موافقت اسرائیل با فروش گنبد آهنین به امارات

رسانه‌های صهیونیستی امروز پنجشنبه گزارش دادند که اسرائیل موافقت خود را برای فروش سامانه گنبد آهنین به امارات متحده عربی اعلام کرده است.

موافقت اسرائیل با فروش گنبد آهنین به امارات

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام کرد که موافقت سریع اسرائیل برای فروش این سامانه به امارات بعد از سلسله حملات پی در پی (یمن) به ابوظبی در جریان سفر «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی به امارات صورت گرفت.

اسحاق هرتزوگ که سفر او به ابوظبی هم‌زمان با سومین عملیات جنبش انصارالله یمن در عمق خاک امارات بود اعلام کرد که نگرانی‌های امنیتی امارات را مورد توجه قرار خواهد داد.

پس از این اظهارات رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد که مقام‌های اسرائیلی ابراز آمادگی کرده‌اند که تسلیحات نظامی از جمله سامانه دفاعی گنبد آهنین را به امارات متحده عربی بفروشند.

این تصمیم رژیم صهیونیستی در حالی است که همین سامانه گنبد آهنین در جریان جنگ 12 روزه غزه در رهگیری بسیاری از موشک‌های فلسطینیان ناکام ماند.

پایگاه خبری «آکسیوس»، شامگاه دیروز (چهارشنبه)، خبر داد که هیأتی از وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به‌تازگی برای رایزنی درباره حملات ارتش یمن وارد ابوظبی شده است.

آکسیوس به نقل از مقامات تل‌آویو در این خصوص گزارش داد که عده‌‌ای از مقامات نظامی رژیم صهیونیستی هفته گذشته وارد امارات شدند تا درباره ارائه‌ کمک‌های نظامی و اطلاعاتی به ابوظبی در پی حملات ارتش یمن رایزنی کنند. به‌رغم آنکه عمر توافق عاد‌ی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی به دو سال نمی‌رسد؛ اما این وبگاه آمریکایی در ادامه فاش کرد که تل‌آویو و ابوظبی از بیش از دو دهه گذشته با یکدیگر همکاری اطلاعاتی و دفاعی دارند.

آکسیوس در ادامه خبر داد که امارات از تل‌آویو در زمینه پدافند موشکی و مقابله با پهپادها درخواست کمک کرده است. طبق این گزارش، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی و آژانس‌های امنیتی این رژیم به‌زودی درخواست کمک امارات را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد. این وبگاه آمریکایی همچنین خبر داد که تل‌آویو تا جایی که امکان داشته باشد، قصد کمک به امارات را دارد، اما در عین حال، قصد ندارد که فناوری‌های حساس خود در اختیار این کشور بگذارد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اخیرا خبر داد که تل‌آویو به منظور شناسایی موشک‌های ارتش یمن با دادن سامانه‌های هشدار سریع به امارات موافقت کرده است. «آلون بن دیوید» خبرنگار کانال 13 گزارش داده بود که سامانه‌های هشدار سریعی که تل‌آویو تصمیم گرفته آن‌ها را به امارات بدهد، شامل سیستم‌های راداری و نرم‌افزارهای کنترل است. کانال 13 همچنین گفته بود که هدف از ارسال چنین سامانه‌هایی به امارات، ایجاد یک سامانه دفاعی منطقه‌ای است که خود تل‌آویو بتواند در آینده از آن بهره ببرد.

بعد از انجام 3 عملیات پی در پی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عمق امارات، صهیونیست‌ها به شدت احساس نگرانی می‌کنند. «عاموس یادلین» رئیس سابق سازمان ضداطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا در یادداشتی به نگرانی‌ها از حملات ارتش یمن علیه مواضع امارات پرداخته بود. او با بیان اینکه مسافت صنعاء تا ابوظبی برابر با فاصله صنعاء تا بندر ایلات (جنوب اراضی اشغالی) است، از تل‌آویو خواسته بود که به جای صدور بیانیه، به امارات کمک کند.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    سامانه گنبد آهنین سامانه هوشمند و دقیقی برای شکار ریز پرنده ها و موشکهای کوتاه برد است مگر اینکه بطور همزمان صدها فروند موشک از نقاط مختلف به سوی هدف شلیک شود که هیچ سامانه پدافندی در دنیا قادر به شکار آنها نیست.

  • رضا
    0

    چرا هر حرکتی از طرف ایران و هم پیمانانش در منطقه صورت می گیرد به نفع اسرائیل تمام می شود؟!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟