سناتور‌ روسیه:

سازمان ملل درخصوص فعالیت‌های بیولوژیک آمریکا تحقیق کند

یکی از سناتور‌های روس تاکید کرد آمریکا از روی عمد اطلاعات مربوط به فعالیت‌های بیولوژیک پنتاگون را مخفی می‌کند.

 سازمان ملل درخصوص فعالیت‌های بیولوژیک آمریکا تحقیق کند

«کنستانتین کاساچف» امروز (دوشنبه) با تأکید بر اینکه آمریکا از روی عمد اطلاعات مربوط به تحقیقات سلاح‌های بیولوژیکی تحت حمایت پنتاگون در اوکراین را مخفی می‌کند اعلام کرد مسکو قصد دارد از طریق سازمان ملل درباره نقض‌های احتمالی کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی (BWC) تحقیقاتی را آغاز کند.

کاساچف در این خصوص گفت: کمیسیون پارلمانی درباره آزمایشگاه‌های بیولوژیکی، شواهدی را از دیپلمات‌های روس دریافت کرده‌اند که نشان می‌دهند که آمریکا و اوکراین از این کنوانسیون پیروی نمی‌کنند.

پیش از این نیز ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفتگویی اعلام کرد به رغم درخواست‌های این کشور در سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین المللی، آمریکا نمی‌خواهد اطلاعات مربوط به برنامه بیولوژیک نظامی خود در اوکراین را فاش کند.

در پی عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اسنادی نشان می‌دهند در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی که در اوکراین ایجاد و از سوی آمریکا تأمین مالی شده‌اند، آزمایش‌هایی با نمونه‌هایی از ویروس کرونای خفاش انجام شده است. هدف از این کار و سایر مطالعات بیولوژیکی با بودجه پنتاگون در اوکراین، ایجاد مکانیزمی برای گسترش مخفیانه پاتوژن‌های مرگبار بوده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز پیش از این از توسعه طرح‌هایی برای ساخت انواع جدید سلاح‌های بیولوژیکی در اطراف روسیه خبر داد و تایید کرد روسیه اطلاعاتی درباره شبکه‌ای از آزمایشگاه‌های ساخت سلاح‌های بیولوژیک در اختیار دارد که وزارت دفاع آمریکا آن‌ها را تامین مالی می‌کند.

چین نیز بعد از این افشای این اسناد از آمریکا خواست در خصوص فعالیت‌های بیولوژیکی خود در اوکراین توضیح دهد. این اولین بار نیست که چین از فعالیت‌های بیولوژیکی آمریکا در خارج از خاکش انتقاد می‌کند و خواهان انتشار اطلاعات در مورد آزمایشگاه‌های این کشور در بسیاری از کشور‌های جهان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • نظرگو
    0

    گربه رقصونی در زمانی که خودشان در نقش یک متجاوز قرار گرفته ند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها