وکیل مدافع متهم خبر داد

تایید رای صادره برای حمید صفت در دیوان عالی کشور

وکیل مدافع حمید صفت از تایید رای صادره برای موکلش مبنی بر ارتکاب قتل غیر عمدی در دیوان عالی کشور خبر داد.

تایید رای صادره برای حمید صفت در دیوان عالی کشور

حسین شاهرخی در این باره گفت: شعبه ۵۱ (شعبه ۳۹ سابق) دیوان عالی کشور با صدور دادنامه قطعی ضمن رد فرجام خواهی معترضین رأی فرجام خواسته مبنی بر برائت حمید صفت از قتل عمد را تأیید کرد.

وی افزود: شعبه ۵۱ قتل غیرعمد  را تایید کرده است و فقط جنبه عمومی جرم باقی است.

بر اساس این گزارش، محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران، ۲۸ مرداد ماه سال ۹۶ از تشکیل پرونده برای حمیدرضا صفت، خواننده، به اتهام قتل و انجام تحقیقات در این خصوص خبر داد و گفت که دو سه روز پیش متهم با ناپدری خود درگیر شد که ناپدری او در بیمارستان فوت کرد و متهم اکنون در بازداشت است.

«حمید صفت» ششم خردادماه سال ۹۷ از زندان با قرار وثیقه آزاد شد.

در اواخر سال ۹۹ با اعتراض اولیای دم به آزادی وی این بار پرونده به کمیسیون ۱۱ نفره پزشکی قانونی فرستاده شد و برای برطرف‌ شدن ابهامات، بازپرس رسیدگی‌کننده به پرونده در دادسرای جنایی تهران، دستور تشکیل هیأت ۱۱ نفر متخصصان پزشکی قانونی را صادر کرد.

هیأت پزشکی در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند و در جلسه تحقیق از حمید صفت دفاعیات وی را شنیدند.

با تکمیل تحقیقات، با توجه به نظریه کمیسیون پزشکی و طبق ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی مبنی بر این که اگر کسی آگاهی داشته باشد که فرد بیمار است، با او درگیر شود، گرچه عمل نوعاً کشنده نباشد، او مرتکب قتل عمد شده است، کیفرخواست رپر معروف به اتهام قتل عمد صادر شد و حمیدصفت پای میز محاکمه ایستاد.

در جلسه دادگاه پس از دفاعیات متهم و وکیل او، قاضی پرونده دستور بازداشت حمید صفت را صادر کرد و پس از آن حکم قصاص او صادر شد.

۲۸ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ نیز اعلام شد که حکم قتل عمد و قصاص پرونده حمید صفت خواننده رپ با اکثریت آرای شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور نقض شده است و  پرونده حمید صفت  برای رسیدگی مجدد به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد و پس از رسیدگی دوباره در شعبه مذکور، حمید صفت ۱۱ مهر سال جاری  با  قید وثیقه یک میلیارد تومانی و به دستور قاضی  رحمانی ریاست شعبه ۸ دادگاه کیفری یک استان تهران از زندان اوین آزاد شد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • رد
    0

    مادرش مقصره پسر به این بزرگی داری برای چی ازدواج گرده حالابرای چی میایی به پسرت میگی مگه باباشه یا طلاق می گرفت یا می ساخت مردم با باباشون هم کنار نمیان چه برسه به شوهر ننه

  • یک معضل واقعی و تلخ
    0

    خدا را شکر که یک جان نجات پیدا میکند ولی خیلی سخت و بعید باشد که دادگاهها روی رای هم نظر و رای جدیدی بدهند !!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها