توافق با چین محرمانه است؟!

دبیر دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد قرارداد ۲۵ ساله میان ایران و چین، عنوان کرد: «توافق کاملا محرمانه است و قابل انتشار نیست.»

توافق با چین محرمانه است؟!
یعقوب رضا‌زاده  در پاسخ به این پرسش که آیا ایران پیشنهاد امریکا مبنی بر اخصاص ۴۸ ساعت راستی‌آزمایی را پذیرفته است یا خیر، گفت: «دولت امریکا و تعدادی از کشورها از جمله آلمان، فرانسه و انگلیس طرح توافق موقت را مطرح کرده‌اند. ولی این با روح قانون راهبردی مجلس شورای اسلامی کاملا در تعارض و در خلاف است. مجلس که فعلا تعطیل است اما در روز یکشنبه این موضوع قطعا در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح خواهد شد.»

وی تاکید کرد: «آنچه برای ما اهمیت دارد، رهنمود‌های مقام معظم رهبری است که ایشان فصل الخطاب همه دستگاه‌ها اعم از مجلس، وزارت امورخارجه و دولت هستند. بنابراین این موضوع حساسی است و تا زمانی که نظر مقام معظم رهبری در این زمینه محقق نشود، این بحث صورت نخواهد گرفت و ما به هیچ وجه تسلیم زیاده خواهی دولت امریکا که جزو برجام نیست، نخواهیم شد. این توافق تا این لحظه صورت نگرفته و نخواهد گرفت مگر اینکه فرمایش نهایی مقام معظم رهبری باشد.»

رضا‌زاده همچنین در بخش دیگری درمورد اینکه گفته می‌شود، اینترنت ملی قرار است با همکاری چین در چاچوب قرارداد ۲۵ ساله راه اندازی شود، بیان کرد: «توافق میان ایران و چین یک توافق محرمانه است اما توسط دولت، مجلس و مقام معظم رهبری رصد شده است. رویکرد این قرارداد تعامل اقتصادی با کشور چین است. قطعا در مورد این موضوع مورد پرسش شما، اگر در توافقنامه کلی باشد، قطعا اجرایی خواهد شد اگر نباشد هم نیازمند بررسی مجدد از سوی دولت و مجلس است.»

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: «توافق کاملا محرمانه است و قابل انتشار نیست. ولی تمام زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، صنعت، نفت، دارو، خودروسازی، مواد غذایی و کشتیرانی  را در بر می‌گیرد. این قرارداد یک طرفه و به سود کشور چین نیست بلکه منافع هر دو کشور به صورت یکسان در نظر گرفته شده است.»

او در مورد علت محرمانه بودن توافق ایران و چین، گفت: «علت محرمانه بودنش این است که نمی‌خواهیم کشورهای اروپایی و امریکایی از مفاد این قرارداد اطلاع داشته باشند و بخواهند سنگ‌اندازی کنند.»

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • ناشناس
    0

    ما مردم ایران کی به حساب میامدیم تا الان به حساب بیاییم معلوم نیست چه امتیازاتی دادند می خوان مردم ندونندسگ.امریکایی شرف داره به چین و روس

  • ناشناس
    0

    کشور را حتما فروخته اند که نمی خواهند قرارداد را فاش کنند ومیترسند مردم غوغا کنند تاریخ شمارا حتما عنصری وطن فروش یاد خواهد کرد وایندگان شما را حتی درون قبر راحت نمی گذارند وعین قبر رضا شاه که ویران کردید قبرهای شما را هم نابود وجسدتان را مثال صدام به بیابان می اندازند چون خودتان این رسم را در اوردید مردم ایران قبلا به مرده ها احترام می گذاشتند حتی مرده های کافر را.وشما چه موجودی هستید که به مرده ها هم میترسید و هم بی احترام می کنید

  • ناشناس
    0

    بهتر است بی پرده بگوئید در قاموس جمهوری اسلامی ایران مردم ایران نامحرم تلقی می شوند و ما نمی خواهیم با علنی کردن و انتشار متن توافق نامه ۲۵ ساله با چین نیش و کنایه ها و سرزنش های ملت ایران را به دلیل آنچه توافق نامه منعقده با چین به عهدنامه های گلستان و ترکمانچای منعقده با روسیه تزاری تشبیه شده به جان بخریم!!!

  • حرف تلخ
    0

    نماینده مردم !! به چین و چروکهای صورت و موهای سفیدت نگاه کن . شاید چند صباحی بیشتر از عمرت نمانده باشد. پس برای خودت نفرین ذخیره نکن

  • ناشناس
    0

    وطن فروش‌های انگل خدا نابودتان کند

  • ناشناس
    0

    مردم ولی نعمت نظام به اصطلاح اسلامی هستند پس هیچگونه محرمانه گی در توافق های صورت گرفته با چین و روسیه پذیرفتنی نیست. در مورد قراردادهای ترکمنچای و گلستان هم همین اتفاق افتاد آن زمان به دلیل نبود رسانه های جمعی و نرسیدن اخبار به مردم هیچکس از مفاد این قراردادها باخبر نشد تا حداقل ۷۵ سال بعدش که برای اولین مرتبه افشا و مشخص شد نصف سرزمین ایران به تاراج رفته آنها هم ذر آن زمان ادعا میکردند که منافع ایران در این دو توافقنامه رعایت شده

  • ايرانى
    0

    به دروغ ميگويند كه ميخواهيم اروپا وآمريكا از مفاد آن اطلاع نداشته باشند ،،غير ممكن است كه غربيها از جزء جزء مفاد اطلاع نداشته باشند اين ملت ايران هستند كه نا محرم هستند ،لعنت بر شما وطن فروشان خائن

  • ناشناس
    0

    یعنی دیکتاتوری

  • مش جمعه
    0

    تو غلط کردی که میگی محرمانه هست.شما نباید بفهمید.این ملت هست که باید از متن قرارداد آگاه باشد

  • حسنی
    0

    اقای محرمانه اولا کار بسیار ارزنده ای شدروابط راهبردی و استراتژیک با کشور دوست و برادر روسیه برملاو عیان گردید.که البته غرب دست روی دست نمیگذارد ! کشور ایران بجهت سوق الجیشی و استراتژیک بودن موقعیت جغرافیائی ان کشوری نیست که قدرت ها از ان چشم پوشی کنند ؟بنابر این ایران باید منتظررخ دادهای نظامی و اقتصادی بسیار مهمی در منطقه باشد و نا خواسته مانند جنگ جهانی دوم وارد کارزار و جنگ قدرتها میشویم ؟ فکر نمیکنید وقت ان رسیده باشد پیمانی هم وزن پیمان ناتومانند پیمان ورشو منحل شده مجددا تاسیس شود اقای محرمانه اگر بجد دنبال پیمان جدید نباشید دو قدرت بلوک شرق روسیه و چین مانند موریانه کشور ایران را می بلعند حواستان را جمع کنید در تور های سیاسی این دو قدرت گرفتار نشوید که راه برون رفت ناممکن و شدنی نیست ؟

  • ناشناس
    0

    بله ومردم هم نامحرم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها