نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای بررسی حمله یمن علیه امارات

اتحادیه عرب با هدف بررسی عملیات اخیر یمن علیه امارات، نشست فوق‌العاده برگزار می‌کند.

نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای بررسی حمله یمن علیه امارات

اتحادیه عرب روز یکشنبه (فردا) به منظور بررسی عملیات اخیر یمن علیه امارات، نشستی را در سطح نمایندگان دائم کشورهای عضو این اتحادیه به ریاست کویت برگزار می‌کند.

«احمد البکر» نماینده دائم کویت در اتحادیه عرب و رئیس دوره‌ای شورای این اتحادیه گفت که نشست فوق‌العاده اتحادیه بنابه درخواست امارات و موافقت کویت و تعدادی از کشورهای عربی برگزار خواهد شد.

به نوشته وبگاه «الخلیج اونلاین»، البکر افزود که در این نشست درخواست امارات «درباره حمله تروریستی حوثی‌ها علیه تأسیسات غیرنظامی در ابوظبی» بررسی خواهد شد.

پس از هشدارهای مکرر صنعاء به ابوظبی درباره مداخله در امور داخلی یمن و تلاش برای تنش‌زایی، رسانه‌های اماراتی دوشنبه هفته گذشته خبر دادند که نقاطی در این کشور هدف حمله قرار گرفت.

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن پیش از انجام این حمله در گفت‌و‌گو با شبکه «العربی» خبر داده بود: «معامله‌ای میان عربستان سعودی و امارات وجود دارد که به موجب آن، عربستان سعودی تمام استان‌های جنوبی یمن از جمله شبوه را به امارات تحویل می‌دهد و به ازای آن، امارات تمام ظرفیت‌های نظامی خود را همچون گذشته [در یمن] به کار خواهد گرفت».

البخیتی هشدار داده بود: «ما از اینجا به امارات توصیه می‌کنیم که به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد چراکه اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد. ما در وضعیت جنگی قرار داریم».

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    0

    مایه ننگ و شرم انسانیت! تصویر تکاندهنده از دخترک یمنی که چند روز پیش در روزنامه چاپ کرده بودید مایه ننگ و شرم انسانیت است. من به عنوان یک انسان خجالت کشیدم، رژیم آل سعود کی می خواهد دست از این حملات وحشیانه علیه مردم بی دفاع یمن بردارد؟ چرا سازمان های جهانی بر ضد این اعمال ددمنشانه موضع نمی گیرند؟ این کشور که مهد اسلام است آبروی چهرة رحمانی دین خدا را برده است.

  • 0

    بدترین پرونده حقوق بشری جهان متعلق به عربستان جنایتکار است، آمریکا، کشورهای اروپایی و سازمان های بین الملللی پشتیبانی ناقض حقوق بشر عربستان در سراسر جهان هستند.

    مایه ننگ و شرم انسانیت! تصویر تکاندهنده از دخترک یمنی که چند روز پیش در روزنامه چاپ کرده بودید مایه ننگ و شرم انسانیت است. من به عنوان یک انسان خجالت کشیدم، رژیم آل سعود کی می خواهد دست از این حملات وحشیانه علیه مردم بی دفاع یمن بردارد؟ چرا سازمان های جهانی بر ضد این اعمال ددمنشانه موضع نمی گیرند؟ این کشور که مهد اسلام است آبروی چهرة رحمانی دین خدا را برده است.

  • 0

    رژیم جنایتکارآل سعود با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل و در سایه سکوت سازمان های بین المللی بیش از12 هزار نفر را درمنا قتل عام کرده است ولی متاسفانه ومجامع حقوق بشری تاکنون کاری نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
    واین درحالی است که آمریکایی ها جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار، کشورهای عربی جنایتکار، مدعیان حقوق بشرخیانتکار و سازمان های بین المللی خیانتکار تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات و حشیانه، وحشی گری و غیراسنانی سعودی ها جنایتکارنمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند.

  • غربی‌ها با فروش تسلیحات به ائتلاف سعودی در فاجعه یمن شریک هستند
    0

    غربی‌ها با فروش تسلیحات به ائتلاف سعودی در فاجعه یمن شریک هستند

  • 0

    هفت سال است که عربستان جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک دیگر درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک به کمک غرب جنایتکار شمار ه یک مردم غیرنظامی، بی‌دفاع و مظلوم یمن را می‌کشد و هیچ‌ صدایی از آمریکا جنایتکار شماره یک و کشورهای غربی جنایتکار شماره یک بلند نمی‌شود. حال که ارتش یمن موفق شده با تعدادی پهپاد پالایشگاه عربستان را به آتش بکشد آمریکایی‌ها جنایتکار شماره یک به تقلا افتاده‌اند و سر و صدا و گریه و لابه راه‌ انداخته‌اند.

  • ناشناس
    0

    متجاوزان بیش از ۵۵ بار به صعده و حجه حمله کردند

    طی ۱۲ ساعت گذشته نیرو‌های ائتلاف متجاوز بیش از ۵۵ بار به دو استان صعده و حجه حمله کرده اند.
    ومجامع حقوق بشری خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت کرده اند؟
    نباید درقبال جنایات متجاوزان سکوت کرد.
    جنایات مدعیان حقوق بشر
    مدعیان حقوق بشر، درجنایات ضد بشری جهان دست دارند.
    مدعیان دروغین حقوق بشر درمقابل این کشتار نه تنها ساکت نشسته اند بلکه حتی به آن چراغ سبز نیز نشان می دهند.
    مدعیان حقوق بشر به فجایع یمن چراغ سبز نشان می دهند.
    فاجعه کشتار بی رحمانه هزاران تن ازمردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه یمن درسایه سکوت سازمان های بین المللی شرم آوراست.
    واین درحالی است که مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های بین المللی ازسال 2015 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات و حشیانه، وحشی گری وغیرانسانی عربستان و متحدانش نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند؟

  • ناشناس
    0

    تجاوز هوایی رژیم کودک کش صهیونیستی به خاک سوریه ازسال 2011 تاکنون جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است و هم ناقض قوانین بین الملل است ولی متاسفانه سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت اسرائیل جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند متاسفانه سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی رژیم صهیونیستی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها