مردم افغانستان مجبور به فروش کلیه‌های خود شده‌اند

پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، این کشور در بحران مالی فرو رفته و وضعیت انسانی پس از دهه‌ها جنگ، وخیم‌تر شده است.

مردم افغانستان مجبور به فروش کلیه‌های خود شده‌اند

کمک‌های خارجی که زمانی افغانستان را پشتیبانی می‌کرد، اکنون وجود ندارد و حکومت کنونی نیز از دسترسی به دارایی‌های افغانستان در خارج از کشور محروم شده‌ است.
خبرگزاری فرانسه در گفت‌وگو با شماری از شهروندان افغانستان گزارش داده است که شهروندان این کشور برای تغذیه‌ خانواده‌های خود، به فروش کلیه‌های شان مجبور می‌شوند.
نورالدین، یکی از باشند‌گان ولایت هرات که برای نجات خانواده‌اش عضوی از بدن‌ خود را قربانی کرده به این خبرگزاری گفته است: «من مجبور شدم این‌کار را به‌خاطر فرزندانم انجام دهم، چون هیچ گزینه‌ دیگری نداشتم.»
با این حال شماری از آگاهان طب در افغانستان، این عمل را غیرقانونی می‌دانند.
محمد بصیر عثمانی، یکی از جراحان شفاخانه‌ ولایت هرات، در این باره گفت: ما هرگز بررسی نکرده‌ایم که بیمار یا اهدا کننده از کجا آمده است یا چگونه است، این کار ما نیست.
در ادامه این گزارش هم آمده است که مقام‌های حکومت طالبان برای اظهار نظر در این مورد پاسخ نداده‌اند.
این در حالی‌ست که پس از روی‌کار آمدن طالبان‌ و منجمد شدن نزدیک به 10 میلیارد دلار از ذخیره‌های ارزی افغانستان‌ توسط آمریکا، بحران اقتصادی سراسر افغانستان را فراگرفته و این بحران سبب فقر و گرسنگی در میان شهروندان شده است.

منبع: پنجشیر نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • قشرمحروم
    0

    دیگ به دیگ میگه روت سیاه .افغانستان تازه شروع کردن ما سالها است که کلیه هامون میفروشیم

  • تاریخ
    0

    وقتی جماعتی برای خود و از طرف خود و اطرافیان همسفره خود منصب معنوی و الهی و روحانی و فرازمینی تصور میکنند ملتی را به فقر و کفر میرسانند.

  • ناشناس
    0

    به ما چه از وقتی چشمهایمان را باز کردیم این افاغنه گدا وگشنه را اینجوری دیدیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها