پایان نشست بایدن و سران "کوآد" بدون محکومیت حمله روسیه به اوکراین

رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه نشستی را با سران کشورهای عضو "گفت وگوهای چهارجانبه امنیتی" موسوم به "کوآد" که شامل ایالات متحده، ژاپن، استرالیا و هند است، درباره تحولات اوکراین برگزار کرد.

پایان نشست بایدن و سران "کوآد" بدون محکومیت حمله روسیه به اوکراین

 دیدار جو بایدن،  با نارندرا مودی، نخست وزیر هند، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن و اسکات موریسون،نخست وزیر استرالیا را برای گفتگو در مورد جنگ اوکراین و پیامدهای آن برای منطقه اقیانوس هند و آرام تایید کرد.

در بیانیه مشترک کوآد تنها اعلام شد که رهبران مذکور درباره درگیری جاری و بحران انسانی در اوکراین گفتگو کردند، اما بیانیه مشترک شامل محکومیت اقدام نظامی روسیه در اوکراین نمی‌شد.

سران کوآد مجدداً تاکید کردند که "دو منطقه هند و اقیانوسیه مناطق آزاد و باز هستند که به حاکمیت و تمامیت ارضی آن احترام گذاشته می‌شود و هیچ فشار نظامی، اقتصادی و سیاسی بر دولت‌ها اعمال نمی‌شود». این می‌تواند به عنوان هشداری جدید درباره اهداف پکن به ویژه در دریای چین جنوبی تعبیر شود. 

علیرغم فشار شدید ایالات متحده که از هند می‌خواهد از نفوذ خود بر مسکو استفاده کند، دهلی نو چهارشنبه بار دیگر از رای‌دادن به قطعنامه سازمان ملل که از روسیه می‌خواهد فورا استفاده از زور علیه اوکراین را متوقف کند، خودداری کرد.

 

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    این موفنگی بایدن خودش عامل اصلی بحران اوکراین هست معلوم است کشورهای بزرگی مانند هند ژاپن دستش را خوانده اند ومحکوم نمی گنند

  • 0

    این کشورها حتما خواستند تو قضیه اوکراین آمریکا را محکوم کنندکه عامل اصلی بدبختی مردم اوکراین هست ولی بایدن نگذاشته !!)

  • ناشناس
    0

    سناتورهای آمریکائی اونموقع که رفتند تو میدان اصلی کی یف شورش رنگی درست کردند الان باید همشون پاسخگوی دردها وبدبختی های مردم اوکراین باشند!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها