اعدام چندین تن از زندانیان عقیدتی اهل قطیف در عربستان

رسانه‌های عربی در گزارشی تایید کردند چندین تن از زندانیان عقیدتی اهل قطیف در عربستان اعدام شدند.

اعدام چندین تن از زندانیان عقیدتی اهل قطیف در عربستان

به گزارش حساب کاربری شبکه نبأ در توئیتر، عربستان محمد خضر العوامی و حسین علی آل ابوعبدالله جوانان سعودی اهل قطیف و زندانیان اندیشه را اعدام کرد. عربستان محمد عبدالباسط المعلمی زندانی یمنی را نیز اعدام کرد.

چندی پیش نیز  عربستان ۸۱ نفر از جمله ۷ یمنی و یک سوری را در بزرگترین اعدام در یک روز با ادعای داشتن عقاید انحرافی و ارتباط با تروریسم اعدام کرد. پس از اعدام این افراد اعلام کرد ۴۱ نفر از آنان از مردم منطقه شیعه نشین قطیف بودند که تنها به جرم آنچه که رژیم آل‌سعود آن را عقائد انحرافی می‌خواند جان خود را از دست دادند. در میان این ۴۱ نفر یک نوجوان ۱۳ ساله نیز حضور داشت.

براساس آمار‌های خبرگزاری فرانسه که با استناد به بیانیه‌های وزارت کشور عربستان تهیه شده، عربستان از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۰ نفر را اعدام کرده است که از تعداد کل اعدام‌های این کشور در سال گذشته که به ۶۹ نفر می‌رسید، فراتر رفته است.

16055049_890

کمیسیاری عالی حقوق بشر سازمان ملل، با محکوم کردن اعدام‌های روز شنبه، عنوان کرد که برخی از این افراد پس از محاکمه‌هایی اعدام شدند که در آن‌ها معیار‌های بین المللی رعایت نشده بود.

«میشل باشله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با اشاره به اعدام اخیر از سوی عربستان گفت: اجرای احکام اعدام پس از محاکمه‌هایی که تضمین‌های لازم برای دادرسی عادلانه را ارائه نمی‌دهند، توسط حقوق بشر بین‌المللی و حقوق بشردوستانه ممنوع است و ممکن است به عنوان جنایت جنگی تلقی شود.

عربستان تلاش می‌کند با وعده‌های فراوان درباره اصلاحات در این کشور بر اعدام‌های جمعی و سرکوب مخالفان سرپوش گذارد. محمدبن‌سلمان، ولیعهد عربستان که در عمل قدرت را در دست دارد سال گذشته برای بهبود قوانین کیفری در این کشور دستوراتی صادر کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها