التماس امارات برای توقف حملات موشکی و پهپادی یمن

امارات برای توقف حملات موشکی و پهپادی یمن به این کشور و توقف پیشروی‌ها به التماس افتاده است.

التماس امارات برای توقف حملات موشکی و پهپادی یمن

منابع خبری امروز پنجشنبه فاش کردند امارات برای توقف حملات موشکی یمن علیه این کشور و لشکرکشی به عمق امارات در دو عملیات «طوفان یمن ۱ و طوفان یمن ۲» به التماس افتاده است، عملیات‌هایی که سایت‌های حساس را در عمق پایتخت امارات ویران کرد.

به گزارش خبرگزاری «الخبر الیمنی» این منابع در گفت‌وگو با این خبرگزاری تأیید کردند که دیپلمات‌های ارشد در وزارت خارجه امارات با صنعا تماس گرفته بودند تا عملیات‌های کیفی را در ازای «خروج تدریجی» امارات از این کشور متوقف کنند.

این منابع تأکید کرده‌اند که صنعا با یک شرط به این درخواست پاسخ داد تا عملیات موشکی خود را متوقف کند و این شرط «خروج کامل و فوری امارات از صحنه جنگ سعودی علیه یمن» بود.

به نوشته این پایگاه خبری یمنی نکته عجیب این است که این افشای خصوصی مصادف با آن چیزی است که منابع آن را «کمپین اطلاعات نادرست رسانه‌های وابسته به امارات و ائتلاف با هدف جعل آگاهی افکار عمومی با پیروزی‌های دروخین و خیالی آن‌ا در صحنه نبرد و کتمان واقعیت التماس شرم‌آور آن‌ها» می‌خوانند.

در همین زمینه، نیرو‌های یمنی اخیراً تلفات عمده‌ای را در صفوف گروه‌های اماراتی در شبوه در روز‌های گذشته فاش کرده بودند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن توضیح داد که «نیرو‌های یمنی در روز‌های گذشته توانسته‌اند خسارات بسیار زیادی را در میان مزدوران اماراتی در استان شبوه وارد کنند.»

به گفته یحیی سریع، «تعداد کشته شدگان با احتساب رهبران به بیش از ۵۱۵ نفر رسیده است و تعداد مجروحان از ۸۵۰ نفر فراتر رفته است و بر اساس منابع اطلاعاتی بیش از ۲۰۰ نفر مفقود هستند.»

مزدوران اماراتی همچنین «بیش از ۱۰۲ خودروی زرهی و تعدادی توپ بزرگ و پیشرفته را از دست داده‌اند.»

یحیی سریع اشاره کرد که «مزدوران اماراتی و تروریست‌های داعش»، هدف ده‌ها حمله موشکی قرار گرفته‌اند که تجمعات آن‌ها را هدف قرار داد و تعداد زیادی کشته و زخمی در صفوف آن‌ها برجای گذاشت.

سریع در افشاگری خود بر آمادگی کامل برای دفاع از کشور و مردم و مقابله با تشدید شدید دشمن اماراتی تا رسیدن به پیروزی آشکار تأکید کرد.

پیش‌تر نیز، مدیریت نمایشگاه اکسپو دبی اعلام کرد که برخی فعالیت‌های این نمایشگاه به تعویق افتاده و ممکن است با توجه به شرایط پیش‌بینی نشده، مراسمات دیگر نیز به تعویق افتاده یا لغو شود.

بعد از هشدار یمن به امارات، وزارت خارجه آمریکا به شهروندانش بالاترین سطح هشدار برای سفر به امارات را صادر کرده است.

پیش از این اما درپی عملیات «طوفان یمن ۲»، سفارت و کنسولگری آمریکا در امارات به شهروندان خود در این کشور هشدار داده بود حداکثر سطح هوشیاری و آگاهی امنیتی را حفظ و رعایت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • هفت لنگ بختیاری
    1

    آقای امارات این تازه اولش هست باید تقاص خون مردم بی گناه یمن رابدهی

  • ناشناس
    0

    خبرهای جعلی،

  • حسام ادیب
    1

    تو گفتی و ما باور کردیم پس چرا هر روز حمله هوایی میکنن به صنعا

  • ناشناس
    0

    حوثی ها هم در مصیبت های این جنگ سهمی دارند،چطور اقدام انها گه با شورش نظامی ،یک دولت قانونی را سرنگون کرده اند و بعضی در داخل ایران از این کودتاه هم حمایت می کنند؟؟،آیا همین اقدام را برای خودمان تایید می کنیم؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها