تونس جایگزین روسیه در لیگ ملت‌های والیبال شد

فدراسیون بین‌المللی والیبال تیم ملی تونس را به عنوان جایگزین روسیه در لیگ ملت‌ها معرفی کرد.

تونس جایگزین روسیه در لیگ ملت‌های والیبال شد

پس از آغاز حمله نظامی روسیه به کشور اوکراین، فدراسیون بین‌المللی والیبال مانند بسیاری از فدراسیون‌های جهانی دیگر،‌ کشورهای روسیه و بلاروس را از حضور در تمام مسابقات قاره‌ای و جهانی محروم کرد. روسیه که پرافتخارترین تیم و یکی از قدرت‌های اصلی والیبال جهان به حساب می‌آید هم یکی از تیم‌های حاضر در لیگ ملت‌هاست و هم میزبانی مسابقات قهرمانی جهان را بر عهده داشت.

فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرد که تیم ملی تونس جایگزین روسیه در لیگ ملت‌ها می‌شود. تونس تیم چهاردهم رده‌بندی جهانی است و برای نخستین‌بار در تاریخ خود است که به لیگ ملت‌ها راه پیدا می‌کند. این تیم در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ در سطح سوم لیگ جهانی حضور داشت اما پس از تغییر شیوه برگزاری مسابقات نتوانست وارد لیگ ملت‌ها شود. این تیم در المپیک توکیو هم در گروه B حضور داشت و با پنج باخت در رده ششم گروه خود ایستاد.

بر اساس برنامه‌ای که از پیش اعلام شده بود،‌ تونس باید در نخستین بازی خود از ساعت ۱:۳۰ بامداد هفتم خرداد (به وقت تهران) در برزیل به مصاف تیم ملی والیبال ایران برود.

فدراسیون جهانی والیبال پیش از این میزبانی هفته سوم لیگ ملت‌ها را هم به روسیه سپرده بود اما حالا با محرومیت این کشور،‌ باید میزبان جدیدی برای این مسابقات اعلام و پس از آن برنامه جدید مسابقات نیز مشخص شود.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها