با اصرار نمایندگان مجلس بر مصوبه قبلی

طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها به مجمع تشخیص مصلحت رفت

با اصرار نمایندگان مجلس بر مصوبه قبلی خود، طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران به مجمع تشخیص مصاحت نظام رفت.

طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها به مجمع تشخیص مصلحت رفت

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه)، ضمن بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح الحاق یک تبصره به ماده (۶۳) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، بر مصوبه قبلی خود اصرار کردند لذا این طرح به مجمع تشخصی مصلحت نظام ارجاع شد.

تبصره ۶ - آراء و تصمیمات هیئت مرکزی نظارت منحصراً از حیث نقض قوانین و مقررات حداکثر ظرف دو روز کاری پس از ابلاغ به داوطلب یا انتشار عمومی در خصوص ابطال یک یا چند صندوق و یا حوزه انتخابیه، قابل شکایت در دیوان عدالت اداری است. دیوان نیز موظف است به موضوع خارج از نوبت رسیدگی کند و چنانچه رأی یا تصمیم را واجد ایراد مؤثر تشخیص دهد، شعبه رسیدگی کننده باید با ذکر همه موارد به‌صورت مستند و مستدل و با تعیین مصادیق، موضوع را جهت اتخاذ تصمیم نهایی به هیئت مرکزی نظارت اعاده کند. هیئت مرکزی نظارت پس از رسیدگی به ایرادات شعبه رسیدگی کننده اقدام به صدور رای یا تصمیم نهایی می نماید و این نظر قطعی و غیر قابل شکایت در دیوان عدالت اداری است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    0

    قیمت تمام‌شده پراید ۵۰ میلیون است نه ۱۵۰ میلیون چرا حتی رئیس مجلس شورای اسلامی هم در خانه ملت در این مینه سکوت اختیار کرده و واکنشی از او دیده نمی شود؟

  • ناشناس
    0

    قوه قضائیه متاسفانه از سال 1392 تاکنون در مورد عملکرد و رفتار دولت، دولتمردان، مسئولین و مسئولان کوتاهی کرده است.
    و نمایندگان مجلس هم متاسفانه سکوت اختیار کرده اند؟

  • م..ک
    0

    شماوکلای مجلس رابه ماه عزیزرجب المرجب قسم میدم قانون انتخابات مسخره شوراها منحل کنید.یعنی دگه شورااصلا نباشد.هرکس دلسوزنظامست ازاین کارخوشنودخواهدشد.ازروزی که این شورای نحس سرکارن.دزدی.زمین خواری.دریاخواری.پارتی بازی.رشوه خواری.روبه آسمان کشیده.طرف مثل بنده یه کارمندیاکارگربوده.الان ازراه دزدی.و.و.و درترکیه.قطر.امارات.کانادا خونه خریده.ای دلسوزان کشور!باحذف شورا ایران راازدزدی و....نجات دهید.بابا...والله کسی نیست بگه توی شوراغیرازدزدی ورانت چه کردی درکشور؟

    نظرات شما -
    • علی اسد
      0

      غارتگر کم بود شورا هم اضافه کردید

  • ناشناس
    0


    دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس 100 درصد عامل اصلی مشکلات مردم و کشور بودند و هستند.

  • ناشناس
    0

    یارانه 45 هزار تومانی افزایش می‌یابد؟ ولی متاسفانه از آذر ماه سال 1389 تاکنون هیچ خبری نیست و تاکنون هم نبوده است و فقط شعار دروغ سر می دهند.

  • ناشناس
    0

    سوال اینجاست چرا مسئولین بانک ها بی رفاه کارگران بخشنامه بانک مرکزی در باره پرداخت وام 50 الی 100 میلیون تومانی بدون ضامن را تاکنون عمل و اجرا نکردند و هنوز هم نمی کنند؟
    و مسئولان و نمایندگان مجلس هم تاکنون هیچ اقدامی و اعتراضی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟

  • حرف دل همه مردم ایران
    0


    آمریکا، مردم ایران را تحریم نکرده است که متاسفانه دولتمردان، مسئولین، مدیران و نمایندگان مجلس مردم ایران را تحریم کردند.
    حرف دل همه مردم ایران

  • دولت برنج را گران کرد؟
    0

    دولت برنج را گران کرد؟
    روزنامه اطلاعات با استناد به سخنان علیرضا عباسی، نماینده کرج و نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نوشت: دولت هر کیلو برنج خارجی را با قیمت نیم دلار وارد می‌کند یعنی دولت با ارز آزاد برنج را هر کیلو ۱۳ هزار تومان وارد می‌کند اما آن را به همراه مباشر خود شرکت بازرگانی دولتی ایران حدود ۱۷۰ درصد گرانتر در داخل کشور می‌فروشد.


اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها