آمریکا منطقی عمل کند توافق در دسترس است

وزیرخارجه کشورمان گفت: تهران برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار و البته با رعایت خطوط قرمز اراده جدی دارد.

آمریکا منطقی عمل کند توافق در دسترس است

حسین امیر عبداللهیان در ارتباط با مذاکرات رفع تحریم ها در وین گفت: اگر آمریکایی ها منطقی عمل کنند، توافق هسته ای در دسترس خواهد بود ضمن اینکه خواستار ابتکار عمل همه طرف ها در این خصوص هستیم.

وزیر خارجه کشورمان همچنین اراده تهران را برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار و البته با رعایت خطوط قرمز اراده جدی دانست و  موضع مثبت روسیه در حمایت از توافقی که مورد تایید ایران باشد را ستود.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هم گفت: حمایت روسیه از حصول توافق ادامه دارد و مسکو برای نیل به یک توافقی عادلانه در راستای تحقق منافع و مطالبات طرف ایرانی در تلاش است.

پس از گذشت هفت دور از مذاکرات لغو تحریم‌ها، دور هشتم گفتگو‌ها از بیست اسفند تاکنون نزدیک به سه ماهی می‌شود که بر سر برخی مسائل باقی مانده تا اطلاع ثانوی متوقف شده است. 

به همین جهت چندی پیش انریکه مورا، هماهنگ‌کننده مذاکرات وین اتحادیه اروپا، به تهران سفر کرد تا به موفقیتی در مذاکرات وین، بوجود آورد.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با فایننشال تایمز از سفر مورا به تهران به عنوان آخرین تیر ترکش اتحادیه اروپا نام برده بود.

 طرف‌های مذاکرات عنوان می‌کنند متن توافق آماده شده و امضای آن منتظر تصمیم سیاسی طرف ایرانی و آمریکایی است.

اخیرا وزارت امور خارجه فرانسه از آماده بودن پیش‌نویس توافق وین از دو ماه قبل خبر داد و ند پرایس سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرده مسائل اندکی در مذاکرات باقی مانده اما به گفته مقامات کشورمان، اعلام توافق تنها منوط به اخذ تضمین‌های لازم از آمریکا در جهت انتفاع اقتصادی مردم ایران است.

اما در این بین همزمان با مذاکرات وین شماری از اعضای دموکرات کنگره آمریکا هم به جمع جمهوری خواهان مخالف بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران پیوسته‌اند.

تد کروز از سناتورهای برجسته آمریکایی که یکی از مخالفان سرسخت مذاکرات وین است گفته دولت بایدن به هر قیمتی به دنبال توافق هسته‌ای با ایران است و متاسفانه آن‌ها نشان داده‌اند که مایلند هر امتیازی بدهند، حتی اگر این کار امنیت و ایمنی اسرائیل را نابود کند، حتی اگر امنیت و ‌ایمنی آمریکا را برهم بزند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • ناشناس
    2

    هردو طرف منطقی عمل کنید زودتر توافق می شود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اگر منطقی درمیان بود که دریکسال گذشته این اتفاق می افتاد واین هرج ومرج اقتصادی پیش نمی آمد ، منافع عده ای معدود فراتر از منطق ومصلحت جامعه است.

  • 2


    برجام روحانی اقتصاد کشور ایران را تاکنون در سراسر کشور نابود کرد

  • ناشناس
    0

    تورو خدا ببین چه کسی از منطق حرف میزنه!
    میخوای به زبان عربی و با بیان شیواتون بیان بفرمائید

  • ناشناس
    0

    حرف های تکراری شروع شد .

  • ملت
    0

    نوکر جواب اربابش را خوب میده

  • ناشناس
    1

    اقای عبداللهیان سوتی دادن شما باعث شده آمریکا وکشورهای اروپایی پرو شده‌اند اصلاً شما میدونی چکار کرده یک بار مصاحبه گرده نگاه کن در مورد س

  • كدخدا
    0

    فقط براي سرگرمي مردم توافق توافق ميكنن وگرنه زياده خواهي آقايون نميذاره با دنيا مراوده داشته باشيم بعضياهم تو ليست تروريست نباشن

  • ناشناس
    0

    منطق فقط شما

  • خون جیگر
    0

    سیاستمداران افرادی هستند بسیار دروغگو

  • ناشناس
    0

    تکرار تاریخ / کیش و مات و جام زهری دیگر اری هر افراطی تفریطی به دنبال خواهد داشت و هر تفریطی افراطی در پی دارد ایران چوب افراط و تفریطش را میخورد ایران ممکن است حق داشته باشد ولی قدرت ندارد لذا عاقلانه انست که به جای بریدن سر گاو خمره برجام شکسته شود و سر اقتصاد ایران از خمره برون بیاید ولی ظاهرا کاسبان تحریم تصمیم میگیرند چه بشود و چه نشود وگرنه اقتصاد به این روز نمیافتاد /خدایا صالحان را بر ما حاکم فرما

  • ناشناس
    0

    برجام‌انجام نشه بهتر چون پولای بلوکه به سمت لبنان ویمن وعراق ووو بجز ایران میره نخواستیم

  • سعدی
    0

    از قدیم گفته اند اگر را کاشتند سبز نشد ، ضمنا به ان لاوروف که دخیل بستی خودش تا خرخره غرق در مشکلاته ضمن این که منافع ایران با منافع انها در تضاده وهرگز در پی گره گشایی از کار ما نخواهند بود ولی کو گوش شنوا وعقل سلیم ؟

  • فرهادی
    0

    جناب عبداللهیان : فعلا یک سال را که با " بزودی " و " اگر و مگر " گذراندی ومردم را سرکار گذاشتی تا سال بعد چه شود همچنان بلاتکلیف ومنتظر خواهیم ماند !؟ و این سرنوشتی است که روزگار اینچنین برای ما ایرانیان رقم زده است !؟

  • ناشناس
    0

    فقط آمریکا باید منطقی عمل کند چون منطق را می فهمد و شما هم که هیچ نمی فهمید به روشتان ادامه دهید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها