خبرهای ضدونقیض درباره تعطیلی پنجشنبه‌ ها

بر اساس این طرح مراکز اداری، آموزشی و قضایی در کلیه استان‌ها و شهرستان‌ها روز‌های پنجشنبه تعطیل می‌شوند.

خبرهای ضدونقیض درباره تعطیلی پنجشنبه‌ ها

به گفته رضا حاجی پور تصویب طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها فعلا در کمیسیون آموزش به تصویب رسیده و برای اجرایی شدن باید در صحن علنی نیز مطرح و تصویب شود و پس از آن توسط رئیس مجلس و رئیس جمهور ابلاغ شود که طبیعتا زمان خواهد برد.

هدف از این طرح علاوه بر حمایت از نهاد خانواده، جلوگیری از هزینه‌های اداری و پیشگیری از آلودگی هوای شهر‌ها به خصوص کلانشهرها، کاهش رفت و آمد، کاهش هزینه حمل‌ونقل و کاهش مصرف انرژی در ادارات عنوان شده است.‌

این درحالی است که هیات وزیران ۳۱ مرداد پارسال باتوجه به انقضای مصوبه دولت در این زمینه  از یک شهریور پارسال، تعطیلی ادارات در روز‌های پنجشنبه را لغو کرده بودند.

تکذیب خبر تصویب تعطیلی روزهای پنجشنبه ادارات و مراکز آموزشی

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت که طرحی به اسم تعطیلی روزهای پنجشنبه همه ادارات و مراکز آموزشی در کمیسیون آموزش وجود ندارد.

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی، ضمن تکذیب خبر تصویب طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه ادارات و مراکز آموزشی اظهار کرد: به هیچ وجه چنین طرحی در کمیسیون نبوده و نیست. منابع خبری از قول خودشان چنین موضوعی را مطرح کرده‌اند.

امروز در فضای مجازی خبری مبنی بر تصویب طرح تعطیلی پنجشنبه‌های مراکز اداری، آموزشی و قضایی در کلیه استان‌ها و شهرستان‌ها در کمیسیون آموزش مجلس به نقل از  رضا حاجی پور، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس منتشر شده بود.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • محمد
    0

    هفت روز هفته رو تعطیل کنید شاید این تورم بمیره که برای مردم درست کردید

  • ناشناس
    2

    تعطیلات رسمی اعم از تعطیلات اعیاد و مناسبت های ملی و مذهبی در ایران بسیار زیاد است و بایستی کاهش یابد. کشور ما نیاز به کار و فعالیت متوالی و مستمر دارد. نرخ بهره وری در دستگاههای اجرایی و همچنین کارخانجات و کارگاههای کشور ما بسیار پائین و ناچیز است! به غیر از تعطیلی جمعه ها، ۲۵ روز تعطیلات رسمی سالانه بسیار زیاد است و باید کاهش یابد به نحوی که میزان تعطیلات رسمی سالانه از ۱۰ روز فراتر نرود. مجلس یا دولت در زمینه با انجام کار کارشناسی باید طرح یا لایحه یک فوریتی ارائه نمایند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      دوست عزیز تعطیلات کشور ما نسبت به سایر کشور ها کم تر هم هست کجا تعطیلات زیاده؟

    • ناشناس
      2

      به ناشناس ۱۷:۰۸: در کشور ما که نرخ بهره وری و میزان ساعات کار در هفته پایین است تعطیلات ۲۵ روزه رسمی سالانه بسیار زیاد است. در کشورهای پیشرفته هم نرخ بهره وری بالاست و هم اینکه در برخی کشورها تا ۱۶ ساعت در شبانه روز به کار و فعالیت توأم با بهره وری بالا مشغول به کار هستند. ایران با هیچ کشوری در جهان قابل مقایسه نیست الا با خودش!

  • ناشناس
    0


    بعد از انقلاب متاسفانه مجلس هیچ کاری برای حل مشکلات کارمندان، کارگران، مردم و کشور نکرده است.

  • مجلس باید همیشه تعطیل شود.
    0

    مجلس باید همیشه تعطیل شود.

  • ناشناس
    0

    قالیباف استعفا داد؟

  • واقع بین
    2

    مملکت که اقتصاد ضعیف و تحریم دارد مردمش و کارخانجات و شرکت ها و بانک ها و مدارس و دانشگاه هفته ای هفت روز روزی ۲۴ ساعت باید کار کنن اگر بخواهید مملکت درست بشه چون از جهان عقبیم، متاسفانه آدم ها سیر و از لحاظ اقتصادی تامین هستند دنبال تعطیلی بهر بهانه یک روز عزاداری یک روز آلودگی یک روز راهپیمایی ، مردم ایران دوست باید مخالف یک ساعت تعطیلی برای ساختن ایران سربلند

  • علی
    0

    کاهش ساعات اداری و افزایش خدمات دولتی و عمومی از طریق دولت الکترونیک یک ضرورت اجتناب ناپذیر (بدلایل بسیار زیاد از جمله کاهش هزینه های دولت و آلودگی شهری )است و دولت و مجلس در این خصوص خیلی به کندی تصمیم گیری می نمایند.چرا؟!!!

  • ازاد
    1

    جالب است که همین اقایان دولتی ومجلسی می گویند تعطیلات در کشور زیاد است وهرروز تعطیلی حدود هزار میلیارد تومان خسارت به کشور می زند حالا چه کسی ذینفع این کار است که پنج شنبه ها را هم می خواهند به بهانه خانواده تعطیل کنند پس کار اداری مردم بااین همه تعطیلی چه میشودوکشور با تصویب چنین قانونی های می خواهد پیشرفت کند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها