رئیسی هنگام ترک تهران به مقصد مسقط: سفر به عمان گامی برای توسعه روابط خوب با همسایگان است/ انتقام خون شهید خدایی حتمی است

رئیس‌جمهور کشورمان با بدرقه محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در صدر هیاتی عالی رتبه عازم مسقط شد.

 رئیسی هنگام ترک تهران به مقصد مسقط: سفر به عمان گامی برای توسعه روابط خوب با همسایگان است/ انتقام خون شهید خدایی حتمی است

سید ابراهیم رئیسی در تداوم دیپلماسی همسایگی دولت مردمی و برای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، به دعوت رسمی «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان امروز دوشنبه دوم خرداد در صدر هیأتی بلندپایه عازم مسقط پایتخت این کشور  شده است.

ملاقات رسمی در کاخ العلم، دیدار دوجانبه با «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان، امضای چند سند همکاری، دیدار با ایرانیان مقیم و دیدار با تجار و فعالان اقتصادی عمانی از جمله برنامه‌های سفر یک روزه آیت‌الله رئیسی به این کشور است.

سفر رئیس جمهور به مسقط، اولین سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور در دوره سلطان جدید عمان و پنجمین سفر خارجی رئیس جمهور در ۹ ماه فعالیت دولت سیزدهم است.

 سفر به عمان گامی برای توسعه روابط خوب با همسایگان است

رئیسی صبح دوشنبه قبل از عزیمت به مسقط در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران، با تبریک و تسلیت شهادت سرهنگ صیاد خدایی به خانواده این شهید و سپاه پاسداران و با آرزوی علو درجات برای شهید خدایی، برپیگیری این جنایت که بدون تردید دست استکبار جهانی در آن دیده می‌شود، تأکید کرد.

وی ادامه داد: کسانی که در میدان از نیروهای مدافع حریم و حرم شکست خوردند به این شکل می‌خواهند استیصال خود را نشان دهند.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: پیگیری جدی مسدولان امنیتی مورد تأکید من است و تردید ندارم انتقام خون این شهید بزرگوار از دست جنایتکاران حتمی است.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش درباره سفر خود به عمان گفت: این سفر با دعوت آقای هیثم بن طارق سلطان عمان انجام می شود.

روابط تجاری دو کشور ایران و عمان حتما ارتقا می‌یابد.

رئیسی با ییان اینکه روابط خوبی بین ما و عمان وجود دارد، اظهار داشت: روابط سیاسی و اقتصادی ما با کشور دوست، برادر و همسایه‌مان عمان  خوب است. اما این سطح از روابط برای هیچ یک از این دو کشور قابل قبول نیست.

وی تأکید کرد: برای همین تصمیم و اراده هر دو کشور به ارتقا سطح روابط سیاسی و اقتصادی است و روابط دو کشور می‌تواند توسعه یابد. 

رئیس جمهور گفت: توسعه روابط دوجانبه مورد بحث است و روابط منطقه‌ایی در گفت‌وگوی دو طرف خواهد بود و همکاری‌های دو کشور در مسایل و حوزه مختلفی که در منطقه وجود دارد، هم از موضوعات این سفر است.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل، انرژی، گردشگری به ویژه گردشگری سلامت می‌توانیم روابط بیشتری تعریف کنیم.

رئیسی خاطرنشان کرد: در این سفر با همکاری دستگاه‌های مختلف اداری تفاهم نامه‌هایی بین دو کشور به امضا می‌رسد و اجراییات آن به دنبالش پیگیری می‌شود.

رئیس دولت سیزدهم ادامه داد: سفر به عمان در راستای توسعه سیاست همسایگی انجام می‌شود این سفر و از نظر ما بسیار دارای اهمیت است.

رئیس جمهور توسعه روابط را نکته محوری سفر به عمان دانست و تأکید کرد: همکاری‌ها و گفت‌وگوهای منطقه‌ای می‌تواند امنیت ساز باشد و حضور نیروهای خارجی و بیگانه نه تنها امنیت ساز نیست بلکه امنیت منطقه را  مورد تهدید قرار می‌دهد.

رئیسی با اشاره به مواضع مشترک بین دو کشور ایران و عمان، گفت: امیدواریم این سفر که در راستای سیاست ارتباط با کشور دوست و همسایه است توسعه یابد و گامی برای روابط خوب با همسایگان باشد و  استمرار داشته باشد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    ایران که همیشه از جمله در زمان روحانی روابطش با عمان خوب بوده است. رییسی کار جدیدی انجام نداده.

  • بابک
    0

    بره برنگرده

  • کارکشته
    5

    خدا حفظت کنه

    ابراهیم بت شکن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها