وزیر خارجه آمریکا: مسکو یا مذاکره کند یا با پیامدهای وخیم مواجه شود

وزیر خارجه آمریکا شامگاه جمعه در سخنانی با هشدار به مسکو گفت که روسیه یا مذاکره کند یا آنکه با پیامدهای وخیم مواجه شود.

وزیر خارجه آمریکا: مسکو یا مذاکره کند یا با پیامدهای وخیم مواجه شود

آنتونی بلینکن در سخنانش گفت: «در برابر روسیه دو مسیر وجود دارد که یکی گفت‌وگو و دیپلماسی برای از بین بردن نگرانی‌های امنیتی یا مقابله با پیامدهای وخیم است».

لحن مقام‌های آمریکایی در برابر روسیه از چند روز پیش تغییر کرده و هشدارها و تهدیدها علیه مقام‌های این کشور را افزایش داده‌اند.

«ویکتوریا نولاند» معاون وزیر خارجه آمریکا چند روز پیش در سخنانی گفته بود: «همانطور که رئیس جمهور آمریکا اوایل هفته گفته بود، ما در ترجیح دادن دیپلماسی با روسیه اجماع داریم اما همچنین در عزم خود در صورتی که مسکو پیشنهاد ما برای مذاکره را رد کند اجماع داریم».

نولاند اضافه کرد: «هزینه‌ای که مسکو برای رد کردن مذاکره پرداخت می‌کند باید سریع و شدید باشد».

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش نیز در واکنش به این تغییر رویکرد آمریکا در پیامی توییتری نوشته بود: «تا الان تهدید می‌کردند در صورتی که روسیه به اوکراین حمله کند، به اعمال تحریم می‌پردازند الان می‌گویند در صورتی که مسکو پیشنهاد گفت‌وگو را رد کند باید بهای شدیدی پرداخت کند».

اولیانوف اضافه کرد: «آیا این یک فرمول ناشیانه بوده یا تغییری در موضع سیاسی است؟ و ارتباط میان گفت‌وگو و چنین تهدیداتی چیست؟»

تنش ها بین مسکو و لندن در چند هفته گذشته افزایش یافته است و حجم اتهام‌زنی‌های غرب و تلاش آن‌ها برای اعمال فشار به روسه تا آنجایی بوده است که وزارت خارجه روسیه تأکید کرده است که گمانه زنی‌ها درباره «تجاوز روسیه» بهانه ای برای استقرار نیروهای ناتو بیشتر در نزدیکی خاک این کشور است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها