وزیر جنگ اسرائیل:

جهان باید «طرح ب» علیه ایران را اجرایی کند

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در نشستی با سفرای ۸۰ کشور گفت که جهان باید ایران را تحت فشار بگذارد تا در غیاب توافق، از پیشبرد برنامه هسته‌ای خود دست بردارد.

 جهان باید «طرح ب» علیه ایران را اجرایی کند

بنی گانتز در ادامه، مدعی شد: ما در یک مسابقه با زمان هستیم. از اوت، ایران اورانیوم ۶۰ درصدی خود را از ۱۰ کیلوگرم به ۵۰ کیلوگرم افزایش داده است. به دفن وسایل [هسته‌ای] خود در مخفیگاه‌های زیرزمینی ادامه می‌دهد و آبشار دیگری در فردو نصب کرد.

وی در اشاره به توافقی که در وین در حال مذاکره بوده، ادعا کرد که برخلاف آن، یک توافق هسته‌ای خوب «توافقی است که تاریخ انقضا نداشته باشد که به ایران مشروعیت بدهد تا برنامه هسته‌ای خود را پس از پایان آن پیش ببرد و همچنین با نظارت گسترده در همه جا و در هر زمان و نظارت بر موشک‌های بالستیک که ایران در حال توسعه آن است، همراه باشد.»

این مقام صهیونیست سپس مدعی شد که اگر توافقی وجود نداشته باشد، جهان باید «طرح ب» را اجرایی کند که به گفته او، «استفاده از زور، استفاده از فشار اقتصادی و استفاده از فشار دیپلماتیک» است.

اخیراً وبگاه خبری «آکسیوس» به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا و یک مقام اسرائیلی گزارش داد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده از «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات اسرائیلی خواسته که جایگزین خود برای یک توافق هسته‌ای با ایران که غنی‌سازی اورانیوم تهران را محدود می‌کند، ارائه کنند.

به ادعای این وبگاه آمریکایی، رژیم صهیونیستی همراه با متحدان عرب خود در منطقه مخالف بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای است. مقام‌های اسرائیلی گفتند که بنت به بلینکن گفته که می‌توان مانع ایران از حرکت به سمت غنی‌سازی اورانیوم تا سطح نظامی ۹۰ درصد شد، در صورتی که تهران بداند ایالات متحده و کشورهای اروپایی تحریم‌ها را به سطحی که علیه روسیه اعمال کرده‌اند، افزایش خواهند داد.

طبق این گزارش، بنت همچنین به بلینکن گفت که توافق هسته‌ای تنها برای چند سال یک راه‌حل «سطحی و موقتی» خواهد بود و در عین حال میلیاردها دلار به ایران می‌دهد که بتواند از آن برای «فعالیت‌های بد منطقه‌ای و تسلیح نیروهای نیابتی‌اش» استفاده کند.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ناشناس
    6

    پولهای بلوکه ایران رو آزاد کردن اینا هم خرج عربای مفت خور میکنن،خرج هم ریختن دنیا میکنن چی گیر مردم ایران میاد،وقتی هم جنگ بشه میگن مردم برید جنگ کنید

    نظرات شما -
    • علی
      0

      دوستان محترم کمی سعی کنید به اگاهی هایتان و علم روزتان افزایش دهید ایران تحریم هست تمام خسابهای ایران خارج از کشور بلوه هست در حسابهای بوک شده جذب ازاد هست خروج ممنوع ضمنا هیچ شرکت خارجی حاضر نیست بای ایران معامله کند اگر هم بخواهد بکنید بانکهای تارجی انتقال وجه نمیکنند پس پولی به کسی نمیشود بدهند انچه داده میشود کارهای خلافی هست که خارج از سیستم های بانکی و معاملات مشروع هست

  • ناشناس
    4

    هیچ طرح محدود کننده یا تقابلی بر روی اختاپوس {هشت پا} کارساز نیست! دستهای اختاپوس در تمام منطقه و حتی جهان علیه استکبار رخنه کرده است!

  • نیما
    5

    جان مادراتون طرح ب رو به آخوندا اجرا کنید ما دیگه رمقی برامون نمونده

    نظرات شما -
    • امیر
      2

      باشه آقای خارج نشین. اطاعت.تو فقط بشین و تماشا کن

  • ناشناس
    0

    زر مفت می‌زند اگر شهامت دارید اقدام کنید و پاش وایسین.

  • شناس
    4

    دلبندم طرح ب که هیچ پ و ت و ح و خ رو هم اجرا کن فقط قبلش خودت و نیروهات پوشک مخصوص رو پا کنید

  • محمد
    4

    آقا یان تحلیلگر حداقل متن کامنتی که منتشر شده اول بخوانید بعد اظهار نظر کنید چه ربطی داره مردک یهودی داره در باره انرژی هسته ای حرف میزنه که درفوردو چه میکنند شما میگویدپولا را دادن به باد چه ربطی داره وجدان هم چیز خوبی است..

  • دلیر
    2

    اون داره علیه کشور ما اقدام می کند اصلاح طلبان کیف می کنند
    بعضی آقایان تاریخ با آبروی اسلام و ایران رو نابود می کنند و فقط یک پوسته می گذارن اصول گرایان کیف می کنند
    شما نه ایرانی هستید نه مسلمان نه آزاده

  • ل
    0

    اگه اجرا بشه این طرح ما هم درایران اماده ی حمایتیم که از شر اینها کشور ومردم خلاس بشن

  • ناشناس
    0

    هیچ طرح ب وجود ندارد. خودشون هم خوب میدونن

  • علی
    2

    مردک اول ببین ریشه داری حرف میزنی کسی که وجودش حرام هست ادعایش بی ارزش خواهد بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها