نامه بسیج دانشجویی به رئیسی: مردم تحمل همه این گرانی ها را ندارند

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور تاکید کرد: اقلام باقیمانده‌ای که ارز ترجیحی دریافت می‌کنند، حساس‌ترین کالاهای موجود در سبد زندگی مردم به حساب آمده و مردم تحمل گران شدن یکباره همگی آنها را ندارند.

نامه بسیج دانشجویی به رئیسی: مردم تحمل همه این گرانی ها را ندارند

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در نامه‌ای به آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور، ضمن درخواست برای اقناع افکار عمومی قبل از اجرای تصمیمات مهم اقتصادی، نوشت: اینک که کشور در آستانه‌ تصمیمات سخت قرار دارد، علاوه بر شجاعت و عقلانیت در تصمیم‌گیری، جهاد تبیین برای مردم نیز ضرورتی انکارناپذیر است. بسیج دانشجویی و جریان انقلابی در صورت تصمیم‌گیری صحیح و اقناع افکار عمومی، برای تکمیل تلاش دولت در تبیین اقدامات اصلاحی به نفع عموم مردم در کنار دولت خواهند ماند.

متن نامه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور به شرح زیر است:

«بسمه تعالی
حرف زدن با مردم و مشکلات را و راه‌حل‌ها را با مردم در میان گذاشتن هم یکی از جلوه‌های مردمی بودن است. مسائلتان را با مردم مطرح کنید.

فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نخستین دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم. ۱۴۰۰/۰۶/۰۶

جناب آقای دکتر رئیسی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام‌ علیکم

از تصمیمات اقتصادی شوک آور و بدون اقناع مردم پرهیز کنید! همان‌گونه که جنابعالی در بیان و عمل شعار دولت مردمی را برای خود برگزیده اید، مردم اصلی‌ترین جایگاه را در نظام اسلامی دارند. ضمن اینکه باید یادآور شد دولت سیزدهم نمی‌تواند هیچ طرح و تصمیم بزرگی را بدون مشارکت مردم به درستی اتخاذ کرده و به نتیجه برساند، اگر معتقدیم هدف از همه‌ اصلاحات اقتصادی، برقراری عدالت‌اجتماعی و اصلاح امور مردم است، لازم است که در مورد این اصلاحات به درستی با مردم صحبت شده و مردم در مورد مسائل اقناع شوند. بی‌تردید در صورت تبیین صحیح، مردم نه تنها به مانعی در مقابل تحولات تبدیل نمی‌شوند بلکه به کمک شما خواهند آمد.

متاسفانه در چند ماه اخیر افزایش قیمت‌های متعدد در کالاهای عمومی اتفاق افتاده که افکار عمومی پاسخ قانع کننده‌ای برای این افزایش قیمت‌ها دریافت نکرده‌ است. مشخصا این جمله که "این تکلیف قانونی است که در بودجه نوشته شده است" پاسخی قانع کننده برای عموم مردم نیست و صرفا توجیهی در سطح ادبیات مسئولین جمهوری اسلامی تلقی می‌شود.

از سوی دیگر می‌دانیم در برخی موارد به دلیل میزان تورم افسارگسیخته در چندسال اخیر، افزایش قیمت‌ها اجتناب‌ناپذیر است؛ اما نه برخوردهای پلیسی و تعزیراتی برای کنترل قیمت‌ها راه به جایی می‌برد و نه پنهان‌کاری و عدم توجه به اقناع افکار عمومی چاره‌ساز است؛ پس چاره‌ی کار صداقت و همراه کردن مردم است.

جناب آقای رئیس‌جمهور!

حتماً مشاوران و دستیاران محترم جنابعالی بهم‌ریختگی اوضاع قیمت برخی کالاها را در چند هفتهٔ اخیر به شما منتقل کرده‌اند، اما جهت اطلاع عرض می‌کنیم که قیمت انواع نان صنعتی، ماکارانی و سایر کالاهایی که از سهمیه آرد صنف و صنعت استفاده می‌کنند به دلیل افزایش چندبرابری و دفعی قیمت آردِ آنها به مقدار قابل توجه‌ای افزایش یافته‌ است. این افزایش چند برابری به صورت دفعی، شوک جدی به صاحبان صنوف گسترده و صنایعی که تا دیروز از سهمیه آرد یارانه‌ای استفاده می‌کردند، وارد نموده. مسلماً صنوفی که آرد و نان ‌صنعتی بخش اصلی هزینه‌های آنها را تشکیل می‌دهد، دچار چالش جدی افزایش قیمت و کاهش فروش خواهند شد.

تاسف بار این‌است که این تصمیم بدون هیچ اطلاع‌رسانی از جزئیات اجرایی و انگیزه‌های مدنظر قبل از اجرا صورت گرفته است! حتی با وجود اجرای این تصمیم نیز هنوز هیچ اطلاع‌رسانی صحیحی از سوی وزارت جهاد کشاورزی که ظاهراً تصمیم گیرنده اصلی این کار است برای مردم صورت نگرفته‌است!

ما به عنوان جریان دانشجویی به خوبی می‌دانیم که دولت سیزدهم به دلیل بیش از هشت سال کم کاریِ دولت گذشته، با چالش‌های اساسی در عرصه اقتصاد مواجه است، خصوصا موضوعات تعیین تکلیف نشده‌ای مانند تخصیص ارز ترجیحی و افزایش شدید نیاز ارزی کشور برای تأمین کالاهای اساسی، از سوی دیگر یارانه زیادی که دولت برای پایین نگه داشتن قیمت کالاهای اساسی پرداخت می‌کند منجر به قاچاق گسترده و هدررفت منابع کشور می‌شود و بیم کمبود جدی این کالاها در کشور احساس می‌شود اما...

جناب آقای دکتر رئیسی

متاسفانه تبعات عدم اطلاع رسانی درست دولت در مورد اصلاح یارانه‌ها و خصوصا یارانه ارز ترجیحی باعث شده، در کنار به هم ریختن بازار کالاهای مرتبط با آرد، بازار روغن و قند و شکر نیز به هم ریخته و به یک باره این کالاها کمیاب یا نایاب شده که سیگنالی بسیار نگران کننده‌ در درون خود دارد.

بارها کارشناسان، دلسوزان و جریان دانشجویی به شما اعلام کردند که در مورد اجرای سیاست حذف ارز ترجیحی، دولت با تدبیر و عقلانیت تصمیم بگیرد. زیرا اقلام باقیمانده‌ای که ارز ترجیحی دریافت می‌کنند، حساس‌ترین کالاهای موجود در سبد زندگی مردم به حساب آمده و مردم تحمل گران شدن یکباره همگی آنها را ندارند! بی‌برنامگی دولت محترم در این مورد باعث گردید مجلس شورای اسلامی نیز تصمیم صحیح را در این مورد اتخاذ نکند و با این وجود اختیار این اقدام بزرگ را به دولت واگذار نمود.

جناب آقای رئیسی!

بسیج دانشجویی به عنوان چشم بیدار مردم با عنایت به شبکهٔ گسترده خود در کشور به جد به شما اعلام می‌دارد که جامعه آمادگی لازم برای این میزان افزایش قیمت‌های یکباره با این سطح از بی‌برنامگی در اجرا را ندارد. دلسوزانه به شما اعلام می‌داریم که بهم‌ریختگی بازارها در چند هفتهٔ اخیر و خصوصا تصمیم شوک‌آور وزارت جهاد کشاورزی در مورد افزایش چندبرابری قیمت آرد صنف و صنعت، می‌تواند تبعات و ناآرامی‌های اجتماعی به دنبال خود داشته باشد خصوصا امروز که رسانه‌های ضد انقلاب و ضدمردمی در کمین نشسته‌اند تا کشور را به آشوب بکشند و از ثمرهٔ آشوب‌ها کشور و مردم مستضعف را بیشتر تحت فشار تحریم‌ها قرار دهند. لازم است که دولت محترم در حوزه تصمیم‌گیری و اطلاع رسانی با هماهنگی و قدرت بسیار بیشتری وارد عمل شده و از تصمیمات شوک‌آور و بدون اقناع افکار عمومی پرهیز کند.

رئیس جمهور محترم!

اینک که کشور در آستانه‌ تصمیمات سخت قرار دارد، علاوه بر شجاعت و عقلانیت در تصمیم‌گیری، جهاد تبیین برای مردم نیز ضرورتی انکارناپذیر است. بسیج دانشجویی و جریان انقلابی در صورت تصمیم‌گیری صحیح و اقناع افکار عمومی؛ برای تکمیل تلاش دولت در تبیین اقدامات اصلاحی به نفع عموم مردم در کنار دولت خواهند ماند. همچنین انتظار می‌رود جنابعالی به عنوان شخص اول دستگاه اجرایی کشور با مردم پیرامون مسائل ذکر شده گفتگو کنید.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 46
  • امید
    1

    چاره ای نداریدوضع موجودرا به گردن روحانی بیندازیدچون ناتوانید

    نظرات شما -
    • ارباب حلقه ها
      0

      ببین چه خبره که ساندیس خورا هم صداشون درومد

    • داروغه ناتینگهام
      0

      اتفاقا وضعیت فعلی کشور نشان میدهد روسای جمهور تدارکاتچی هم نیستند مملکت بوسیله یک شخص و نوچه های او برادران قاچاقچی اداره می شود

  • ناشناس
    0

    یا خود دولت فعلی مقصر است و باید جواب دهد یا دولت قبل که اگر اینطور است چرا مواخذه نمیشوند تا این تناقض را حل نکنید مردم روز به روز ناراضی تر و عصبانی تر میشوند....

    نظرات شما -
    • حسن
      3

      خخخخخ جسارتا تا چند هزار سال دیگه مقصر دولت قبل است؟!!!!! یعنی نون و خودرو و روغن و مسکن و لبنیات و... که در یک سال اخیر ناگوار بالا رفته بخاطر دولت قبل بوده؟!!!
      در دولت قبل موقع تحویل دولت که نرخ های نصف حالا بود

    • یکی از مردم
      0

      نخیر زمان روحانی اسمش گرانی و تورم افسار گسیخته بود الان اسمش شده مبارزه با رانتخواری!

    • به حسن
      4

      یا نمی فهمی یا خودت رو زدی به نفهمی.آثار تصمیمات غلط اقتصادی به شکل تدریجی خودش رو نشون میده و به شکل دفعی قابل برطرف شدن نیست.در ثانی رئیس جمهور محبوبتون شیخ حسن کلید ساز تا سال هشتم دولتش دولت قبل رو مسئول مشکلات می دونست و شما هم دولت قبل رو لعن میکردید ولی به این دولت که رسید سر ۸ ماه همه چی برعکس شد.

  • نیری
    0

    لعنت به همه اتون هرکس میاد میخواد اصلاحات وجراحی انجام بده که هیچکدام به نفع ملت نبوده واثارش فقط تورم گرانی فقر فلاکت بوده چرا دست از سر این ملت بر نمی‌دارین

  • مهدی
    0

    چه راه حل خوبی واقعا!!!! اول اقناع کنید بعد گران نمایید. کل این مطلب عصاره ش همینه. تاسف

  • ناشناس
    0

    آدم می ماند اگه این رییس جمهور و دولت و مجلس هم نتوانند وضع را درست کنن و بلکه گند بالای گند بزنن!!! بعدا دیگه دنبال کدوم بت و مترسک دست ساخته بعدی میروند؟؟؟و آیا اصلا دیگه این ملت ، دین و اعتقادی برای پرستیدن خواهند داشت؟؟!!

  • ناشناس
    1

    باور نمی‌کنیم سگ زرد برادر شغال هست کی بسیج به فکر مردم بوده.

    نظرات شما -
    • محمد گلکار خوزانی
      39

      باسلام
      لطفا رعایت ادب شود.
      دفاع مقدس در زمان ۸ سال جنگ با صدام و برقراری امنیت داخلی بصورت محله محور با بسیج و جوانان از خود گذشته بود و اگر از زحمات این قشر تشکر نمی‌کنید حداقل توهین هم نکنید.امنیت دیروز باعث آسایش امروز است.

    • ناشناس
      0

      محمد آقا اولاً بسیجی های امروزی با آنهایی که جنگیدند کاملا متفاوت هستند . اینها اسمشان بسیجی هستند.

    • 0

      دروغ میگن .طاقت داریم .

    • ناشناس
      0

      بسیج با آن بودجه کلان و بی موردش یکی از عوامل اصلی بیکاری و فروپاشی اقتصاد و فرهنگ کشور است.

    • 4

      لطفا رعایت ادب

  • علی
    0

    ماله کش ها خیلی کم کار شدن . بیاید ماله بکشید

  • ناشناس
    8

    رئیسی فقط یک سرباز است همین

  • واقعیت تلخ
    0

    جالب است بسیج درخواست اقناع مردم تا رضایت دهند در
    فقر و بدبختی و فلاکت زندگی کنن نه دنبال ارزانی و افزایش حقوق مردم،

  • ناشناس
    1

    واقعا خسته نباشید از این اقدام اثربخش و خلاقانه!

  • یه بسیجی جانباز جنگ تحمیلی دلشکسته متاهل مستاجر داغون شده
    1

    لعبت خداوند به دستهای آلوده ای که حق من و زن بچه‌ها پایمال کردین خدااااا نفرین همیشه نفرین همیشه لعن همیشه لعن همیشه نفرین میگم لعنت خداوند به قوم ظالمان طالبان

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      سلام برادر
      در پیامی که دیشب دادم نوشتم اجر شما برای خدامحفوظ است.
      سخت است می دانم،ولی خداجای حق نشسته است.
      ماراحلال کن که بخاطرنسل ما ازنعمت سلامتی گذشتی.
      در دنیا دعا گوی ما باش و در قیامت شفیع😢😭

    • 0

      هیچی نمیشه

  • رضا
    0

    باسلام به شماو عزیزان جهاد دانشجویی
    متشکریم از این تذکر به جای شما، براستی عدم کنترل به موقع جامعه را با اعتراظات مردمی مواجه خواهد کرد ، مردم توان تحمل ندارند ، دولت باید پاسخگو باشد که چرا با اساسی ترین کالاها این بی‌تدبیری ها را می‌کند، نان هم نخوریم چه کنیم

  • کارگر بدبخت
    0

    گرانی خوب است تحمل میکنیم ما خود رابرای خوردن شاخ وبرگ اماده کردیم کمی سخت ولی شدنیست

  • ناشناس
    0

    مدت این این حرفتان درست بودبابا نان داد نانو بردیدن باباجان داددرسته بابا. باشرمندگی شب میره خانه سفره خالی ونگاه به خانواده جان درمیاد اینه بابا جان داد

  • ناشناس
    0

    ببینید بسيجها صداشون درآمده تمام ارکان نظام در دست بسیج های امام صادقه البته دانشگاه خودشون برای خودشون نامه زدند

  • ناشناس
    0

    شما جزئیات تقسیم بودجه را ببینید ، بعد دقیقا علت فلاکت مردم در این ۴۰ سال بسیار مشخص میشود . معلوم میشود پول این کشور کجا خرج شده است . چرا قانون از کجا آورده ای اجرا نشد ؟ تا معلوم شود در این سال ها چرا عده کثیری از هیچ صاحب زندگی شاهانه شدند

  • ناشناس
    0

    ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران کاملا تحمل همه چیز را دارند ،کوچکترین اعتراضی هم به فساد سیستماتیک در کشور و مشکلات اقتصادی و معیشتی تاکنون نکرده اند و همه راضی و خشنود هستند.

  • ضد شورش قوی
    0

    اگر جرات دارند اقدام کنند تا ببینند ثمرش را

  • رضا
    0

    غلط کردی به ضرب و زور رئیس جمهور شدی اونایی که بهت رای دادن در گناهانت شریک هستند

    نظرات شما -
    • 0

      کار از شر و ور گفتن گذشت .

  • همینجوزیا
    0

    در دولت قبل اسمش گرانی و تورم افسار گسیخته بود حالا اسمش را گذاشته اند امتحان الهی
    دقیقا مثل دزدی های میلیاردی که حالا شده اختلاس

  • هموطن
    0

    متاسفانه در رای دادن به اقای رییسی اشتباه کردم قطعا با این اوضاع رای خود دوره بعد ایشان نخواهد بود رای سفید خواهم داد هیچکس بفکر ملت نیست وقتی افزایش ده در صد و افزایش کالا دو تا چند برابر است کدام اقتصادان عاقل چنین چیزی قبول دارد اقای رییسی اینجا قوه مجریه نه قوه قضاییه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اصلا رای نباید بدی

  • ناشناس
    0

    هرچی هست از گورهمین بسیجیا پا شده کهاین مملکت نابود شده

  • حامیان زجر ملت
    0

    شماها این آدم بی سوادحمایت کردید ملت رو بدبخت کردید بزودی شعله خشم ملت بسوی شما سرازیر میشه

    نظرات شما -
    • M
      1

      خخخخخ

  • ...........
    0

    دوستان گرامی بسیج دانشجویی رسم دلسوزی و همدلی و همیاری صادقانه این است که به مسئولین تصمیم گیر مراجعه می کردید و پاسخهایشان را می شنیدید و سپس رسانه ای می کردید و خط و نشان می کشیدید دوستان اصل موضوع مطرحی شما مورد تایید همه ماست اما بدون آنکه پاسخ مسئولین را درج کنید نشان می دهد مراجعه نکردید و از سر کم تجربگی و جو زدگی کار کردید

  • ناشناس
    3

    سید مظلومان ...

  • ناشناس
    0

    خداریشه ظلمتون بخشکونه

  • ناشناس
    0

    شما نان را از سبد و سفره ملت قطع کن(و یا باانواع زبان بازی و حیله های روباه صفتی خودتان،کم وکسرکنید) آنوقت ببینید چطور میلیون و میلیونی از امت همیشه در صحنه تان ریزش و تف و لعنت گویتان خواهندشد؟؟الآن گرمید مثل تنور، بعدا خسارت عظیم خالی شدن یکباره پشتوانه امتی تان را با چشمان اشکبار خواهید دید !!

  • ناشناس
    0

    بسیجیان دوره جنگ قابل مقایسه با بسیجی های الان نیستند. کلا مرام و مسلکشون عوض شده.

  • علی
    0

    اقای دانشجومگه اقای رییسی توی کره ماه زندگی میکنه براش نامه می نویسی

  • ناشناس
    0

    کار از نامه نگاری گذشته ‌ای بسیجی! به نان بیاندیش که خربزه اب است. فصل نامه نگاری هم دیر زمانیست که به پایان رسیده شیر اطمینان دیگه کارگر نیست!

  • دادا
    0

    از تشکل های دانشجوئی عاجزانه استدعا داریم کاری بکنید از این به بعد هیچ روحانی و روحانی نمائی وارد عرصه ریاست جمهوری نشود بهتر میدانید اینا تخصص کافی ندارند بجز خراب کرده و بازی کردن با عقاید ملت کار دیگری نمیتوانند بکنند همیشه بفکر شکمشان هستند تنها این کار را بکنید یعنی قطع پای روحانیت به ریاست جمهوری خدمت شایانی به ملت و اقتصاد ایران کردید متشکرم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها