خبرفوری بررسی می‌کند

یک‌سال پس از انتخابات ۱۴۰۰ / رئیسی چقدر در عمل به وعده‌ها موفق بود؟

یک سال پیش در چنین روزی، انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم برگزار و ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس جمهور، جایگزین حسن روحانی در پاستور شد. یک سال پس از آن روز، نظر شما درباره عملکرد رئیس‌جمهور منتخب و دولت او چیست؟

یک‌سال پس از انتخابات ۱۴۰۰ / رئیسی چقدر در عمل به وعده‌ها موفق بود؟

رئیسی که چهار سال پیش از این پیروزی از روحانی شکست خورده بود، این بار در انتخاباتی کم رونق که آرای باطله بالایی داشت، توانست بر رقیبی کمتر شناخته شده که رئیس بانک مرکزی روحانی بود، پیروز شود.

رئیس‌جمهور منتخب در شرایطی پا به انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ گذاشت که پیش‌بینی نمی‌شد او نامزد این انتخابات شود، چراکه پیش‌تر به‌عنوان رئیس دستگاه قضا انتخاب شده بود. اما با آمدن او، سایر نامزدهای اصولگرا کناره‌گیری کردند و یا نقش نامزد پوششی برای وی ایفا نمودند.

منتقدان، پیروزی رئیسی را ناشی از ردصلاحیت رقبای او می‌دانند: محمود احمدی‌نژاد، علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری، مسعود پزشکیان و...

بخش دیگری از صاحبنظران نیز بر این عقیده‌اند که رئیسی به دلیل اشتباهات روحانی، به‌ویژه در زمینه شکست برجام راهی پاستور شد و اگر توافق هسته‌ای برقرار می‌ماند و جهش سال ۹۷ دلار و اعتراضات آبان رقم نمی‌خورد، رئیسی هم شانسی برای پیروزی نداشت.

موضع افکارعمومی در قبال دولت رئیسی، همان بیم و امید یک سال پیش است. بیم از آنکه سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی دولت، کشور را محدود و فقیر کند و امید به اینکه حاکمیت یکدست، به رفع اختلافات داخلی و خارجی کمک نماید

 

این درحالیست که حامیان ابراهیم رئیسی با اشاره به رای ۱۶میلیونی او در سال ۹۶ و در اوج شکوفایی برجام و رای ۱۸میلیونی در سال ۱۴۰۰، رای او را بی نسبت با شکست دیگران ارزیابی کرده و ناشی از محبوبیت کسی می‌دانند که "سید محرومان" لقب گرفته است.

رئیسی در یکسال گذشته از انتخابات ۱۴۰۰ با فراز و نشیب‌های بسیاری روبرو بود. او در جریان انتخاب وزرا متهم شد که کابینه‌ای ضعیف و نامنسجم به مجلس معرفی کرده و حتی نمایندگان همسو با او، حاضر نشدند به همه وزرای وی رای اعتماد دهند. نتیجه این نقدها، استعفای یک وزیر و کارت زرد وزیر دیگر در مجلس بود که در کمتر از یکسال از عمر دولت رخ داد.

رئیسی همچنین با بحران کرونا مواجه بود که در دوره او با واردات سریع واکسن تاحد قابل قبولی کنترل شد و از این حیث او نمره قبولی از افکارعمومی گرفت.

رئیس‌جمهور در این یکسال تلاش بسیاری نیز برای به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای و مذاکرات منطقه‌ای صورت داد که البته هیچ‌کدام‌منتهی به نتیجه نشده است. هنوز تحریم‌ها باقیست، برجام نیمه‌جان است و تنش‌های منطقه‌ای ادامه دارد.

IMG_20220518_100320_834

افکارعمومی در ماه‌های پایانی سال گذشته انتظار داشت که توافق هسته‌ای در وین احیا شود، اما اختلاف با آمریکا مانع آن شد. گفته می‌شود باقی ماندن سپاه در فهرست تروریستی واشنگتن، مانع مهم شکست گفتگوهاست.

ابراهیم رئیسی هرچند در فروش نفت توفیقاتی داشت و توانست به کمک پترودلارها، نرخ ارز را تاحدی کنترل کند، اما در زمینه جنگ اوکراین بدشانس بود. این جنگ زمینه‌ساز قحطی در جهان شده و دولت را مجبور کرد که نرخ برخی اقلام اساسی را واقعی کند.

اصلاحات اقتصادی او البته همزمان با افزایش ۳برابری یارانه‌ها شد، وای در عمل، فنر جهش نرخ دلار را آزاد کرد و آن را از ۳۰هزار تومان فراتر برد و به رکورد تازه ۳۳هزار تومانی رساند. این افزایش قیمت‌ها اعتراضاتی راهم در پی داشت که البته محدود و قابل کنترل بود.

رئیسی در یک‌سال گذشته در زمینه احیای بورس توفیقی نداشت. در دوره او، نوسانات ارزهای دیجیتال نیز بشدن بالا بود و همین امر باعث زیان جدی بخشی از سرمایه‌گذاران شد. دولت او در زمینه مهار قیمت خودرو به‌شدت ضعیف عمل کرد و همین امر رکورد ۲۰۸میلیون تومانی قیمت پراید را در پی داشت!

وعده ساخت سالانه یک میلیون مسکن، در دولت رئیسی هنوز محقق نشده و افزایش شدید قیمت اجاره و فروش واحدهای مسکونی همچنان مردم را ناراضی کرده است.

در کنار همه اینها در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی نیز دولت درگیر چالش‌هایی شده که مهمترین آنها، اجرای طرح صیانت و محدودیت‌های اینترنتی است. هرچند دولت رسما حامی طرح برخی نمایندگان برای محدودسازی اینترنت نیست، ولی به ادعای منتقدان، وزارت ارتباطات، با گران کردن و محدود کردن اینترنت، در عمل این طرح را دنبال می‌کند.

رئیسی همچنین در حوزه ورزش، با بحران ورود زنان به ورزشگاه‌ها مواجه است که اوج آن در مشهد نمایان شد‌. دولت سیزدهم عملا با موجی از مهاجرت ورزشکاران روبروست و انگشت اتهام در این امر متوجه وزارت ورزش اوست.

با این حال در حوزه سیاست داخلی، اصلاح‌طلبان با دولت مهربانانه برخورد می‌کنند و رئیسی هم با اینکه در دولت کرسی خاصی به آنها نداده، اما در جلسات مشترک با اصلاح‌طلبان، به حفظ این فضا کمک می‌کند.

هرچند دولت رسما حامی طرح برخی نمایندگان برای محدودسازی اینترنت نیست، ولی به ادعای منتقدان، وزارت ارتباطات، با گران کردن و محدود کردن اینترنت، در عمل این طرح را دنبال می‌کند

 

هرچه هست، فعلا موضع افکارعمومی در قبال این دولت، همان بیم و امید یک سال پیش است. بیم از آنکه سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی دولت، کشور را محدود و فقیر کند و امید به اینکه حاکمیت یکدست، به رفع اختلافات داخلی و خارجی کمک نماید.

شما در زمره منتقدان یا امیدواران به دولت رئیسی هستید؟ اگر سال پیش به او رای داده‌اید، بازهم حاضرید این رای را تکرار کنید؟ و اگر رای نداده‌اید، آیا دیدگاهتان نسبت به رئیس‌جمهور منتخب تغییر کرده است؟ در ادامه کامنت بگذارید و بحث کنید.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 248
  • ناشناس
    40

    متاسفانه اقاي رييسي تواين يكسال هيچ كار مثبتي انجام نداده وهرچه شعار داده بود همش پوچ از اب درامد حاصل كار ايشان فقط گراني وتورم بوده وبدتر ملت را زير خط فلاكت كشانده ودر ديپلماسي خيلي بد عمل كرده ونتوانسته با جهان تعامل داشته باشد وبرجام را هم نابود كرد ملت هيچ اميدي به ايشان ندارند بايد هرچه زودتر ايشان دست ار لجاجت برداردواستعفا دهد تا بيشتر از مردم را بدبخت نكند اداره كشور كار ايشان نيست وايشان سوادوتوانايي اين كار را ندارند

    نظرات شما -
    • ایرانی آباد و آزاد
      32

      الان خواست اکثریت مردم درمانده و بیچارا و وامانده فقط فقط فقط استعفای این رئیسی بی سواد و متحجر است..

    • ناشناس
      158

      یادت نمیاد تا قبل آن داشتید 700 نفر کشته می‌دادید تورم هم دستپخت قبلی ها هست که به این دولت ارث گذاشتند و از عمد طوری پول چاپ کردن در اواخر کارشان تا این دولت را به زمین بزنند ولی این دولت خوب می‌داند دارد چی کار می کند تا از این بلایی که آن ها درست کردن خلاص شود در مورد برجام هم لطفا یک کمی حافظه ات را به کار ببر تا سوتی ندهی حال کاری به ناموس فروشی آن نداریم که هیچ کشوری آن را اجرا نمی کند الا لیبی و عراق و اوکراین و اوضاعشون الان مشخص هست
      خطاب به خبر فوری یک موردی که دیدم نوشتی اینترنت اگر وجدان می داشتی این را نمی گفتی و گران کردن ربطی به محدودیت ندارد و خبر پراکنی می کنی

    • رضا
      40

      نابغه ناشناسی که کامنت گذاشتی در حمایت کور کورانه از بی عرضه ترین دولت ج ا ، شماها خودتونو به خواب زدید. تفاوت قیمت کالا از لحظه ای که روحانی داد تحویل رئیسی دو برابر شده. این شش کلاسه قیمتی که تحویل گرفته را دوبرابر کرده اونوقت هنوز حامی داره؟!!! اگر به قول شما مذاکره با دنیا و برجام بد بود پس بیخود کرده که یکساله پول مملکت و خرج تیم مذاکره کننده اش کرده آخرشم معلوم نیست چه بشه. این دولت مثل خود شما دروغ گو و دورو هست از یه طرف دوره ظریف میگفت مذاکره باید قطع بشه بعد که خودش اومده راس کار یکساله ۶۰ تا آدم فرستاده وین با پول مردم واسه مفت خوری . اگر بد بود غلط کردی رفتی دنبالش

    • الهه
      99

      بحران اقتصادی اوکراین عملکرد ایشون بود؟، یا چاپ پول در پایان دوره قبلی رییس جمهوری قبلی، یا برجام ... این فقط باید گندکاری رو درست کنه تا الانم خیلی موفق بوده

    • آرش
      89

      رئیسی اگر 8 سال با همین فرمون بره تازه میفتیم تو جاده اصلی. تولید..صادرات...رشد اقتصادی و کاهش تورم

    • 7

      درجواب به ناشناس والا ماحاضریم قیمتها برگرده یک سال پیش

    • به رضا
      11

      اگه حافظت خوب کار کنه حتما یادته که در دوره روحانی نسبت به دوره قبلش قیمتا چطور بالا کشید

  • سخنرانی
    37

    اینها فقط برای سخنرانی ساخته شده اند ،،،نه کار ،! ! ! آخه با شش کلاس سواد میشود مملکت اداره کرد ،،،فکر کرده قوه ی قضاییه است که هرچه حکم میکرد اجرا میشد ،،! ! ! سخنرانیهایشان هم تماما دروغ ،،
    دوصد گفته ،چون نیمکردار نیست ،،،حالا هم که میخواهند هواپیمای روسی که جان مردم را میگیرد ،تولید مجدد نمایند ،،،عجججب! ! !

    نظرات شما -
    • الهه
      104

      زیاد پایه ماهواره نشین که رییس جمهورت رو شش کلاس سواد بخونی برای انتخاب خودت نه ولی به انتخاب مزدمت احترام بزار ادب مرد به ز نعمت اوست

    • سرباز
      86

      آهای کسایی که میگین ۶ کلاس سواد...
      آقای روحانیتون که مثلا دکتر بود چه گلی به سرتون زد؟‌؟

    • ناشناس
      60

      چرا موضوع ۶ کلاس سواد رئیسی سال ۹۶ مطرح نشد؟ و دوره بعد کاندید شدنش مطرح شد؟ اصلا فکر هم میکنید که این ۶ کلاس رو چه کسانی سرزبونا انداختن ؟
      سازمان منافقین چند روز قبل از آغاز مناظرات این مطلب کذب رو تو سایتش گذاشت و مهرعلیزاده هم طبق دستو اونا اجرا کرد و این دروغ رو رذیلانه نشر داد .نه سال ۹۶ بلکه سال ۱۴۰۰ به فکرشان زد که همچین دروغ احمقانه ای بسازن و طبق معمول احمقها رو هم با خودشون همراه کردن

    • ناشناس
      16

      روحانی از مدینه فاضله مدرک گرفت و برای آنها مردم را اذیت کرد تا آن مدینه فاضله خواسته هایش را در ایران عملیاتی کند ولی آن مدینه فاضله عجله کرد

    • امیر
      4

      الهه خانم
      ادب مرد به زدولت اوست،نه نعمت او!!!

    • حسین
      10

      کدوم انتخاب مردم بنده خدا ۷۰ درصد مردم ایران رای ندادن خوده حکومت گفت کمترین میزان مشارکت تاریخ انقلاب بوده این آقا انتصاب و انتخاب یه اقلیت حاکم ظالم و یک اقلیت مردم شستشو مغزی شده بوده. اکثریت مردم امثال اینو به چوپانی هم قبول ندارن

    • ناشناس
      1

      خانم الهه و آرش و ... که راجع به اعلام بی سواد بودن ایشان اعتراض می کنند فقط این را بدانند که این آقا در سال 57 و در 20 سالگی (سنی که در آن حداکثر می شود تا دیپلم یا معادل آن تحصیل کرد) بعنوان دادستان کرج منصوب شد و از آن تاریخ تا کنون در مشاغلی بالا مشغول به کار بوده است. با توجه به سطح مشاغل و پستهای انتصابی ایشان کی فرصت ادامه تحصیل را داشته (چه به صورت کلاسیک و چه حوزوی) است؟ خود من دوره فوق لیسانس را در زمان اشتغال شروع کرده و با توجه به این که منصب و مقام مهمی نداشتم و یک کارشناس ساده بوده، با اینحال فرصت شرکت در کلاس و درس خواندن زیادی نداشتم و با سختی فراوان و درس خواندن در شبهای امتحان و سپری کردن دو ترم برای پایان نامه، فوق لیسانس گرفتم.
      البته این مطلب را که در بالا نوشتم مبتلا به اکثر مسئولین نظام است چرا که در ابتدای انقلاب همه آنها کما بیش در سن مشابه آقای رئیسی بوده اند و طبق قانون بقای مسئولین انقلاب که از پستی به پست دگیر منتقل شده و از بین نمی روند، فرصت ادامه تحصیل نداشته اند. این عناوین دکتر که اینها یدک می کشند با زور یا پول یا پارتی اعطا شده است.

  • اکبر
    23

    امیدی نیست

  • مش جمعه
    20

    در یک سال دولت ابراهیم دستوری،فقط دروغهای وی مشخص شد و به وعده های برجامی خوب عمل و خوب دستور صادر کرده است و باعث منشوری شدن ایران در شورای امنیت خواهد شد.اما از حیث تورم و بیکاری و فقر و فلاکت رکورد زده و در ساختن مسکن و ایجاد شغل هیچ اقدامی انجام نداده است .

  • ناشناس
    70

    سلام .چنانچه در كابينه تغييرات لازم انجام پذيرد احتمال موفقيت دولت متصور است .

  • نظر
    7

    يك ميليون مسكن رو داد و نرخ تورم هم به منفي رسيده و با همين فرمون پيش بريم اروپايها و آمريكايها تا سال ديگه همه به ايران مهاجرت ميكنن.
    همون اول هم گفت كه اختيارات رئيس جمهور انقدر هست كه بتونه اين كارها رو بكنه...

  • ریس الدین قالیباف
    5

    هرگز

  • دولت
    17

    رییسی مردم را بدبختر .وحکومت را قوی تر کرد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      72

      با دادن مستقیم یارانه قدرت خرید قشر ضعیف برای چند سال افزایش یافت

    • به ناشناس
      1

      لابد یارانه بقیه رو که سنار دادند از کنارش کلی کندن دادن به تو که اینهمه داری حال میکنی و کبکت خروس میخونه چون بقیه مردم بیچاره شدن

  • فرهاد
    9

    خیلی. کاری که ایشون در کمتر از یکسال کرده هیچ رییس جمهوری نتونسته در هشت سال بکنه، قیمت اجناس کمتر از چهار پنج برابر نیست..تورم چهارصد درصدی خیلی هنر میخواد،و هنرمندتر اینکه میگند مثلا بیست و دو درصد تورم شده....

  • ناشناس
    12

    صددر صد برعکس عمل کرده فقط عوام فریبی کرده

    نظرات شما -
    • محمد
      35

      به از بین بردن کرونا، کاهش امضا طلائی در صدور مجوز، حذف ارز #4200 برای آقازاده ها و رانت خواران، بیمه کردن 5000 نفر، حذف انحصار موسوی و کروبی، آزادسازی دریا، عضویت در اجلاس شانگهای

  • علی
    13

    تا اخر عمرم دیگه رای نمیدم

  • جلال آل احمد
    12

    گرسنه گرسنه تر شد
    فقیر فقیر تر
    خدایا انتقام بگیر

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      فراموش کردی بگی پولدار هم پولدار تر شد

    • 5

      آقای رئیسی گفت . ارز ۴۲۰۰ تومانی رانت ایجاد کرده. یه عده گرفتن . آزاد فروختن . یا کالا آوردن به قیمت آزاد فروختن.
      گفت من ارز ۴۲۰۰ را سر سفره مردم میارم.
      پس ما تا قبل از رئیسی همه چیز را با ارز آزاد میخریدیم.
      پس اگر رئیسی راست میگفت باید قیمتها به یک پنجم کاهش میافت. نه اینکه پنج بدابر شود.!!!

    • ناشناس
      1

      اونوقت که بعضی ها میگن ما به معلم ریاضی نیاز داریم همینه دیگه.
      طرف میخواد قیمتها رو تقسیم بر پنج کنه!!
      تا ارز ۴۲۰۰ تومانی رو بیاره سر سفره مردم.
      ضرب میکنه در پنج.😂😂😂😂😂

  • ناشناس
    16

    من 37 سال دارم ولی یه حسی بهم میگفت این آخوندا دروغ میگن تا الان رای ندادم ... شناسنامم تمیز هست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      34

      مگر آدم ها دروغ نمی گویند حتی خودت؟ خخخه

    • رضا
      42

      عزیزان، اگه ایشان بی سواد یا جاه طلب پست و مقام بود هیچ وقت در سال اول خدمتش نمی آمد ارز ۴۲۰۰ را برای جلوگیری از رانت و فساد حذف کند و به بلعکس مثل روحانی آن را نگه می داشت تا مورد مواخذه فضای مجازی قرار نگیرد، به اعتقاد تمامی اقتصاددانان بزرگترین عملکرد رییسی همین حذف ارز بود و دوم جلوگیری از مرگ میر کرونا از ۷۰۰ نفر به ۱ نفر بود. انصاف داشته باشیم.
      خبر فوری لطفا منعکس کنید و سانسور نکنید.

    • ف.ح
      1

      شاید حست داره بهت دروغ میگه خخخخ

    • خاتون
      3

      سایت خبر فوری،این چه سوالیه میپرسی،مردم رو انداختی به جون هم،جالب اینجاست هیچ کدوم سواد سیاسی یا سواد اقتصادی نداریدبعد میشینید در مورد همه چیز نظر میدید و بهم توهین میکنید.

    • عبدالله
      9

      راي ندادي پس اظهار نظر هم نكن

  • ناشناس
    14

    امکان ندارد موفق بشود

  • ناشناس
    7

    عمل به وعده ها صفر.فقط اون نیاتی وبرنامه هایی که توذهن وفکرشون داشتن به مردم نگفتن مثل محدودکردن ودیوارکشیدن و.....راانحام دادن همین

    نظرات شما -
    • ناشناس
      61

      وعده های اصلی ایشون اول واکسن بود بعد جراحی اقتصادی که دارد اجرا می کند

    • علی
      7

      واقعا ماله کشی هم رو میخواد هم هنر، منظور از جراحی اقتصادی‌شان حتما افزایش دوبرابری تمام کالا ها و به فلاکت رسیدن مردم است. ابن بیشتر شبیه قطع عضو است تا جراحی ای ساندیس

    • ناشناس
      21

      شماها می گفتید ارز رانتی حذف شود کالاها ده برابر می شود ولی چرا نشد؟ چون بخش مهم آن با بازار آزاد تهیه می کرد و ارز رانتی داده نمی شد! در ضمن وقتی که ارز رانتی میدادن یعنی چاپ پول بیشتر و تورم 40 درصدی 3 سال متوالی و این دولت بنا ندارد برای 4 سال متوالی تورم 40 درصدی بر کشور تحمیل کند برو آخر سال بیا با تورم کمتر از الان
      حالا بدو دوغت را بخور تا گرم نشده ساندیس هم بگذار واسه ما که بی خاصیت هست!

    • ناشناس
      5

      به ناشناس 16:26
      اندکی صبر تورم بالای پانصد درصد و دلار بالای 50 هزار تومان را بزودی خواهیم دید..........

    • ناشناس
      12

      صبر وفکر لازم نیست وقتی تورم شما دو رقمی هست تا چند سال آینده 50 هزار تومان خواهد شد تورم هم قطعا کمتر از 40درصدی فعلی

  • زهرایی
    3

    هیچ

  • قربانی
    13

    او اشتباهی آمد و ملت تاوان می دهد

  • رهایی
    7

    آن مرد بازیچه شد

  • ناشناس
    7

    صفر...

  • مش جمعه
    13

    بهش رای ندادم.صدتا مثل ابراهیم دستوری و شش کلاسه التماس کنند از رای خبری نیست.جای ایشان در حوزه هست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      79

      اتفاقا آمده که جلوی رانت و فساد را بگیرد که در 8 سال گذشته کشور فروشی هم به آن اضافه شد و دارد جلوی آن را می گیرد شش کلاس هم از همان دروغ های مختص خودتان هست که در جامعه پخش می کنید و مردم را دو قطبی ساز کاذب

    • به ناشناس
      9

      شما که خودتان جزء رانت خوران هستی،واگذاری جزایر به چین کار کیست؟ شرقگدایان را دیدیم در میدان سرخ قدم میزدند وارباب پوتین به حضور نمی پذیرفت. شما ساندیس خوران بودید که انواع کارشکنی را انجام دادید که روحانی سقوط کند

    • 6

      حتا اگر بخواهد نمی تواند جلوی فساد نهادینه شده را بگیرد...مافیاها بسیار قوی هستند

    • ناشناس
      36

      حالا بگو ببینم با ویزا به آن جزایر می روی؟ خخخخه منظورت رئیس مجلس بود؟ خوب اصلا قرار ملاقاتی صورت نگرفته شده بود دلیلش هم همگان فهمیدن به خاطر کرونا و عدم قبول آن توسط رئیس مجلس بود خخخخه ساندیس خور آمریکایی هم که بودید و هستید که به خاطر کدخدایتان مملکت را به گروگان گرفته بودید تا باج بدهید به دشمن و مردم شماها را پس زدن و یک فرد درست را انتخاب کردن که حداقل برای دیگران مردم را گروگان نمی گیرد

    • به ناشناس
      7

      کرونا برای شرقگدایان بود،دیدی که اربابتان پوتین رئیس جمهور ونزوئلا و ترکمنستان را درآغوش میکشید و ابراهیم دستوری میگفت ارباب در خدمتم، اما اورا به کنار میزی شش متری گذاشت.

    • به ناشناس
      4

      خودت ساندیس خوری بسیجی مزدور

    • به ناشناس
      8

      تمام قوا در چنگال شماست بگو مجلس و ابراهیم چه گلی بسر مردم زدند.این جنتی و سپاه بود که شما ۵درصدیها را به کرسی نشاندند. اصلاح طلبان بزودی خواهند آمد.

    • بهرام
      6

      نه نابغه منظور خود شش کلاسه اش هست که تو برف مسکو انگار موش آب کشیده منتظر ایستاده بود و روزنامه حزب کمونیست چین هم کاریکاتورشو رو صفحه اولش زده بود اگر ندیدی تا برات بفرس ماله کش عزیز

    • ناشناس
      8

      پس معلوم هست نابغه ای بیش نیستی که به خاطر ناهماهنگی بین تیم حفاظت ایران این معطلی به وجود آمدن برای سوار شدن در ماشین و نه دیدار با پوتین در ضمن آنها واکسن روسی زدن و آزمایش کرونا تا کنار هم نشستند ولی چرا این را نمی گویی چندین روسای دیگر سر همین میز؟چون نمیدانی نوع این دیدار ها از قبل بین دو کشور هماهنگ می شود که آیا کنار هم بنشینند دست بدهند یا نه!
      می بینی چقدر حرفاتون ابلهانه و تو خالی و خاله زنکی هست

    • از جمعه به ناشناس
      4

      دیدیم که اربابتان پوتین رئیس جمهور فرانسه و رئیس سازمان ملل را که واکسن فایزر ۹۵درصدی را همانند آقا ابراهیم تحقیر کرد.چرا برای استقبال از اردوغان تا لب پله ها آمد و او را در آغوش گرفت،اردوغان که واکسن روسی نزده بود با این تفکر ابلهانه حقارت خویش را توجیه نکنید.جای روحانیت در مسجد و حوزه هست.سیاست متعلق به سیاست بازان هست.پوتین سیاستمداری هست که همه را قربانی روسیه خواهد کرد.

    • محمد
      9

      منظورتون از شش کلاس همون روحانی نبود که بعداز 18 سال آن هم زمانی که دبیرشورای عالی امنیت ملی بود به دستور ملکه انگلیس دکترای افتخاری گرفت، جالب اینکه انگلیسی هم بلد نبود حذف بزنه.

  • کریم
    6

    منفی ۱۰۰۰ درصد

  • جسن
    9

    استعفای رییسی بهترین گزینه هست روی میز

  • ناشناس
    12

    من طرفدار رییسی نیستم ولی این بنده خدا کاره ای نیست که بتونه قدمي برای ملت برداره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      یک سوال ساده مهمترین بخش اقتصادی کشور پول هست می شود بگویی اداره پول کشور دست کی هست؟ هر وقت فهمیدی دیه این چیزها را نمی گویی

    • تاریخ
      7

      رییسی هر گز نمیباید از سال 57 به صحنه سیاست وارد میشد .

  • رزمنده دفاع مقدس
    10

    موفق که نبوده هیچ .مردم را هم بدبخت وتورم وکالاهای اساسی مردم را صدبرابر گرانتر کرده مالیاتها را هم زیاد کرده کاسبها را ورشکسته ونون وپنیر وتخم مرغی که مردم بهش دل خوش کرده بودند ازسفره مردم بریده .آخه این رئیسی اینکاره نیست بااون وزرای بی خاصیتش ومجلس فرمایشیش .واقعا مسخره کرده مملکت ومردم را بابا استعفا بده برو مردم دارند قیام میکنند قیام گرسنگی .ندارایی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      56

      خخخخه دارد آوار برداری دوستان قبلی شماها را می کند منتهی اولش درد دارد و بعد ارامش

    • ناشناس
      9

      فرمایش شما درست است.
      ببخشید دستم به اشتباه خورد روی علامت منفی.

    • به ناشناس
      5

      جناب ناشناس ساندیس خوری شکمت سیره

  • شهرام.ر
    8

    ما که شناسنامه مون پاک پاکه و مهر نخورده ولی کاش می‌شد به ۴۳ سال پیش برگشت و کلا به جمهوری اسلام رای منفی داد چون ثابت کردن که نه اهل «جمهوری» هستن و نه استنباط درستی از«اسلام » دارند.

  • ناشناس
    4

    وعده به مردم یا وعده به اربابانش؟

  • شرمنده ملت
    3

    آدمی که خودش باعث و بانی زجر و فلاکت و بدبختی ملته اما در عین حال با ملت اعلام همدردی میکنه

  • فواد ری
    12

    در شکاندن کمر مردم ۱۰۰ درصد موفق بوده است چطور ؟ ۱- روغن مایع یک لیتری رایک شبه از ۱۲ هزارتومان به ۱۲۰ هزار تومان قندو شکر را ۱۰ برابر ، لبنیات را ۴ برابر ، مرغ وتخم مرغ را سه برابر ، حبوبات را ۳ برابر ، برنج را سه برابر ، ارد و ماکارونی را ۳ برابر ، دلار را از ۲۳۰۰۰ به ۳۳۰۰۰ ، سکه را از ۱۰ میلیون به ۱۶ میلیون ، اجاره مسکن را دقیقا ۲ برابر ، ماشین مستضعفین پراید را از ۱۴۰ میلیون به ۲۲۰ میلیون ، پول اب وبرق وگاز را ۲ برابر کرد ، از حمل جسد و مردن انسان هم مالیات ارزش افزوده گرفت ، وزیر کار و رفاهش که قرار بود با یک میلیون تومان شغل ایجاد کند هم مردود وبر کنار شد و نگذاشت انبوه بیکاران را دستفروش کند تا به قولش عمل کرده باشد ، تنها موفقیتش به قول خودش اتمام کرونا بود که این هم جهانی بود ودر همه جهان کرونا پایان یافت و موفقیت دومش صدور دستور پلیسی برای تولید ۸ فروند هواپیمای ۷۲ نفره است که کاش به جای ان لکوموتیر می ساخت ویا چند مگاواماتا برق تولید می کرد و یا دستور می داد به همه مردم ناهار بدهند و یک میلیون مسکن هم که قرار بود ساخته شود هم فعلا ماکت ان ساخته شده است چون وزیر مسکنش ناخوش است وسر و کارش روزانه اش با اطبا و نذر و نیاز. . اللهی عدل رئیسی را نخواستیم همان ظلم حسن روحانی را بر گردان .

    نظرات شما -
    • مش جمعه
      1

      درود به شرفت با این متن درست و تحلیل صحیح شما.سایه ات مستدام باد

    • شهرام
      3

      احتمالا به شما ناهار ندادن که اینقدر ناراحتی و از بدی رییسی میگی

  • ناشناس
    5

    اگر یک سال پیش نسبت بیم و امید ما ، 90 درصد بیم و 10 درصد امید بود در حال حاضر این نسبت به 100 درصد بیم و 0 درصد امید تبدیل شده است.
    آنچه که در این یک سال از سطح سواد کارشناسی و تعهد و اراده دولت برای مردم نمایان کرد عامل به صفر رسیدن امیدها بود و این اندیشه را مجددا تقویت کرد که خانه از پای بست ویران است.

  • ناشناس
    4

    آقای رئیسی قرار بود طبق وعده های انتخاباتی خود تورم افسار گسیخته قیمت کالاها و خدمات که از دوره دولت آقای دکتر روحانی به واسطه تحریمهای یکجانبه و ثانویه آمریکا و بعضاً سوءمدیریت دولت او آغاز شده بود مهار کند ولی ما متأسفانه نه تنها شاهد جلوگیری از افزایش تورم قیمت کالاها و خدمات نبودیم بلکه در سال ۱۴۰۱ به واسطه حذف ارز ترجیحی برخی کالاهای اساسی و دارو و همچنین سوءمدیریت دولت آقای رئیسی شاهد افزایش تا ۴۵۰ درصدی قیمت برخی کالاهای اساسی و دارو و همچنین افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت بیشتر کالاها و خدمات در بازار بودیم! همچنین آقای رئیسی وعده ساخت و تحویل یک میلیون دستگاه مسکن در سال به هواداران انتخاباتی خود داده بود که تا به حال که بیش از ۱۰ ماه از دوره ریاست جمهوری او می گذرد به دلیل ضعف مدیریتی آقای رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی وعده انتخاباتی او عملیاتی نشده است! آقای رئیسی در دوره انتخاباتی خود وعده بود برجام را در مسیر صحیح خود احیاء کند که متأسفانه تاکنون به دلیل بی تجربگی و نابلدی و ناکارآمدی آقای باقری کنی مذاکره کننده ارشد تیم هسته ای ایران و زیاده خواهی حکومت ایران این مهم محقق نگردیده است! در شرایط حساس کنونی که مردم نجیب و شریف ایران زیر بار سنگین تحریمهای یکجانبه آمریکا کمر خم کرده اند احیای برجام از تأمین نان شب برای مردم واجب تر است!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      47

      یعنی انتظار داری هر سال یک میلیون خانه ساخته و تحویل مشتری در همان سال داده شود؟ عحب یا حتی نمیدانی افزایش این اقلام ضروری به خاطر ارز رانتی هست که دارند برمی‌دارند تا اقتصاد به روال طبیعی برگردد و تورم کم شود ولی چون الان را می‌بینی و اقتصاد بلد نباشی می شود این حرف شما

    • ناشناس
      5

      به ناشناس ۱۲:۴۶ بی سواد! صرفنظر از وعده انتخاباتی آقای رئیسی مبنی بر ساخت و تحویل یک میلیون دستگاه مسکن برای افراد فاقد مسکن، طبق قانون مصوب مجلس دولت موظف است سالانه یک میلیون دستگاه مسکن برای افراد فاقد مسکن بسازد و تحویل دهد. ما سالانه به ساخت و تحویل یک میلیون واحد مسکونی نیاز داریم که حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار واحد مسکونی را بخش خصوصی و سرمایه گذاران شخصی می سازند و کمبود حدود ۷۰۰ هزار واحد را نیز باید دولت از طریق تأمین زمین رایگان و اعطای تسهیلات کم بهره با همکاری بخش خصوصی ساخته و تحویل متقاضیان فاقد مسکن نماید.

    • ناشناس
      19

      هرسال یک میلیون ساخته شود ولی قرار هم نیست همان سال به سرانجام برسد چون احداث ساختمان از صفر تا آخر بستگی نوع پیمانکار. نقدینگی و مجوز ها هست ولی ملاک مجوز همان یک میلیونی هست که باید ایجاد شود

    • یکی از مردم
      1

      سالی یک میلیون ساخت رو نخواستیم فقط بگید اجاره بهارو که هر سال 20-25 درصد بود چه جوری رسوند به 200-300درصد؟!

    • به ناشناس
      0

      باور کن آراء باطله ه دوم شدند اگه رئیس جمهور شده بودن وضعمون خیلی بهتر از این بود! کرونا توی همه دنیا نابود شد و البته زودتر از ایران همون موقع که رئیسیتون چندماه بود سرکار بود توی دنیا از بین رفت همه ورزشگاهها تو دنیا صددرصد تماشاچی دارند شما چرا هنوز تو کرونا موندید اگه موفق بودید؟؟؟؟

  • ابوذر
    3

    مگاواماتا درصد .

  • ناشناس
    4

    میگین بیم و امید!؟ کدام امید؟ مگرمیشه به مملکت داری افرادی که تخصصهای لازم مملکت داری رو ندارن امید داشت؟اقتصاد دانان ایران کجای این دولت جای دارند؟ اساتید اقتصاد دانشگاه کجای دولت هستند؟ کدام.وزیر تخصص مربوط به وزارت خود رو داره؟ جوکترین صحنه تو مجلس رقم خورد که وزیر فلان وزارتخانه راحب نحوه اداره وزارتخانه دیگر حرف زد...فعلا که اوضاع زندگی مردم بخاطر وضعیت اقتصادی ریخته بهم...همسایمون کابینت ساز هست و چند ماهه نتونست کرایه خونه پرداخت کنه پریروز صاحبخونه داد و هوار راه انداخته بود امروز خانمش جمع کرد رفت خونه پدرش...خدا به داد ما برسه که مثل طفل بدسرپرست شدیم و از همه طرف اسیب میبینیم

  • هادی
    4

    خیلی موفق بود . البته در تحمیل گدائی به مردمی که قبل او فقط به نان خالی هم راضی بودند .

  • عباسی
    4

    افتضاح

    نظرات شما -
    • 2

      خلایق هر چه لایق

  • ناشناس
    5

    شخصیت و عملکردش نشون داد ک مناسب مقام ریاست جمهوری نیست

  • ناشناس
    16

    سید محرومان !!!!خواهشی که دارم ازاین کلمه استفاده نکنید . خداراشاهد وگواه میگیرم ملجا وپناه محرومان امام خمینی بودند او تنها کسی بود که درهرشرایطی ودرهراوضاع واحوالی به محرومان ومستضعفان باور داشت اگر به همه مطالب او درهمان دهه اول انقلاب نگاه کنید کمتر می یافتید که سخنی از ضعیفان جامعه سخنی نگفته باشد بعد از او خیلی بودند که انقلابی بودند اما کاری ازپیش نبردندآنقدردرگیر سیاست خصوصا خارجی بودند که بکل آنها را فراموش کردند دولتهایی آمدند ورفتند مطمئن باشید این دولت هم خواهد رفت .وعده های دولت رئیسی قبل ازاینکه جنبه عملی بگیرد وببار بنشیندازنظرمن بیشترجنبه تبلیغاتی داشت گرچه این بنده خدا وسایر دولتها اکثرا خوب ومحترم بودند اما درمیدان عمل آنچه کردند با آنچه گفتند زمین تا آسمان اختلاف بود .عقیده من براینست که ایشان هرچه گفتند تا کنون معکوس عمل شده است .حتی عدالت محوری که از اصلی ترین الویت او بودنکته قابل تاملی دران دیده نشده است درحوزه های اقتصادی وطرح وبرنامه ها ووعده وعیدها توفیقی تا کنون حاصل نشده است درسیاست خارجی هم کارقابل ملاحظه که بتواند گره ایی باز کند بچشم دیده نمیشود یک وزیر خارجه خوب باید زمینه های توسعه ورشد کشوررا تقویت کند وطوری برنامه ریزی کند که مستقیم وغیرمستقیم رضایت همه نه بلکه اکثرقریب به اتفاق مردم را جلب کند درحوزه های داخلی وزاری دیگرش هم کارچندانی انجام ندادند بعقیده من دولتهای قبل هرچند به آنان خرده میگرفتند لیکن اگر با دولت فعلی دریک مقایسه بیطرفانه هرآنچه برزبان آوردند این دولت حد وحدودی خیلی ضعیف را نشان دادند بر خلاف کسانیکه که وانمود میکنند کاری کرده کارستان اما کارستان او شده فقیر کردن خانواده هایی که قبل از او فقیر نبودند اکنون فقیر شده اند حداقل اینکار را دولتهای قبلی انجام نداده ویا میزان آن به نسبت این دولت پایین تر بوده است .تاریخ نویسان ما علل سقوط حکومتها را که می نوشتند به اصلی ترین آنها یعنی فسادهای حکومتی ، مالیاتهای سنگین را برجسته ترین آنها میاوردند حال بگویید درطی این سالها چه نموداری بایدنشان داد وبهمه اینهایی که حکومت داری میکنند چه نمره ایی باید داد لطفا خودتان قضاوت کنید.

  • ناشناس
    1

    من حتی یک نفر از فقرا و کارگران و بیکاران (بسیاری با تحصیلات دانشگاهی) را ندیدم مخالف احییا برجام باشد یا موافق تندروها داخلی که بر طبل آتش تنش زایی با غرب میزنند (مثل خروج بدون فایده از NPT)/ و برعکس تقریبا همه کسانی مخالف برجام و موافق خروج از NPT و دشمنی با غرب هستندف شامل مافیایی ها و بازاری های سرمایه دار (کاسب تحریم) و کارمندان حکومتی هستند که دغدغه مالی و درامدی ندارند و سودش در این است تورم بالا و ارزش پول ملی کم شود، تا دارایی هایشان به ضرب فقیر شدن فقرا، ثروت قارونی تر شود!

  • ناشناس
    4

    متاسفانه هیچ هیچ وهیچ تغییر محسوسی دراوضاع کشورجز گرانی های بیشتر وفقر گسترده درسطح جامعه دیده نمیشود؛امیدوارم این دولت امیدهابرای تغییر و تحول ناامیدنکند،این آخرین فرصت است!!!

  • امید
    4

    رییسی یک سال فرصت کافی در اختیار داشت تا اوضاع را سروسامان دهد ولی فرصت سوزی کرد اوضاع روز به روز وخیم تر می شود مردم نا امید و خسته شده اند

  • ناشناس
    2

    مشکل رئیسی و روحانی نیست یک نسلی حدودا 2000 نفر که از اول انقلاب با سوادزیر دیپلم و مدرک های فوق دکتری دارن مملکتو اداره می کنن باید برن تا ایران بهتر شه

  • سیداکبر
    3

    بنده از طرفداران جدی رئیسی بودم منتها در بحث افزایش حقوقها به کارمندان و بازنشستگان ظلمی کرد که در تاریخ انقلاب بی نظیر بود از طرفی کشورم تورم چند صد درصدی را تجربه میکند دولت ده درصد به حقوقها اضافه کرد و با این کار عملا سفره مردم را نزدیک به صفر رساند . بنا بود وضع زندگیمان بهتر شود ولی هزتران برابر بدتر شد .قیمت برق و آب و گاز چند برابر شده و قیمت کالاهای اساسی سر به فلک کشیده . مجلس انقلابی و دولت محرومان تا اینجا به نفع ثروتمندان قدم برداشته . خدا به دادمان برسد . ما از ترس اصلاح طلبان از ایشان حمایت کردیم ولی به شدت پشیمان هستیم

    نظرات شما -
    • شهرام
      0

      به شما ناهار دادن؟

  • محمود
    7

    از یه رئیس جمهوری که شش کلاس درس خونده مگه میشه انتظار داشت مگه انسان مغز ندارد.برید چشم کنید.به زور آورید گفتید باید به این را رایی بدید.زمانی گره مشکلات باز میشه تمام ۸۰میلیون جمعیت ایران با میل خود بپای صندوقهای رایی بروند.وکسی در کار رئیس جمهور دخالت نکنه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      32

      همان کسانی که به تو نادان و دهان بین گفتند 6 کلاس برو از همان ها بپرس چرا کشور را اینطوری کردن و تحویل این دولت دادن

    • جواد
      4

      هر کاری کنی شش کلاسه هست خیلی رو مختونه سطح سواد رییس جمهور انتصابیتون؟؟؟
      اونا که به قول شما گند زدن رفتن الان یکساله هیچ کاره هستن و این آقا چشم در چشم مردم گفت من چند هزار صفحه طرح دارم اگر بیام بدون مذاکره همه چی حل میکنم آن مرد آمد هیچ چیز که حل نشد همه چیز بدتر از دوره قبل تری شد مذاکره هم علارقم این‌که‌ میگفت نمیکنم با تیم۶۰نفره رفت کرد ولی حتی اونم بلد نبود

    • ناشناس
      6

      خوب که چی برجام را یک شبه بگذارد کنار؟ نخیر و الان هم برجامی در کار نیست برنامه هم در ست اجرا

  • اسدالله شبانی
    0

    سلام
    فقط خدا باید به دادما برسد وبس.
    فقر باعث اختلافات خانوادگی،سرقت وبزه کاریو...شده ومتاسفانه اهرم فشار ویا قانون محکم ومقترانه ای هم بر مجرمان نیست.اون ها حق شهروندی دارند اما ما نه

  • محسن
    4

    ما تو این یک سال به اندازه کل 43 سال انقلاب اسلامی گرونی داشتیم. به نظر میاد هدف ریشه کن کردن فقرا باشه نه ریشه کن کردن فقر

  • متین
    4

    کاری که این توی یکسال کرد روحانی و احمدی نژاد توی 16 سال نکردن .قشنگ پدر ملت رو دراورد

  • ایران
    3

    دراین دولت فقط بیم، بیم گرانی، تورم، ناامنی اقتصادی، سایه جنگ، فعال نمودن مکانیسم ماشه توسط ابرقدرتها بازگشت تحریمها وهزاران
    مشکلات دیگر برای ملت ایران در کل هیچ امیدی نیست

  • ناشناس
    2

    بر رئیس بانک مرکزی هم پیروز نشد -- پیروز شون کردند

  • ناشناس
    12

    ایشان موفق بودند!
    خلایق هرچه لایق

  • ناشناس
    3

    موفق ؟؟ هیچ درصد موفق نبوده !!!! متاسفم

  • ناشناس
    1

    عزیزم خودکرده را تدبیر نیس میخاستین جشن نگیرین پارسال واس عزای امروزتون !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس
    1

    من نمی دانم این حرص و طمع برای ریس شدن چه معنی میده وقتی
    میدانیم توانش رو نداریم
    سوادش رو نداریم
    بازی با سرنوشت 80 میلیون نفر
    مسولیت 80 میلیون نفر
    کاش لباس دین و امامت تنمان نبود
    که اگر بد بشه که شده جان مردم هیچ دینشان هم سست میشه

  • .
    5

    دوستان دوستان.به نظرم اشتباه گرفتید حسن روحانی رو نمیگه ها

  • ایران من
    1

    سلام،متاسفانه این روزها شاهد اعتراضات اقشار مختلف مردم هستیم ک در پی فساد های گسترده و رانتی مقامات کشور، ناکارآمدی مسئولین،بی توجه ای به قانون اساسی و قوانینی ک همین افراد فقط و فقط برای مردم نوشته اند،و برای خود استثناهای قائل هستند.و برای هزینه های کشور به جای آنکه یقیه مفسدان و رانت خواران را گرفته و پول های ک از این راه در آورده اند جهت امورات کشور پس گرفته شود،دست در جیب بازنشستگان تامین اجتماعی و کسبه و اصناف ،گران کردن اقلام مصرفی مردم کرده اند!!!!
    تمام مواردی ک فقط بخشی از آن را نوشتم نمره ای صفر را به این دولت و کسانی ک در پشت پرده، فقط به فکر همکیشان خود هستند خواهم داد.

  • ایرانی
    1

    ایران شاید بارها دچار افت شده باشد و لی عاقبت راه خود را پیدا میکند.حق مردم ایران امثال رییسی نبود.

  • رحمان احمدی
    0

    بنده طرفدار رییسی بودم ولی عملکرد این مدت بسیار افتزاع بوده یعنی مردم از نظر اقتصادی و مذهبی و اعتقادی به پائین ترین نقطه رسیده واگر در سه سال آینده به همین روال جلو رود فکر می کنم ریشه مذهب بااین دروغ گویی هیچ چیز ازمذهب باقی نمانده چون فقر بیکاری فحشا وغیره .......بیداد می کنه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      افتضاح

  • فواد ری
    0

    جالبه در کامنت ها از بی کفایتی مجلس هم نوشته اند غافل از این که قالیباف عمدا گذاشته اوضاع کشور به قهقرا برود تا در دور بعد با استناد به ناکامی رئیسی این بار خودش کاندید شود ، از طرفی عده ای پیشاپیش سیسمونی گیت را علم کردند که قالیباف را از همین ابتدای کار ضربه فنی کرده باشند ، جناب زاکانی هم که قطعا برگ اس و نقطه ضعف قالیباف در شهرداری را در دست دارد تا ان را به موقع رو کند وخود کاندیدای بی رقیب اصولگرایان شود . واقعا این که گفتند دنیای سیاست دنیای کثیفی است حرف درستی بوده است ؟ یک سوال ؟ چرا مجلس براساس وظیفه ذاتی هیچ اقدامی نمی کند و خود را به مسائلی فرعی چون طرح صیانت و حجاب و... مشغول کرده است ؟ روحانی ۸ سال رئیس جمهور بود و مجلسیان خود را به خواب زدند وکاری نکردند اما حالا هرروز یک طرح ولایحه علم می کنند که دولت قبل خائن بوده وبی کفایت ؟ خب که چه ؟ گیرم روحانی هم چون اسلافش به زندان و یا خانه نشین شد این چه دردی از این همه بدبختی ملت کم می کند ؟

  • احمد حسنی
    1

    از مردم شریف ایران تقاضای عاجزانه دارم از عنوان سید محرومان استفاده نکنید . بلایی که این سید بر سر مردم اورد این لقب زینده ایشان نیست

  • ناشناس
    1

    از هر کاندیدایی که منتخب اکثریت مطلق افرادی که حائز شرایط رأی دادن باشند نباشد چه انتظاری می توان داشت؟!!! حالا می خواهد رئیسی باشد یا هر شخص دیگری!!!

  • ناشناس
    4

    برجام شکست خورد چون مرع ما یه پا داره که الا وبلله باید سپاه از لیست تروریست خارج بشه اخه سپاهی که بعنوان یه ارگان نظامی که تمام چرخهای اقتصادی کشور رو بدست گرفته بجز بخشش بیت المال به کشورهای دیگه و بدبخت کردم مردم ایران چه کاری انجام داده

  • حسن
    0

    من از همان ابتدای شروع بحث های انتخاباتی عملا سیاست های آقای ریسی و تیم همراه رو به دلایل ضعف ادله کارشناسی ناموفق نی دانستم . ایشان حتی به اذعان آقای اژه‌ای در قوه قضاییه هم موفق نبود. تا چه رسد به قوه مجریه ‌ . در بررسی بودجه سالانه کشور هم. بودجه شرکت های دولتی که دو سوم بودجه کشور را تشکیل می دهد و اکثرا هم زیان دهی باشند هیچ بحثی نشد .در وعده های انتخاباتی هم که دادند عملکردشان معکوس از آب دراومد .
    خلاصه ایشان انسان شریفی هستند . اما رئیس جمهور موفقی نیستند . ایشان نگاهشان به بهشت ولی قدمهاشون
    سمت دیگری است .

  • محمد
    0

    ایشان نباید وارد انتخابات ریاست جمهوری میشد کاملاً مشخص بود فقط مردم ،مردم میکرد و برنامه اصولی و درستی هم نداشت به عنوان مثال:
    یارانه 45500 تومانی زمان احمدی نژاد برای خودش حدود 40دلار بود و به نسبت رقم خوبی بوداما در زمان رییسی یارانه 300هزار تومانی حدود 9دلار میشود در حالی است که باید رقم یارانه در حال حاضر 1/213/000تومان برای هر نفر باشد البته بدون در نظر گرفتن افزایش بی قیدو بند قیمت کالا و خدمات که در حال حاضر بیشتر از 100درصد است ما بیاییم آنرا 100% بگیریم باید یارانه دولت رییسی به مردم 2/400/000 تومان باشد
    ضمناً در کابینه اقتصادی دولت 13 تصمیم گرفتند که قیمت 4 قلم کالا افزایش یابد روغن و شیر و لبنیات و مرغ و تخم مرغ و آرد که متاسفانه برآورد آنها غلط از آب درآمد و این افزایش قیمت افسار گسیخته شامل همه کالاها و خدمات گردید
    لازم به توضیح است یک فرمانده با حضورش در کنار سربازهایش دلیل بر با کفایت بودن و مردمی بودن آن نیست زمانی میتواند یک خدمتگزار مردمی باشد که در جایگاه فرماندهی جهت بهبود اوضاع سربازانش تصمیم درست اتخاذ کند که این ویژگی در آقای رییسی نیست
    و...........................
    خدا نکند روی بنزین دست بگذارد که اوضاع به هم میریزد
    بالا بردن قیمت کالاها به مردم فشار وارد می آورد برای جلوگیری از قاچاق بروید آنجایی که قاچاق صورت میگیرد نه آنکه قیکمتها را بالا ببرید

  • ناشناس
    1

    دولت در سیاست‌های کلان نقشی ندارد...هر دولتی باشد...هیچ دولتی قدرت مقابله با انواع مافیاها که در وزارتخانه ها تشکیل شده ندارد...هر دولتی باشد...این دولت که ضعیف ترین دولت پس از انقلاب هم هست...سرنخها جای دیگری است

  • سعید
    0

    فقط خوب بلد بره بگه دستور میدم فلان کارو بکنید اما در عمل هیچی نیست

  • ناشناس
    1

    هیچ کدوم از وعده هاش عمل نشد با آمدن اش وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم بدتر و سخت تر شده رکورد تورم در یک سال بین تمام ریس جمهور زده ضعیف ترین ریس جمهور بعد انقلاب هست

  • بنده خدا
    3

    نفرت

  • ناشناس
    0

    چرا در باره قانون شکنی دولت درباره ۱۰ درصد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چیزی نمیگید؟ لعنت خدا بر منافقان دورو...

  • ناشناس
    2

    آقای رئیسی به هیچ کدام از وعده های خود عمل نکرد اوضاع بورس بدتر از دولت روحانی شده و نه تنها تورم را مهار نکردند بلکه در کمتر ازیک سال قیمت اجناس را اندازه ۱۶ سال عمر دو دلت گران کردند

  • ناشناس
    6

    چرا‌‌موفق‌نبوده‌خیلی‌هم‌موفق‌‌بوده‌‌‌‌‌‌‌‌‌شما‌‌نگاه‌
    کنید‌‌جواب‌‌نامه‌آن‌‌کودک‌‌هشت‌‌ساله‌‌را‌که‌
    در‌خواست‌‌‌دوچرخه‌‌کرده‌‌ بود‌‌‌‌‌‌پاسخ‌‌داد‌ویک‌
    دوچرخه‌‌خریداری‌‌کرد‌‌

  • مریم کیانی
    26

    آیت الله رییسی خیلی زحمت کشیده زمان می بره تا بتونه گند کاریهای روحانی رو درست کنه انشاءالله خدا بهش توفیق بده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      دولت آقای روحانی بزعم شما هر گند کاری هم کرده باشد بطری ۸۰۰ گرمی روغن مایع آفتابگردان را از ۱۴ هزار تومان به ۶۳ هزار تومان نرساند! قیمت یک کیلوگرم مرغ را از ۲۵ هزار تومان به حدود ۵۰ هزار تومان نرساند! تخم مرغ شانه ای را از ۴۳ هزار تومان به ۶۹ هزار تومان نرساند! قیمت پنیر ۴۰۰ گرمی را از ۱۶ هزار تومان به ۳۷ هزار تومان نرساند! قیمت ماست کم چرب ۲/۲ کیلوگرمی را از ۲۵ هزار تومان به ۷۰ هزار تومان نرساند! دارو و تجهیزات پزشکی را به چندین برابر نرساند! حقوق مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی را به جای ۴۸٪ به ۱۰٪ تقلیل نداد! و ...

  • ناشناس
    2

    آقای رئیسی با وعده های حمایت از بورس و مهار تورم و تک رقمی شدن تورم پیروز انتخابات شد و دولت روحانی را عامل تورم و نابودی سرمایه مردم در بورس میدانست ولی در این مدت هیچ کاری واسه بهبود اوضاع بورس انجام نداده با وجود رشد شاخص بورس ولی زیان مردم جبران نشد چون سهم ها رشدی نکردند و تورم را نه تنها کنترل نکردند بلکه در کمتر از یک اندازه عمرچند دولت قیمت اجناس را گران کردند به طوری منتقدین آقای روحانی الان هم به این نتیجه رسیدند وضعیت معیشتی مردم و تورم در زمان آقای روحانی بهتر از الان بود آقای رئیسی به هیچ کدام از وعده های خود عمل نکردند

  • الهه
    17

    شروع سختی داشتند، در حال تلاش هستند، زمان برگردد باز هم به او رای خواهم داد وقتی بر روی ویرانه ای ایستاده و قصد ترمیم آن را دارد بسیار زمان میبرد تا نتیجه حاصل شود، در هر صورت ایشون زحمت خودشو کشید و تحریم ها در دوران ایشان بوجود نیامد که در دوران ایشان بخواهیم به یکباره منتظر تغییر باشیم و جنگ اوکراین بحران اقتصادی جهانی را ایجاد کرد، آیت الله رئیسی انتخاب شایسته ای بود که همچنان طرفدار او هستم و میدانم در طول زمان بهترین خواهد بود

    نظرات شما -
    • علی
      1

      و تو چه نادانی

  • محمد بابایی
    3

    متاسفانه این دولت بیسواد فقط فقر تورم سوغات گذاشته و هیچ علمی به اقتصاد نداره و داره مردم رو زیر فشار له میکنه واقعا برا کسانی که رای دادن متاسفم هیچ کس دیگه نمیتونه این مملکتو درست کنه تماااام

  • ناشناس
    1

    با این برنامه که دولت رعیسی دارد البته طرفداران اوکم روزبه روز کمتر میشود

  • ناشناس
    18

    سلام بنده خدا شبانه روز کار میکنه مشکلات زیاده به چشم نمیاد منکه براش طلب موفقیت میکنم

  • انسانم آرزوست
    3

    با 33 سال سن اولین بار بود پای صندوق رفتم و به رئیسی رأی دادم. الان بشدت نادم و ناامید و پشیمانم.

    نظرات شما -
    • .
      9

      پشیمان نباش عزیزم خدا با ماست

    • ناشناس
      2

      من یک بار گول خوردم.
      زمانی که هاشمی در سال ۶۸ برای اولین بار رئیس جمهور شد.
      گفت فلان میکنم . آباد میکنم. همانگونه که جنگ را تمام کردم.مملکت را آباد میکنم.
      آخه پایان دادن به جنگ رو هم به نام خودش تمام کرده بود.
      کله ما داغ بود رای دادیم.فکر نکردیم که ایشان ۸ سال رئیس مجلس بود و همه کاره.
      واقعا دولت هیچکاره بود.
      وقتی فهمیدم قرار نیست کاری برای مردم بکنند.
      دور دوم در سال ۷۲ بود که هاشمی انتخاب شد.
      رای ندادم.
      پس از آن نه خاتمی . نه احمدی نژاد و نه روحانی و رئیسی.نه دیگران

  • ناشناس
    4

    از پارسال این موقع تا حالا هر جنسی دو الا سه برابر شده .اقای ریسی از رای ک بهت دادم ک وضعیت اقتصادی بهتر بشه صدبرابر خرابتر شد پشیمونم واقعا پشیمونم

  • ناشناس
    3

    وکسن واکسن نکنید نکنه عراق افغانستان چی شایدانجاطالبان واکسن واردکردن کرونا یک اوجی بود درتمام کشورها تمام شد چه اروپا چه عراق اگردرتمام کشورهاکرونابود حرف ساندیس خورهادرست هست مگه شما دنیای بیرون خبرندارید

  • 1

    همشون یکی هستند فقط اسمه عوض
    میشه بقول زینال بندری از ریشه خرابه

  • علی اسمی
    5

    سلام متاسفانه به جزگرانی هیچ کاری نتوانستن انجام به دهن

  • وجدان
    4

    با با علم آگاهی باید نظرداد،دولت دکتر رییسی میراث دار دولت گلابی برجامه،نیاز به زمان داره تا امورات اصلاح بشه ،ولی باید کابینه رو قوی تر کنه ،ویارانه رو بصورت کالا در اختیار مردم بزاره تا باعث رونق تولید کاهش تورم بشه

  • ناشناس
    4

    یکی از وعده هاش ۴ میلیون مسکن بود که شد ۲ میلیون

  • محسن
    1

    بنده که به ایشون رای ندادم..رای باطله انداختم..خیر..باز هم برگردیم به یه سال پیش توی اون چند گزینه باز هم همین کار رو میکنم..

  • خجسته
    1

    به نام خدا سلام
    من شخصه با اما وجود حامی دولت هستم چون دستور مولایم امیرالمومنین است که مردم نسبت به حکومت وظایفی دارند و حکومت نیز متقابلاً نسبت به مردم وظیفه هوایی دارد.
    ولی متاسفانه دولت مردم را فراموش کرده و فقط در زمان انتخابات مردم وجود دارد و در غیر این احتیاجی به مردم نیست.این مسیولین اگر جرات دارند بیایند در تلویزیون بگویند کجای دنیا سالانه چند نوبت مستمری قیمتها افزایش می یابد که ایران بشود دومی این ها چگونه در قسمت خواهند توانست پاسخگوی ظلمشان نسبت به مردم باشند.آیا خجالت نمی کشند?!.است احساس شرمساری دارند?!
    به عزت خدا سوگند مولایم امیرالمومنین را در خواب دیدم که در محلی نشسته بودند و حجاب بر سر کشیده به شدت ناراحت و گریان بودند و ‌پیوستهمی فرمودند :(این ان حکومتی نبود که ما می خواستیم.عده با نام ما حکومت می کنند و دین و دنیای مردم را نابود می کنند و....)

  • ناشناس
    7

    آقای رییسی تاباقیمانده های دولت روحانی را از کار عزل نکنید آنها کار شکنی خواهند کرد و همسفره هایشان از شما انتقاد خواهند کرد

  • ناشناس
    6

    متاسفانه من به سید محرومان رای ندادم ولی مدتی هست شناسنامه ام را از تو صندوق در اوردم گذاشتم تو جیبم که تا شورای نگهبان اعلام کرد برای ریاست جمهوری برم پشت در یکی از مکانهای رای گیری بخوابم تا در باز بشه و به اقای رئیسی رای بدم شاید خداوند از سر تقصیرات من که دفعه قبل بهش رای ندادم بگذره

    واقعا ما ایشونو نشناخته بودیم و نمی دونستیم در همه زمینه ها اعجاز دارن
    برای زحماتی که ایشون در این یکسال کشیدن همین بس که اگر رئیس جمهور نداشتیم و کشور یله و رها بود اینقدر گرونی نبود سالروز پیروزی سید ازبین برنده محرومان مبارک باد

  • ناشناس
    5

    اینهایی که از تورم ناشی از دوره های قبل صحبت می کنند , بسه تمام کنید این صحبت های خنده دار را اولا هیچ یک از وعده های رئیسی عملی نشد ثانیا وقتی ایشان می بینیه که تورم , مشکلات , نابسامانی اقتصاد و.... مثلا ناشی از ریاست جمهوری قبلی و قبلتر و قبلتر آقا برای چی قبول کرد. خودش که به وعده ها عمل نمیتونه بکنه یک تمام مشکلات هم که برمیگرده به دوره های قبل پس اساسا بودن ایشان با نبودنش چه فرقی میکنه . عبدالملکی با اون توهمات 300 روز شد وزیر نه تنها خروجی نداشت کلی هم مشکل ایجاد کرد خب چی شد استعفاء داد رفت آیا این ضربه به مملکت نیست. پس اونهایی که مرتبا میان طرفداری می کنند و میگن آقا تورم مال دوره های قبل بوده مشکلات مال دوره های قبل بوده اقتصاد ورشکسته مال دوره های قبل بوده عزیزان رئیسی که بهتر از شما میدونست نه !!!!! نمی آمد رئیس جمهور بشه چی میشد . آب از آب تکان نمی خورد الکی وعده پوچ هم نمی داد که یکیش محض رضای خدا عملی نشه.

  • مهران
    3

    سلام انشاالله شجاعت داشته باشند و از مردم عذرخواهی کنند و استعفا دهند....

  • حسین
    7

    مشخصه گزارش از سوی اصلاح طلب‌ها طراحی و منتشر شده است، دوستان ایشون اگر سرکار بودند الان چیزی از ایران باقی نمونده بود.

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      کدوم گزارش اخوی؟؟ اتفاقا خبر فوری چند ماهه کمی گردش به راست کرده .. همون به اصطلاح جریان سوم انقلابی مستقل و غیره...الان خیلی ها که کامنت گذاشتند( مثل خودم) اصلا این گزارش رو نخوندند که بخواد روی اون ها تاثیر بگذاره..یه مثال..ببین من دیروز رفتم شکر بگیرم گفتند نیست اگر هم بیاد حدود 40 تومن یه کیلو هم کمتره..خب پارسال روحانی که رفت 12 تومن بود..ببین مردم توی واقعیت زندگی میکنند..هیچ گزارشی نمیتونه روی دست واقعیت بزنه..

  • جوان بیکار
    0

    سلام به همگی. تمامی بانک های خصوصی و موسسات اعتباری و مالی بایدبرای همیشه برچیده شود.و تمامی بانک های دولتی اضافه باید برچیده شود. و تمامی حساب های کوتاه مدت در تمامی بانک ها باید برچیده شود. و فرار های مالیاتی باید صفر گردد.راه حل همین است. لطفاً مطالبه کنید. هرچه سریع تر.خواهش می کنم.

  • ناصری
    4

    آدم خوبیه اما اینکاره نیست و آینده مملکت امیدوار کننده نیست.

  • ابراهیم
    2

    باسرعت ۱۰۰۰ کیلومتر برعکس وعده هایی که داده بود درحال حرکت است. واژگونی نزدیک است.

  • مجتبی
    2

    هر روز سخت تر از دیروز
    آقای رئیسی هرگز گمان نمی کرد اداره مملکت آنقدر سخت باشه
    نداشتن تجربه عملی و نداشتن نیرو و وزیر کارکشته و مجرب باعث نابودی اقتصاد شده
    تحریم ها هم که تاثیری در اقتصاد ورفاه بزرگان ندارد فقط کمر مردم را شکسته

  • امیر
    0

    دولت ودرراس آن رییس جمهور راحت ترین راه راانتخاب کرده ،رهاکردن بازار واختلاس و گران فروشان وافزایش قیمت چندبرابری اجناس ودرتنگناه قراردادن مردم را ودرجدید ترین کار جلو گیری از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که اصلا هیچ ربطی به دولت وبودجه دولتی ندارد و......

  • ناشناس
    2

    نظر مردم مهم نیست چون از قبل انتخاب شده بود .ایشون حتی دروغهای قابل باور هم مثل احمدی نژاد و روحانی بلد نبودن بگن وحرفهاشون از ابتدا معلوم بود توخالی هستش و هیچ امیدی نیست

  • بازنشسته
    2

    بر سر چه مشاجره می کنید . ما همه قربانی حاکمیت پوسیده 44ساله هستیم . الان بهتر خدمت به اسلام و دین و مذهب وکشور و مردم استعفا سیدعلی و سپس سران هرسه قوه و اعلام رفراندوم است . قبل از اینکه ایران تجزیه شود ... هرچند محال است صاحبان قدرت از شکوه و عظمت طاغوتی خود بگذرند...

  • روح الله
    3

    تواین یکسال گند زده به مملکت با کابینه ضعیفش

  • ناشناس
    0

    خبر فوری ،،خیلی فوریییییییی!!!!!! 🤣🤣

  • حمید
    5

    متاسفانه هیچ کار مثبتی انجام نشده است و تورم گرانی وبیکاری خیلی بیشتر هم شده

  • وحید
    3

    من طرفدار رئیسی نیستم
    قبول دارم که تا حالا عملکرد خوب نبوده
    اما احساس میکنم در یه روند به شدت عصبانی کننده بالاخره اوضاع بهتر خواهد شد
    عزیزان قبل از فحاشی کمی فکر کنید
    جلوی قاچاق حداقل بیست میلیون نفر از کشورهای همسایه گرفته شده در ضمن بدهی های آقای روحانی هم داره پرداخت میشه
    و دو مشکل هم از رئیسی بگم اینکه احساس میکنم ایشون باید بدونه که افطار با مظلومین مشکلمون رو حل نمیکنه
    باید دو سه طرح بزرگ اقتصادی مث صنعت بسته بندی یا فراوری یا پرورش دام یا... راه اندازی میکرد و آزاد سازی قیمت ها با شیب کمتری انجام میشد

  • ناشناس
    4

    آقای رییسی درمدت این یکسال نه تنها نتوانسته کار مثبتی انجام دهد بلکه فقر وگرانی را بیشتر از دوران قبلی کرده است

  • م
    1

    در خبرها آمده تعداد دانشجویان پذیرش شده در سال ۱۴۰۰ در رشته دندانپزشکی از طریق کنکور ۱۷۵۰ دانشجو بوده که بعد بررسی معلوم شده ۲۷۵۰ دانشجو پذیرش شده یعنی هزار دانشجو از درب پشتی وارد شده اند و این یعنی خیانت بزرگ در حق تمام دانش آموزان و خانواده های آنان که با هزار امید و آرزو کنکور میدهند.
    دولت می بایست هرچه سریعتر به این موضوع ورود کند و الی نسل فعلی هیچ اعتباری برای این سیستم قائل نخواهد بود.

  • سید
    5

    میخواید ببینید کی دروغ گو هست؟
    خبر فوری
    چرا
    به نظرات مخالف رئیسی که منفی میدی، مثبت چندتا اضافه میشه ولی وقتی به نظرات موافق رئیسی مثبت میدی یک دونه اضافه میکنه
    همین الان امتحان کنید
    واقعا شرم برتون
    شرف شرف شرف؟؟؟؟

  • محمدرضا
    3

    با همین دست فرمون همه باید به جای امید به آینده به فکر سنگ قبر خودمون باشیم

  • سید
    8

    1به صفر رسوندن مرگ روزی 709 نفر
    2بیمه 5میلیون و 700هزار نفر
    3ارز ترجیحی رو از حلقوم دزدان درآوردن
    4یارانه نقدی رو 10 تا 12 برابر کردن
    5مشکل فاضلاب اهواز رو برطرف کردن
    6سواری به غرب ندادن تا مثل لیبی بشه کشور
    7پرتاب ماهواره
    8مثل پادشاه با مردم حرف نزدن(دولت روحانی)

    نظرات شما -
    • 4

      مغز فندقی متوهم........

    • ناشناس
      2

      کاهش مرگ و میر کرونا . در همه دنیا اتفاق افتاده.
      علت آن یافتن دارو و ..... است
      آیا میخواهید بگید تو کشورهای دیگه رو هم رئیسی آمار مرگ و میرشون رو کاهش داده.؟؟
      شما میگید یارانه رو ۱۰ تا ۱۲ برابر کرده.
      یارانه ما که ۴ نفر هستیم . ۳۵۴ هزار تومن بود .
      شده ۱/۲۰۰ آیا ۳۵۴ ضرب در ۱۰ یا ۱۲ میشه ۱/۲۰۰
      میگید جلوی دزد ها رو گرفته تا ارز ترجیحی رو بیاره سر سفره مردم.
      بله . رئیسی گفت ارز دولتی رانت ایجاد کرده.
      یه عده ارز رو گرفتن ۴۲۰۰ و کالا آوردن . آزاد فروختن.
      پس نتیجه میگیریم تا قبل از رئیسی هم مایحتاجمان را با ارز آزاد میخریدیم.
      یعنی دزد های زمان روحانی . کالاها را پنج برابر قیمت میفروختند.
      اگر رئیسی راست میگفت و میخواست ارز دولتی را سرسفره مردم بیاورد.
      باید قیمتها به یک پنجم کاهش میافت.
      چرا پنج بدابر شد؟

      مثلا روغن که کیلویی ۲۰ هزار تومن‌بود .باید میشد ۴ هزار تومن.
      نه اینکه بشه کیلویی ۱۰۰ هزار تومن.
      پس در نتیجه دزد های الان ۵ برابر دزدهای زمان روحانی میدزدن.

  • ناشناس
    0

    انشاءاللہ بنزین گراں نشہ

  • ناشناس
    0

    امیدوارم اقای رئیسی با طناب پوسیده اطرافیان تو چاه نره

  • ناشناس
    0

    شھرایلام وشایدھمہ شھرھا مدتی قبل غروب آفتاب خیابانھایی تیربرق ھاروشنند خیابان کاملامشخص است ونیازنیست بہ روشنی وصبح ھم دیرخاموش میشن انرژی زیادی تلف میشہ خدااسراف کاران دوست نداردازریاست جمھورمیخوام درتمام کشورجلوھدر رفت انرژی بگیرہ

  • رای
    3

    غلط کردیم به شش کلاسی رای دادیم

  • کشته
    0

    کشته های ۷۰۰نفری دست پخت مخبر دوره ۵۰ میلیونی بود که قول داده بود

  • ناشناس
    3

    هموطن بحث روحانی یارییسی نیست! گذشته وزندگی دیروز وامروز خود واطرافیانتان را مرورکنید! چه ازنظراقتصادی.فرهنگی.اجتمایی..سیاست خارجی و.... بعدقضاوت کنید..ده ماه هم از عمردولت جدید میگذرد.که کاملا پیداست..فساد رشوه گسترده وکلان..فقر..گرانی..فحشا..بی ارزشی پول و...صدها مسعله دیگرگریبان ایران عزیزمان راگرفته...وحرف وسخن و وعده وبا گفتن عسل عسل دهان شیرین نخواهد شد..بی عمل هیچ...یکی اهل دوربین ودیگری اهل سفر ومیکروفن..وهمگی برای محرومین ومستضعفان کلمه خوردمیکردند! اما درعمل وواقعیت چه شد؟؟ باحرف چی درست میشه؟؟ اون یک زره از اسلام ناب هم به فنارفت و تقریبا همه به دین بد بین شدند وقبول ندارند این اسلام را! چراکه مدعیان آن خود خلاف اسلام کردند وهرچه خواستندکردند...ضمنا من نه منافق ونه از ایادی استکبار جهانی هستم ونه جیره خوره ناکسان...من یک ایرانی وطن پرستم که صدای شکستن استخوان خود وخانواده واطرافیانم درگوشم هرروز بیشتر شنیده میشود..خدابه فریادمان برسدفقط

  • ناشناس
    0

    انشاءاللہ بانکہا اسلامی بدون ربابشن ربادرحکم جنگ باخداست

  • ناشناس
    3

    رضا شاه روحت شاد

  • ناشناس
    1

    رییسی هیچ اختیاری از خود نداره

  • یا الله مدد
    4

    الهی با کدام زبانی می توانیم شکرگزار درگاهت باشیم این فضل لا یتناهی که به ایران عزیز عنایت فرمودید غیر قابل توصیف است روحانی ۸ سال هر بلایی خواست سر این مملکت آورد و به اندازه ی ۸۰ سال منابع کشور را هدر داد الان هم واسطه ی غربی ها برای خرید مایحتاج ملت و انهدام آنهاست تا مردم را به تنگ آورد دقیقا گروه حسن فریدون همان گروه کاهنان معبد زمان حضرت یوسف ع می باشد کدام عقل سلیمی قبول می کند قیمت نفتی که سال ۱۳۸۸ صدوبیست دلار بود ۸ سال زیر ۵۰ دلار فروخته شود هزاران سانتریفیوژ با هزاران تلاش یک شبه منهدم گشته و آب سنگینی با آن همه سال تلاش و کوشش و هزینه با یک دستور ابلهانه بتن ریزی گردد الهی اسراف کاران را دوست نداری ولی به عظمتت قسم می دهم تر و خشک را باهم نسوزان

  • ناشناس
    0

    خبر فوری لطفا نمک به زخم مردم نپاشید که بازیچه دست شما شدند اگه راست میگی ودلسوز مردم هستید فقط قیمت رب گوجه تو این یک سال یاروغن یا مرغ یا گوشت یه گزارش تهیه کنید وبا اون تو دهن این دولت دروغگو بزنید

  • آریو
    1

    اساسا سیستم فعلی برپایه دروغ و وعده پوشالی بنیان گذاشته شده انتظاری ازتحقق وعدها نیس مگر یعده پاریکال

  • ناشناس
    2

    بابا رئیسی احمدی نژاد روحانی..... همه یک مهره اند مملکت و سرنوشت 80 میلیون آدم تو دست یک نفراست که هر جا گندش دربیاد می‌گوید دیگران درست عمل نکردند کاش جرات و جسارت داشتند بعد از بدبخت کردن ملت از ملت عذرخواهی کند در این بین سرنوشت جوانهای این سرزمین تباه شد

    نظرات شما -
    • ف.ح
      1

      اگه میبینی اوضاع مملکت از این بدتر نشده به خاطر وجود نازنین اون یک نفره

    • محمد
      0

      احمدی نژاد تک بود مرد بود و ایشالله میاد

  • سید
    9


    بخشی از اقدامات دولت #رئیسی در یکی دو هفته اخیر را بخوانید؛
    - راه‌اندازی کریدور سن پطرزبورگ- چابهار
    - بازپس‌گیری نفت از یونان
    - تحویل نفتکش افرامکس به ونزوئلا
    - بهره برداری بندر استراتژیک در روسیه
    - کشت در ۱۰۰هزار هکتاری در روسیه
    - قرارداد ۲۰ساله با ونزوئلا
    - قرارداد ۲۰ ساله با قزاقستان
    - وصول طلب ۱/۶میلیارد دلاری از عراق
    - قرار دادن بیش از ۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت
    -  افزایش ۸۰درصدی تجارت ایران و ترکمنستان و توقف روند نزولی روابط تجاری دو کشور
    - افزایش سفرها به کشورهای همسایه و گسترش دیپلماسی منطقه‌ای

    به جرأت میتوان گفت هشت سال دولت #روحانی را زیر و رو کنید اندازه همین دو هفته اقدام اقتصادی موثر یافت نمیشود، در عوض هر چقدر دلتان بخواهد سفرهای پرهزینه و بی‌نتیجه به ژنو و سوئیس و لوزان و ... برای #برجام نافرجام و وعده‌ و وعید های سراب گونه برجامی میتوانید در طول هشت سال دولتش پیدا کنید!
    اما چرا عده‌ای با شانتاژ رسانه‌ای عملکرد کاملا مثبت دولت سیزدهم را با کارنامه خالی و پُر از اقدامات و تصمیمات غلطِ دولت قبل میخواهند زیر سوال ببرند پاسخی ندارد جز بی‌قانونی و رها بودن #فضای_مجازی کشور و عدم مدیریت بر شبکه‌های اجتماعی که بستری شده برای #لجن_پراکنی علیه #دولت_انقلابی و مجموعه نظام!
    فلذا دولت محترم بداند هر چقدر هم در میدان عمل تلاش کند و موفق ظاهر شود اگر " پیوست رسانه " مناسبی برای اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی نداشته باشد به همان میزان دشمن در فجازی واقعیت را برای مردم برعکس نشان میدهد!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      ۱- دولت آقای روحانی در یک دوره چهار تا پنجساله حدود ۱۰ میلیون ایرانی اعم از افراد عادی و اقشار حمایتی را تحت پوشش بیمه درمانی رایگان سلامت قرار داد. ضمن اینکه در دولت آقای روحانی بیمه درمانی رایگان مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی که الآن حدود ۵ میلیون نفر هستند ادامه پیدا کرد و دولت آقای رئیسی نیز دارد همان کار دولت آقای روحانی در مورد بیمه درمانی رایگان مددجویان سازمانهای حمایتی را ادامه می دهد و در خصوص بیمه درمانی رایگان سایر اقشار فاقد بیمه جامعه اقدامی انجام نداده است! ۲- اقدام مقابله به مثل در توقیف نفتکش یونانی هم به دولت آقای رئیسی ارتباطی پیدا نمی کند بلکه به سپاه مربوط است. ۳- انعقاد قراردادهای بلندمدت ۲۰ ساله با برخی کشورها در صورتی ارزش دارد که اولاً منافع ایران در آنها لحاظ شده باشد و ثانیاً عملیاتی شود و صرفاً بر روی کاغذ نماند!

    • ناشناس
      0

      به نا شناس.
      و به شما پیام دهنده اصلی.
      پدر من تحت پوشش هستش.
      هردفعه میرین دکتر کلی پول میدیم.
      اینقدر بیمه بیمه نکنید.
      بیمارستان های دولتی هم تف به این دفترچه ها نمیندازن.
      وای به حال شخصی ها .
      خودمون دفترچه تامین اجتماعی داریم.
      ماهی ۲ میلیون پول بیمه میدیم.
      بیشتر درمانگاه‌ها قبول نمیکنن . یا میگن ویزیت ۹۰ تومنه . ۲۰ تومنش رو بیمه میده.
      اونوقت توقع دارید با بیمه مجانی سلامت .
      بریم دکتر !!!! بگن بفرما بالا بشین.

  • ناشناس
    1

    متاسفانه تیم ایشان درک صحیحی از دنیا و روندهای موجود در دنیا ندارند و گل به خودی می زنند. اوضاع صبر و اقتصادی ملت وخیم است اصلاح نکنید اصلاح میشوید

  • ناشناس
    3

    وعده های انتخاباتی رئیسی دورغ بود .. ما را فریب داد..

  • محمد ملکی پور
    2

    سلام مناسفانه درکشور ما هر مسولی چه نماینده مجلس و چه رییس جمهور ,قبل از رسیدن به پست و مقام حرفهای خیلی قشنگی میزنند ولی بعد از آن ...
    آقای رییسی کشوری که ازنظر اقتصاد مشکل دارد و مشکل اصلی آن فقط بدست آمریکا حل میشود ,پس چرا رایطه ای درکار نباشد ,چرا آنقدرما ضعیف شده ایم که مردم ما تا کمر تو سطل زباله هستند ,کشوری غنی ولی فقیر.
    آقای رییسی کشور اقتصادان میخواهد نه جوان جویای نام دانشگاه امام صادق
    آیا با ۵۷ درصد افزایش حقوق کارگر مشکل حل شد ؟؟؟بالطبع نه .
    خواهشا حرف نزنید و ازهوای قوه قضاییه بیرون آیید:-)

  • رسول صادقی
    2

    بسمه تعالی، برای آقای ریسی از نمره ۲۰ بهشون ۱۰۰ میدهیم خداوند طول عمر با عزت و سربلندی بهش عنایت فرمایید

  • ایرانی
    2

    از ریزش بورس معلومه خیلی عالی عمل کرده. مخصوصا . شستا فملی فولاد بترانس همش که منفی معامله میشه کم دروغ بگین مردم رو چی فرض کردین .قرار بود دوروزه مشکل بورس رو حل کنید هنوز سهام شاخص ساز و سودده منفی هستن چه برسه به سهام دیگه

  • مجید
    2

    بورس رو که ول کرده هیچ سهام شاخص ساز و سود دهم مثل شستا بترانس فولاد فملی هم منفی معامله میشه این بود درست کردن بورس در عرض دو روز وعده رییییسی که یادتون نرفته مردم ایران

  • مریم
    2

    با این تورم 80تا800درصدی برای کارکنان دولت و کارمندان 10افزایش. حقوق تصویب کرده مضحک نیست ملت رو چی فرض کرده

  • ناشناس
    2

    افتَضاح

  • دریا
    2

    دیگه این کشور نیاز به دشمن نداره.!!!
    با همین دست فرمون چیزی نمونده برویم ته دره

  • اردوخانی
    3

    بسیار بدعمل کرد کاش رأی نمیدادیم

    نظرات شما -
    • 2

      متاسفم که شما فکر کردی با رای دادن همه چی درست میشه

  • ناشناس
    2

    خلاصه ملت ساده دست این قوم گیرافتاده راهی برایشان متصور نیست

  • ناشناس
    2

    اقای رییسی خواهش میکنم تابیشتر از این به این کشور گند نزده اید استعفا بدهید به خدا قسم ما مردم ایران گناه داریم 43 سال است که یک روز خوش از دست شما ها ندیده ایم

  • ناشناس
    1

    جناب آقای دکتر، سید، آیت الله العظمی، دکتر سید رئیسی دامت برکاته، از بزرگترین دانشمندان بسیجی و رئیس جمهور های جهان آخرت هستند.وخخخخخ

  • ناشناس
    2

    رییس جمهور یه سرگرمی سیاسیه انتظار نداشته باشید

  • منتظر
    1

    والا دولت قبل اینقدر خرابکاری کرده که این بنده خدا فقط چندسال باید کار تلاش کنه تا به وضعیت ۸سال قبل برگردیم ایشون خداخیرشون بده به درد مردم نمی خنده وتمام تلاششون داره می کنه دونه دونه مشکلات رو برطرف کنه حداقلش هم همون واکسیناسیون واتمام کرونا بوده وهدفهای بزرگتر ان شاءالله توراهه اگه باقیمانده های دولت قبل بذارن.

  • ف.ح
    1

    بعضی از کامنتا اصلا منطقی نیست،آقای رئیسی هنوز یک ساله رئیس جمهوره، نمیشه برای اداره یک کشور بزرگ مثل ایران یه ساله راه ده ساله رو بری،نمیتونی فعلا قضاوت کنی،هر شخص دیگه هم رئیس جمهور بود نمیتونست به راحتی مشکلات کشور رو حل کنه،اونم کشوری که اسرائیل و آمریکا و اتحادیه اروپا که همشون تحت سلطه آمریکان کمر بستن به نابودی اقتصادش،البته در کنار اینها هم هستن مسئولینی که بی کفایتن،یادتون باشه در اواخر دوره روحانی هم سوناتایی که ما ۱۳۰ میلیون خریده بودیم شده بود یک میلیاردو هفتصد...

  • رضا
    0

    در مدن 17 سال اخر هیچ دولتی موفق که نبودند کشور را به فلاکت کشیدند

  • دومان
    1

    ای مردم کم حافظه اصل بد نیکو نگردد چونکه بنیادش بد است....ظلم پایدار نیست

  • رامین
    1

    آقای رئیسی گل ، ماه ، امامزاده ، اما آیا شما بیمارتان را به آدم خوب بیسواد میدهید تا عمل شود ؟ دوم اینکه الان دیگر بحث رئیسی ودولت ایشان نیست ، اعتماد مردم به تمامی ارکان حکومت از دست رفته ومتاسفانه ضربه ای که الان اسلام دارد از این ها می خورد تا صد سال دیگر هم ترمیم پذیر نخواهد بود

  • ناشناس
    1

    یعنی هنوز هم کسی هست که با این وضعیت از اینا دراه دفاع میکنه؟؟؟ وای خداااا دارم د ی و ا ن ه میشم
    دست بردارید
    کله از برف در بیارین

  • دروغگوها
    0

    اونهایی که نظراتشون موافق آقای ایت اله دکتر رییسی هست و اگر میخواهند اینجا دیس لایک نیگیرند و ناراحت نشون ،،،لطفا بروند خبر فارس چون اونجا فقط لایک داره ،،

  • ناشناس
    0

    سلام وتشکرازاظهارنظردوستان به نظرمن هنوززوده قضاوت کردن ولی باتلاش دولت فعلی امید هست

  • سید
    0

    ورودرئیسی به راس سیستم اجرایی کشوراشتباهی فاحش بودکه هم اووهم ملت رادچاردردسروزحمات بزرگی کردچراکه نه درحدسوادودانش اجرایی اش بودونه درحد تجارب اداری۔اودرتجزیه وتحلیل مسایل بسیارضعیف وناکارآمداست۔عروسک گردانهابه میل خودبرزبان اوکلام جاری می کنند۔آنقدرضعیف وبی کفایت بودکه همه چیزازدست همه دررفت۔اوکه ادعامیکردمعیشت مردم خط قرمزاوست،دیدیم که چگونه ملت رابه افلاس وفلاکتی کمرشکن دچارکردولعن ونفرین میلیونهاهموطن رابرای خودویاران بی تدبیرش خرید!خداوندهرچه زودترمردم مظلوم وفریب خورده راازدست عاملان فجایع موجودبرهاند آمین۔

  • معلم
    1

    سلام با هزاران امید به اقای رییسی رای دادیم ولی حیف که امیدمان نا امید شد .و واقعا از رای خود پشیمانیم .نه فقط دیگر به ایشان بلکه دیگر پای صندوق رای نخواهیم امد .بی تفاوتی ایشان نسبت به تورم و گرانی و معیشت مردم از همه در اور تر است .اگر قرار است که جراحی اقتصادی را از شکم مردم شروع کنند .خود ایشان و مسیولین و اقا زاده ها نیز با مردم باشند. در این دوره علاوه بر اینکه مردم از نظر اقتصادی نابود شدند .از نظر اعتقادی نیز نابود شدند .

  • ناشناس
    1

    اگر ده بار هم کاندیدا شود هر گز بهچنین شخصی. این خواهم داد

  • محمود
    4

    مردک یه زنگی که می گی ریسی 6 کلاس سواد داره تو ......نخور سید اولاد پیغمبر ان شاالله به برکت جدش همون طور که مرگ 709 نفر را به صفر رساند تو تمام کارها موفق می شه البته با گذشت زمان

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      کاهش مرگ و میر در کشورهای دیگر را هم رئیسی کاهش داده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟،؟؟؟
      عزیرجان علم پیشرفت کرده.
      دارو و واکسن کشف شده!!!!!
      بفهم

  • 2

    خدا پدرت رو بیامرزه آقا حسین ، گل گفتی ، آخه کدام انتخابات!!!?
    اگه جرات دارین و مردین و دروغگو و ظالم نیستین یه رفراندم آری یا نه بذارین تا ملت ایران حالیتون کنه،،،😡

  • ناشناس
    2

    همه‌ی دولت‌های قبلی دوره‌ی اول را تقریباً به خیر گذراندند و دوره‌ی دوم دچار مشکلات شدند، ولی دولت آلان از همان دوره‌ی اول به مشکل برخورد کرد و اکنون نارضایتی مردم مشهود است.

  • ناشناس
    0

    به خدا باشش کلاس سواد نمی شود مملکت داری کرد اگر اندک اعتقادی به مرگ و قیامت داشت هرگز این مسیولیت را قبول نمی کرد

  • ناشناس
    0

    هیچی بدتر از قبلیا بوده

  • شهرام
    0

    منفی بافی نباشید. رییسی خیلی خوب کارکرد. دارایی‌های مردم رو ۱۰ برابر کرد مثلاً شما ی پراید داشتی ۲۵ میلیون می ارزید حالا ۲۰۰ میلیون شد. یخچالت ۱۰ میلیون بود حالا ۱۲۰ میلیون شد. سرمایه ی سوپری(ازحیث اقلام بدون احتساب ملک) ۱۰۰ میلیون بود حالا ۱ میلیارده و.... خلاصه همه رو میلیاردر کرد. کدوم رییس جمهور تاحالا تونسته بود تو این مدت کوتاه خدماتی به این بزرگی ارائه کنه؟ دیگه خدمتتون عارضم میلیاردها دلار خرج جبهه مقاومت تولبنان و سوریه کرد، تو عراق بیمارستان زدمجانی برای برادران عراقی، ارزش دلار رو بالا برد، مالیات‌ها رو نجومی کرد، امنیت رو بالا برد شما الان با طلا و موبایل نصف شب از جنوب تهران پیاده برو تا شمال. غرب برو تاشرق هیچ زورگیری نیست که بت حمله کنه چون دیگه آدم فقیرنیست. مردم یارانه گرفتن و وضعشون خوبه و... خلاصه اگه بخوایم ازخدماتایشون بگیم ۱۰۰۰ صفحه هم بنویسیم کمه

  • امیر
    0

    بهتره از خودش بپرسید،چون مردم حسودن،راستشو نمیگن .

  • ناشناس
    0

    کاش یک کم جراتش رو داشت و زیر بار قبول این مسوولیت تشریفاتی نمیرفت

  • ناشناس
    0

    این دولت با شعار عدالت محوری ودولت قوی البته نه ملت قوی برسر کارآمد .درمبارزه با فقر همینقدربگویم که برخلاف احمدی نژاد که گفته بود ما با اغنیا کاری نداریم بلکه هدف ما توانمند کردن جامعه فقیر کشورست وهمه شما بخاطر دارید که میگفت ثروت جامعه دردست ۳۰ درصد افراد است .اما اکنون دولت فعلی سوراخ دعا را گم کرده ازعملکرد یکساله او چنین برمیاید که هم به اغنیا وهم به فقرا کاردارند درتلاش هستند ازجامعه اغنیا که دستشان بدهنشان میرسد به جامعه فقرا هدایتشان کنند خانوارهایی که درطول این یکساله فقیر شدند کم نیستند .آنقدر قیمت ها بالا رفته است که با سرعت ماهواره برشما درارتفاع ۵۰۰ کیلومتری زمین مسابقه گذاشته اند خدایی نکنه افزایش سرعت قیمتها را با ماهواره بر اشتباهی جا بزنید . درعدلت محوری براین عقیده اند که ظلم بالسویه عین عدالت است بعبارتی فقیر کردن ویکدست شدن جامعه فقیر عین عدالت است ودرست هم میگویند ازکجا باید گفت درهرحوزه ایی نگاه کنی به دولت قوی ومردم ضعیف فکر میکنند واین همان چیزیست که هیچ آرزومندی انتظارش را نداشت .بسه دیگه حوصله نوشتن ندارم

  • بنده خدا
    1

    کشوری که دو قطبیه و یه عده جیره خوارند و میترسن که اگه حرف برای عدالت بزنن جیرشون قطع بشه و یه عده دارن از بی عدالتی تکه تکه میشن فاتحشو باید خوند...

  • بنده خدا
    2

    این آقای رئیسی هم از قماش ۴ درصدی هاست. ما مردم ایران عجیب هستیم. با اینکه کاملا میدانیم این افراد قبل از اینکه بشن رئیس جمهور هم در راس کار بودن و هیچ کاری برای آبادانی کشور نکردن باز هم به آنها فرست دوباره میدهیم. وبعد از مدتی دوباره پشیمان میشویم که چرا به این آقا رای داده ایم. و این چرخه ادامه دارد.جالب است که هر تصمیمی که گرفته میشود به ضرر قشر ضعیف جامعه است. چه گرانی چه مالیاتهای سر سام آور همش پابند قشر ضعیف است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      به بنده خدا.
      آفرین بر شما.
      ما همیشه آزموده را می‌آزماییم
      ضرب المثل آزموده را آزمودن خطاست را از یاد برده‌ایم

  • ناشناس
    2

    اصلا موفق نبودده پدر ملت دراورده کی به این رای داده بلد نیست اداره کشور را

  • عدالت
    2

    یک سال است که این اقا نه به وعده های انتخاباتی عمل کرده نه تورم را کاهش داده وان هم از سیاست خارجی که مذاکرات به بن بست رسیده وباعث تورم بیشتر وبدبختی وفلاکت بیشتر معیشت مردم شده وسفرهای پرهزینه استانی که هزینه های مالی گزافی روی دست کشور گذاشته وخروجی ان هیچ دستاوردی به غیر از بوق سورنا اقایان که این سفرها باعث رسیدگی به اوضاع مردم میشود می گویند ودلار 24تومانی روحانی را 32تومان کرده وجدیدا هم با این بااین یارانه جدید که از هر ده خانوار به یکی یارانه دادهاند کل اجناس صددر صد افزایش قیمت داشته

  • ح
    1

    هرگز رای نمیدم

  • محمد
    0

    من از اول تاکنون رای نداده ام ولی آقای رئیسی نسبت به روسای قبلی بهتر هستند . مردم اگر کمکش کنند و اصلاح طلب ها رو کنار بزنند. این کشور به آرامش کامل خواهد رسید . ایشان هرچی هستند ، دروغگو نیستند .

    نظرات شما -
    • 2

      داداش من سیاست رو با دروغ نوشتن
      همه سیاست مدارها محبور میشن دروغگو باشن

  • ناشناس
    0

    آقاجان من دو نکته را عرض کنم وختم کلام-نکته اول اینکه درایران انتخابات ازآن هویت اصلی که میزان رای مردم بود بتدریج هرچه زمان میگذارد آن درون مایه وشیرینی خود را ازدست خواهد دادزیرا سابقه گذشته هم این را بوضوح نشان داد هم درگزینش نامزدها وهم درمیل عمومی به رای دادن وشاید یکی ازبی سابقه ترین انتخاب همین دوره انتخاب ریاست جمهوری گذشته بوده است .نوع نگاه ونگرشی که نامزدها درمدیریت کردن جامعه دارند برای شورای نگهبان شاید اصلی ترین هدف درتایید ویا رد نامزدهاست حتی اگر ازباتقواترین ویا کوچکترین ضعفی درآنها دیده نشود حتی اگر نظام ولایت فقیه هم ازاعتقادات فردهم باشد آن کسی که از دانشگاه امام صادق ع بیرون آمده باشد مهم است بقیه مردم نامحرم هستند نکته دوم اینکه اگر تصور کنیم که انتخاب رئیسی دقیقا روال قانونی خودش را طی کرده است به قول وقرارهایی که درابتدای امر داده بود ازجمله نظام هماهنگ پرداختها -سامان دادن بوضعیت انواع واقسام استخدامی ها-کاهش تورم وثبات درباز ار اقلام خوراکیها-رسیدگی به وضعیت تولیدوخودداری ازخام فروشیهاو... ما در ایشان درطول یکسال گذشته کار برجسته ایی ازایشان ندیدیم اگر به وضعیت کرونا هم بپردازیم این مطلب را بعرض برسانیم که این دولت ویا هردولت دیگری که میبود خواه ناخواه ناچاربود چاره اندیشی کند بماند که ورود واکسن هم مبدا اختلاف این دولت وآن دولت شده وهنوز هم هرکس بنفع خود میخواد میوه ایی بچیند . آنچه درحوزه اقتصاد ما دیدیم نه آنچیزی بود که این دولت بیان میکرد خصوصا آنجا که فرشته نجات کشور را درحذف ارزترجیحی میدانستند ومثل اینکه این ارز، شیطان بزرگی بود که به مبارزه با مردم می پرداخت وباید سرزنی میکردند حال که دیدند مردم مایوس تر از هرزمان دیگر حرکت خاصی نکردند دولت ازین فرصت استفاده ومقاصدی را که آرزویش روی دستش بود عملی کرد وآن فشار بیشتر به طبقات مختلف اجتماعی ونمایندگانی هم که درمجلس برکرسیها تکیه زده اند بجای اینکه مردم را درنظر بگیرند وکیل الدوله شدند وبارهای بسیار زیادی را از روی دوش دولت برداشتند واین بارعظیم را بردوش ملت انداختند
    سخنرانیها و تفقدهای ریاست جمهوری دردیدوبازدیدهای استانهاهم بیشتر نمادهای دیگری جز حل معیشت ورفع مشکلات مردم دارد . درمجموع اگر این دولت هیچ کاری هم نکند باید وباید بوضعیت گرانیها که بدستان مبارک خودشان ایجاد کردند ومورد حمایت اصحاب قدرت هم هستند توجه ونسبت به این پدیده شوم باید ترتیب اثر بدهد الان مردم پی برده اند که دیگر گوش شنوایی نه درمجلس ونه دردولت وجود ندارد درحقیقت بقول خودشان هم به اجنبی مبارزه میکنند وهم مردم را تو یک تله بدام انداختند

  • چراغعای
    2

    تا یک سال گذشته به جز فشار بر قشر ضعیف جامعه خصوصآ باز نشسته چیز مثبتی سر سفره مردم ندیدیم در سیاست خارجی هم موفقیتی حاصل نشده بیم مردم چندین برابر امیدشان به دولت است

  • M
    2

    رئیسی گند زد به کشور وملت را به روز سیاه نشاند این حکومت حکومت نالایقان است

  • ناشناس
    0

    رئیسی متاسفانه 6 ماه است که بازنشسته های شرکت مخایرات را در سراسر کشور گرفتار کرده است و هیچ توجهی مشکلات بازنشسته های مخابرات نکرده است چرا؟

  • عملکرد رئیسی در این مدت یک سال صفر!
    1

    عملکرد رئیسی در این مدت یک سال صفر!

  • امین
    1

    اگردارو دسته حسن روحانی در پستهای کوک وبزرگ نباشد بازار آرام میشود

  • قمی
    1

    منصب یعنی منصب خ،مانایی ،هیچ کس حق پرسش ازش نداره.وهمیشه طلبکارمردمه.

  • ناشناس
    1

    رییسی از بچگی دارای هوش سرشار بوده است چون بعد از شش کلاس درس خواندن در مدرسه فهمیده است که فایده ندارد و برای رسیدن به مقام و ثروت و حکومت باید به حوزه برود و در بیست سالگی قاضی دادگاه میشود و در شصت سالگی با آرای بالای اکثریت، شخص دوم مملکت میشود. تا نفر اول شدن مملکت، یک یا حسین دیگر لازم است.

  • ناشناس
    1

    گفتیم سیده جد داره قاضی بوده ولی از وقتی آمد گرانی بدبختی آمد باید بتونه مملکت جم کنه تور خدا حقوق ۴ م خودش قاضی قضادت کنه ببینم برا ۴ چه بخوریم چه بکنینم آیا مسلمانی وانقلاب کردیم شهید دادیم اینه باید مردم سیر باشن گرسنگی مردم رسم ما مسلمانامردمی که انقلاب کردن نیس اونم برجام بازی بازی شده والا

  • 1

    ریس جمهور رحم چیزی خوبیه سری کتابها و تفسیر قران بزنید ببیند آیا شما راه امام های عزیزمان میرد نه اون از مجلسیها اون از برجام اینا بکنار عروسی نیس زاده ولد نیس مردن ومریضی چرا باید بادوتومن یارانه برنج هندی ۴۹۰ که سم روغن گوشت همه چی رو حرف خودتون وایسن گفتین ۳ قلم ولی نفس کشیدنم از مردم گرفتین رحم کنید بخاطر خدا خودمان حرام شدیم ولی نسلمان نابود شدبخاطر جوان ها رحم کنید امید مملکت نابود نکنین

  • ناشناس
    1

    اصلا.همس دروغ گفت این دولت کودتا

  • م
    1

    مردم بخاطر وعده های بورسی و مبارزه با گرانی به آقای رئیسی رای دادند الان وضعیت بورس هیچ خوب نیست و تورم را به جای اینکه کم کنند دولت در کمتر ازیک سال اندازه عمر دو دولت اجناس را گران کردند من خودم به آقای رییسی رای دادم ولی الا پشیمونم انتخابات شرکت کردم تصور میکردیم با رفتن روحانی تورم و اوضاع بورس بهتر میشه نه بدتد

  • ایرانی
    0

    اکثر توئیت ها احساسی می نویسند تمام رئیس جمهور های قبلی در دوره اول تورم کنترل شده تاحدودی آرام ودر دوره دوم با نابسامانی شدید می رفتند اینبار در شروع کار دل به دریا زده تا شاید اقتصاد روی پایه خودش قرار گیرد که الان برا قضاوت این دولت زود است.

  • ناشناس
    0

    متاسفانه آقای رییسی بنا به رسالت اخوندی خوب حرف میزنند اما در عمل مدیر ضعیفی هستند خدا به ایشان وملت ایران کمک کند.

  • ناشناس
    0

    به عمل کار براید به سخن رانی نیست. پینه ی دست کم از پینه ی پیشانی نیست

  • مراد خانی
    0

    کاری که حسن فریدون نیمه تمام گذاشته بود ابراهیم رئیسی با نابود کردن کشور و ملت تمام کرد هم ارزش کشور هم ارزش پول پشتوانه خدا از سرتان نگذرد ازدواج مسکن کار کشور ایران به تاریخ پیوست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها