نخست وزیر اسرائیل:

استراتژی اسرائیل در قبال ایران، مشروط به نتیجه مذاکرات وین نیست/ ما و آمریکایی‌ها روی همه چیز هم‌نظر نیستیم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به خسارت‌های مالی این رژیم، گفت که ارتش تل‌آویو موشک‌های 200 دلاری «کتائب القسام» را با موشک‌های 100 هزار دلاری رهگیری می‌کند.

 استراتژی اسرائیل در قبال ایران، مشروط به نتیجه مذاکرات وین نیست/ ما و آمریکایی‌ها روی همه چیز هم‌نظر نیستیم

«نفتالی بنت» در مصاحبه‌ای که روزنامه‌های عبری‌زبان «هاآرتص»، «یدیعوت آحارانوت»، «اسرائیل هیوم» و «معاریو» هر یک گوشه‌ای از آن را منتشر کردند، به مسائل مختلفی از جمله ایران پرداخت.

بنابر گزارش امروز (جمعه) شبکه «الجزیره» به نقل از هاآرتص، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ابتدا به مسئله شکل‌گیری کشور فلسطین پرداخت و گفت: «تا زمانی که من رئیس کابینه هستم، توافق اسلو اجرایی نخواهد شد». بنت اضافه کرد: «من از احزاب راست‌گرا هستم و مواضعم تغییر نکرده است. همچنان با برپایی کشور فلسطین مخالفت هستم و از اسرائیل دفاع می‌کنم». وی اضافه کرد: «اجازه مذاکرات سیاسی در راستای [تشکیل] کشور فلسطین را نخواهم داد و آماده دیدار با سران تشکیلات خودگردان فلسطین نیستم».

 پایگاه خبری «عرب۴۸» با پوشش بخش دیگری از مصاحبه بنت گزارش داد که او در بخشی از مصاحبه‌های خود به کشور ایران پرداخته و گفته: «مسئله ایران بسیار گسترده‌تر از موضوع هسته‌ای است». او در ادامه با ادعای بزرگ بودن رژیم صهیونیستی اضافه کرد که از ده‌ها سال‌ پیش تاکنون جنگ سردی میان تل‌آویو و تهران در جریان است.

​نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بدون اشاره به اقدامات این رژیم در منطقه و با اتهام‌زنی به ایران، این  کشور را «کانون مشکلات منطقه» خواند و مدعی شد که این کشور همانند اختاپوسی دور فلسطین اشغالی را فراگرفته و به آن‌ها ضربه می‌زند و تل‌آویو پیشتر خود را با درگیری با بازوهای این اختاپوس مشغول کرد که این اشتباه بود و بایست اکنون با خود اختاپوس جنگید.

 بنت در بخش دیگری از اظهاراتش با تکرار این ادعا که ایران در تلاش برای دست‌یابی به بمب هسته‌ای است، مدعی شد که قصد دارد جلوی ایران را بگیرد. او همچنین افزود: «چه معامله‌ای صورت گیرد (اشاره به مذاکرات در وین) یا نگیرد، ما در حال ساخت یک راهبرد برای برخورد با ایران هستیم».

پایگاه خبری «هدهد» نیز به نقل از روزنامه «یدیعوت آحارانوت» گزارش داد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرده است: «رئیس‌جمهور بایدن دوست واقعی من است. زمانی که درباره ایران پرسید به او گفتم که اگر توافقی امضاء کند، اسرائیل به آن پایبند نخواهد بود»

طبق این گزارش، روزنامه «هاآرتص» نیز بخش دیگری از مصاحبه را پوشش داده است که در آن بنت مدعی شده است: «خاورمیانه امروز، خاورمیانه‌ای بدون ژاندارم است. این یعنی اسرائیل باید تلاش کند تا اساس هدایت‌کننده و ثبات منطقه باشد».

روزنامه «معاریو» نیز بخش دیگری از این مصاحبه را پوشش داد و نوشت که بنت اظهار داشته: «ما برای توسعه موشک‌ها، لیزرها، توانمندی‌های سایبری و... سرمایه‌گذاری می‌کنیم. ما دشمنان خود را دنبال خواهیم کرد و شکافی ایجاد می‌کنیم  که جنگ به دور باشد. به محض اینکه در برابر موشک‌‌ها، محافظت لیزری فراگیر داشته باشیم، این باعث حذف سامانه‌‌های موشکی اطرافمان خواهد شد. امروز، موشک‌های قسام با ۲۰۰ دلار شلیک می‌شود و ما با موشکی که ارزش آن ۱۰۰ هزار دلار است، آن را رهگیری می‌کنیم. ایده لیزر معادله را تغییر خواهد داد».

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها