اماراتی‌ها در پارلمان رژیم صهیونیستی: از توافق آبراهام برنمی گردیم

رئیس هیأت پارلمانی امارات طی بازدیدش از کنست بر تداوم و گسترش روابط ابوظبی با تل‌آویو در چارچوب توافقات عادی‌سازی تاکید کرد.

اماراتی‌ها در پارلمان رژیم صهیونیستی: از توافق آبراهام برنمی گردیم

«علی راشد النعیمی» رئیس هیأت پارلمانی امارات که برای اولین بار در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) حضور پیدا کرده، بار دیگر حمایت و پایبندی کشورش بر توافق‌نامه‌های عادی‌سازی را اعلام کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «عربی ۲۱» النعیمی در جریان حضورش در کنست تاکید کرده که امارات از توافق‌نامه‌های عادی‌سازی با تل‌آویو برنمی‌گردد. این اولین بازدید هیات اماراتی از کنست بعد از امضای توافق آبراهام با رژیم صهیونیستی بود.

النعیمی که رئیس کمیسیون دفاع و روابط خارجی در مجلس ملی امارات است، در گفت‌وگو با کمیته امور خارجی و جنگ رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که توافق‌نامه‌های آبراهام فقط توافقنامه‌های سیاسی مختص مسائل امنیتی نیست؛ بلکه آن‌ها عامل تغییر در کل منطقه خواهند شد.

رئیس هیأت پارلمانی اماراتی که در دیدار با اعضای کنست خواستار گسترش روابط ابوظبی-تل‌آویو در تمام بخش‌ها شده، اذعان کرده است که: «وقتی از توافق‌نامه‌های صلح سخن می‌گوییم، انتظار داریم تا شما (نمایندگان رژیم صهیونیستی) به افق بزرگ‌تری نگاه کنید».

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این مسئله که بعد از حمله تل‌آویو به نوار غزه در ماه می ۲۰۲۱ مردم از سرنوشت و آینده توافقات آبراهام می‌پرسیدند، گفت: «می‌خواهم همه بدانند که بازگشتی به عقب وجود نخواهد داشت و ما به پیش می‌رویم؛ ما تاریخ را تکرار نخواهیم کرد، بلکه آن را خواهیم نوشت».

«رام بن باراک» رئیس کمیته جنگ و امور خارجی کنست، اعضای هیات اماراتی را همسایگان و براداران خود خواند و افزود: «در این جا یک مفهوم خطا وجود دارد اگر گفته شود که توافق عادی‌سازی فقط بر یک پایه و اساس [مثل تهدیدات و چالش‌های مشترک] بنا شده‌ است؛ این موضوع فقط یک جنبه از این توافق است».

پیش از این  رئیس هیات پارلمانی امارات و همراهان دیداری با «یائیر لاپید» وزیر خارجه تل‌آویو داشتند و در دفاع از سیاست‌های ابوظبی در نزدیکی روابط با رژیم صهیونیستی، هدف از توافق‌نامه‌های عادی‌سازی را نیز دست‌یابی به صلح و ثبات قلمداد کرده بودند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها