یک نماینده مجلس:

فیفا بهتر از مسئولان فدراسیون از قوانین ایران آگاهی داشت

نماینده مجلس گفت: در حالی که مسئولان فدراسیون فوتبال پرونده اساسنامه را بسته بودند، فیفا اعلام کرد که اساسنامه باید به تایید دولت و مجلس ایران برسد.

فیفا بهتر از مسئولان فدراسیون از قوانین ایران آگاهی داشت

سید احسان قاضی زاده هاشمی با بیان این که عزل شهاب الدین عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال قابل پیش بینی بود اظهار داشت: زمانی که تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی صعود کرد، مسئولان فدراسیون فوتبال تصمیم گرفتند تغییراتی را در بدنه فدراسیون ایجاد کنند. اعضای هیئت رئیسه فدراسیون برای برطرف کردن مشکلات فوتبال کشور متحد هستند.

پنجشنبه ۲۸ بهمن ماه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در جلسه ای به اتفاق آرا شهاب الدین عزیزی خادم را از ریاست فدراسیون فوتبال برکنار کرد و میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شد.

قرار است اردیبهشت سال آینده جلسه مجمع عمومی فدراسیون برگزار و در آن راجع به برکناری عزیزی خادم تصمیم گیری شود.

قاضی زاده هاشمی در خصوص اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال طی نامه‌ای به فیفا اعلام کرده بود که اساسنامه به تایید مراجع ذی‌صلاح کشور رسیده و پرونده را پایان یافته تلقی کرده، اما فیفا بهتر از مسئولان فدراسیون از قوانین داخلی ایران آگاهی داشت و اعلام کرد که مجلس و دولت ایران باید اساسنامه را تصویب کنند. برخی از مسئولان فدراسیون فوتبال به مردم دروغ گفتند و به فوتبال کشور خیانت کردند.

فیفا اعلام کرده ایران باید تا ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۰ اساسنامه فدراسیون فوتبال را اصلاح کند.

رئیس وقت فدراسیون فوتبال آذر ماه امسال از مجلس خواسته بود اصلاح اساسنامه این فدراسیون را در دستور کار قرار دهد. آقای عزیزی خادم گفته بود "اگر مجلس همکاری نکند، فوتبال ایران می‌تواند وارد بحران شود."

در بند یک اساسنامه فدراسیون آمده است: "فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران موسسه‌ای مستقل، غیرانتفاعی، غیردولتی و دارای شخصیت حقوقی است که مطابق مقررات جمهوری اسلامی ایران و برای مدت نامحدود تشکیل شده است."

فیفا خواهان تصویب بند یک اساسنامه فدراسیون فوتبال و استفاده از واژه موسسه خصوصی به جای نهاد عمومی غیر دولتی شده است. اصرار فیفا برای تبدیل شدن فدراسیون به موسسه خصوصی برای جلوگیری از دخالت دولت و سیاست در فوتبال است.

اخیراً سید حمید سجادی، وزیر ورزش هم از ارسال اساسنامه فدراسیون فوتبال به مجلس خبر داده اما گفته: "صورت جلسه کردند نیاز به مجوز از قانونگذار داریم؛ اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال از هیئت دولت عبور کرده و به مجلس رفته است."

برخی ها معتقد که عدم اصلاح اساسنامه فدراسیون تبعات سنگینی برای فوتبال کشور در پی دارد. میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون روز شنبه گفته بود: شک نکنید نسبت به ما سختگیری وجود دارد. همان‌طور که استقلال و پرسپولیس را از آسیا حذف کردند، با فوتبال ملی ما هم همین کار را می‌کنند.  اگر به تعهدی که درباره اساسنامه داریم عمل نکنیم، هر تصمیمی علیه ما گرفته خواهد شد."

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها