خطیب زاده: توافق عربستان و کویت درباره میدان گازی آرش «غیرقانونی» است/ ایران آماده مذاکره است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران نسبت به توافق عربستان سعودی و کویت در بهره برداری از میدان گازی آرش واکنش نشان داد و آن را غیرقانونی دانست.

خطیب زاده: توافق عربستان و کویت درباره میدان گازی آرش «غیرقانونی» است/ ایران آماده مذاکره است

سعید خطیب زاده در خصوص توافق اعلام شده جدید میان عربستان سعودی و کویت در خصوص میدان مشترک گازی آرش عنوان داشت: میدان گازی آرش/الدره یک میدان مشترک بین کشورهای ایران و کویت و عربستان سعودی است و بخشهایی از آن در محدوده آبهای تحدید حدود نشده بین ایران و کویت قرار دارد.

او افزود: بر اساس مقررات و رویه های بین المللی هرگونه اقدام در بهره برداری و توسعه این میدان باید با هماهنگی و همکاری هر سه کشور انجام شود و لذا اقدام اخیر کویت و عربستان سعودی در قالب یک سند همکاری، مغایر با رویه های جاری و مذاکرات انجام شده قبلی بوده و غیرقانونی است و تاثیری بر وضعیت حقوقی میدان نداشته و مورد تایید ایران نمی باشد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران اظهار داشت: ایران همانطور که بارها اعلام کرده است آمادگی دارد تا در خصوص چگونگی بهره برداری از این میدان مشترک با کشورهای همسایه، کویت و عربستان سعودی وارد مذاکره شده و همزمان در چارچوب نتایج مذاکرات قبلی با کویت در رابطه با تحدید حدود فلات قاره مذاکرات دوجانبه با کویت را ادامه داده و همچنین در خصوص مشخص کردن نقطه ثلاثه(سه گانه) بین سه کشور مذاکرات سه جانبه ای را آغاز نماید.

او در پایان تاکید کرد: ایران همچنین حق خود را برای بهره برداری از میدان مشترک گازی آرش/الدره محفوظ می‌دارد.

 

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • مهدی
    2

    یک عمره کشور‌های عربی دارن برداشت می کنند .شما فقط حرف می زنید. درود بر شاه عربها از ترسش یه لیتر هم بدون اجازه حق برداشت نداشتن

  • خخخ
    2

    اینهمه شما کار غیر قانونی کردین و میادین نفت و گاز و منابع دریا رو به چین واگذار کردین حالا کویت هم یکم از این کارا غیر قانونی بکنه چی میشه

  • اعلایی
    0

    درمورد میادین مشترک با این کشور ها اگر اقدام عملی وعاجل صورت نگیرد آنها کار خود را خواهند کرد بنظرم درقبل از انقلاب در عملیاتی جلوی دست درازی بخصوص عربستان گرفته شد

  • مش جمعه
    0

    از میادینگازی مشترک با قطر چه خبر ؟ آنها چندین سال بدون مشارکت ایران در حال صادرات گاز میادین مشترک هستند و شما هم بدون اجازه روسیه حق صادرات و همکاری را با اروپا ندارید.

  • بازنشسته
    0

    وقتی سران ایران در عیش خود خود غرقند و دیگران نباید در انتظار حکومت ثالث بمانند...

  • ناشناس
    0

    توافق دریای کاسپین با کمونیستهای روسی غیر قانونی نیست؟#خجالت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها