گردان آزوف؛ سربازان هیتلر در سرزمین سرما/ مخوف ترین شبه نظامیان اوکراین را بشناسید

ویدئوهای زیادی از شکنجه جدایی طلبان توسط اعضاء گردان آزوف منتشر شده است. سربازان آزوف قربانیان خود را به صلیب کشیده و شلاق می زنند. آزوف واحد نئونازی گارد ملی اوکراین مستقر در ماریوپل است.

گردان آزوف؛ سربازان هیتلر در سرزمین سرما/ مخوف ترین شبه نظامیان اوکراین را بشناسید

به گزارش خبر فوری، اگرچه در جنگ اوکراین و روسیه، ارتش پوتین آغاز کننده جنگ بوده و از نظر بسیاری روس ها محکوم به جنایت هستند اما نباید گمان برد که اوکراینی ها نیز نماد مقاومت عزتمندانه و شریف بوده اند. متاسفانه در روزهای اخیر ویدئوهایی از اوکراین پخش شده که نشان می دهد حداقل گروهی از مردم این کشور تمایلات شدید نژادپرستی دارند تا آنجا که حتی مانع از ورود سیاه پوستان به داخل قطارها و پناهگاه ها می شوند.

اگرچه این گرایش خاصّ اوکراینی ها نیست و در این یک هفته بسیاری از خبرنگاران و تحلیلگران خارجی هم که مدعی مبارزه با تبعیض هستند نشان دادند به شدت تمایلات نژادپرستی دارند اما در داخل اوکراین و در بدنه نظامیان این کشور قضیه فرق می کند. در میان گروه های نظامی و شبه نظامی مبارز در اوکراین، یک گروه بیش از همه توجهات را به خود جلب می کند: گردان آزوف. این گردان شامل شبه نظامیان نئونازی اوکراینی می شود که تمایلات شدید نژادپرستی داشته، رسما از علائم و نمادهای نازی استفاده می کنند و به نوعی خود را فرزندان هیتلر می دانند.

 در روزهای اخیر ویدئوهای زیادی از شکنجه سربازان روس و جدایی طلبان توسط این سربازان منتشر شده است. سربازان آزوف قربانیان خود را به صلیب کشیده و شلاق می زنند. همچنین، در ویدئویی دیگر، اعضاء این گروه شروع به توهین به اسلام می کنند. این ها همه نشان می دهد این گردان کاملا در چارچوب نازیسم عمل می کند.

در این گزارش به ویژگی های گردان آزوف، تاریخچه، عقاید و عملکردش اشاره می کنیم:

گروهی که از دل یک جنگ بیرون آمد

آزوف 3

گردان آزوف در سال 2014  و در اوج جنگ اول اوکراین و جدایی طلبان روس گرا شکل گرفت. در واقع، واحد نئونازی گارد ملی اوکراین مستقر در ماریوپل در منطقه ساحلی دریای آزوف است و اولین تجربه رزمی خود را در بازپس ‌گیری ماریوپل از نیروهای جدایی طلب طرفدار روسیه در ژوئن 2014 تجربه کرد. بعد از جنگ و در 12 نوامبر 2014، آزوف در گارد ملی اوکراین ادغام شد و از آن زمان تمامی اعضایش سربازان قراردادی هستند که در گارد ملی اوکراین خدمت می‌ کنند.

 یک ارتش بین المللی که می خواهد کمونیسم را از بین ببرد!

اگرچه بیشتر سربازان آزوف اوکراینی بوده و به زبان روسی حرف می زنند (بیش از 60 درصد سربازان از شرق اوکراین و به خصوص دونتسک و لوهانسک آمده اند) اما سربازان خارجی بسیار زیادی هم جذب این گروه شده اند. بیشتر این سربازان از سوئد و فنلاند آمده و سابقه نظامی گری دارند.

به گزارش دیلی تلگراف، سیاست افراطی گردان آزوف و حضور فعال در رسانه های اجتماعی و فضای مجازی باعث شده سربازان خارجی مختلف جذب این گروه شوند. سربازانی از برزیل، ایتالیا، بریتانیا، فرانسه، ایالات متحده، یونان، اسکاندیناوی، اسپانیا، اسلواکی، جمهوری چک و حتی خود روسیه به عضویت این هنگ درآمده اند.

البته این افراد معتقدند که مزدی نمی گیرند و فقط برای تحقق هدف بزرگشان یعنی نابودی کمونیسم مبارزه می کنند. گستون بسون، چترباز سابق فرانسوی که عضو آزوف است، در این رابطه می گوید: «ما مزدور نیستیم، ما داوطلبانی هستیم که بدون دریافت هیچ پولی برای عدالت می جنگیم. ما ضد کمونیسم هستیم اما روح ما مانند همان سپاه بین المللی است که در دهه 30 در اسپانیا می جنگید.»

آزوف و احیای نازیسم

آزوف 4

هنگ آزوف با اتهاماتی همچون شکنجه و جنایات جنگی و همچنین همدلی با نئونازی ‌ها و استفاده از نمادهای مرتبط به نازیسم مواجه شده است. لازم به ذکر است که در لوگوی آزوف نشان ولفسانگل (Wolfsange) یا حلقه گرگ وجود دارد که یکی از نمادهای اصلی لشکر دوم زرهی اس‌اس داس رایش  ( در زمان هیتلر) است. هر چند خود آزوف معتقد است نمادهای آنان هیچ ربطی به نازیسم و رایش ندارد اما به نظر می رسد که ادعای آنان دروغین است و آنها کاملا در چارچوب نازی ها فعالیت می کنند.

به گزارش روزنامه اسپانیایی موندو، حتی آموزش نظامی اعضای آزوف شبیه ارتش هیتلر است. موندو می نویسد: «در مراسمی در فضای باز با استتیکی که یادآور آلمان دهه 1930 است، سربازان آزوف سوگند یاد می‌کنند».

 مرام سیاسی آزوف؛ هم مخالف روسیه و هم ناتو!

اولین فرمانده این یگان، آندری بیلتسکی، ناسیونالیست راست افراطی بود که رهبری مجمع اجتماعی-ملی نئونازی و میهن ‌پرست اوکراین را بر عهده داشت. در روزهای اولیه تأسیس این گروه، آزوف یک شاخه از سازمان پلیس ویژه وزارت امور داخلی بود اما در سال 2016، اعضای سازمان غیردولتی سپاه ملی آزوف و کهنه سربازان گردان آزوف حزب سیاسی سپاه ملی را ایجاد کردند.

حزب سپاه ملی از گسترش اختیارات رئیس جمهور اوکراین و نیز اعطای اختیارات تامّ نظامی به او حمایت می کند. این حزب همچنین از احیای نیروگاه های انرژی هسته‌ ای اوکراین و ملی کردن شرکت‌هایی که در زمان استقلال اوکراین در سال 1991 در مالکیت دولت بودند، حمایت می‌کند. این حزب از اوکراین می خواهد که تمامی روابط خود را با روسیه (روابط دیپلماتیک، تجاری و فرهنگی) قطع کند اما در عین حال، مخالف پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا و ناتو است. حزب سپاه ملی معتقد است اوکراین باید یک اتحادیه  با کشورهای دریای بالتیک و دریای سیاه ایجاد کند که شامل کشورهای اوکراین، بلاروس، لهستان، لیتوانی، لتونی، استونی، جمهوری چک و اسلواکی شود. همچنین، سپاه ملی از گسترش حق حمل اسلحه و نیز بازگرداندن مجازات اعدام در اوکراین برای جرم هایی مثل خیانت به کشور و اختلاس حمایت می کند.

آزوف و جنایات جنگی اش

آزوف 2

گزارش های منتشر شده توسط دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد (OHCHR) گردان آزوف را متهم به جنایات جنگی مانند غارت دسته جمعی، بازداشت غیرقانونی و شکنجه می کند. دفتر حقوق بشر سازمان ملل در مارس 2016 مدعی شد که اطلاعات دقیقی در مورد انجام جنایت توسط این گروه در ماریوپل از تابستان 2014 تا به آن زمان جمع آوری کرده است. بر اساس گزارش این سازمان بین المللی، آزوف خانه های غیرنظامیان را در طول جنگ سال 2014 هدف قرار داده و بین سپتامبر 2014 و فوریه 2015 بسیاری از مناطق غیر نظامی را بمباران کرده و افراد بسیاری را از بین برده است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 53
  • فاطمه
    12

    چرت و پرته مگه هرکی که از کشورش دفاع کنه تابع نازیسمه

    نظرات شما -
    • 14

      به هر کسی که موافق آنها نباشه تهمت می زنند ، کمونیست باید نابود بشه ، درود بر لشگری که برای نابودی ظلم از جان خود گذشته اند . لعنت بر پوتینیسم .

    • به فاطمه
      2

      با تو قهرم تا به قیامت

  • ناشناس
    14

    دمشون گرم برای نابودی کمونیست هر کاری میتونن باید انجام بدن به امید نابودی پوتین و رعیتهایش

    نظرات شما -
    • AMIN
      1

      جهت اطلاع ،کمونیست سی سال قبل ازبین رفت.

  • ناشناس
    9

    مرک بر کمونیسم جنایتکار

  • شهروند
    1

    مرگ بر افراطیان ، مرگ برجنگ طلبان ، هرجا هستند خدا ریشه شونو بخُشکونه !

  • ناشناس
    1

    الله اکبر ، تا دیروز که گزارشات یه چیز دیگه بود امروز ورق برگشت ؟

    نظرات شما -
    • 1

      این داداشمونم از یک چیزی ترسیده فکر کنم

  • MARX
    12

    هرچه که ضد کمونیسم باشه خوبه حتی اگر بوی تعفن بدهد.

  • ناشناس
    31

    روسیه مظلوم واقع شده وباید شدت عمل بیشتری داشته باشد ونبایددرگیر جنگ فرسایشی شود

    نظرات شما -
    • سادات
      12

      لعنت بر پوتین

    • ناشناش
      17

      سادات یعنی موافق قدرت گرفتن آمریکا هستی اگر روسیه نبود خیلی سال پیش کل دنیا تبدیل به برده امریکاواروپاشده بودپوتین به اجبار ازمنافع کشورش دفاع کرد

    • 1

      روسیه مظلوم!کمی تحقیق کن هموطن،نه بایدن مظلومه نه پوتین جنایتکار هردو از یک نوع دسته جانوری هستن

  • پرستو
    17

    حالا ملت واسه همین نژادپرستای نازی چنان خودشونو به آب و آتش میزنن :|
    فقط چون از روسیه متنفرن ( که البته به جاست) چشمشون رو روی حقیقت و ذات بد اوکراین میبندن

    نظرات شما -
    • 0

      اوکراین بد درست،ولی حمله به کشوردیگه رو اسمش رو چه چیزی خواهند گذاشت!؟تجاوز هیچ فرقی نداره کجای دنیا باشه اسمش تجاوز هست به خاک و حریم یک کشور که روسیه برای زیاده خواهی داره انجام میده تا قطب اول و ابرقدرت باشه ولی به چه قیمتی ؟!

  • بیطرف
    13

    خبر فوری‌ چرا اینقدر طرفداری روسها را می کنی نکنه جیره خوار روسها هستی.اگه می خوای مردم ایران به حمایت از روسها تظاهرات کنند؟؟ یا می خوای مردم ایران بروند به جنگ اوکراین .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      13

      مرگ بر کمونیست های بی دین، مرگ بر پوتین
      مرگ بر ضد ولایت فقیه

  • ناشناس
    1

    😄😂

  • رضا..
    6

    خوب پوتین هم چچنی ها را آورده. این به اون در

    نظرات شما -
    • ۱۱۰
      6

      پوتین در باتلاق اوکراین نابود میشه

  • علی
    5

    نه به جنگ
    ولی
    امان از اوکراین
    +مظلوم نمایی و نژاد پرستی غربی ها

  • سرباز وطن
    7

    خدا نگهدارتان باشد ، کمونیست ها را نابود کنید

  • قلندر واقعی
    6

    خبر کذب و چاخان است لعنت به کمونیسم و حامیانش درود بر مردان غیرتمند اوکراین لعنت خدا بر ستم پیشگان بی ریشه هیچی ندار بوقلمون صفت

  • قشر بدبخت ایران
    5

    سلام دوستان من با روسهاو اکرانیها کار کردم هر دو آنها سر و ته یک کرباسند فقط برای منافع خودشون می جنگند و مردم خودشون هم ارزش قائل نیستند راستی اینها که مسلمان نیستند چه غالب چه مغلوب اینقدر نه به جنگ می گوییم ولی عربستان و یمن چند سال است که باهم میجنگند ولی کسی دنبال نه بجنگ نیست. ولی در کل جنگ فقط به نفع سرمایه دار است و بس

  • ناشناس
    4

    در همه کشورها اقلیت افراطی وجود دارند که در مواقع بحرانی پر قدرت تر هم می شوند...یک ملت ۴۰ میلیونی را بر اساس تعداد اندکی متعصب افراطی قضاوت نمی کنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      البته به شرطی که آن اقلیت جانی افراطی مزدور ومسلح شده از طرف حکومت اوکراین نباشد برای شکنجه و قتل عام مردم بیچاره!!!

  • ناشناس
    11

    حقیقت روشن شد و پوتین هر چه فریاد می زد ، راست می گفت که روس تبارها در اوکراین شکنجه شده اند وبا شدید ترین وجه به قتل رسیده اند !!!امثال این گردان نژاد پرست این کارها را انجام داده است !!!مرگ بر هیتلر و نازیسم و این گردان نژاد پرست مانند صهیو نیستها

    نظرات شما -
    • علی
      8

      مرگ بر هرچی کمونیسم مثل تو .خوب کاری کردن نازی ها

    • ناشناس
      5

      به علی:اولا من کمونیست نیستم ولی تو ظاهرا نازی هستی که به آنها درود می فرستی!!نازیسم معدوم شده و این تفاله های باقیمانده هم به زودی از صفحه تاریخ محو می شوند !!!اونوقت سرنوشت تو چه می شود؟؟:تا وقت داری تصمیم درستی بگیر!!!مرگ بر نازیسم و هیتلر

    • 3

      علی جان:عصبانی نشو!!بر اعصابت مسلط باش عزیزم!!درود بر نازی که شعار انسانی نیست!!!هر آدم عاقلی می داند نازیستها جانی های بالفطره بودند!!

    • 3

      ما افراد حامی مردم مظلوم اوکراین انزجار خود را از این گروه نازی هیتلری جانی که تحت حمایت حکومت اوکراین بویژه زلنسکی وابسته به غرب وناتوکه مانند داعشی های بیرحم مردم شرق اوکراین را به دلیل روس تبار بودنشان قتل عام می کردند ،اعلام می کنیم

    • 0

      از چچنی بیشرف و سابقه اش هم خبر داری ؟

  • 11

    خورشید زیر ابر پنهان نمی ماند !!هر عملی عکس العملی دارد این افراد نژاد پرست با پشتیبانی حکومت اوکراین به جان روسهای ساکن در اوکراین افتاده اند و الان هم عکس العملش انتقام از زلنسکی هست !!!

  • 6

    اونهائی که می گند هر جنایتی برای از بین بردن کمونیستها لازمه البته حکومت روسها الان دیگه کمونیست نیست !!پوتین هم می گه برای از بین بردن سلطه ناتو وتهدید مردم روسیه هر اقدامی مجاز است !!!بنابراین به اوکراین حمله کردم پس شما دیگه چی می گید؟؟؟!

    نظرات شما -
    • هاشمی
      0

      این گروه در نهایت حدود 5000 نفر عضو داشته باشد... تمه هم نیونازی نیستند... ملی گرا و ملی گرای افراطب هستند... در هر منطقه جنگی و تنش بین المللی گروههای تند رو پدید می آیند... اما اینکه 2000 نفر جنجگجو رت بهانه کنی و به یک کشور 450ملیونی حمله نظامی کنی با 200 هزار اذتشب فقط یک توجیه کثیف برای جنگ طلبی است... مثل بهنه دیگر روسیه پیوستن به ناتو که به دلیل اساسنامه ناتو اصلا ورود اوکراین به ناتو امکان پذیر نبود... پوتین این دو موضوع را بهانه کرد

    • مهیار
      0

      بعضی دوستان مرتب نی گویند چرا در یمن جنگ بود کسی چیزی نگفت یا فلسطین یا عراق... اینطور نیست... هر جنگی مخالفت های خودش را داشته... یادتان باشد همین آلمانی ها در جنگ سوریه 900 هزار پناهجو از سوریه گرفتند کاری که هنوز در مورد اوکراین نکرده اند...
      موضوع این است جنگ اوکراین الان است... شاید دو سال اگه این جنگ ادامه پیدا کند دیگر این پوشش رسانه را نداشته باشد

  • 3

    خبر فوری این گزارش را پخش کردی الان یه عده نطرشان عوض می شه!!می گند درود بر پوتین که برای از بین بردن این افراطی های جانی هیتلری وارد عمل شد !!!داعشهای اوکراین !!!

  • گمنام
    5

    لعنت بر بایدن و جورج بوش وکلینتون و اسراییل و هرچه تروریست وتروریست پرور

  • ناشناس
    6

    این کاری که پوتین کرد کاملا احمقانه بود.غرب وآمریکا دنبال یک بهانه بزرگ برای ضربه سنگین اقتصادی به روسیه بودند که به دست آوردند.تحریمات و فشارهای سنگین اقتصادی بین الملل،هرکشوری رابالاخره تضعیف و ازپا درمی آورد.درست مثل سرطان.کسانی هم که میگویند نه !! تحریم کاری نمیتونه بکنه!! آنها هم احمقند.پس چراخودشون دربه در دنبال گدایی رفع تحریمند؟؟

    نظرات شما -
    • 6

      احمق آن کسی است که گمان می کند تحریم کاملا یه کشور را فلج می کند !!!ایران تحریم شده ولی در بسیاری از صنایع و قدرت دفاعی و...پیشرفت کرده است و این را مکنزی فرمانده ارشد نطامی آمریکا گفته !!!ایران با تحریمهای سنگین همچنان پایدار هست آنها گدائی می کنند که برای اینکه ایران قدرت تمام هسته ای نشود درخواست مذاکره و توافق دارند !!!

    • 5

      از آن زمان که اوکراین تحت تسلط غرب قرار گرفته چه پیشرفتهائی داشته!!ولی زمانی که پیوسته به شوروی و بعد روسیه بود بزرگترین نیروگاه هسته ای جهان و ساخت هواپیما و پیشرفتهای دیگر نصیبش شده حتی هواپیماهایش که سقوط می گنند سوخو روسی هست !!!

    • 4

      این گردان داعشی عصاره حکومت و دولت اوکراین بود برای کشتار و شکنجه مردم شرق اوکراین !!!مردم را کشتند و زلنسکی و حکومت اوکراین باید تقاصش را بدهند !!!بیچاره مردم اوکراین!!!

    • ناشناس
      1

      پاسخ آن کسی که یه پاسخ مفت ارزش و سبکسری داد: جناب عاقل!! تحریم دقیقا عین بستن ویا حداقل تنگ کردن شریان های ارتباط بدن است بامحیط زیست بیرون.یعنی تنگ کردن(دهان و بینی وچشم وگوش وپوست لامسه بدن).شخصی که باچنین وضع تنگنای اسفناکی تامدت طولانی ادامه دهد،درواقع زندگی انسانی نمیکند وبلکه یک زندگی نیمه مرده گیاهی راخواهدداشت. الآن همه کشورهای دنیا عضو همکاری سوئیفت مبادلات بین المللی هستند.غیرازهمین کره شمالی زندان وایران وسوریه و جدیدا روسیه بدبخت شده.آیا ۱۰ تا۲۰ برابرشدن یکباره همه قیمت ها طی۲سال،این اسمش رو چی میزاری شما؟؟موفقیت!!دفاع!! دور زدن!! راه حل ؟؟ میدانی چه حجمی از جمعیت ایران طی این۲ساله رفتند زیر آوار فلاکت تورم وفقر؟؟۴۰میلیون جمعیت کشور یک دفعه به حال خفگی و فشارشدید فقر بروند،این اسمش را شما چی میگذارید؟؟بی اثر!! نسیمی که نتوانسته چیزی را بلرزاند!!که البته شوروی سابق احمق هم بااین نسیم ها یک شبه ازهم پاشید و متلاشی شد.

  • ناشناس
    0

    ترسیدم ؟پوتین وسربازان اونها داعش رو که از این نژاد پرستان مخوف تر بودند شکست داده اند .پوشیدن چند لباس وعکس یادکاری مانند ریکی ودارودسته آنها بود چه شد .اوکراینها وقتی برادران وخواهران مادرطول 8سال دفاع مقدس براما تره خشک نکردند که نسل جدید ما سنک اونها رو به سینه می زنند .تاریخ را بخوانید

  • .
    1

    پس بیخود نبود روسیه اعلام‌کرده یکی از اهدافش نابود کردن نازیسم در اوکراین.اروپا ظاهرا جنگ دوم جهانی رو فراموش کرده که چطور انگلیس و فرانسه و بقیه کشورها یکی پس از دیگری توسط هیتلر و آلمان نازی سقوط میکرد و همین روسیه بود که شر نازی ها رو از سر اروپا و جهان برطرف کرد.حالا با ذوق و شوق تمام تجهیز مجدد نازی رو به نظاره نشسته

  • سهند
    3

    هم پوتین دشمن خداست هم زلنسکی ولی زلنسکی بیشتر
    امروز حق با پوتین هست ،
    درست فکر کنید واحمق نباشید
    گوشتونو باز کنید وحرف رهبر رو بشنوید
    واز خدا بترسید

  • بهنام
    2

    درود بر پوتین و روسیه که نسل این غربگراها و ناتو را در آورده است ، چیزی نمانده است که زلنسکی یهودی خودکشی کند . در ضمن کسانی که سنگ اوکراین را به سینه می‌زنید ، نظام این کشور ( کار با مردم بی‌گناه ندارم ) به تمام قطعنامه ‌‌های ناجوانمردانه ضد ایرانی همیشه رای مثبت داده است .
    آیا می دانید
    ارتش اوکراین با اعزام ۵۰۰۰ نیروی نظامی
    و همکاری با ناتو در خلال سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱
    سومین کشور نیروهای ائتلاف از حیث‌ جمعیت
    در اشغال عراق و‌کشتار مردم مظلوم آنجا بودند؟

  • ناشناس
    0

    حالا اینا شدن نازی!؟هرکشوری مخالف داشته باشه به نوعی اون رو خاموش خواهد کرد از هر راهی اون رو بی تحرک خواهد کردو جالب اینکه موش دوانی روسیه طی این همه سال در اغلب کشورها و تبرئه خودش از خودخواهی و جاه طلبی رو دائم توی بوق میکنه وفریاد میزنه!ابرقدرت هم که باشی مقابل کشوری کوچک تر زانو خواهی زد جناب پوتین ،با این همه تجهیزات و نفرات مثل .... توی گل مونده ونمی تونه خودش رو نجات بده و ایران رو توی برجام می خواد سپر بلا کنه تا راحتتر باجگیری کنه !باختی پوتین که حالا یک چکمه هم نیستی دیگه ،کل دنیا شده ضد پوتین بعد یک عده توی مغزشون نرفته اقا جنگ از هرنوع و از کجا از دنیا جرم هست و این همه انسان بی گناه بخاطر جاه طلبی چندنفر باید کشته شوند تا اقایون به مقاصد کثیف سیاسی خودشون نزدیکتر شوند ،لعنت برپوتین و تمام ابرقدرتهای جنگ طلب و جاه طلب

    نظرات شما -
    • امین
      0

      همه دنیا که غرب نیست. علت جنگ گسترش ناتو به شرق خلاف توافقات سی ساله اخیر هست و روسیه حق داشت از امنیت خودش دفاع کنه.آمریکا به هزینه اروپا و به قیمت قربانی شدن اوکراین روسیه را تضعیف کرد.فراموش نکنید اشغال افغانستان و عراق و سوریه را توسط آمریکا وجنایتهای دیگر شیطان بزرگ را درجاهای دیگر دنیا.

  • کوروش کبیر
    1

    يک مشت چرت و پرت تحویل دادی که مثلا چی؟ آخرش فکر کردی ما از روسیه حمایت می‌کنیم. روسیه غلط کرده به اوکراین حمله کرده. من‌ خودم حاضرم به ارتش اوکراین بپیوندم و دمار از روزگار این روس ها در بیاورم. تاریخ روسیه رو ببین. تا حالا چقدر به این کشور و اون کشور حمله کرده. يک مشت غارتگر و متجاوز و آدم کش تو روسیه جمع شدند. باید روسیه رو از روی کره زمین محو کرد. منتشر کن تا ببینم همه حرف ها رو منتشر میکنی یا هر حرفی خوشت اومد منتشر میکنی.

  • محقق
    0

    با سلام خدمت دوستان .دوستان عزیز ظاهرا این شبهه نظامی ها حدود ده سالی است که پدید اومدن و همانطوری که دوستمون گفت نئونازی تشریف دارند و اگه جنگ روسیه با اوکراین پیش نمی آمد فکر نکنم کسی از وجودشون اطلاعی داشت این گروه مرتب در حال زیاد شدن هستن و توسط ماموران سیاه و ارتش امریگاه در حال گذراندن شدید ترین آموزهای نظامی هستن دوستان داعش برای ما یک شبه پدید آمد در صورتیکه سالها قبل از ابراز وجود . وجود داشت و در حال آموزش بودن حالا این گردان آزوف هم مثل داعش یک شبه قد علم می کنه و گل منطقه را به آشوب می کشه من هم مثل این دوستمون از روسیه و پوتین بدم میاد ولی در این مورد خاص ظاهرا پوتین درست عمل کرده ولی کاش با جنگ این گردان را نابود نمی کرد کاش به طریق دیگه این گردان را نابود می کرد

  • سید
    0

    جنگ اوکراین جنگ حق و باطل یا ظالم و مظلوم نیست که بخوایم از کسی دفاع کنیم... البته این جنگ ثابت کرد حقوق بشر فقط شامل اروپاییها و چشم آبیهاست و میلیونها قربانی در خاورمیانه شانسی برای دیده شدن ندارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها