آرین طباطبایی تیم مذاکره کننده را ترک کرد

یک رسانه آمریکایی گزارش کرد که در پی اختلافات عمیق میان اعضای تیم مذاکره‌کننده آمریکا در مذاکرات وین درباره برجام، یک عضو ایرانی‌تبار این تیم خارج شد.

آرین طباطبایی تیم مذاکره کننده را ترک کرد

در پی شکاف عمیق میان اعضای تیم مذاکره‌کننده آمریکا در مذاکرات «وین» برای رفع تحریم‌های یکجانبه علیه ایران، «آرین طباطبایی» مشاور ارشد دفتر کنترل تسلیحات وزارت خارجه ایالات متحده نیز به دلیل اختلاف نظر با «راب مالی» نماینده آمریکا در امور ایران از تیم آمریکا در مذاکرات وین جدا شده است.

«لورا روزن» خبرنگار آمریکایی وبگاه «دیپلماتیک» به نقل از برخی منابع گزارش کرد که خروج دو نفر از تیم مذاکره‌کننده آمریکا در گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران در نتیجه اختلافات سیاسی است که مدتی بین اعضای تیم آمریکایی به وجود آمده است.

بر اساس این گزارش، «ریچارد نفیو» معاون نماینده آمریکا در امور ایران در ماه دسامبر از تیم مذاکره‌کننده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران کناره‌گیری کرد و در وزارت خارجه ایالات متحده باقی ماند.

از طرف دیگر، طباطبایی که بعنوان مشاور ارشد دفتر کنترل تسلیحات وزارت خارجه آمریکا فعالیت دارد نیز از تیم راب مالی جدا شد و هم‌اکنون به کار خود در دفتر معاونت کنترل تسلیحات و امنیت بین المللی وزارت خارجه آمریکا ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش وبگاه دیپلماتیک، نفیو و طباطبایی حاضر به اظهارنظر درباره این خبر نشدند.

نفیو پاییز امسال به این نتیجه رسید که به جای برجام باید آمریکا به دنبال یک توافق جدید با ایران باشد که این در تضاد با سیاست «راب مالی» بود.

بر اساس این گزارش، منابع دیپلماتیک آمریکا می‌گویند که در پاییز امسال، نفیو به این باور رسید که به جای دنبال کردن سیاست بازگشت به برجام، آمریکا باید به دنبال مذاکره برای یک توافق متفاوت با ایران باشد که این باور در تضاد با سیاست‌های آمریکا به رهبری راب مالی بود که بر این باور است که در صورت امکان، تلاش برای بازگرداندن محدودیت‌های برجام در کوتاه‌مدت در راستای منافع ملی آمریکا است.

یکی از مقام‌های ارشد وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود درباره این موضوع این گونه گفته است: هیچ اختلاف شخصی وجود نداشته است. اگر هر اختلافی وجود داشت، اختلاف با سیاست‌های دولت آمریکا بوده است بنابراین موضوع چیزی که هر کس در تیم (مذاکره‌کننده آمریکا) باور دارد، نیست».

دیپلماتیک گزارش داده است که این اختلافات در تیم مذاکره‌کننده آمریکا اندکی پس از آن به اوج خود رسید که مذاکرات برای لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران در اواخر نوامبر، پس از یک وقفه پنج ماهه، در وین آغاز شد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • حاج آقا
    11

    كاش اين ميومد وزير خارجه ايران ميشد آشنا هم تو آمريكاه زياد داشت ،بايك چادر ومقنعه مشكل هم حل ميشد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      جناب ایشون،،ترنس،،هستش، درسته که عین زنها میمونه ولی اندام مردانه داره

    • ب ناشناس قرمز
      0

      نکنه اندامشو دیدی شیطون بلا ای بلا دشمن جون آدمها ای بلا

  • نا ............................................
    6

    یک سوال .....
    علت اینکه یک ایرانی در تیم کشور تحریم کننده دارو قرار می گیردو بر علیه مردمش شمشیر می کشد و بدتر از همه انتظار محبوب شدن هم در جامعه ایرانی دارد چه چیزی می توتند باشد ؟؟؟
    قدیمی ها بهتر جواب می دهند .......... قس علیهذا .....

  • ناشناس
    1

    این یارو که از خودمون بود،،خیلی برای تیم مذاکره کننده ایران بد شد.....‌

  • ناشناس
    4

    با خواسته های غیر منطقی اعضای ایران همون بهتر که ترک کردند

  • ناشناس
    5

    از قدیم گفته اند اگر در دهی هر کسی کاری دارد به خود ارباب مراجعه نماید و الا بیان آن به نوکر و جیره و مواجب بگیر ارباب نه تنها هیچ فایده ای ندارد بلکه از محالات است. حالا آرین خانم بایستی اول خودش را با این ژست ها اثبات کند که واقعا یک آمریکایی وفادار است شاید کسی پیدا شود برایش کفی بزند.

  • سعید
    1

    آرین که اسم پسره!!!!

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      1

      دوگانه سوزه!

  • ناشناس
    1

    گرفتاری شدیم. سرکاریم

  • ناشناس
    1

    این آرین هست ؟ زنه که

  • .....
    2

    طباطبایی زلمای خلیلزاد ایران و پان ایرانیست مشهور است.

  • ناشناس
    2

    این را می گویند دموکراسی و آزادی حالا اگر ایران بود طرف را به جرم ضد انقلاب بودن، محاکمه می کردند

    نظرات شما -
    • اصلاح طلب بی غیرت
      7

      خود تحقیر بیچاره

    • ماس موسیر
      2

      اینجا از روش عراق لبان و ونزوئلا چین هرکی بیاد جاسوس نیست اما اگر یه ایرانی دوتابعیت.از آمریکا بیاد حتی اگر انسان شریف و درستی باشه چوب تو ...میکنند

  • ناشناس
    4

    دورگه ایرانی امریکایی پس سفره وین هم خوب وچربه ببین کیا برای مردم ایران تصمیم گیری میکنن از قطره گذشتیم به بارون رسیدیم

  • ناشناس
    0

    یکی میگه ترنش هست ، نمیدونم اما اسمش اریانه هست و صورتش مثل مردهاست . اما جایی نگفته ترنس هست. اما مهم اینه که این فرد بسیار ضد حکومت ایران هست . خود بایدن جزو دست راست میانه محسوب میشه . محافظه کار نیست اما بسیاری از سیاست های اونها را دنبال میکنه . این زن هم احتمالا عقاید بسیار تندش ضد ایران باعث شده وین را ترک کنه . توییتر انگلیسیش همه چیز را واضح میگه

  • نظرگو
    0

    اصلا کلا در مذاکرات رو گل بگیرید
    همه راحت شیم

  • ناشناس
    0

    مشکل مذاکره غیر مستقیم با آمریکا شاید همین باشه. آدم از قیافش میترسه. خوشگلاشو بفرستن هم کل مشکل برجام و مذاکره مستقیم حل میشه. حتما حل میشه

  • اسی
    0

    این که تحفه جناب طباطبایی پان ایرانیست ایران شهری هست

  • کریمی
    0

    امریکا بدنبال خلع اصلاح ایران است می دونه ایران زیر بار خواسته ناموقوله اینها نمی رود مذاکره بهانه کرده داره شانسش امتحان می کند یک روزنه شاید باز شود برای نا امن کردن ایران اینها همشان مامور موساد هستند مذاکره با امریکا هیچ نتیجه برای بهبودی اوضاع اقتصادی مردم نخواهد داشت خوب ایران هم تصمیم گرفته باهشون بازی کند بزار مذاکره ترک کند مگر ترامپ چکار کرد اینده باید ایران اتمی شود بدرد می خورد یا بدرد نمی خورد حداقل اینها دیگر اون بسته روی میز مجبورند از روی میز حذف کنند ما اگر التماس امریکا هم بکنیم فایده نداره امریکا یک ایران عقب مانده گرسنه و در بدر می خواهد امریکا می خواهد هر وقت دلش خواست هر فردی رو در ایران دستگیر کند و ترور کند مگر زمان شاه ایران در خدمت امریکا نبود چرا برای انقلاب کمک کردند ایران که داشت مثل کشورهای دیگر رو به پیشرفت بود چرا مانع شدند

  • پطر صغیر
    0

    جالبه یک ایرانی تبار کاسه داغ تر از آتش دشمن شده و مخالف لغو تحریم ها علیه ملت خودشه! ما ملت در برزخی هستیم که ازیک طرف نظام به ملتش اهمیت نمیده و آمریکا و اروپا هم دست گذاشتن رو معیشت مردم! بدبخت! فکر میکنید این گرانی ها مسئولین میلیاردر ما رو اذیت میکنه؟! شمخانی رو که ما انتخاب نکردیم از طرف ملت ایران پیام میده که با آمریکا مذاکره نمیکنیم! خب احمق همین دیپلماسی نداشتن ها شما و مملکت رو به اینجا رسونده! بخدا اگه ایرانی بودید و عرق ایرانی بودن داشتید مثل شاه خودتون رو گم و گور میکردید تا تاریخ در مورد شما قضاوت کنه! شما فکر میکنید تاریخ درآینده از شما به نیکی یاد میکنه؟!

  • پطروس نا فداکار
    0

    بایدن فهمیده این آرین مشکل شخصی با نظام داره و در چوب لای چرخ گذاشتن زیاده روی میکنه بخاطر همین بایدن گفت شاخو بکش بیا آمریکا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها