گفت‌ و گوی تلفنی وزیر خارجه ترکیه با همتای آمریکایی خود در خصوص تحولات اوکراین

به گفته وزارت خارجه ترکیه، وزیر امور خارجه این کشور با همتای آمریکایی خود در تماسی تلفنی آخرین تحولات اوکراین را بررسی کردند.

گفت‌ و گوی تلفنی وزیر خارجه ترکیه با همتای آمریکایی خود در خصوص تحولات اوکراین

مولود چاووش‌اوغلو، در تماسی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، عملیات نظامی روسیه در اوکراین را رد و این اقدام روسیه را "نقض جدی قوانین بین‌المللی" تلقی کرد.

وی همچنین تاکید کرد که ترکیه به حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین و وحدت سیاسی این کشور ادامه خواهد داد.

براساس بیانیه‌ای که وزارت خارجه ترکیه منتشر کرده است، چاووش‌اوغلو و بلینکن همچنین با توجه به تحولات اوکراین، به تبادل نظر و بحث درخصوص روندهای جاری در سازمان ملل، ناتو، شورای اروپا و سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) پرداختند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که آنتونی بلینکن از ترکیه به خاطر حمایتش از حاکمیت اوکراین تشکر کرد.

پرایس افزود: وزیر امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرده است که بازتاب و پژواک اقدامات مخرب روسیه در سراسر جهان طنین انداز خواهد شد.

علاوه بر این، بلینکن در توییتر نوشت که آمریکا و ترکیه به همکاری نزدیک خود به عنوان متحدان ناتو در قبال حملات نظامی روسیه در اوکراین ادامه می‌دهند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در ساعات اولیه بامداد پنجشنبه از اجرای عملیات نظامی در منطقه دونباس در شرق اوکراین، که شامل مناطق لوهانسک و دونتسک است، خبر داد. در مقابل، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین از شورای امنیت ملی و دفاع کشورش خواست تا در واکنش به حمله روسیه به اوکراین در این کشور حکومت نظامی اعلام کند.

همچنین، ولادیمیر پوتین اظهار کرده که این حمله تلاشی برای "نازی زدایی" اوکراین است.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها