیم احترام علی مطهری

منبع: اعتماد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 72
  • ناشناس
    1

    بسیار عالی.
    فکر کنم خواست عموم مردم باشه

  • داود
    1

    حرف حساب

  • ناشناس
    1

    افکار پوسیده ی چهل و سه ساله داره مردم ایران رو نابود میکنه زمان روحانی که نگذاشتید کار انجام بشه حداقل اینقدر وجود داشته باشید خودتون به سرانجام برسونید به خدا عمر مون تموم شد ولی یه نفس راحت نکشیدیم ولی شما و بچه هاتون هر چیزی که برای مردم عیب است شما انجام میدهید مردم باید از تولید داخلی حمایت کنند ولی شما آقایون نه اخه کی گفته مردم باید فدا بشن تا شما به خواسته هاتون برسید ...

    نظرات شما -
    • بهروز
      8

      دولت روحانی زیاد قابل اعتمادنبوداحتمال سوتی دادنش خیلی بودبا اون برادرش وبرادرمعاون اولش ورییس خصوصی سازیش و...اما دولت رییسی بایدبه این وضع خاتمه دهدبا آمریکا مذاکره کنداگرزورگفتند وبیش ازحدزیادخواهی کردندمثلا بحث موشکی واقتدارنظامی واینها را هم پیش کشیدندخب قبول نکنیم ما چه خوشمون بیاد چه نیایدفعلا آمریکا برای اکثرکشورهای جهان کدخداست بدون چراغ سبزآمریکا،هرکاری بکنیم اروپا وکشورهای منطقه جرات دوستی واقعی با ما را نخواهندداشت.

  • ناشناس
    24

    اون زمان که در راس بودی
    بهت انتقاد میکردن
    سر میبریدی
    الان دیگه حرفت برو نداره

    نظرات شما -
    • amir
      0

      به ناشناس
      پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۴۶:۱۵
      بدبختی ما ایرانی ها همین وارونه دیدن ها و همه را خوب و بد به یک چشم دیدن هاست ، به جای اینکه کمک کنیم گره ها باز شود ، ندانسته افترا و توهین کن جناب ناشناس

  • حقیقت
    4

    نامه را اشتباهی فرستاده باید می‌رفت جای دیگه

  • عادل
    1

    حرف حساب جواب ندارد ...درود بر مطهری

  • ایران زمین
    3

    هشتادو پنج میلیون ایرانی فدای فلسطین کرده اید .......

  • سسسس
    1

    افرین

  • خون جیگر
    22

    آن زمان که در مجلس بودی و این بلا ها را می‌دیدی چرا دم نزدی ....

  • ناشناس
    0

    حاکمیت و دولت توهم مقاومت در برابر زیاده خواهی های دشمن را نبایستی با سرنوشت نابودی برجام گره بزند! با احیای برجام نقشه های دشمن خنثی و برملاء خواهد شد.

  • عبداله
    0

    میدان آرش در خلیج فارس است و سه کشور ایران، کویت و عربستان مدعی آن هستند.

  • ناشناس
    27

    آدم باید چقدر پرت و اوت باشه که مطهری بیاد نصیحتش کنه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      15

      خودت حرف حساب را ، پرت متوجه شدی بقیه را هم مثل خودت ندان

  • ناشناس
    33

    هشت سال تجربه برجام خسارت محض کافی نیست.اگر برجام هنری داشت درآن هشت سال روحانی وظریف می قاپیدندورشکستگان سیاسی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      با کمی تامل و بدون غرض ورزی باید پذیرفت ک منافع ملی و اقتصاد کشور در گرو ب نتیجه رسیدن مذاکرات است و ربطی ب هیچ دولتی ندارد زیرا منافع ملی در الویت بر هر سلیقه سیاسی ست

    • محمود
      0

      همین بنزینی که می زنی مدیون پالایشگاه خلیج فارسه که تو دوره کوتاه برجام به سرانجام رسید. کدام ادم عاقل و سالمی انسداد راههای تجارت یک کشورو به نفع اون کشور میدونه؟؟؟؟

  • 22

    مشکلات مردم و کشور دیگر با احیای برجام هم حل نخواهد شد و حل نمی شود

  • 10

    اسرائیل جنایتکار از ابتدا درباره مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات و برنامه صلح آمیز هسته ای اخبار جعلی منتشر می‌کند.
    گروسی بی ادب مدیر کل آژانس هم از ابتدا برای اسرائیل جنایتکار جاسوسی کرده است.

  • 9

    آژانس بین المللی انرژی اتمی خودش تاکنون از جنایتکاران دفاع و حمایت آمریکا کرده است و هنوز هم دفاع و حمایت می کند
    و این در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی خیانتکار از سلاح هسته ای آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل دفاع و حمایت و استقبال می کند.

    نظرات شما -
    • amir
      0

      چین و روسیه هم بمب اتم دارند ، ولی با بمب اتم دنیا آباد میشود یا ویران ؟ در ضمن بمب اتم ارزشی ندارد چون نه روسیه نه امریکا و حتی هیچ دیوانه ای نمیتواند از آن استفاده کند ، مگر دیوانه گانی که بخواهند جنگ جهانی سوم شروع شود که ان شاءالله پروردگار یکتا عاقبت شان را مثل یزید و شمر و امثال آنها قرار دهد .

  • هه
    4

    رییسی خودش یه دست نشونده و جیره خوار بله قربان گویی بیش نیس داستان چیه که تو جیره خور واسه روشنفکر نمایی و اوپوزیسیون نمایی خود بهش نامه میزنی تا کاری را انجام دهد که در اراده و فرمان شخص دیگریست که او و امثال او را به بهانه انقلابی و جهادی گری به مردم تحمیل کرده

  • فهیم
    22

    مشدعلی نامه را به دایی بایدنت بنویس

    نظرات شما -
    • 📃
      0

      فهیمه خانوم
      دایی خودت رو به دیگران نسبت نده لطفا"

    • ناشناس
      0

      عجب لاتی هستی آبجی فهیم!خواهر نقی معمولی!

  • ناشناس
    2

    چرخ اقتصاد بر مدار ایدئولوژی نمیتونه بچرخه.و متلسفانه هیچ کس توجه نمیکنه .همون سال 57 هم اگر مردم این روزها رو میدیدند هیچوقت انقلاب نمیکردند.سیاست زدگی افت دولتمردان ماست و همین افت زندگی همه مردم رو فلج کرده...امروزه بجز جیره خوران نظامی و حوزوی کسی دل خوش از عملکرد مسئولین نداره ...

  • مظلوم
    2

    درود وصد درود به آقای مطهری حرف حقیقت تلخ است

  • ناشناس
    14

    اگر کس فکر می کند مشکلات مردم و کشور با احیای برجام حل می شود 100 درصد اشتباه می کند.

  • ناشناس
    1

    کل مردم ایران الان باحرفهای ایشون موافق هستن ولی یه سری تندروودلال تحریم توکشورهستن که نمیزارن کار پیش بره وهشتادوپنج ملیون جمعیت بایدچوبشوبخوره بله راست میگه باید صلح بشه تودنیابایداشتی بشه ازجنگ غیرازضررچیزی نمی آید به کسی موافقم باحرفاش

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      برادران نظامی بجزارتش.

  • 0


    از وعده ۳ روزه حل مشکل بورس تا پایان فساد و رانت
    این فعال سیاسی بیان کرد: آقای رئیسی فکر می‌کند با انتخاب این کابینه دیگر راحت شده است و الان باید به استان‌ها سفر کند تا ببیند مشکلات مردم چیست.

  • 3

    روحانی: اینکه می‌گویند ۳۰ درصد مشکلات از تحریم است، غلط است

  • 9

    اگر روحانی یک سال دیگر باشد با برجام دلار سه هزاری را کرد سی و پنج هزار تومان حالا هم با برجام دو می تواند دوباره کشور را نابود کند

  • 0

    علت واقعی قطع مذاکرات برای احیای برجام چیست؟

    نظرات شما -
    • مظلوم🗒
      0

      علت واقعی ترامپ ، اسرائیل و امثال آنها ، خوب چرا دولتمردان ما با بایدن فرصت سوزی میکنند که ترامپ و هیتلر صفت ها به آرزوی شان برسند ، دولتمردان ما که میخواهند از مظلوم دفاع کنند چرا بایدن را اتفاقا" هل میدهند سمت اسرائیل و عربستان ، و چه سودی برای چه افرادی داشته است که مثلا مبادا مسئله یمن زودتر با کمک ایران و بایدن و در اصل خود یمنی ها حل میشد ، نه اینکه یمنی ها تندرو پرچم آتش میزدند که آنها هم ایرانی ها را که سابقه زیر پا گذاشتن و آتش زدن پرچم شان را دارند مقصر بدانند .

  • 12

    برجام از سال 1394 تاکنون اقتصاد کشور را نابود کرد

  • مذاکره ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی وغیره متاسفانه از سال 1392 تاکنون اقتصاد کشور را نابود کرد
    12

    مذاکره ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی وغیره متاسفانه از سال 1392 تاکنون اقتصاد کشور را نابود کرد

  • نه تنها یک برجام، بلکه 100 برجام دیگر هم نمی تواند مشکلات مردم و کشور را حل کند.
    7

    نه تنها یک برجام، بلکه 100 برجام دیگر هم نمی تواند مشکلات مردم و کشور را حل کند.

  • 4

    آمریکا نه تنها برجام را باب طبع خود می‌خواهد بلکه برای ادامه مذاکرات

  • آمریکا با خروج از برجام خطا و اشتباه بزرگی مرتکب شد
    5

    آمریکا با خروج از برجام خطا و اشتباه بزرگی مرتکب شد

  • 7

    برجام مشکل روابط بانکی ایران را حل نکرد/ «تقریبا هیچ» حرف دلم بود

  • ناشناس
    1

    دمت گرم داداش خیلی خیلی مردی

  • Mm
    11

    آقای مطهری لطفا بفرمایید به دستور چه کسی این نامه را نوشته اید .چون فکر نمی کنم خودتان راسا این جرات و اجازه را داشته باشید.

    نظرات شما -
    • 🗒
      0

      شما به بزرگی خودت ببخش که بدون اجازه جنابعالی نامه نوشته اند ، این را به خود آقای مطهری بگو ، اعصاب بقیه را هم خرد نکن که ان شاء الله صبر خداوند متعال هم یک روزی تمام خواهد شد . ان شاء الله زودتر قیامت شود همه به آرزویشان برسند ولی نه با بمب اتم یا جنگ و خونریزی ، همان که پروردگار متعال مقدر فرموده اند .

  • ناشناس
    0

    مردم نباید تقاص انتخاب غلط دولت را پس بدهند/ مشکل با رفتن و آمدن یک وزیر حل نمی‌شود
    دولت فقط می‌تواند از طریق حل مسائل اقتصادی مردم را نسبت به اقدامات خود امیدوار نگه‌دارد.

  • عاشق حاج قاسم
    14

    یعنی سپاه عزیز اگه پنج تا دوست مثل علی یه مطهری منافق داشته باشه دیگه احتیاج به دشمن نداره خطر این مردک برا سپاه از اسرائیل بیشتره این یکی از بازوهای اسراییل وامریکا تو ایرانه

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      کاش حاج قاسم زنده بود ، لعنت خدا بر ترامپ و قاتلین حاج قاسم ،
      تویی هم که خودت را مثلا دوست میدانی هیچ وقت به دیگران تهمت و افترا و زود قضاوت نکن ، خدا را هزار مرتبه شکر که اون دنیا هم هست

  • سرباز کوروش
    8

    حالا چرا به این شیش کلاس نامه میدی، برو در خونه ی بزرگ اینها بست بشین، مردم هم حمایت میکنن...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      حالا توخودت دکترا داری،نابغه!!!نرفته بس بشینه، منتظردستورتوبوده!!!

  • ناشناس
    0

    باسلام آخری یکی حرف دل مردم زد آخه دیگه کارد به استخوان رسیده رحم کنیند به این مردم مسلمان

  • ناشناس
    2

    حرف درسته ولیاینا خودشان راضی هستن چون چاره ای جز این نیست از طرفی آمریکایی که شاه به اون ابر قدرتی که خواست ایران رو بهترین کنه نزاشتن میخواد ایران رو ذلیل کنه مرگ بر آمریکای جنایتکار که نزاشت شاه بمونه از هر نطر راحت بودیم چه از نطر حجاب و چه از نظر اقتصاد دین وایمان هم داشتیم روزای عاشورا وتاسوعا هم داشتیم

  • ناشناس
    4

    دوستان اسرائیل جنایتکار حامی تروریسم، گروهک تروریستی ضد انقلاب و منافقین، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی هستند و متاسفانه ایران هم با دوستان اسرائیل جنایتکار مذاکره و همه جانبه همکاری کرده است چرا؟

  • ایران باید از خروج آمریکا از توافق هسته ای و برجام درس بگیرد
    3

    ایران باید از خروج آمریکا از توافق هسته ای و برجام درس بگیرد

  • سعید
    0

    بایدتوافق کنندسپاه ازلیست تروریستی آمریکا خارج شوددرعوض ایران ومشخصا سپاه پایگاههای خودراازسوریه جمع آوری واسراییل هم پایگاههای خودرا ازکشورهای اطراف ایران جمع کندهدف آمریکاازتروریستی بودن سپاه بیشترسپاه قدس وپایگاههای مستقردرسوریه واطراف اسراییل است نه کل سپاه،وگرنه سپاه هم یکی ازنیروهای مسلح ایران است مثل ارتش، بدون دستوروخودسرانه اقدامی نمی کند،

  • ناشناس
    7

    اصلا اتفاقا اینانیست اینا همیش بهانه های واهی است اونا هیچی را ما دوست ندارند ببینند وگرنه که شاه همه چیز را در اختیار خودشان گذاشته بود اصلا چه مرگ شون بود ما در دو دوره زندگی می کنیم بخدا نقد این حرف ها نیست ماها را برای نابود کردن همدیگر لایق میدانند و بس ما نباید مثل بچه با شکلاتی گول بخوریم بخدا اصلا نقد سپاه و اینا نیست چند سال که ما را گرفتار کردند اتفاقا شاه هم میخواست همین کار را بکند یک میلیارد دلار به فرانسه داد چند میلیارد دلار به آلمان و آمریکا داد دیدیم که چه ها با ما تا حالا نشده ما باید بیشتر آگاهی و شعور خودمون را بالا ببریم باور کنیم نقد خیلی ذلالت ها دیگر است اونا همه چیز را برای خودشان میخواهند جنگ و نابودی و ...... سهم ما ..... مثل لیبی و .......

  • 0

    موضوع مذاکره صلح آمیز هسته ای هیچ ارتباطی و ربطی به برنامه موشکی، سپاه و منطقه وغیره ندارد.
    مشکل آمریکا و سه کشور اروپایی در توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین 100 درصد فقط بهانه و هم سیاسی بوده است.
    آمریکا و هم اروپا از ابتدا به دنبال عمل و اجرا برجام نبودن

  • ناشناس
    0

    نیروهای مسلح فدایی ملتند اما داره برعکس میشه

  • ناشناس
    0

    پیامبر بزرگ اسلام اهمیت زیادی به شورا میداد چرا درمورد برجام رفراندوم ازاد برگزار نمیشه

  • ارتش و سپاه در حال نبرد با یک دشمن هستند
    5

    ارتش و سپاه در حال نبرد با یک دشمن هستند

  • ناشناس
    1

    و این در حالی است که بانک مرکزی بخشنامه پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را در بهمن ماه سال 1400 به همه بانک ها در سراسر کشور ابلاغ کرده است ولی متاسفانه برخی مسئولین بانک ها از پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومان به بازنشستگان تامین اجتماعی ندادند، خودداری کردند و هنوز هم خودداری می کنند و متاسفانه در کشور هم قانون وجود ندارد بررسی، پیگیری و رسیدگی کند و تاکنون هم متاسفانه هیچ کسی پاسخگو و جوابگو نیست و نبوده است چرا؟

  • ناشناس
    2

    تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران باز هم به خاطر شکست آمریکا جنایتکار در شورای حکام آژانس بوده است.

  • ناشناس
    7

    آقای مطهری شما هم بله؟؟؟ در زمان من و شما شاه به فرانسه برای انرژی هسته ای یک میلیارد دلار به فرانسه داد که حتی یک دلار آن را در مقابل هیچ کاری انجام نداده پس نداده به آلمان هم همینطور و ...... ما این همه دلایل میبینیم اونا اصلا مشکل شون را نهفته بیان می کنند. هدف نهایی اونا اینه که ما را در ذلالت و درگیری با یکدیگر مثل کشورهایی که به این بلا دچارشون کردن ببینند مشکل اینجاست متاسفم برای خودمون که این هم از عاقلان جامعه تا افراد که تاریخ نمی خونن و کشورهای اطراف را نمی بینن و .... و افرادی که کاملا نمی خواهند ببینند؟؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • 0

      جناب! اگه شاه مونده بود بعد 5 سال ایران دارای پیشرفته ترین راکتورهای اتمی می شد ولی به برکت شما نه تنها آن طرحها تعطیل شد چند ده برابر هزینه اش صرف راکتور بوشهر شد تا صنعت اتمی ورشسکته اربابها در روسیه نجات پیدا کنه.

    • 🗒
      1

      آقای تاریخ دان ، تاریخ را جنابعالی کجا خوانده ای آلمان به جای روسیه میساخت ، ولی وقتی ایران آمریکا را شیطان بزرگ و بقیه هم که مشخص میباشد شیطان کوچک ، اوضاع پیچیده شد ، در ضمن دولتمردان ملعون آن زمان آلمان بزرگترین خیانت را در حق مردم ایران با سلاح شیمیایی انجام داده ولی چه ربطی به صدراعظم آلمان الان دارد که متاسفانه بعضی ها تا ابد باید آمریکا و آلمان را دشمن خود بدانند

  • ناشناس
    7

    شرم آور است و این در حالی است که علی مطهری ناتوان و عاجز متاسفانه در زمان دولت حسن روحانی هیچ کاری برای حل مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نکرده است

    نظرات شما -
    • 🗒
      0

      کارمندان و کارگران سخن جنابعالی بسیار متین ولی بازنشسته ها را احمدی نژاد حقوق ها را افزایش داد با فروش سکه و ذخایر ارزی و یا چاپ اسکناس که چه نتیجه ای داشت

  • 7


    آمریکا جنایتکار با غنی سازی ایران مشکل دارد، اما با زیر دریایی اتمی استرالیا نه
    آمریکا جنایتکار غنی سازی ایران را نمی خواهد، اما زیر دریایی اتمی به کشورهای اروپایی می فروشد شرم آور و تاسف بار است.

  • ناشناس
    0

    آقای رئیسی مشت نمونه خروار ه یه شهری بری میبینی که همه مشکل اقتصادی دارن دیگه هی هرروز سفر میکنی که چی بشه برو بشبن داخل نهاد ریاست جمهوری فکری بحال برجام کن که کشور داره ازبین میره دست دست نکن.

  • یعقوب نظیفی
    0

    من ازاقای مطهری تشکر می کنم که دردملت راخوب می فهمد وبه ریس جمهور نامه می نویسداصولگرایان که مخالف برجام هستند شایدازتوافق کردن ایران ضرر مالی می کنندانهایی که باداشتن کارخانه ها ومافیا بازیها ازعدم توافق با به وجود امدن گرانی وتورم بیشترین خون را ازرگهای مردم می کشند اینها علاوه بردشمنی بادین اسلام بامردم خود دشمن می باشندوتمام خانواده خودرادرخارج ایران زندگی می کننددرود بربرجام سلام برسپاه حقیقی برای نفع مردم ایران که خودرا فدا می کنند حرف حق حرف اقای مطهری است مردم ایران هم این حرف راتایید می کنند.

  • امیر
    0

    کاش حاج قاسم زنده بود ، لعنت خدا بر ترامپ و قاتلین حاج قاسم ،
    تویی هم که خودت را مثلا دوست میدانی هیچ وقت به دیگران تهمت و افترا نزن ، زود هم قضاوت نکن ، خدا را هزار مرتبه شکر که اون دنیا هم هست

  • رهبر شیراوند
    0

    هسته‌ای کشورو نابود کرده دیریازود مردم میریزن توخیابون جناب رئیسی برجام رودرست کن مث کبک سرت رو زیر برف نکن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها