پوتین؛ هیتلر جدید/ شرایط و اتفاقات جهان پیش از جنگ جهانی دوم چقدر شبیه به امروز بود؟

شواهد تاریخی نشان می دهد که جنگ جهانی دوم بر اثر رخوت، سستی و انفعال به وجود آمد. بسیار محتمل است که انفعال دنیا در برابر اقدام اخیر روسیه در طول یک دهه زمینه ساز جنگ جهانی سوم شود.

پوتین؛ هیتلر جدید/ شرایط و اتفاقات جهان پیش از جنگ جهانی دوم چقدر شبیه به امروز بود؟

به گزارش خبر فوری، در حالیکه نیروهای روسیه به کیف اوکراین رسیده اند، بسیاری از تحلیلگران و افراد عادی نگران این هستند که این جنگ باعث آغاز جنگ جهانی سوم شود. اگرچه انفعال غرب و عدم تقابل نظامی با پوتین بسیاری را از نگرانی بیرون آورده اما نباید فراموش کرد که این انفعال بیشتر از اینکه باعث آرامش باشد، ترس و نگرانی را زیاد خواهد کرد.

شواهد تاریخی نشان می دهد که جنگ جهانی دوم هم بر اثر همین رخوت، سستی و انفعال به وجود آمد. بد نیست در این گزارش مروری بر سرآغاز واقعی جنگ جهانی دوم که تبدیل به کشنده ترین واقعه انسانی تاریخ شده و به روایتی 50 میلیون انسان را به طرق مختلف به کام مرگ کشاند، داشته باشیم.

حمله به اتیوپی، اولین جرقه جنگ بزرگ

پوتلر 3

بعد از پایان جنگ اول جهانی و پیروزی اتفاق مثلث و امضاء معاهده ورسای، جامعه ملل در سال 1920 به وجود آمد تا به نوعی دنیای مدرن را اداره کند اما آنچه در عمل رخ داد نوعی بی نظمی، انفعال، سستی و رخوت و عدم ارائه اقتدار بود. در بحبوحه رقابت بین کمونیست ها و لیبرالیست ها، فاشیسم در کشورهای ایتالیا، اسپانیا و آلمان به وجود آمد. دولت های غربی از ترس کمونیسم شوروی از گروه های راست افراطی حمایت کردند و در طول یک الی دو دهه ایتالیا به دست فاشیست های تحت رهبری موسولینی افتاد، هیتلر و نازیسم قدرت در آلمان را به دست گرفتند و اسپانیا نیز به اشغال نیروهای ملی گرا و راستِ ژنرال فرانکو درآمد.

در همین اوضاع، نقشه سیاسی و استراتژیک جهان نوین در حال شکل گیری بود و گروه های متخاصم خود را برای کشورگشایی آماده می کردند. در ابتدا ایتالیای بنیتو موسولینی در سال 1935 به اتیوپی حمله کرد. اگر کمی با دقت به جریانات منجر به جنگ جهانی نظاره کنیم متوجه می شویم که  این جنگ اولین گام به سوی نبرد بزرگ بود. ایتالیا در حالی به اتیوپی حمله کرد که جامعه ی ملل به شدت با این رویداد مخالفت کرد اما این سازمان و همچنین کشورهای بزرگی همانند بریتانیا، فرانسه، شوروی و آمریکا هیچ اقدام خاصی برای توقف موسولینی انجام ندادند. همزمان با این انفعال، هیتلر به شدت از موسولینی حمایت کرد و موسولینی نیز به همراه نیروهایش در مدت زمانی کوتاه اتیوپی را به اشغال خود درآورد.

مدتی بعد ایتالیا و آلمان از جامعه ملل بیرون آمدند و ضعف و سستی این سازمان بیشتر خود را نشان داد. در همین اوضاع، چند جنگ بزرگ هم رخ داد که باز با انفعال کشورهای غربی مواجه شد. حمله ی ژاپن به چین و اشغال این کشور، جنگ داخلی اسپانیا و قدرت گیری فرانکو و وقوع چند جنگ در آمریکای لاتین از این جمله اند.

با این حال، بدترین و خطرناک ترین تصمیمات را آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی گرفت.

هیتلر پیشرو و چمبرلن منفعل؛ چگونه برای نازی ها فرش قرمز پهن کردند

پوتلر 4

 هیتلر بعد از انقلاب تسلیحاتی آلمان تصمیم به توسعه اراضی خود گرفت. او ابتدا دو منطقه آلزاس و لورن را اشغال کرد اما زمانی که با مسامحه و انفعال غرب مواجه شد توقعات خود را بالا برد و اتریش را نیز به آلمان الحاق نمود.

در این زمان یک فرد منفعل و صلح طلب یعنی نویل چمبرلن نخست وزیر بریتانیا بود. او به هیچ وجه دوست نداشت با هیتلر درگیر شده یا خاطره تلخ جنگ جهانی اول تکرار شود، از این رو تمام تلاشش را کرد تا با هیتلر مصالحه کند. همچنین، غربی ها در آن زمان خطر کمونیسم را جدی تر از فاشیسم می دانستند از این رو ترجیح می دادند برای مقابله با شوروی هم که شده از هیتلر و موسولینی حمایت کنند.

اما هیتلر کسی نبود که از انفعال استفاده نکند. او بعد از الحاق اتریش قصد کرد به چکسلواکی حمله کند. سودتنلند بخشی از چکسلواکی بود که جمعیتش را غالباً آلمانی‌ زبان ‌ها تشکیل می ‌دادند؛ هیتلر از این فرصت استفاده کرد و الحاق این منطقه به آلمان را خواستار شد. چمبرلنِ منفعل حاضر شد بر سر این منطقه با هیتلر صلح کند. توافق نامه مونیخ حاصل این فرایند بود. بر اساس این توافق نامه، کشورهای بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و آلمان در سپتامبر سال 1938 توافق کردند که نواحی آلمانی‌ نشین سودتنلند در کشور چکسلواکی، ضمیمه خاک آلمان نازی شود. هیتلر بعد از این توافق نامه به سرعت نیروهای خود را به منطقه ی سودتنلند فرستاد اما وقتی انفعال فرانسه و انگلیس را دید سراسر چکسلواکی را به اشغال خود درآورد و متحدان خود را در این منطقه به قدرت رساند.

ماجرای حمله به لهستان، آخرین جرقه قبل از انفجار بزرگ

پوتلر

هیتلر همزمان با این اتفاقات، قدرت نظامی آلمان نازی را هم بالا برد. او بعد از کسب موفقیت در آلزاس- لورن، اتریش و چکسلواکی دارای اعتماد به نفس وصف ناپذیری هم شده بود. این شد که به سرعت مدعی الحاق منطقه دانزیگ لهستان به آلمان شد. با شروع تظاهرات ضد نازی در شهر ورشو و به بن ‌بست رسیدن مذاکرات، از سوی آلمان، هیتلر یک طرفه پیمان حسن همجواری بین آلمان و لهستان را که در سال 1934 میلادی بسته شده بود، به هم زد و به منطقه دانزیگ یورش برد. همزمان، شوروی استالین نیز از شرق به لهستان حمله کرد و این کشور بین نازی ها و کمونیست ها تقسیم شد.

بریتانیای چمبرلن تازه متوجه شد که رهبر نازی ها سیری ناپذیر است و باید هرچه سریعتر با او مقابله کرد. فرانسه و انگلیس به آلمان اولتیماتوم دادند و از هیتلر خواستند تا کمتر از 48 ساعت نیروهای خود را از لهستان بیرون بیاورد؛ هیتلر اعتنایی نکرد و متفقین به آلمان اعلان جنگ کردند و بدین ترتیب بزرگ ترین و مهیب ترین جنگ تاریخ آغاز شد.

آیا جنگ سوم جهانی رخ می دهد؟

روس

مرور تاریخ جنگ جهانی دوم ممکن است ما را بر این دارد که اقدام کنونی روسیه را به نوعی تداعی کننده حمله ایتالیا به اتیوپی یا حمله هیتلر به چکسلواکی بدانیم. تاریخ به انحای گوناگون تکرار می شود. به نظر می رسد اگر روسیه در عملیات اوکراین موفق شود عملیات خود را گسترش داده و از آن سو، چین نیز عملیات خود را در تایوان آغاز کند، اتفاقات خوشایندی رخ ندهد. در آن زمان است که می توان قطعات پازل را در کنار هم گذاشت و به همان نتیجه ای رسید که تحلیلگران هوشمند در سال‌های 1937 و 1938  و بعد از کنار هم گذاشتن قطعات پازلی همانند حمله به اتیوپی و چکسلواکی و... رسیدند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 48
  • ناشناس
    8

    مرگ بر دکتر سید پوتین و حامیانش

    نظرات شما -
    • 589
      27

      شما اگر اهل صلح بودید برای دیگر کشور ها هم خواهان صلح بودید و متجاوز را محکوم میکردید جنگ ویتنام - جنگ کره - جنگ کوزوو - جنگ عراق - جنگ افغانستان - جنگ سوریه - جنگ یمن - جنگ لیبی آتش بیار کی بود چرا اون موقع نمی گفتید مرگ بر دکتر - ژنرال - کارتر - بوش -کلینتون - ترامپ وووو و حامیانش لال بودین غربگراها و غربگداها

    • ناشناس
      10

      این افرادمتاسفانه یکسویه فکر می کنند !!!آمریکا و غرب را در نابود کردن جهان و تجاوز به کشورهای دیگر و کشتار مردم و حمایت از کودک کش ها مجاز می شمارند!!!واین نهایت بی انصافی است !!!نه تنها محکوم نمی کنند بلکه گاهی تایید هم می کنند!!حال چرا ؟؟شاید دلداده به غرب هستند !!ولی باید سرنوشت زلنسکی اوکراین را ببینند و عبرت بگیرند!!

    • 590
      2

      589 جان! بد بودن کاری باعث خوب بودن کار بد دیگری نمی شود. هم اون بد بوده هم این بده. درست می گید جنایت محکومه چه پوتین مسببش باشه چه ترامپ. کشتن مظلوم بده چه فلسطینی باشه چه اویغور چینی چه چچن روسی.

    • حفق آیبه
      3

      اگر دست من بود بخاطر بی آبی سیستان بلوچستان با نیروی نظامی زیادی که ایران داره وارد افغانستان میشدم و تا 50 کیلومتر به شعاع 50 کیلومتر رود هیرمند رو تصرف میکردم که حق آبه سیستان درست به اسیران برسه و هیچ وقت بیرون نمی آمدم . الان وقتشه . طالبان که نمیتونه با نیروی نظانممی ایران بجنگه که

    • داروغه ناتینگهام
      2

      اتفاقا حاج ولادیمیر پوتین ثابت کرد یک مدافع حرم می تواند ساندیس خور نباشد

  • علی
    3

    تحلیل کاملی نیست. هیتلر زمانی که ارزش پول آلمان شدیدا پایین آمد و تقریبا از ارزش افتاد برای بدست آوردن منابع حمله کرد . روسیه که سرشار از منابع است.

  • ناشناس
    10

    خبر فوری شما حرف نزن...

    نظرات شما -
    • غلندر
      1

      ایول

  • ناشناش
    3

    هر چند سال یک بار دنیا تکرار حوادث را انجام میدهدحالا بعد از هفتادوپنج سال جنگ جهانی دوم نوبت جنگ جهانی سوم رسیده حتما بوقوع خواهد رسید هیچکس هم جلویش را نمیتواند بگیرداین مثل مرک مثل زلزله وبعضی حوادث اسمانی که دست طبیعت دنیای ناشناخته برای ما انسان های روی زمین است

  • علی
    5

    زمان کاملا متفاوت است: اولا روسیه هیچ متحد جدی ندارد. چین به خاطر منافع اقتصادی عظیمی که در داد و ستد با غرب دارد هرگز به خاطر پوتین بر علیه غرب وارد جنگ نمی شود. تسلیحات متعارف روسیه نیز در مقایسه با امریکا و ناتو حرفی برای گفتن ندارد. مردم هم مردم 80 سال پیش نیستند آنهم در اروپا و امریکا که دهکده جهانی شکل گرفته که رفاه و آسایش و علم و صنعت و تجارت آزاد در آن حرف اول را می زند نه توحش و تعصبات کور ملی گرایانه یا مذهبی.

  • گورباچف
    3

    بعید نیست آمریکا و اروپا از اوکراین به عنوان طعمه ای برای نابودی پوتین استفاده کرده باشن. نابودی اقتصاد روسیه بهانه ای لازم داشت که فراهم شد.

  • ناشناس
    6

    اميدواريم هيتلر زمان به سرنوشت همان هيتلر دچار شده و در انزواي خودش نابود بشه تا حداقل شرق از هم بپاشه و دنيا اندكي ارامتر بشه (حداقل مزيتي كه داره اينكه ايران از چنگال روسيه رها ميشه )البته نه به اين معني كه به غرب بچسبه به فرض اينكه مثل حالا به قول سران ما به غرب هم وابسته نباشه

    نظرات شما -
    • بهنام
      1

      اتفاقا حرف دلت را نگفتی و دوست داری ایران به غرب بچسبد .

  • یوناس
    13

    سایت خبری خبر فوری میدونم با این تصویر میسوزی و ناراحتی و حرص میخوری دندون قروچه میکنی آیا اگر این آمریکا بود به اوکراین یا کشور دیگری حمله میکرد عکس بایدن یا ترامپ یا اوباما وووو رو هیتلری نشون میدادی یانه

    نظرات شما -
    • ۰
      4

      توفعلا به چسب به بابا پوتین رهبرت امثال شماها اسماً مسلمانید ولی رسماً کمونیست دو آتشه هستیددر واقع از آمیزش اسلام + کمونیست موجود پلیدی چون شماها به وجود آمده به نام اسلامینیست

  • 598
    6

    جنگ اوکراین عبرتی است برای بانیان و حامیان تز دنیای فردا دنیای گفتمان اس نه موشک فعتبرویا اوالبصار کوچشم بینا و گوش شنوا

    نظرات شما -
    • علی
      3

      دنیای فردا دنیای پوتین ودیگر دیکتاتورها نیست

  • ناشناس
    11

    البته این یک تحلیل است از خبر فوری!!چیزی که عوض دارد گله ندارد!!!در هنگام تجاوز ناتو به عراق وکشتار مردم مظلوم عراق و تجاوز آمریکا به افغانستان. تحلیلهائی مبنی بر شروع جنگ جهانی سوم مطرح شد!!!و هیچ چیزی هم اتفاق نیفتاد!!!آمریکاو اروپا آنقدر درگیر مشکلات اقتصادی هستند که عرضه ایجاد جنگ را ندارند!!فقط برای اینکه سلاح های خود رابه اوکراین بفروشند وسدو ببرند اوکراین را غرق در جنگ کردند خبر فوری هم داغ کرده است!!!

    نظرات شما -
    • ذکر
      4

      هیس..ت

  • بهنام
    2

    نویسنده این مطلب آیا زمان حمله آمریکا و متحدانش به عراق و اشغال کامل آن با آن همه جنایت ابوغریب و بلک واتر و.... هم مقایسه بوش و متحدین غربی‌اش را با هیتلر کرد ؟
    زمان اشغال افغانستان چطور ؟ سوریه چطور ؟لیبی چطور ؟یمن چطور ؟ ویتنام چطور ؟ گرانادا چطور ؟ آشغال آفریقای مرکزی توسط فرانسه چطور ؟؟ چرا طیف غربگرایان و پادوهای داخلی بین انسانها فرق می‌گذارند ؟؟ چرا اگر آمریکا و غرب به کشوری حمله و یا آنرا اشغال کنند و کشتار کنند نفس این جماعت بر نمی‌آید ؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    ازنظرخدا(که حق و راستی مطلق است)وهمچنین درمتون دین شریف اسلام واقعی(ونه این اسلام های جاهلی وابوجهلی وبیزارومتعفن سربرآورده!!):نه غرب ونه شرق دنیا،هیچ اعتبار و مرجعیت حقی ندارند.چون حاکمان هردوسوی جهان،دیکتاتور و فاسدوجاهل وموذی و رانتخوار و دروغگوودنیاطلب هستند.بنابراین درنهایت خدا جانب هیچیک از طرفین رانمی گیرد ومیگذارد هردو سوی عالم بسوی تباهی ونیستی آخر برود.*روایات معتبر پیش بینی آینده آخرزمان جهان ازامام علی ع و امام صادق ع:{قائم منجی ما نمی آید،مگر بعداز هلاک وویرانی دوسوم جهان و مردمانش}.#پس لطفا نه سنگ دلار آمریکارا به سینه بزنید ونه اس۴۰۰ روسی را. هردو با دست برتر خداکه حق آخرست، پوچ و سوخت و باطل و فانی میشوندو همچنین متحدان ورفیقانشان.((لااِله اِلاالله))

  • ناشناس
    1

    تحلیل:
    آیا روسیه با حمله به اکراین به بهانه دونباس و سلاح های کشتار جمعی ناآگاهانه دم به تله غرب داده و طبق نقشه دقیق آمریکا و متحدانش عمل کرده و به فروپاشی نهایی و تجزیه نزدیک میشود؟
    با اعلام حمله روسیه به اکراین موجودی حساب بانکهای روسیه در بانکهای جهانی به مبلغ ۱۴۰۰ میلیارد دلار مسدود (بخوانید ضبط و مصادره) شد. دقیقا همین اتفاد در دو برهه تاریخی ۱۹۹۰ و ۲۰۰۳ برای عراق رخ داد و موجود ۱۲۰۰ میلیارد دلاری آن زمان عراق در بانکهای جهانی مسدود و ضبط و تاکنون نیز پیدا نشده یا لیبی که موجودی حساب ۴۰۰ میلیارد دلاری این کشور در آن زمان ثروتمند تنها در یک بانک سوییسی به یغما رفت و این کشور تاکنون روی آرامش ندیده است. نقشه ماهرانه دول غربی که ماه ها بود بر روی مسئله تحریک روسیه قدرتمند به حمله به یکی از ۴ کشور لتونی، مولداوی، استونی و اکراین کار میکردند قرعه را بنام اکراین انداخت. دقیقا همین اتفاق در سپتامبر ۱۹۳۹ برای آلمان رخ داد و طبق نقشه چیده شده انگلیس آلمان به ناحیه دانزیک لهستان حمله و اگر چه فتوحاتی هم در ابتدای جنگ تا ۱۹۴۲ داشت اما در نهایت ظرف ۳ سال ماشین و اقتصاد بسیار عظیم جنگی و صنعتی آلمان که در مقیاس کنونی از ۵ ابرقدرت بزرگ کنونی جهان هم بزرگتر بود کاملا نابود شد بگونه ای که تنها در سال ۱۹۵۵ یعنی ۱۰ سال پس از پایان جنگ دوم جهانی به میزان ۳۰ میلیارد دلار به بانک جهانی بدهکار هم بود. آیا اقتصاد روسیه که بواسطه طبیعت خشن و ناتوانی در تولید متنوع بسیار شکننده بوده و وابستگی شدیدی به فروش نفت و گاز دارد (نورد استریم 1 و 2 روی هم رفته بین 150 تا 300 میلیارد دلار در سال درآمد دارد) با توجه به تحریم های فلج کننده نفتی و سرمایه گذاری شبیه آنچه برای ایران رخ داده و آن را به پای میز مذاکره کشانده، توانایی مقابله با این تحریم ها را دارد؟ باید دید

  • رمضانی
    3

    عامل اصلی این جنگ و ویرانگری ناتو و بایدن و جانسون هستند که با انگولک کردن روسیه روزگار اوکراینیها را سیاه کردند اگه تاریخ را مطالعه کنیم در سال 1968 کندی با مستقر شدن موشکهای شوروی در کوبا جهان را در آستانه یک جنگ هسته ای قرار داد

  • ناشناس
    3

    همه کشورهای دنیا باید این وحشی گری و را محکوم کنند نه حمایت. چون ممکن است فردا خودشون طعمه این وحشی گری شوند. درود بر کشورها و مردمانی که این وحشی گری را محکوم کردند.

    نظرات شما -
    • تراب
      0

      در مدت هشت سال کشتار و نسل کشی مردم دو منطقه جدائی طلب وحشی گری نبود؟؟

  • جم
    4

    نفوذ و توسعه ی قلمرو با بازی های آشکار و پنهان با هر ابزار ممکن با نام های مختلف : ناتو. داعش. کودتای نرم و سخت و سر بریدن های قرون وسطایی همگی مخلوق هژمونی غرب است آنها دست از این تلاش برنخواهند داشت.
    حرکت پوتین یک واکنش طبیعی توسط یک ابرقدرت در نفوذ به قلمرو ذاتی است.
    طبعا کسی که با حرکت پوتین مخالف است از نظر فکری در جبهه مقابل قرار دارد و توسعه غرب را می پسندد. گذر زمان اثبات. خواهد کرد کدام موضع صحیح تر است. این کشمکش آغاز تحولات بزرگی است که به زودی خواهیم دید.
    انتخاب سمت ایستادن مهم است. عقلای جهان در شرایط دشواری قرار گرفته اند.. دنیا در نقطه ی بسیار حساسی از تاریخ قرار دارد.

  • علی
    12

    من از سادگی مردم ایران متعجبم روسیه و آمریکا دستشان در یک کاسه است آمریکا اکراین را به روسیه داده تا ایران را بگیرد

  • ناشناس
    2

    جنگ و گشتار کار انسانی ودرستی نیست از هر
    دین و مذهبی از هر نژاد شرقی یا غربی شمال یا جنوبی این حرکت را محکم میکنه ولی افسوس که حق با روسیه هست و کشور اوکراین بازیچه دست اروپا و امریکا شد مگه میشه خطر بیخ گوش مملکتت باشه توانشم داشته باشی کاری نکنی اگر کلیه خبرها رو از چند سال گذشته تا بحال دنبال کرده باشید متوجه همه چیز خواهید شد ایکاش اوکراین واقع بین بود روسیه هیچ وقت به نابودی اکراین و مردمش این کارو نکرد ولی افسوس که در هر جنگی بیشترین صدمات متوجه مردم عادی و مظلوم و بیگناه میشه ولی افسوس از یک بیانیه زیبا ودل نشین بیطرفانه از سرارن مملکت افسوس صد افسوس هزاران افسوس

  • ناشناس
    3

    هی.زارررررررت

    نظرات شما -
    • تراب
      1

      در حد اظهارتون هستید و این یک امتیازه برای شما !!!!

  • جلال عامری
    3

    خبر فوری چه بخوای چه نخوای روسیه باید جلو ناتو وحشی واسته والا دیگه سنگ رو سنگ بند نمیشه ناتو میخواد همه جا لشکر کشی کنه...پس خبر فوری عزیز بیهوده طرفداری از غرب نکن و بیهوده به چین و روسیه پرخاش نکن.
    ناتو باید دست و پاش تا داخل خاک اروپا جمع کنه. والسلام.

  • محمد
    4

    متحدان هیتلر نازی = امپراتور مستبد ژاپن و موسیلینی رهبر حزب فاشیست ایتالیا
    متحدان پوتین رهبر روسیه کمونیست = ؟ ؟

  • درود
    7

    جناب آقای پوتین بی همه چیز چرا جون آدما برات مهم نیست چرابه انسانهای بی گناه میتازی مطمعن باش میبازی

  • شاه کش
    5

    پوتین از زمانی که بمب اتم انداخت تو ژاپن دیکتاتور شده(تحریف اینده غربگداها)

    نظرات شما -
    • ۰
      2

      ناسلامتی اسم خودتو شاه کش گذاشتی در حالی که خودت موش هم نیستی مردم را غرب گداخواندی درحالی که خودت گدای درخانه کمونیست هستی

  • ناشناس
    0

    آمریکا در قضیه اوکراین همان سیاست های قبلی خود را که با شوروی سابق دنبال می کرد پیگیری و اجرا می نماید آمریکا و غرب بدنبال روسیه ضعیف با اقتصادی ورشکسته می باشند اگر امروز بناچار روسیه بدنبال امنیت برای خود و متحدانش است سیاست های تجاوزگرانه آمریکا و پولهای عربهای عیاش به دولتهای مستقل است اگر عاقلانه بیندیشیم در حال حاضر ر آمریکا و...با جنگ رسانه ای خود در تجزیه همین روسیه بر آمده حمله به سوریه عراق و لیبی و یمن بیل طه در آوردن کشورها برای سرمایه داری است

  • ابوالفضل
    0

    تفاله های آمریکا در خبر فوری
    ترامپ و اوباما رو در جنگ سوریه و عراق هم هیتلر معرفی کردید؟؟؟؟
    اشک تمساح خبر فوری

  • محمد
    3

    لعنت و نفرین خدا بر پوتین و .....

  • ایران زمین
    0

    لعنت خدا و رسولش برظالمان و متجاوزان . هرجا و هرکسی که میخواهد باشد.

  • ناشناس
    0

    روسیه ناچار شد به اوکراین حمله کنه . اگر کشور اذربایجان با دشمنان ما تبانی کنه و ایران را تهدید کنه . راضی به پس گرفتن سرزمین مادری نمیشی ؟ . همین قضیه کامیون های ایرانی فراموش کردید چه باجی از راننده بیچاره میگرفتند

  • گودرزی
    0

    ای کاش برای حمله به دیگر کشورها هم این چنین نظری می‌دادید. مثلاً می‌گفتید شاه عربستان هیتلر شده با حمله به یمن،یا اسراییل به فلسطین.

  • ناشناس
    1

    زمان دوباره تکرار شد
    در جنگ جهانی دوم یک مشت ایرانی نژاد پرست طرفدار نازی بودند ویک مشت غرب زده طرفدار متفقین بودند
    کشور وابسته به شرق ..حامیان این نظام طرفدار روسیه و
    مخالفان نظام طرفدار غرب .
    باور کنید هیچ وقت ما ایرانیان با این طرز فکر مستقل نمشویم.
    به امیدی ایران آزاد با تمام ظرفیتها

  • ناشناس
    0

    همان موقع هم استالین هیتلر را تشویق کرد تا به لهستان حمله کند.
    چون کینه روسها ازلهستانی ها ریشه چند صد ساله داشت.
    دوم اینکه تاریخ را مطالعه کنید. ببینید در جنگ دوم جهانی استالین بیشتر جنایت کرده یا هیتلر.
    ضمن اینکه علت وقوع جنگ دوم. تحقیر بیش از حد و تحمیل شرایط بسیار سخت از جانب متفقین به خصوص روسیه علیه آلمان بود.
    و اگر سیاست انگلستان و فرانسه نبود . روسها آلمان را ضمیمه خاک خود میکردند.
    وانگلستان هم دلیل داشت که آلمان کاملا نابود نشود. چون قدرت گرفتن و گردن کلفتی روسها را درپی داشت

  • 0

    دوستانی که همدیگر را متهم میکنید به غربگرایی یا شرق گرایی.
    هردو اسنعمار گرند.
    پناه بردن به‌شرق از ترس غرب.
    مانند پناه بردن به کفتار از ترس گرگ است

  • ناشناس
    0

    خداشانس بد غربی ها هرجاحمله میکند برای اذادی است وقتی مردم می کشن رن بچه بابمب خوشه ای فسفزی هرجاحکمتی باب دلشان نیست تروست اند ولی نگاه کنی تواین چند سال چندتا جنگ راه انداختن ایران عراق افقانستان عراق سوریه لبنان یمن چند صدهزار نفرکشته شدن اب از اب تکان نخورد کوتاهای مخملی ولی چون شانس دارد ورسانه دارند گل اند حالا پوتین یک غلطی کرده توچندروز چکارنکردن جنگ بداست

  • ناشناس
    0

    این یه حیله هوشمندانه امریکایی ها و غربی ها بود تا جوجه تیغی رو پوتین نادان غورت بده و تمام سرمایه های خودشو تو این جنگ هم منابع انسانی هم ماشین جنگی فشل غول و نادقیقشو از دست بده و نهایتا به یه کشور فقیر تبدیل خواهد شد (یه کشور خام فروش)برین بازی قلعه رو که آمریکاییها طراحی کردن بازی کنید دقیقا همون بازی داره اجرا میشه لعنت به امریکا و اروپا که باعث کشتو کشتار انسانهای بیگناه میشن

  • علی رضا
    0

    بسمه تعالی
    زمان پیچاندن افکار عمومی سپری شده است جنگ اصلی و جنگ مدرن توسط مافیای رسانه ای و اینترنتی انجام می شود که آمریکا از آن سود می برد شبکه های اینترنتی را راه اندازی کرده اند تا هم در ظاهر متمدن جلوه نمایند و هم بتوانند پولهای میلیاردی از اینترنت به جیب بزنند و در ظاهر ، روسیه را هیتلر معرفی کنند هیتلر مدرن الان خود آمریکاست .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها