سکوت جلیلی شکست / حمله تند به «دشمن» و «کسانی هم در داخل کشور»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمن کاری که با تهدید نمی تواند انجام دهد سعی می کند با القای تحلیل غلط به نتیجه برساند.

سکوت جلیلی شکست / حمله تند به «دشمن» و «کسانی هم در داخل کشور»

سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنرانی خود با عنوان پشت خیمه دشمن در حسینیه جماران با بیان این که تداوم انقلاب به فهم صحیحی از میدان نیاز دارد، اظهار کرد: دشمن کاری که با تهدید نمی تواند انجام دهد سعی می کند با القای تحلیل غلط به نتیجه برساند. دشمن به دنبال این است که ملت را از اصل مبارزه منصرف کند یا مسیر مبارزه را منحرف کند. کسانی هم در داخل پیدا می شوند که با ظاهر خیرخواهی تلاش دارند در مردم تردید ایجاد کرده و آنها را از مسیر خود بازگرداند.

 وی افزود: در همین سه سال اخیر دشمن اعلام کرد به ایران فشار حداکثری وارد می کند و در عمل هم این کار را انجام داد، اما عده ای در داخل کشور گفتند ببینید چه مشکلایت پیش آمده دیگر بس است و برویم با ترامپ گفت و گو کنیم همان ترامپی که از برجام خارج شد. برجام سند طلبکاری ملت ایران است و نشان داد که آمریکا پایبند آن نبود، اما عده ای فشار آوردند که با همین ترامپ مذاکره کنند. در واقع اگر تحلیل  درست نداشته باشیم، کسانی با ظاهر خیر خواهی تحلیل غلط القاء می کنند و اگر درک درستی از توانمندی های کشور نداشته باشیم زمان از دست می رود و دشمن به هدفش می رسد.

جلیلی خاطر نشان کرد: یک مقام اروپایی به من گفت که اگر فشاری که به ایران آمد به کشور ما وارد می شد، نمی توانستیم ۶ ماه مقاومت کنیم، اما امروز مقامات رسما اعلام می کنند فشار حداکثری شکست خورده است . آنها اعتراف می کنند آمریکا منزوی شده و دستانش خالی است. عنوان این برنامه یعنی پشت خیمه دشمن نشان از فهم درست دانشجو است که در واقع مستندی بر مبنای اظهارات رسمی مقامات آمریکا است که ایران عقب نشینی نکرده است. البته دشمن هر زمانی که از زور ناامید می شود به تزویر روی می آورد و هر زمان که پشت خیمه دشمن می رسید، او قرآن بالا می آورد. این صحنه را باید درک کرد. دشمنی که امروز به شکست اعتراف می کند، چاره را درتزویر می بیند. بنابراین نباید اجازه داد دشمن باتزویر و ابزار رسانه تزویر خود را دنبال کند. تدبیر ما در برابر تزویر دشمن بسیار اهمیت دارد. امروز پیروزی ملت ما در برابر آمریکا باید درست معرفی شود و اجازه نداد عده ای آن را کوچک جلوه دهند.

سگوت جلیلی شکست / انتقاد تند از «دشمن» و «کسانی هم در داخل کشور»

وی درباره ی برخی از اخبار نسبت به نامه  منتسب به او در نقد مذاکرات برجام گفت: می گویند فلانی صد صفحه یا ۲۰۰ صفحه نامه نوشته است، اما چرا چنین فضایی اکنون طراحی می شود ؟ من که قبلا گفته ام برجام سند طلبکاری ملت است و در دانشگاه باید برجام خانی راه بیافتد. اما مگر صحنه ما این مسائل است.

جلیلی در پایان گفت: من همیشه مکاتباتی داشتم و وظیفه خود می دانم نظراتم را بیان کنم دولت قبل در پایان دوره خود گزارشی درباره ی برجام داد من آن را بررسی کردم و مواردی که با واقعیت مطابقت نداشت بیان کردم. این نامه مربوط به ۶ ماه پیش و در نقد گزارش دولت قبلی در زمینه دستاوردهای برجام بود.البته این مسائل ارزش پرداختن ندارد.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 32
  • ناشناس
    4

    دو روز رفتن جبهه از همه طلبکارن

    نظرات شما -
    • 5

      اون کسی که به جبهه رفته و جانش را کف دست گرفته برای دفاع از این سرزمین و مردم ،دلش برای کشور می سوزد یا انکه خیانت و پشت به این ملت کرده !!!!

    • محمد رضا
      1

      تو اصلاً می دونی اون چی گفته که این حرف رو میزنی.گفته غنی سازی اورانیوم را خیلی سریع برسونیم به نزدیک 100درصد تا غرب خودش بیاد سراغ ما و التماس ما رو بکنه نه این که الان ما بریم التماس اونا.

  • صادق
    3

    یه کلوم از مادر عروس!!
    فعلا تمام وعده وعیدهای این دولت و این مجلس داره برعکس از آب درمیاد، اون از مجلس که جرات نداره شفافیت رو تصویب کنه، این هم از دولت که داره گرونی رو بیشتر میکنه و حتی نمیتونه یه دیپلماسی سطح پایین رو رعایت کنه.
    این بنده ی خدا هم که از قافله‌ی مدیریت درست حسابی تو دولت جامونده (وزارت خارجه) یه مدت قهر کرده بود، حالا از فشار گشنگی داره میاد سر سفره!!

  • حاج س طوسی
    3

    آقای جلیلی برای یکبار به افکار عمومی رجوع کنید.تو و همفکرانت که هیچ جایگاه و پایگاه اجتماعی ندارید اما با زور و دروغ و تزویر، ایران و ایرانی را بخاک سیاه نشاندید.همه شما بفکر منافع خویش هستید.خدا شما را به راه راست هدایت کند

  • محبی
    1

    بسه دیگه تموم کنید این چرندیات رو مردم همه چیز را خوب می‌دانند و میفهمن چرا که تمام این دروغگو یهای شما رو با پوست و استخوان خودشون لمس کردند

  • محمد
    3

    خفه شو .... تحلیل غلط !!!

  • ناشناس
    1

    20 سال کشور را بازیچه دشمنان کردن و باز همان راه ناموس فروشی را می روند و می زنند تو سرشان و مدعی هم هستن راه پیغمبر و معصومین را طی می کنند!!!

    نظرات شما -
    • ب ناشناس و خبر فوری دجال
      23

      بی ناموس تویی بی همه چیز اگه دستم بهت برسه تف تف تف به ذات نجست

    • قل قلی
      0

      لعنت فقرا بر جناح تمامیت خواه و مموتی رحیمی خاوری و 900 میلیارد دلار ها پولی شده

    • ناشناس
      1

      معلوم است برای تو تف انداز که برای رسیدن به امیال... خانواده خودتان را می فروشید کشور فروشی که کمترین چیز هست

  • واقعیت بگویید
    2

    طبق فرمایش و اعتراف شما باید از دولت روحانی تشکر کرد که توانست همچین فشاری تحمل کنه و اقتصاد و مملکت را سالم تحویل شما بده ، درود بر روحانی و جهانگیری و همتی

    نظرات شما -
    • علی
      0

      و ایضاً جنابعالی را

  • ناشناس
    1

    اراجیف این آقا بیشتر شبیه " ته بیل " بود تا تحلیل
    راستی آقا داداش وحید تو صدا و سیما بهشون خوش میگذره

  • وطن
    0

    اينهمه وطن فروشى كرده ،تو پستهاى مختلف ،حالا هيچ پست ومقامى بهش ندادند منم بودم به همه حمله ميگردم آخه يك قدم خير براى رفاه وزندگى وآرامش اين مردم تا حالا برداشته ايد فقط طلبكار هستند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      10

      تنها کسی که وطن فروشی نکرد همین شخص بود

    • 0

      جبه رفته که طلبکار باشه!!!!!!

  • ناشناس
    0

    بر خرابه های که برای کشور درست کرده اند لبخند پیروزی بر لب دارند

  • حسین
    0

    شما هم با اون توهماتتون، کدوم مبارزه؟ ظاهرا تا ابد میخواید مملکت رو در جنگ قرار بدید دیگه سرمایه ای باقی نمونده بجای درگیری برای سازندگی کشور سرمایه بزارید ک ملت زندگی کنند

  • رضا
    0

    این بابا دیگه چی میگه الان سه قوه و کل اسلحه دست شماست باز هم ناله میکنید ۴۳ سال هست گند می زنید دیگه بس کنید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اونهائی 43سال گند زدند که ودرمسیر حرکت مردم مانع ایجاد کردند که جنایت در این کشور کردند ،بمب گذاری کردند،ترور کردند،زن و کودک کشتند،جاسوسی برای صدام معدوم کردند،نوکر آمریکائیها شدند،الان هم جبهه عوض کردندوصراحتا از رژیم پهلوی نوکر وابسته به آمریکائیهادفاع می کنند فقط به این دلیل که به این نظام ضربه بزنند چون در اقدامات قبلی برای ضربه زدن به نظام شکست خوردند

  • ناشناس
    1

    تمومش کن این دعوای زرگری را، تو از خداته توافق بنام رفیقت تموم بشه

  • ناشناس
    0

    حالا آقای جلیلی نامه خرواری نوشته برای بالا. خب خلاصه خلاصه اش اینه که:بحث مذاکرات هسته ای رو کلا جمعش کنید!!خب فرض کردیم دو دستی مملکت رو دادیم دست جلیلی پرایدسوار مفتخر !!. آخرش رو عاقلان می دانندکه چه میشه؟؟ این میشه: ونزوئلای دوم بافقروفلاکت بیسابقه ملت و پول صفرریال و ارزش شده !! و آن جام زهر آخر جنگ !! خوبه این آخروعاقبت های کورمال رفتن؟؟ عقل هم واقعا خوب چیزیه که خدا به هرکس نداده!!

    نظرات شما -
    • علی
      0

      ایشان نگفته مذاکره رو جمع کنید.گفته به سرعت هسته ای رو پیشرفت بدیم و حتی بالای 90درصد غنی سازی کنیم که دنیا مجبور بشه به سرعت با ایران تعامل کنه . این حرف درستی هست یا نه؟

  • مری
    0

    اقا جلیلی مردم فقط از دزدی و اختلاس و رانت و اقا زاده بازی خسته شدند مثلا از شماها مرگ بر امریکا میگید بعد بچه هاشون تو امریکا کیف میکنن ماجرای فرش ملا نصرالدین و ادرار بچه میشه

    نظرات شما -
    • محمد رضا
      1

      اگر میشه چند تا از بدعهدی این آدم کارشناس و خدا ترس رو بیان کنید. این صفحه مختص به ایشان است .چرا گناه و اشتباه دیگران را پای بقیه می نویسید

  • علیرضا داوذی
    0

    اره به جان خودت. فشار حداکثری از بابت تحریم شکست خورده است.، و امریکا به زانو در امده است.،شما ها تو اتاق شیشه ای لم داده اید.،و خبر از محشر ندارید.، فعلا این ملت بی صاحب است از فرط گرانی کمرش شکسته و به زانو در امده است.، تا به کی می خواهید دست از توهم و دروغ گویی بردارید.، تا کی می خواهید به بهانه تحریم دست بکنید تو جیب مردم.، و کالاها را ببرید بالا و جیب های بی انتهایتان را پر کنید

  • ناشناس
    1

    این یارو کارگزار مریم قجری این جا خودش را نشان داده و با عناوین مختلف کامنت های متعدی گذاشته که مثلا نشان بدهد افراد زیادی با مطالب آقای جلیلی مخالفند!!!مطمئن باش به امیال شیطانی ات نمی رسی و کامنت گذاران حقبقی دست تورو خوندن !!!این قدر دست و پا نزن جناب !!!منفورتر از مسعود رجوی و مزودورانش در میان ملت ایران وجود ندارد !!!

  • فرهنگی از شیراز
    0

    آقای جلیلی،حرفای شما همه درست،ولی باید یک چیز را قبول کنید که،همه مردم به یک نسبت از امکانات و رفاه کشور برخوردار باشیم نه اینکه مسولین وعده زیادی در رفاه و آسایش باشند ومردم هم نان خوردن نداشته باشند.یاشماها مثل مردم از امکانات استفاده کنید یا مردم را در یک رفاه حداقلی بهشون اامکانات اولیه زندگی بدهید در این صورت مردم هم درک می کنند وهمگام با مسئولین نه تنها در برابر هردشمنی کوتاه نمی ایند بلکه گوش به فرمان مسولین هم هستند.اما اینکه عده ای حقوق های انچنانی بگیرند و اکثریت مردم هم در فقر باشند و بعد به مردم هم گفته شود تحمل کنید ،نه تنها پذیرفتنی نیست،حتی باعث ضدیت وپشت کردن مردم هم می شود.چون جواب مردم ان است که مسئولان چرا خودشان تحمل نمی کنند؟مگر نه اینکه حکومت ما جمهوری اسلامی است،حکومت علوی است.از خودشان شروع کنند.

  • علی
    0

    امثال این جلیلی دوست دارن مملکت همیشه تو بحران باشه این به فکر مردم فقیر و بیچاره نیست
    فقط میسوزه که چرا وزیر خارجه نشد خدا را شکر

  • علی
    1

    شما هم بفرمایید جبهه و اگه سالم برگشتید طلب کار باشید. ایشان تحلیل کارشناسی ارائه میده . شما هم بفرمایید اگه علمش رو دارید که از نوع نظرتان مشخص است ندارید پس حداقل متلک پرانی نفرمایید.

  • ناشناس
    0

    آقای جلیلی جان مادرت سکوت کن بزارید به توافقی صورت بگیره به خدا ملت خسته شدن سواد آن چندانی هم که ناری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها