سلطان عمان در مسقط به استقبال رئیسی رفت/ ویدئو

رئیس‌ جمهور در راستای تقویت دیپلماسی همسایگی دولت مردمی و برای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و دیدار با پادشاه و مقامات عالی‌رتبه عمان دقایقی پیش وارد مسقط، پایتخت این کشور شد.

سلطان عمان در مسقط به استقبال رئیسی رفت/ ویدئو

«سید ابراهیم رئیسی» امروز دوشنبه دوم خرداد به دعوت رسمی پادشاه عمان در صدر هیأتی بلندپایه و برای سفری یک روزه به این کشور سفر کرد.

وی در بدو ورود به فرودگاه ویژه سلطنتی مسقط، مورد استقبال مقامات عالی این کشور قرار گرفت و قرار است آیین استقبال رسمی از رئیس جمهور کشورمان نیز لحظاتی دیگر در کاخ سلطان عمان انجام شود.

ملاقات رسمی در کاخ العلم و دیدار دوجانبه با «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان، ملاقات با معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه، دیدار اعضای هیأت‌های دو کشور و امضای چند سند همکاری، دیدار با ایرانیان مقیم و دیدار با تجار و فعالان اقتصادی عمانی از جمله برنامه‌های سفر آیت‌الله رئیسی به این کشور است. 

اهداف این سفر ارتقای روابط در حوزه های تجارت، حمل و نقل، انرژی، گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت تصمیم و اراده مشترک تهران - مسقط است.

این پنجمین سفر خارجی آیت‌الله رئیسی در طول دوره فعالیت دولت سیزدهم و نخستین سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عمان در دوره سلطان جدید این کشور است.

رئیس جمهور پیش از این در راستای تقویت روابط ایران با کشورهای منطقه، به تاجیکستان، ترکمنستان، روسیه و قطر سفر کرده بود.

پیشتر در راستای ایجاد زمینه‌های گسترش روابط اقتصادی و تجاری ایران و عمان، هیأتی ۵۰ نفره از تجار و فعالان اقتصادی ایران هفته گذشته به این کشور سفر کردند.

حجم ویدیو: 3.95M | مدت زمان ویدیو: 00:01:25 | دانلود ویدیو
منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ترامپ
    1

    ناهار خورده بودند رفتند دنبالش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها