تحریم نفت روسیه از سوی اروپا، شاید وقتی دیگر

کشورهای اروپایی در حالی نشست دوره‌ای خود را در بروکسل برگزار می‌کنند که هنوز هیچ توافق جدی بر سر تحریم نفت روسیه اتخاذ نشده است.

تحریم نفت روسیه از سوی اروپا، شاید وقتی دیگر

آنطور که رهبران اروپایی درباره محتواهای نشست رهبران اروپایی در بروکسل می‌گویند به نظر می‌رسد توافق جامعی درباره تصمیم‌گیری اتحادیه اروپا در قبال روسیه و تحریم نفت این کشور به دست نخواهد آمد. نشست سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال برگزاری است و تا فردا سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.

 به گفته اورسلا ون‌درلاین رئیس کمیسیون اروپا رهبران این قاره درباره تحریم روسیه به توافق‌های کلی رسیده ولی در جزئیات باید تصمیمات سخت‌تری بگیرند که به نظر می‌رسد به آینده موکول شود.

کاجا کالاس، نخست وزیر استونی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران گفت: واقع‌بینانه این است که بگوییم اگر توافقی هم صورت بگیرد تا ماه آینده طول خواهد کشید. وی افزود: به نظر می‌رسد امروز و فردا توافقی بر سر تحریم نفت روسیه وجود ندارد و باید منتظر جلسات بعدی باشیم.

جلسه بعدی رهبران اروپایی در بروکسل ۲۳ تا ۲۴ ماه ژوئن (۲تا۳تیرماه) اعلام شده است.

کریسیانیس کارینز، نخست وزیر لتونی از کشورهای اروپایی خواست بر سر تحریم روسیه به توافق برسند چون تنها در صورت شکست روسیه است که آنها احساس امنیت خواهند کرد.

الکساندر دی‌کرو نخست وزیر بلژیک در اظهاراتی گفته است که اعتقاد دارد به زودی در هفته‌های آینده تصمیمات جدی‌تری درباره تحریم روسیه اتخاذ شود. به نظر می‌رسد در صورت تحریم نفت روسیه کشور مجارستان از این قاعده مستثنی شود.

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان می‌گوید در صورت ارائه راه‌حل کشورهای اروپایی برای تحمل تحریم‌ها این کشور از تصمیم آنها برای تحریم نفت روسیه حمایت خواهد کرد.

منبع: رویترز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها