وزیر امور خارجه آمریکا:

اتحاد اسرائیل-آمریکا در برابر ایران و روسیه ضروری است

وزیر امور خارجه آمریکا در توصیف گفت‌وگوی تلفنی خود با همتای صهیونیستی‌اش گفت که روابط دوجانبه واشنگتن و تل‌آویو در برابر ایران و روسیه مهم است.

 اتحاد اسرائیل-آمریکا در برابر ایران و روسیه ضروری است

«آنتونی بلینکن» گفت‌وگو با «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی را فوق‌العاده توصیف کرد و گفت که روابط ایالات متحده با رژیم صهیونیستی در مواجهه با چالش‌هایی چون ایران حائز اهمیت است.

وی در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، در ارتباط با گفت‌وگوی خود با لاپید نوشت: «امروز (سه‌شنبه) گفت‌وگوی عالی با یائیر لاپید وزیر خارجه و نخست‌وزیر جایگزین اسرائیل داشتم. روابط دوجانبه مستحکم ایالات متحده و اسرائیل در مواجهه با چالش‌های مشترک از جمله خطرات تهاجمات بیشتر روسیه علیه اوکراین و تهدیدات ایران حائز اهمیت است».

با شروع دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین بین تهران و طرف‌های برجام که با حضور آمریکا به عنوان عضو خارج شده از توافق در حال انجام است، مقامات رژیم صهیونیستی نیز در کنار شرکای غربی خود، لفاظی و جوسازی علیه این گفت‌وگوها را از سر گرفته‌اند و تلاش می‌کنند تا ایران را به عنوان یک تهدید جلوه دهند.

اخیراً نیز «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دو بار در مناسبات مختلف گفته است که تل‌آویو بر ضربه زدن به ایران متمرکز است و به هیچ‌گونه توافق جامعه بین‌الملل با ایران پایبند نخواهد بود. مقام‌های صهیونیست و آمریکایی بارها گفته‌اند که در قبال ایران اختلافاتی با یکدیگر دارند اما در عمل هر دو سیاست‌های ضد ایرانی و فشار به جمهوری اسلامی را پیش می‌برند.

بنت اخیراً در گفت‌وگو با روزنامه جروزالم‌پست ضمن ابراز مخالفت با هرگونه توافق با ایران گفت: «راهبرد اسرائیل به اینکه توافقی وجود داشته باشد یا خیر، بستگی ندارد. ما خودمان از خود محافظت می‌کنیم. حتی اگر توافقی هم صورت بگیرد، ما به آن متعهد نخواهید بود. ما آزادی خود برای آنکه اقدامی انجام دهیم را حفظ می‌کنیم».

دور فعلی مذاکرات وین در حالی پیش می‌رود که گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره روند این مذاکرات وجود دارد اما تقریباً نظر تمامی طرف‌ها به این سمت پیش می رود که علی‌رغم شکاف‌های باقیمانده، همچنان امکان رسیدن به توافق در مذاکرات وین وجود دارد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها