دادستان کل کشور: سازمان ملی استاندارد در موضوع خودرو به تکلیف و مسئولیت قانونی خود عمل کند

دادستان کل کشور گفت: از سازمان ملی استاندارد انتظار داریم در مورد موضوع خودرو وظیفه، تکلیف و مسئولیت قانونی خود را مورد توجه بیشتری قرار دهد.

دادستان کل کشور: سازمان ملی استاندارد در موضوع خودرو به تکلیف و مسئولیت قانونی خود عمل کند

حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری درباره ورود دادستانی کل کشور به بحث استاندارد سازی خودروسازی و اختلاف به وجود آمده میان سازمان استاندارد و پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی کل انتظامی کشور، بیان کرد: مسئله استاندارد بودن خودروهایی که مردم از آن استفاده می‌کنند، بسیار مسئله مهمی است.

وی افزود: سازمان مربوطه در این حوزه وظیفه دارد تا تمام مقررات استاندارد خودرو که فقدان آن سلامت جامعه را تهدید می‌کند، مورد توجه و بررسی قرار دهد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: نیروی انتظامی هم به موجب قانون و مقررات وظیفه دارد که خودروهایی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد را رصد کرده و از تردد و شماره گذاری خودروهایی که فاقد استانداردهای لازم هستند، جلوگیری کند.

وی افزود: از سازمان ملی استاندارد توقع و انتظار داریم تا در موضوع خودرو به وظیفه، تکلیف و مسئولیت قانونی خود عمل کند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه موضوع سلامت مردم یک امر بسیار مهم برای ما تلقی می‌شود، تاکید کرد: متاسفانه خودروسازان داخلی آن گونه‎ای که شایسته و بایسته است، به وظایف خود عمل نمی‎کنند.

وی افزود: افراد باید بدانند که با جان مردم سر و کار دارند، بخشی از حوادثی که در جاده‌ها اتفاق می‌افتد به عدم استاندارد خودروها باز می‌گردد؛ لذا مسئول وقوع این حوادث را خودروسازان و سازمانی که مسئولیت نظارت بر این خودروها را بر عهده دارد، می‌دانیم.

دادستان کل کشور اظهار کرد: چرا سازمان ملی استاندارد نباید وظایف و تکالیف قانونی خود را به خوبی اجرا و عمل کند و نظارت دقیق بر فعالیت قطعه سازان و خودروسازان داشته باشد تا شاهد وقوع این حوادث دردناک در کشور باشیم؟

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • 1

    سازمان حقوق بشر یمن قتل مهاجران یمنی توسط متجاوزان سعودی را محکوم کرد

  • اشغالگران آمریکایی ۷۰ تانکر نفت سوریه را به سرقت بردند
    0

    اشغالگران آمریکایی ۷۰ تانکر نفت سوریه را به سرقت بردند
    نظام در آمریکا جنایتکار تغییر نکرده است و مانند همیشه حمله کند، جنایت میکند، آدم می کشد و برای توجیه اقداماتش دروغ می گوید.

  • ناشناس
    0


    از دستگاه قضایی درخواست می‌شود با بانیان مشکلات موجود برخورد قهرآمیز نماید. شکی نیست که مشکلات اقتصادی و اجتماعی امروز کشور نتیجه ترک فعل و وطن‌فروشی کسانی است که 8 سال حل مشکلات کشور را به برجام و نگاه به کدخدا گره زدند و کشور را به این روز و حال درآوردند.

  • 0

    قیمت مرغ در دولت سیزدهم دو برابر شد ولی یارانه آن مستقیم به مردم پرداخت گردید و دست چپاولگران از بیت‌المال کوتاه شد. در حالی که در دولت قبل قیمت مرغ 4 برابر شد و یارانه آن به جای جیب مردم به یک عده چپاولگر روانه شد!

  • 0

    آمریکا که با تحریم ناجوانمردانه کشورمان طی 4 دهه از هیچ خیانتی دریغ نورزید و امروز برای درد جراحی اقتصادی کشور و عادلانه کردن یارانه‌ها توسط دولت خدمتگزار اشک تمساح می‌ریزد و نگران تغذیه مردم ما شده است! در حالی که تا همین چندی پیش از تامین دستمال توالت ملتش عاجز مانده بود و در اوج کرونا به سرقت ماسک دیگر کشورها روی آورد!

  • ناشناس
    0

    رئیس‌دولت قبل‌، در آن روز جمعه با خنده تمسخرآمیز اعلام کرد من هم امروز فهمیدم بنزین گران شده است! او مردم را از درون خودروی خود نظرسنجی می‌کرد. ولی جناب دکتر رئیسی روز جمعه پس از اجرای هدفمندی یارانه‌ها در کنار مردم حاضر شد و از نزدیک با مردم به گفت‌وگو پرداخت. منصفانه تفاوت دو رئیس ‌دولت را قضاوت کنیم!

  • 0

    عده‌ای غربزده که تا دیروز برای افرادی که برای لقمه نانی به سطل‌های زباله سرک می‌کشیدند اشک تمساح می‌ریختند امروز که با حرکت انقلابی و جهادی دولت خدمتگزار با جراحی اقتصادی و واریز یارانه به حساب اکثر مردم به ویژه این قشر مستضعف جامعه لبخند خشنودی را بر لبانشان نشانده، به سیاه‌نمایی روی آورده و لباس سیاه به تن می‌کنند. واقعاً این خودفروخته‌های بی‌هویت به دنبال چه هستند؟ هر آنچه که اربابشان می‌خواهد می‌کنند و با هر ساز آن شیاطین می‌رقصند؟

  • 0

    رؤسای محترم قوای سه‌گانه به ویژه قوه مجریه مستحضرند که مردم عزیز کشورمان بارها بصیرت و بلوغ فکری مثال زدنی خود را به رخ جهانیان کشیده‌اند و بینی معاندین را به خاک مالیده‌اند. ماجرای عادلانه کردن نحوه استفاده از ارز ترجیحی نه اولین بوده و نه آخرین. لذا از دولت محترم درخواست می‌شود از تصمیمات سخت هراس نداشته باشد و به سرعت همه یارانه‌های پنهان را حذف نماید.

  • مشکل ما فقط دزدی مسئولین نیست مشکل ما کار نکردن آنان است
    0

    مشکل ما فقط دزدی مسئولین نیست مشکل ما کار نکردن آنان است

  • ناشناس
    0


    سوال اینجاست که چرا مدیران ناتوان و عاجز شرکت مخابرات ایران را تاکنون برکنار نکردند و هنوز هم برکنار نمی‌ کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها