برهم صالح: مشتاقم مجددا افتخار ریاست‌جمهوری عراق را برعهده گیرم

رئیس‌جمهور عراق بدون اشاره به کشمکش‌های موجود میان احزاب کُرد بر سر تصدی پست ریاست‌جمهوری، از نامزدی مجدد خود برای تصدی این پست دفاع کرد.

برهم صالح: مشتاقم مجددا افتخار ریاست‌جمهوری عراق را برعهده گیرم

«برهم صالح» که برای دور جدید ریاست‌جمهوری این کشور نیز نامزد شده است، امروز (سه شنبه، ۱ فوریه)، در خصوص موضوع نامزدی خود برای ریاست‌جمهوری، مرحله فراروی کشور، ضرورت اصلاحات در قانون اساسی، فساد و .. اظهار نظر کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وی با تاکید بر این‌که منصب ریاست‌جمهوری برای او یک افتخار و مسئولیت بزرگ به شمار می‌رود تصریح کرد: « نامزدی خود را برای پست ریاست جمهوری پس از آن‌که در دوره پیش، با یک تصمیم مستقل ملی برنده شدم، ارائه کردم. ما در مقابل یک مسئولیت تاریخی قرار داریم و نقش مورد انتظار پارلمان جدید، این است که آزاد و نماینده واقعی مردم باشد».

رئیس‌جمهور عراق افزود: «شرایط کشور مستلزم یک کار استثنایی است. ما با چالش های غیرقابل تصوری روبرو هستیم.. اصلاحات قانون اساسی باید در مرحله بعدی انجام شود. آفت فساد، مستلزم اتخاذ یک اقدام قاطع است».

برهم صالح تصریح کرد: «رئیس‌جمهور می‌بایست رمز وحدت کشور و حاکمیت آن و حامی قانون اساسی باشد. وی باید رئیس جمهور همه عراقی‌ها باشد. رئیس‌جمهور نه مرئوس! من تحت هیچ شرایطی با وجود مشکلات و فشارهای مختلف، اجازه تحقیر جایگاه ریاست جمهوری را ندادم. من مشتاقانه منتظرم که دوباره افتخار ریاست جمهوری را به دست بیاورم».

در حال تکمیل...

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها