شمار قربانیان کشتی غرق شده پناهجویان در تونس به ۲۵ نفر رسید

سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) اعلام کرد که تعداد قربانیان کشتی غرق شده مهاجران در تونس به ۲۵ نفر افزایش یافت، این کشتی حامل ۶۰ پناهجو بود که بیشتر آن‌ها از کشورهای سوریه و تونس بودند. این پناهجویان سعی داشتند از دریای مدیترانه به ایتالیا بروند.

شمار قربانیان کشتی غرق شده پناهجویان در تونس به ۲۵ نفر رسید

طبق اعلام گارد ساحلی تونس، ۱۲ جسد در روز جمعه و ۸ جسد در روز بعد پیدا شد. با کشف ۵ جسد دیگر آمار کلی قربانیان این حادثه به ۲۵ نفر رسید. جستجو برای یافتن سایر مهاجران کماکان ادامه دارد.

تونس و لیبی از نقاط اصلی خروج مهاجرانی است که به دنبال رسیدن به سواحل اروپا خطر می‌کنند. صد‌ها هزار نفر در سال‌های اخیر از گذرگاه خطرناک مدیترانه عبور کرده که بسیاری از آن‌ها در تلاش برای فرار از درگیری و فقر در آفریقا و خاورمیانه بوده اند.

اواخر ماه گذشته، ۹ پناهجو از کشور‌های مختلف آفریقایی به دلیل واژگونی قایق در سواحل تونس و در حالی که می‌خواستند خود را به اروپا برسانند، غرق شدند. اوایل ماه جاری نیز اجساد چهار پناهجوی آفریقایی در شرق تونس پیدا شد که به گفته مقامات، احتمالاً پس از عبور از مرز الجزایر بر اثر سرما یا گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرده است که حدود ۱۳۰۰ پناهجو در سال ۲۰۲۱ در مسیر دریای مدیترانه مرکزی غرق یا مفقود شده اند. از این مسیر به عنوان مرگبارترین مسیر مهاجرت در جهان یاد می شود.

سازمان بین المللی مهاجرت تخمین می‌زند که از سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۱۸ هزار پناهنجو جان خود را از دست داده و یا ناپدید شده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها