نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: قانون استفاده پلیس از سلاح گرم را تغییر می‌دهیم

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به شهادت یکی از ماموران نیروی انتظامی در شیراز گفت: قانون استفاده پلیس از سلاح گرم را تغییر خواهیم داد.

نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: قانون استفاده پلیس از سلاح گرم را تغییر می‌دهیم

ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهادت یکی از ماموران نیروی انتظامی در شیراز و ضمن تسلیت به خانواده بزرگ نیروی انتظامی، اظهار داشت: آنچه که مسلم است باید قانون حمل سلاح برای نیروهای انتظامی و پلیس در مواقع ناامنی و مقابله با حوادث تقویت شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در گذشته اقداماتی رقم خورد که باعث شد اقتدار نیروهای انتظامی کشور دچار خدشه شود که نتیجه آن اتفاق افتادن چنین مواردی برای نیروهای انتظامی شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: قطعا کمیسیون امنیت ملی مجلس نسبت به نواقص قوانین استفاده از سلاح توسط نیروی انتظامی و پلیس ورود خواهد کرد تا دوباره اقتدار لازم را به این نیروی وظیفه برگرداند.

عزیزی افزود: در مقابل، دولت و پلیس می توانند لوایحی در جهت برگرداندن اقتدار نیروی انتظامی و جبران نواقص قوانین قبلی و استفاده از سلاح به مجلس و کمیسیون امنیت ملی ارائه کنند و مجلس یازدهم  هم تا به ثمر رسیدن آن، این موضوع را دنبال خواهد کرد.

وی بیان داشت: قطعاً بعد از بازگشایی مجلس شورای اسلامی این موضوع در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح خواهد شد تا قانون استفاده از سلاح رفع شود و اقتدار به پلیس کشور بازگردد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • نا شناس
    3

    دست پلیس را بسته اید اقتدار وامنییت کشور را تضعیف کنید تاکی باید سارق شرور قاچاقچی شلیک نکند پلیس حق استفاده از سلاح جهت ایجاد نظم وامنیت را ندارد تا کی ما باید به‌خاطر سود جوی یک عده انسان های کثیف بهترین هایمان باید از دست بدهیم

    نظرات شما -
    • .
      1

      احسنت.گل گفتی عزیز

  • ناشناس
    3

    بعد از مرگ سهراب نوش دارو خدا لعنت کرد آن قانون گذاری را که دست پلیس ونیروهای امنیتی را بست که ما هر روز شاهد پر پر شدن آنها بدست ابن ملجم های زمان یعنی اشق الاشقیا باشیم

  • ناشناس
    1

    ضمن تسلیت به نیروهای ناجا وشهادت سروان رنجبرخیلی غم انگیزبوده وخدا اورادربهشت جای بدهد وقاتلین به سزای عملشان برسند وبه خانواده اش تسلیت میگویم

  • ناشناس
    2

    ای کاش مجلس برای کل اقشار جامعه سریع دست به کار میشد .بیشترین مرگ ومیر کرونا مربوط به رانندگان تاکسی است اما از حق اولیه (بیمه ) خود محرومند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      موضوع بیمه ربطی به امنیت ملی ندارد

  • جود
    0

    واقعا ناراحت کننده بود .تسلیت به خانواده محترم ایشان

  • اصلاح طلب بی غیرت
    0

    خاک بر سر مردمی که قانون آن را سلبریتی های بیسواد در اینستا و تلگرام تعیین می کنند
    یک روز بچه مردم توسط سگهای ولگرد پاره پاره می شود و شهرداری جرات معدوم کردن آنها را ندارد و یک روز هم نیروی انتظامی مظلوم اینگونه پاره پاره می شود

  • عبدالمجیدسجادیان
    0

    احسنت باید پلیس ونیروهای انتظامی درمقابل افراد شرور وقانون شکن عکس العمل سریع وآزاد باشند مانندپلیس امریکا اروپا کشورهای عربی که کسی جرات چپ نگاه کردن به پلیس ونیروهای امنیتی ندارند.واقعا بستن دست نیروهای امنیتی درمقابل ارذل اوباش کاری بسیار اشتبا بوده

  • ناشناس
    0

    تفنگ ساچمه ای شیر افکن جزو سردهاست یا گرمها ؟؟؟؟

  • محمد
    0

    دل انسان از این همه ظلم در حق پرسنل نیروی انتظامی بدرد می آید.تاکی باید شاهد قتل و بی حرمتی از جانب هنجارشکنان به این قشر خدوم باشیم.هرچه سریعتر باید قانون استفاده از سلاح توسط این نیرو و بکارگیری آن و بازگذاشتن دست ایشان جهت استفاده تصویب شود بطوریکه هیچ انگل اجتماعی نتواند چپ نگاه یک مامور که نماینده یک ملت جهت دفاع از هنجارها و ارزشهاست ، بکند.

  • رضا حکم آبادی
    1

    با سلام نیروهای آموز ش دیده نیروی انتظامی . استفاده از اسلحه در برابر بی دفاع که در بیشتر مواقع فرد مورد تعقیب مجرم بودنش محرز نیست تغییر قانون سلاح منجر به کشته شدن بیشماری از مردم به دست پلیس و نتیجه آن کینه نفرت و انزجار از نیروهای نظامی خواهد بود هم کنون در مقابل شرور مسلح به سلاح سرد یا گرم پلیس از سلاح استفاده می کنند.در همه جای دنیا نیروهای امنیت نیز گاهی به شهادت می رسند.انان که طراح هستند لطفاً مشکلات اساسی که باعث عصبانیت مردم شده را حل کنند

  • ۹۸۹۸۷
    0

    اینجاس که فقط میگن پلیس فقط پلیس آمریکا یا هر کشور دیگه ای طرف حتی با دست خالی بخواد به پلیس فدرال حمله کنه در دم کشتنش .
    اما ایران اسلامی نه پلیس باید تیر هوایی بعد اگه اسلحه گیر نکرد به کمر به پایین .اونم باید دادگاهی بشه وسوال جوابده .
    پلیس ایران ماهی ۵ ملیون حقوق میگیره .
    من پلیس نیستم من یک ایرانیم

  • ناشناس
    0

    پلیس در سرکوب اعتراضات مردمی و تیر زدن به سر جوانان معترض و منتقد و مردم که دستش خیلی بازه !!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها