پارتی‌ جنجالی باز هم کار دست نخست وزیر انگلیس داد

نخست وزیر انگلیس با حضور در مجلس عوام، اشتباه شرکت در مهمانی دفترش در زمان قرنطینه را پذیرفت و به خاطر آن عذرخواهی کرد. او که پیش‌تر به جریمه نقدی محکوم شده بود گفت که به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین استعفا نمی‌دهد.

پارتی‌ جنجالی باز هم کار دست نخست وزیر انگلیس داد

نخست وزیر انگلیس در مجلس عوام بریتانیا به دلیل حضور در پارتی جنجالی در زمان قرنطینه عذرخواهی کرد و گفت که در زمان شرکت در آن مهمانی اطلاع نداشته که خطایی مرتکب می‌شود.

بوریس جانسون گفت که مردم انگلیس به حق "از نخست‌وزیر خود انتظار رفتار بهتری را دارند”. پس از جریمه‌ای که به دلیل مهمانی غیرقانونی برای بوریس جانسون در هفته پیش تعیین شد این اولین بار بود که او در برابر مجلس عوام قرار گرفت.

او  گفت: «عمل من اشتباه بود و من به خاطر این بی‌احتیاطی عذرخواهی می‌کنم.» جانسون همزمان اعلام کرد که به دلیل حمله نظامی روسیه به اوکراین از سمت خود استعفا نمی‌دهد.

کِر استامر، رهبر اپوزیسیون بار دیگر خواستار کناره‌گیری بوریس جانسون شد. او خاطرنشان کرد که حمایت از اوکراین مسئله‌ای فراحزبی است و هر فردی که از سوی حزب محافظه‌کار به عنوان جانشین جانسون  معرفی شود سیاست‌های نخست‌ وزیر فعلی را ادامه خواهد داد. استامر از نمایندگان محافظه‌کار خواست تا به بازگشت "نجابت، صداقت و درستکاری” به سیاست انگلیس توجه کنند.

رای‌گیری در مورد کمیته تحقیق

ماجرا اما برای بوریس جانسون پیچیده‌تر خواهد شد. نمایندگان عوام در این روز تصمیم می‌گیرند که اظهارات نخست‌ وزیر باید توسط کمیته‌ای مورد تحقیق قرار بگیرد یا خیر.

لیندسی هویل، رئیس مجلس عوام ارائه درخواست از سوی اپوزیسیون برای این رای‌گیری را تایید کرد.

اواسط همین ماه بود که پلیس برای بوریس جانسون و همسرش، کری سایموندس به همراه وزیر دارایی، ریشی سوناک به دلیل نقض قوانین مربوط به کرونا جریمه نقدی تعیین کرد. اسکاتلندیارد در حال تحقیق در مورد برگزاری چند مهمانی در دوران قرنطینه در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بود. بوریس جانسون که در برخی از این مهمانی‌ها شرکت کرده بود، پس از مدتی انکار به مسئله اعتراف و به این خاطر عذرخواهی کرد.

تحقیقات اسکاتلندیارد در این مورد هنوز ادامه دارد و امکان دارد نخست وزیر انگلیس با جریمه‌های بیشتری روبرو شود.

 

منبع: دویچه وله
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها