بیانیه وزارت خارجه در پی تصویب قطعنامه در آژانس

وزارت امور خارجه اعلام کرد: ایران به دلیل رویکرد غیرسازنده آژانس و تصویب قطعنامه، گام‌های عملی متقابلی را اتخاذ کرده که نصب سانتریفیوژهای پیشرفته و غیرفعال سازی دوربین‌های فرا پادمانی از جمله آنهاست.

بیانیه وزارت خارجه در پی تصویب قطعنامه در آژانس

مریم شریف زاده - وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران تصویب قطعنامه ارائه شده از سوی آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در نشست روز چهارشنبه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را به عنوان اقدامی سیاسی، نادرست و غیرسازنده تقبیح می‌کند. 

جمهوری اسلامی ایران بر اساس بیانیه مشترک مورخ ۵ مارس ۲۰۲۲ ، حسن نیت خود را در تعامل با آژانس با ارائه اطلاعات فنی دقیق نشان داد و انتظار این بود که آژانس نیز با رویکردی مستقل، بی طرفانه و حرفه ای، اقدامی سازنده و واقع بینانه در جهت عادی سازی موضوعات پادمانی که به اذعان خود آژانس به هیجوجه نگرانی عدم اشاعه ای نداشته، صورت دهد. ظاهرا برخی یادشان رفته که تمام موضوعات گذشته یکبار و برای همیشه در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۵ توسط شورای حکام بسته شد.  

جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های گذشته همواره با آژانس همکاری سازنده ای داشته و انجام بخش قابل توجهی از بازرسی های آژانس در سطح جهانی در ایران موید این نکته است به گونه ای که کشورمان در حال حاضر از شفاف ترین برنامه صلح آمیز هسته ای در میان کشورهای عضو آژانس برخوردار است.

  تصویب قطعنامه یادشده که بر اساس گزارش شتابزده و غیر متوازن مدیرکل آژانس و مبتنی بر اطلاعات دروغین و ساختگی رژیم صهیونیستی صورت گرفته است، نتیجه‌ای جز تضعیف روند همکاری و تعاملات جمهوری اسلامی ایران با آژانس در بر نخواهد داشت. 

همانگونه که قبلا نیز اعلام شده است جمهوری اسلامی ایران بدلیل رویکرد غیرسازنده آژانس و تصویب قطعنامه یادشده گام‌های عملی متقابلی را اتخاذ کرده که نصب سانتریفیوژهای پیشرفته و غیرفعال سازی دوربین‌های فرا پادمانی از جمله آنهاست.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • اصغر
    0

    بد بد بد

  • کاکُ
    0

    خرمشهر ها در پیش است

  • ناشناس
    1

    خدا لعنتتان کند ملت بدبخت دیگر تحمل اینهمه فشار را ندارند

  • مهدی
    2

    IR 8به نسل پیشرفته محسوب نمیشه .هند با IR120 غنی سازی میکند.بماند که غنی سازی با سانتریفوژ در کشورهای پیشرفته منسوخ شده

  • ناشناس
    1

    اقدامان مقتضی ایران در مقابل قطعنامه:
    1- افزایش قیمت دلار در بازلر داخلی تا 35 هزار تومان
    2- گران کردن بنزین تا سطح جهانی
    3- کران تر کردن تمام ارزاق عمومی
    4- افزایش مالیات بر درآمد کارمندان
    ......

  • ناشناس
    1

    واقعا غنی سازی به اینهمه خسارتش می ارزد

  • دادا
    2

    ازبس مغزهای کهنه و پوسیده کارهای کلیدی کشوررا تصرف کرده و کشوررا نابود میکنند این همه نخبه دانشگاهی داریم اینهمه اقتصاد دان دانشگاهی داریم چرا از انها استفاده نمیشود از مغزهای پوچ روحانیت استفاده میکنید مگر روهانیت سواد اقتصادی و کشورداری دارد کشور را دادید باد فنا دست بردارنیستید نمیدانید کنار بکشید اینهمه لج بازی برای چیست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      خیلی هم کار درستی انجام دادن. غربگداهای پاچه خوار چرا میسوزن. یکم غیرت هم چیز خوبیه.

  • ایرانی آباد و آزاد
    1

    این حوادث به قول بعضی احمق ها امتحان الهی نیست !!!!
    این نشون میده مملکت دست بی عرضه ها و بی سوادان و متوهمین و دیوانگان افتاده و عقل سلیمی بالای سر مدیریت کشور و زندگی مردم نیست !!

  • شاهان بی جایگاه
    1

    برای حفظ قدرت حاضر به هر کاری هستید.

  • محمد
    1

    ان شاءالله که مسئولین کشورمان همیشه و در همه حال مقتدرانه در مقابل زیاده خواهی های گرگ صفتانه این نامردها بایستد

  • ناشناس
    0

    باعرض سلام ، طبق آیه مبارکه قرآن کریم ، باید با کفار سخت و با خودی مهربان رفتار شود ، # باید همان اول باکفارسخت رفتار میشد ، احسنت انشاالله خداوند تبارک و تعالی کمک میکند، چرا رفتارمان با مردم درست نیست ، تخم مرغ و روغن غذای مردم فقیر بود چرا گران کردید ، آیا نمیدانستید همه چیز گران می‌شود ، با 400تومان جبران نمیشود ، با مردم با مهربانی و محبت چرا رفتار نمیشود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها