امیرعبداللهیان:

برای نهایی کردن توافق خوب و فوری آمادگی داریم/ با پذیرش خطوط قرمزمان آماده حضور در وین هستم

در تماس تلفنی جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر امور خارجه کشورمان آخرین نتایج مذاکرات وین برای لغو تحریم ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

برای نهایی کردن توافق خوب و فوری آمادگی داریم/ با پذیرش خطوط قرمزمان آماده حضور در وین هستم

بورل در این گفت‌وگوی تلفنی اظهار داشت: از نظر ما عمده درخواست های جمهوری اسلامی ایران در توافق پیش رو مورد توجه قرار گرفته است. ما به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات ایران و ۱+۴ مایلیم بگوییم که گفتگوها در مسیر پیشرفت و رسیدن به نتیجه نهایی قرار دارد.

حسین امیرعبداللهیان نیز ضمن تشکر از تلاش های هماهنگ کننده عالی اتحادیه اروپا در مذاکرات وین اظهار داشت: ما برای نهایی کردن توافق خوب و فوری آمادگی داریم.

وی افزود: اما شتاب و عجله طرف غربی نمی تواند مانع رعایت خطوط قرمز ایران شود.

وزیر امور خارجه کشورمان با استقبال از نهایی کردن هر چه زودتر توافق افزود: لازمه حضور وزرای خارجه در وین و اعلام توافق نهایی منوط بر رعایت کامل خطوط قرمز اعلامی ایران و از جمله موضوع تضمین موثر اقتصادی است.

امیر عبداللهیان تاکید کرد: دکتر باقری و کارشناسان ارشد کشورمان در مشورت مستمر و فعال با همه هیئت‌ها در وین می‌مانند. هیات کشورمان با جدیت به تلاش برای رسیدن به توافق نهایی و خوب ادامه خواهند داد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: هر زمانی که طرف های غربی خطوط قرمز باقیمانده و اعلام شده ما را بپذیرند آماده حضور در وین هستم.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    1

    اولا وزارت خارجه و مجلس در خصوص این پرونده هیچ کاره هستند، الکی خودت را وسط میدون پرت نکن.این پرونده توسط شورای عالی امنیت ملی پی گیری می شود. و جیغ و داد شما و. مجلس هم برای فریب افکار عمومی است که به انها بگویید، بعله ما هم هستیم. ولی مردم اگاه و باسواد هستند. مثل مردم زمان قاجار و صفویه فاسد و بی سواد، نیستند.

    نظرات شما -
    • علی
      2

      شما فقط از طرف خودت صحبت کن. کی گفته مردم زمان صفویه و قاجار بی سواد بودن.ایران از دیر باز مهد تمدن بوده و خواهد بود مگه زمان روحانی شورای امنیت ملی نداشتیم که دولت رفت همه چیز رو تعطیل کرد و وقتی اروپا و آمریکاییها هیچ غلطی نکردن دولت همچنان سر در آخور خیانت به ملت داشت. درباره چیزی که اطلاع کافی داری اظهار نظر کن و یک ملت رو زیر سوال نبر اون هم ملتی به بزرگی ایران

  • محمد گلکار خوزانی
    1

    وزیر محترم خارجه
    باسلام
    تمام خواسته های جمهوری اسلامی ایران در برجام محقق خواهد شد. عجله نکنید چون آمریکا در شرایطی است که جوابگوی گرانی نفت برای مردم کشور خودش نیست و می‌داند داستان اوکراین در کوتاه مدت حل و فصل نمی‌گردد.
    ابر قدرتی آمریکا هم در همین چند روز در جنگ روسیه و اوکراین به وضوح دیده شد که شیر پیر و بی هنری است.

    نظرات شما -
    • علی
      2

      برا چی عجله کنند مگر زمانی که ما خواستیم بیایند برجام آنها عجله کردند خیر اصلا ایران نباید عجله کنه تا میتوانند کش دهند چطور آن روز که برجام رو پاره کردند انگلیس گفت ما نمیتوانیم کاری کنیم حالا ما به شرایط عادت کردیم تا میتوانید امتیاز بگیرید بگذارید بنیان آنها سست شود بگذارید به گریه بیافتند یادتان هست پدر کودکی که کنسرداشت نمیتوانست داروهای کودک بیمارش را تهیه کند یادتان هست همه جهان ریال مارو مسخره میکرد یادتان هست چه بر سر ملت ایران آوردند من جای آقای وزیر امور خارجه بودم زخم های مردمم راه نگاه میکردم و به آنها میگفتم شما مارو فلج کردی الان میگی عملت کردم با ماه راه بیا چون به راه رفتن تو نیاز داریم منتظر نفت تو هستیم ایران ،
      ضربه را غربی ها به ما زد و گر نه ما راه خودمان را میرفتیم

  • ناشناس
    0

    احسنت بر جناب دکتر سید

    نظرات شما -
    • علی
      1

      خدا همه خادمین ایران رو سلامت و همه خائنین رو در دنیا رسوا و در آخرت به عذابی علیم گرفتار فرماید.

  • ناشناس
    0

    امیرخان، آنها تحریمها را لغو نمی‌کنند چون با تحریمها مردم ایران روز به روز ضعیفتر میشوند تا اینکه یا مهاجرت کنند یا اینکه به دیار باقی بروند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها