جزییات پرونده قاچاق خودرو از زبان دادستان کل کشور

دادستان کل کشور اعلام کرد: پرونده ورود خودروها در مرحله تحقیقات و بازجویی است.تازمانیکه منتهی به صدور حکم قطعی نشود نمی‌توان جزییات را اعلام کرد

جزییات پرونده قاچاق خودرو از زبان دادستان کل کشور

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما ضمن تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضاییه در زمینه مقابله با کالای قاچاق گفت: دستگاه قضایی در ارتباط با قاچاق کالا و ارز در ردیف دوم قرار گرفته زیرا مسئولیت اول آن برعهده سازمان تعزیرات است که زیر نظر دولت و وزیر دادگستری است و دو سه بخش آن زیر نظر قوه قضائیه است از جمله قاچاق سازمان یافته.

وی افزود: ما از وظایفمان در این زمینه کوتاه نیامده‌ایم و در صحنه هستیم. از جمله پرونده‌ها ورود تعداد زیادی خودروهای قاچاق در روزهای اخیر است. تعداد 422 خودرویی است که پرونده‌شان در دادسرای هرمزگان ودر بندرعباس مطرح است. با تلاش‌های دولت و برنامه‌ریزهای انجام شده هم در بخش گمرک و سازمان تعزیرات و قوه قضاییه آثار مثبتی را داشتیم و امیدواریم شاهد حداقل ورود کالای قاچاق باشیم. مردم آگاه باشند و دنبال قاچاق نروند.

دادستان کل کشور با اشاره به پرونده خودروهای قاچاق که در دادسرای هرمزگان مطرح است،افزود: گزارشات واصله به بنده کاملا نشان می‌دهد که این کالاها به صورت قاچاق وارد کشور شده و اسناد و مدارک لازم هم در پرونده موجود است و اخیرا هم با برخی از مسئولین مربوطه صحبت کردم و آنچه وظیفه ما است را دنبال می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه گاهی اوقات از درون زندانها فیلمی گرفته و در فضای مجازی منتشر می‌کنند، چگونه این اتفاق رخ می‌دهد؟ گفت: در کنترل زندانها آنطور که باید کنترل لازم را نداریم البته کمبودهایی در زندانها هست. الان اعتباراتی که به سازمان زندان‌ها داده می‌شود در حدی نیست که بتواند نیازهای زندان‌ها را تامین کند. چطور می‌شود که یک دستگاه موبایل را توانسته‌اند وارد زندان کنند؟ لذا این بخش ناشی از ضعف خودمان در مدیریت زندان‌هاست.

وی افزود: از سازمان زندان‌ها می‌خواهم به طور جدی در این زمینه کار کنند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها