برهم صالح: عراق نیازمند گفتگوی جدی و اصلاح قانون اساسی است

رئیس جمهور عراق تاکید کرد که نیاز به اصلاح قانون اساسی فعلی عراق با اجماع نیروهای سیاسی و بازیگران اصلی سیاسی وجود دارد.

برهم صالح: عراق نیازمند گفتگوی جدی و اصلاح قانون اساسی است

به گزارش القدس العربی، برهم صالح در جریان افتتاحیه مجمع گفتگوی الرافدین در بغداد گفت: قانون اساسی فعلی باید اصلاح شود تا اطمینان حاصل شود که درک متقابلی بین شهروندان عراقی‌ و بندهای قانون اساسی که یک حق اجتناب ناپذیر است وجودو عراق نمی‌تواند تحت این سیستم و قانون اساسی اداره شود.

وی افزود: "درگیری‌ و تنش‌های شدید در منطقه منجر به درک یک واقعیت شده است و آن این است که همه تحت تأثیر قرار دارند و هیچ برنده‌ای وجود ندارد."

صالح گفت: "عراق به گفتگوی جدی نیاز دارد که بحران داخلی را با دیدی عینی مورد بحث قرار دهد و راه حل‌ها نیز به طور عینی تدوین شود چراکه فساد گسترده، سوء مدیریت، خدمات ضعیف و زیر سوال رفتن مشروعیت نظام بحرانی غیر قابل تحمل است. "

رئیس جمهور عراق اظهار داشت: "اطمینان از اراده آزاد عراقی‌ها برای انتخاب نمایندگان خود به دور از هرگونه تقلب، دستکاری و فشار، شرطی سازش ناپذیر برای خروج کشور از بحران‌ها و نقطه شروع برای بازگرداندن اعتماد مردم به سیستم سیاسی است. "

وی همچنین بر نیاز فوری منطقه به سیستمی جدید جهت مقابله با آنچه "چالش‌های معاصر" خواند از جمله تروریسم، نوسانات اقتصادی و تغییرات آب و هوایی تأکید کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها