اعتمادآنلاین:

حکم اکبر طبری در دیوان عالی کشور نقض شد

حکم محکومیت اکبر طبری معاون سابق اجرایی رئیس قوه قضائیه که از سوی دادگاه به حبس محکوم شده بود از طرف دیوان عالی کشور نقض شده است.

حکم اکبر طبری در دیوان عالی کشور نقض شد

اعتماد آنلاین نوشت:

اکبر طبری که در دوره پیش از ابراهیم رئیسی معاون اجرایی رئیس قوه قضائیه بود به دلیل برخی از جرائم ارتکابی از جمله تشکیل باند چندنفره ارتشاء در شعبه ۵ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به ۳۱ سال حبس محکوم شد.

اکبر طبری در این پرونده ۱۰ عنوان اتهامی داشت که در هشت مورد دادگاه او را مجرم شناخت، در دو مورد اتهامی دادگاه او را مجرم ندانست.

اکبر طبری بابت تشکیل شبکه چندنفره ارتشاء با وصف سردستگی و اخذ رشوه‌های متعدد به ۳۱ سال حبس تعزیری و ضبط اموال ناشی از ارتشاء و انفصال دائم از خدمات دولتی و بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.

سخنگوی وقت قوه قضائیه هنگام اعلام محکومیت اکبر طبری گفت: در عنوان اتهامی تحت عنوان پولشویی اکبر طبری به ۱۲ سال و نیم حبس تعزیری و قریب به ۶۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی و ضبط اموال موضوع پولشویی محکوم شده است.

او با اشاره به برخی از عناوین ضبط اموال ناشی از ارتشاء در پرونده گفت: حکم ضبط سه دستگاه آپارتمان مسکونی در برج روما در کامرانیه تهران عبارت از یک واحد به مساحت ۶۳۳ متر، واحد دیگر به مساحت ۳۸۸ متر و واحد سوم به مساحت ۳۸۰ متر، صادر شده است.

همچنین یک واحد آپارتمان در خیابان پاسداران در یکی از برج‌های مجلل به مساحت ۶۳۳ متر از ناحیه دادگاه ضبط شده است.

پنج قطعه زمین در شهرستان بابلسر که تبدیل به یک باغ‌ویلای بسیار بزرگ شده و ویلایی مجلل در آن ساخته شده نیز ضبط شده است.

او بیان داشت: یک قطعه زمین مشجر به مساحت ۱۶۷۵ متر در نجارکلای لواسان نیز ضبط شده است. همچنین یک وحد آپارتمان اداری به مساحت ۱۰۸ متر در مجتمع اداری سانا و یک قطعه زمین به مساحت ۳۰۰ متر در بلوار کریم‌خان زند و طبقات پنج و شش ساختمان احداثی در بلوار کریم‌خان زند به عنوان بخشی از اموال و وجوه ناشی از ارتشاء است که از ناحیه دادگاه حکم به ضبط آن‌ها صادر شده است.

در مجموع این متهم به قریب به هزار میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده است و علاوه بر آن به حدود ۱۷۹ میلیارد ریال ضبط وجوه نقدی که بابت ارتشاء اخذ کرده محکوم شده است.

در صورت قطعی شدن این دادنامه، بر اساس قانون مجازات اشد که ۳۱ سال حبس و ضبط اموال ناشی از ارتشاء و جزای نقدی و انفصال ابد از خدمات دولتی است، قابل اجراست.

بنا بر اطلاعاتی که خبرنگار ما به دست آورده است، بخشی از حکم محکومیت به حبس اکبر طبری در دیوان عالی کشور نقض و پرونده او برای بررسی مجدد به دادگاه بدوی ارسال شده است.

این پرونده با اعتراض وکیل طبری به دیوان عالی کشور رفته بود و حالا طبری و وکیلش بسیار امیدوارند تا در رسیدگی جدید او بتواند در بخشی از اتهامات برائت بگیرد.

تکذیب نقض حکم محکومیت اکبر طبری

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 36
  • رضا شاه
    2

    اگه من بودم او را در تنور نانوایی می انداختم پس روحم شاد

    نظرات شما -
    • داروغه ناتینگهام
      1

      معلومه نقض میشه چون چاقو دسته خودشو نمی بره

    • بهنام
      2

      اگر انداخته بودند فعالان حقوق بشر مثل مسیح علی‌نژاد و شیرین عبادی و نسرین ستوده دست به اعتراض و راه‌اندازی کمپین می‌کردند .

  • شهروند
    3

    اين طبرى چه شباهتى با استاد جمشيد هاشم پور داره خداييش اگه يه فيلمساز يا مستند ساز خواست داستان طبرى را به تصوير بكشه حتماً از آقاى هاشم پور دعوت كنه

  • ناشناس
    0

    آورین بر جناب آقای دکتر سید طبری آورین

  • ناشناس
    0

    مفسدین اقتصادی واختلاسگران مثل طبری را که حق الناس کردند باید اعدام کرد، چراکه با اعمال نفوذ بسیار ظلم کردن وزندگیها را نابود کردن،،،،با انفصال وتوقیف اموال نامشروع به آنها فرصتی برای رانت وتبانی مجدد درجهت نقض احکام صادره داده میشود،دقیقاً مانند همین احکام صادره!!!!!
    کسیکه در جایگاه تظلم خواهی فساد کرده وباعث ظلم به مردم میشود خصوصاً در دستگاه قضا علاوه بر توقیف اموال نامشروع باید به اشد مجازات محاکمه و درس عبرت دیگران شود نه مورد عف وبخشش؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      عزیزم ناراحت نباش این نخوره یکی دیگه هست که بخوره. حالا اینایی رو شمردن به کیا میرسه آیا یک قران میذارن کف دست ما؟ ؟؟؟

  • ناشناس
    0

    طبری هست میتونه حکم‌نقض کنه

    این وکیل باید به مظلومی هم‌معرفی میکردن

  • بابا زید
    0

    همین نقص حکم هم متاسفانه باید با دیده شک وتردید نگریسته شود که چگونه وازطریق چه نفوذی انجام شده است

  • ناشناس
    5

    اینطور رسانه های فاسد با آبروی اشخاص بازی کردند و حالا بنده خدا احتمال دارد تبرئه شود. چرا؟ تا یک فرد بی کفایت را محبوب کنند و در قالب رئیس دولت به ملت تحمیل نمایند.

  • ناشناس
    0

    افتابه دزد نیست که در سه سوت به زندگیش پایان دهند.رفیق و ندیم از ما بهترانی است که اگر ریشی بجنبانند شاید محکوم مقدس طلبکار هم بشود!

  • بهرلم
    0

    از اول معلوم بود دادگاه تتاتر ی بیش نیست و قضات داد گاه که رفیق وشریک خود را محکوم نمی کنند آنهم معاون اقای رئیس جمهور فعلی .

  • دادگاه
    0

    نقض حکم یعنی آزادی ،،،نصف ونصف ،،،هرچه داشته نصفش راداده وازاد می‌شود

  • عدالت
    0

    طبری چون از جنس خود اقایان قوه قضاییه است دیوان عالی حکمش را نقض کرده اگر ادم عادی بود که به اعدام محکوم میشد بااین همه خیانت واختلاس به 20سال حبس محکوم شده ان هم نقض شده این اقا طبق عدالت اسلامی حکمش اعدام است چرا قوه قضاییه ایران احکام نمایشی صادر می کند که برای احاد مردم شبه انگیز وجای سوال باشد حکم مرتضوی دادستان قبلی هم مثل همین طبری نمایشی بود وخیلی از اقایان دیگر که نام بردن اسامی انان مجالی نیست

  • محمود
    0

    طبری ازخودبدنه حکومته.گفت که سربازولایته.حالاچاقودستشومیبره؟

  • ناشناس
    1

    مثل داداش رفیق دوست زودی آزاد میشه

  • ناشناس
    1

    اگر امیرمومنان ع حاضر بودند، احتمالا الان هم طبری را گردن می‌زدند و هم حامی و پشتیبان او را. چون به دین اسلام همانند منافقین و کفار عمدا ضربه زدند.

    نظرات شما -
    • حیران
      1

      مطمئنی هستید همچین کاری می کند اگر میکرد در زمان خودش چرا بیشتر مردم فرار کردن رفتن پیش معاویه

    • ناشناس
      0

      اکثر مردم ذاتا گرایش به فساد و شیطان دارند چون زودتر به لذات پست دنیوی می رسند و به راحتی شکمهایشان را با اموال حرام پر میکنند. جمع شدن آدمهای فاسد اطراف امویان که در همه زمانها و همه مکانها وجود داشته و دارند، امری بدیهی است. به هر حال سالم زیستن در این دنیا، هزینه های زیادی خواهد داشت.

    • ناشناس
      2

      توهم عدالت علی . علی دو تاشمع داشت یکی برای مصرف شخصی و . . . !!!!

    • ناشناس
      0

      همه از امام علی ع صحبت میکنند ولی در خفا با وسوسه های شیطانی، کارهای اموی صفت را انجام میدهند مخصوصا مدیران نالایق.

  • ایرانی
    0

    منم دیشب خواب دیدم مردم طبری را روی دستهای خود بلند کردند و گرد شهر میگردند و میخوانند که ما در شهر گشته ایم از تو بی گناهتر نیافتم هر چه است دزد است پس تو هم بیا بیرون .

  • عباس
    0

    ماشاالله به دزد پروری...باید این جانور دزد اعدام شود .یکبار حکم درست بدهید تا درس عبرتی به بقیه بشودو مردم امیدوار شوند به جمهوری اسلامی

  • ناشناس
    0

    دادگاه بیشتر شبیه سریک میمونه.

  • نسن لر
    0

    به احترام خون شهدا فقط اعدام یک مفسد فی العرَض است یک درنده است نفس بی شرمانه ای داشته است طناب به گردنش کنیدبچرخانید تا سلام عدالت هم شکل بکیرد

  • ناشناس
    0

    خدا کنه که دادگاه تحت فشار و نفوذ،تصمیم نگیرد،خدا کند هرچه حق باشه به کرسی بنشینه،مضافا چون این مجرم خودش جز مقامات ارشد قوه بوده بایستی با دقت و وسواس بیشتری به آن رسیدگی شود تا افکار عمومی قوه را متهم نکنند که جانب همکار و رییس خود را گرفته و او را تبرئه و یا با تخفیف مواجه نموده است.خدا کند مثل دادگاه یونان،دادگاه ما هم مستقل از حکومت باشد.و بارها علیه حکومت رای دهد و استقلال خود را به رخ دنیا بکشاند.انشاالله

  • حاج س طوسی
    0

    کاش محاکمه وی مستقیم از تلویزیون میلی پخش کنید تا مردم شاهد فساد سیستماتیک باشند.

  • لبب
    0

    با اسم امامان عزیز آبروی آنها را هم برده اند تو گند کاری

  • ناشناس
    0

    صددرصد توسط سیستم قضا بیگناهی این بنده خدا تایید میشه و میتونه اموالی رو که با سالها تلاش و کد یمین و عرق جبین بدست آورده پس بگیره . خدا رو شاکریم الحمدلله

  • احمدی
    0

    ارازل و اوباش همین برائت گرفتن افراد با نفود که می‌بینند میان روز روشن به زور طلا و جواهرات از دست زنها تو خیابون به زور در میارن میقاپن

  • دروغگوها
    0

    خبر فوری ،کاش نظر سنجی میگذاشتی،ببینی ایا مردم با اشد مجازات موافقند ،،یا با رافت اسلامی!!!؟

  • علی
    0

    از نظر روابط که کل قوه قضاییه دوست و رفقاش هستن یه دادگاهی نمایشی هم زمان جو گیری و قدرت نمایی دولت جدید و برای بزرگ کردن رئیسی برگذار کردن که بگن اومده با فساد مبارزه کنه که الان مشخص شد نمایشی سیاسی بیش نبوده و گذاشتن آبها از آسیاب بیوفته و رای رو ببرن تو اعتراض و نقضش کنن و چند میلیاردی از طبری بگیرن به عنوان رد مال و آزادش کنن و طبری بمونه با صد ها میلیارد بقیه پولهای کثیفی که با عوض کردن احکام قضایی مردم بدبخت و حق و نا حق کردن و کارچاق کن و رشوه گرفتن بدست اورده .وقتی میگن فساد تا مغز استخوان رخنه کرده مثال دقیقش ماجرای طبری هستش حکم انفصال از کار با میلیارد ها پول و ملک و زمین کار براش سمه الان فقط میره تو پنت هاوس و ویلاهاش سلطنت میکنه با پولهای حرام به برکت حکومت مدعی عدالت .

  • ناشناس
    0

    چرا اکثر اختلاسگران خودشون رو سرباز ولایت معرفی می کنن؟

  • حسن لر
    0

    خون اشام شهدای عزیز را اعدام گنید نان خشک می خورم ولی این شیطان اسمش را نبینم اعصابم راحته

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      آقا حسن این من و تو هستیم که حقمان را خورده اند.این چه گفتمانی هست،آبروی ما لرها را بردی. آقای طبری بحق نانوشته خود رسیده و در کل حقش را ازین جامعه بی در و پیکر گرفت .هیچ رشوه و پولشویی هم نداشته است.مگر ندیدی آقای لاریجانی آملی ازش حمایت کرد و بیانه ی صادر شد و قبل از این دادگاه فعلی ،تبرئه شده بود.

  • ح
    0

    معنی حکومت اسلامی. !!!!!!اینه؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها