گوترش تحقیقات جامع درباره تنش‌ها در کرانه باختری را خواستار شد/ فلسطین: آمریکا وارد عمل شود

دبیرکل سازمان ملل خواهان انجام تحقیقات کامل در مورد رخدادهای اخیر در کرانه باختری شد، همزمان دولت تشکیلات خودگردان فلسطین از آمریکا خواست تا با اعمال فشار علیه رژیم صهیونیستی مانع از اقدامات این رژیم علیه مردم فلسطین شود.

گوترش تحقیقات جامع درباره تنش‌ها در کرانه باختری را خواستار شد/ فلسطین: آمریکا وارد عمل شود

دبیرکل سازمان ملل در نشستی خبری گفت که گوترش خواهان تحقیقات سریع و کامل در مورد تمام اشکال استفاده از زور که منجر به مرگ یا جراحت در کرانه باختری اشغالی می‌شود، است.

وی گفت که گوترش "از نزدیک وضعیت امنیتی وخیم و تشدید خشونت‌ها در کرانه باختری اشغالی را دنبال می‌کند."

دوجاریک عنوان داشت: "تنها تشدید خشونت‌ها در کرانه باختری اشغالی در دو روز گذشته جان دست کم ۶ فلسطینی از جمله یک پسر ۱۴ ساله را گرفته است."

سخنگوی گوترش تاکید کرد که "نیروهای امنیتی اسرائیل باید حداکثر خویشتنداری را به کار گیرند و از نیروی کشنده تنها به عنوان آخرین راه چاره آن هم زمانی که برای حفاظت از جان غیرقابل اجتناب است، استفاده کنند."

دبیرکل سازمان ملل در پایان بیانیه خود از مقامات اسرائیلی و فلسطینی خواست تا برای حفظ آرامش و جلوگیری از تشدید تنش تلاش کنند.

همزمان وزارت امور خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای با اشاره به وجود یک کمپین سیستماتیک برای انتشار اطلاعات نادرست و پنهان کردن و تحریف حقایق از آمریکا خواست تا به رژیم صهیونیستی برای توقف تشدید عامدانه تنش علیه فلسطینیان فشار بیاورد.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها