گزارش قوه قضاییه درباره حمید نوری

مرکز رسانه قوه قضاییه گزارشی درباره «حمید نوری» منتشر کرد.

گزارش قوه قضاییه درباره حمید نوری

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد:

«کشور سوئد در حالی بر اساس ادعاهای یکی از جنایت کارترین گروه‌های تروریستی تاریخ ایران در حال محاکمه یک ایرانی به نام حمید نوری است که در مجموع ۵۷ جلسه دادگاه برگزار شده، غیر از شهادت اعضای منافقین، هنوز هیچ مستندات جدی و قابل توجهی علیه این فرد مطرح نشده است.

از ابتدای سال جدید میلادی، دادگاهی در استکهلم سوئد دور جدید جلسات خود برای محاکمه یک ایرانی به نام حمید نوری را از سر گرفته است.

نوری از آبان ماه سال ۹۸، زمانی که برای حل‌وفصل اختلاف خانوادگی دخترخوانده‌اش به سوئد سفرکرده بود هنگام ورود به فرودگاه استکهلم ربوده و به زندان انفرادی برده شد.

او ۲۶ ماه گذشته را در زندان انفرادی به سر برده و در کشور مدعی صلح و حقوق بشر از حقوق بدیهی یک متهم مثل تماس اولیه با خانواده و دسترسی آزاد به وکیل بی‌بهره بوده است.

وکلای نوری می‌گویند او در این مدت حتی از داشتن عینک مطالعه نیز محروم بوده و بر اساس گفته‌های خودش در جلسات قبلی دادگاه، چند نوبت هم مورد ضرب و شتم نیروهای امنیتی سوئد قرارگرفته است.

سوئد می‌گوید با اهداف حقوق بشری نوری را دستگیر کرده، اما این ادعا تماماً بر پایه شهادت اعضای گروهک تروریستی منافقین است که مدعی هستند این فرد زندانبان آن‌ها بوده است.

حمید نوری اما یک کارمند ساده قوه قضاییه بوده که از سال ۷۰ خود را بازنشست کرد و ۳۰ سال است که شغل آزاد دارد.

در طول ۵۷ جلسه دادگاه در ۵ ماه گذشته منافقین و دادگاه سوئد هنوز هیچ مدرک جدی و محکمه‌پسندی علیه نوری مطرح نکرده‌اند، بااین‌حال روند این دادگاه نمایشی که بر اساس بعضی اخبار تاکنون برای دولت سوئد بیش از ۵۰ میلیون یورو هزینه در پی داشته همچنان ادامه دارد.

حمید نوری در فرصت کوتاهی که دادگاه برای دفاع از خود به او داده، علاوه بر افشاگری در خصوص سوابق جنایت‌کارانه منافقین در ایران، نسبت به چگونگی ربوده شدن، روند دادرسی و نوع برخوردها در زندان انفرادی سوئد نیز اعتراضات صریحی انجام داده که حقیقت حقوق بشر غربی و نوع برخورد سیاسی آن‌ها با این موضوع انسانی را به‌خوبی هویدا می‌کند.

نوری همچنین هیچ‌کدام از اتهامات منسوب به خود را قبول نکرده و تمام آن‌ها را حاصل تبانی منافقین و برخی چهره‌های ضدانقلاب ساکن در سوئد می‌داند.

به نظر می‌رسد حالا که دور جدید جلسات دادگاه حمید نوری آغازشده، مناسب باشد ازاین‌پس افکار عمومی داخل نیز با وقایع و رخدادهای اتفاق افتاده در این دادگاه و حاشیه آن آشنا و از آن مطلع شوند.»

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • داد
    6

    دادگاه یک تروریست که عصبانی شدن ندارد

    نظرات شما -
    • محدثه
      38

      تروریست امثال تو منافق و بقیه‌ی سمپات‌هاشون هستن ..

  • حسین
    4

    اینهمه شما اونارو دادگاهی کردید حالا ی بار هم اونا ، دادگاه اونا هم مثل ما قاضی داره اگه بیگناه باشه آزاد میشه

  • ناشناس
    4

    این جنایتکار جعبه سیاه کل چهار دهه جنایت هست که ناچار خواهد شد اطلاعات دهد.

  • ایرانی
    3

    تازه یکم مثل شما رفتار کردن‌.‌‌‌...
    یادتون رفته نسرین زاغری را دعوتش کردین و بعد ربودین و زندانیش کزدین؟؟،!!!

  • پرسش علمی
    2

    کارمند ساده قوه قضاییه مگر چقدر درآمد دارد که دختر خونده اش رو بفرسته سوئد واسه زندگی بعد خودشم واسه حل اختلاف خانوادگی بلند شه بره سوئد! انگار که همین بغله، مردم ایران ساده لوح هستند ولی نه دیگه در این حد

  • شهرام. ر
    2

    واقعا میخواهید که افکار عمومی داخلی ، با وقایع دادگاه این جنایتکار آشنا شوند؟ با حقایق؟؟ نگران نباشید همه مردم شکنجه گران رو میشناسن.

    نظرات شما -
    • سینا
      28

      فقط یه منافق تروریست می‌تونه این طور از منافق‌های داعشی دفاع کنه

    • شهرام. ر
      0

      شانس اوردی که یکبار زیر دست ایشون تو اوین نبودی تا ببینی کی داعشی هست.

  • تيلكي
    0

    ادم كش ،اخرش همين است ،انها مثل كمونيستها نيستند

  • خانمان
    0

    خدا كمك كند تا بقيه ادم كش ها معرفي وبه سزاي اعمالشان برسند

  • گمنان ملت
    23

    دو تا موشک حواله شود آلبانی آدم کشهای سالهای ۶٠و٧٠نابودبشوند

    نظرات شما -
    • کوروش
      0

      جناب گمنان ملت که حتی نوشتن هم بلد نیستی کشور های طرف حساب ایران درست میگن که ایران نباید موشک و انرژی هسته ای داشته باشه مرد ناحسابی تا تقی به توقی میخوره موشک حواله میدین بهترین لطف رو به امریکا و اسرائیل امثال شماها کردن که با ندونم کاری باعث شدن که تو دنیا جار میزنن ایرانی داره خاور میانه رو بهم میزنه امریکا بهترین جنگ افزارها رو داره کی مثل شما اولدورم بلدورم میکنه کاش یه جو عقل تو کله شماها بود ایران به این روز نمی افتاد دشمن دانا بلندت میکند بر زمینت میزند نادان دوست

  • ناشناس
    0

    خدا جای حقی نشسته،چرا دیگران را الکی دستگیر نمی کنند،این دادگاهی است که تمام دنیا از روند آن اطلاع دارند ،آیا ایران هم اینطور است؟؟ایا تا بحال از این آقا اعتراف اجباری و تلویزیونی گرفته اند؟؟؟مردم بیدار شده اند،هرچیزی را که شما با ان مخالفت کنید به آن با شک و تردید نگاه می کنندو شاید هم حقیقت را پیش آن طرفی ها بیابند.یا حق

  • حاج س طوسی
    0

    همگی شماها و آنها برای کسب قدرت بجان هم افتادید.و زجرشو مردم بردند

  • ناشناس
    0

    همین که میگید برا چند جلسه دادگاه 50 میلیون یورو خرج شده خودش کوهی از دروغه.مثل بقیه حرفاتون همش دروغ

  • دلتنگ
    0

    من نمیدونم این اقا که متهم هستن کاری کردن یا نه ولی کسانیکه تو قو قضائیه ایران کار میکنن با ارباب رجوع مثل مجرم و قاتل برخورد میکنن چه رصد به خود مجرم در ثانی خود حکومت هزاران گروگان از ایرانی تبار گرفته تا غیر ایرانی به گفته محسن رضائی برای اخاذی زندانی میکنه با اتهام های واحی حالا چی شده مدافع حقوق بشر شده فیلم های اوین رو که همه دیدن از اونا دفاع میکنه و.......

  • ناشناس
    0

    لعنت به هرچی دروغگو و هرکی که میلیون ها مردمو ، ساده و ... فرض میکنه، پول مردمو در بورس خوردید و زندگیها را نابود کردید الان دم از حقوق بشر و عدالت میزنید، انوقت نماز شب میخونید و دم از عدالت و دینداری میزنید

  • ناشناس
    0

    هر کسی که ادعای انقلابی بودن دارد شکر قهوه ای میخورد که تبار خود را ببلاد دیگر میفرستد تا در نهایت اقامت بگیرد.
    مرگ بر رجوی و منافق دو تابعیتی.

  • ناشناس
    0

    وقتی در مرامی رفتار انسانی حاکم نباشد سرانجام کار همین است آبرو می بری آبرویت را می برند جان مردم برایت بی اهمیت باشد جان تو هم برای دیگران قطعا بی اهمیت است در عمل خدا را فراموش کنی خدا هم تو را فراموش خواهد کرد همانطوریکه بیش از دوسال است که در بند دیگران قرار گرفتی طی این مدت حتی یک خبر یک خطی از تو در این جامعه نشر نمی شود چون نادیده گرفتی نادیده گرفته می شوی آن خدای لایزال فقط خدای من و تو نیست که من تو بخواهیم او را مصادره به مطلوب کنیم

  • M
    0

    هفده هزار شهید ترور ره آورد وحشی های دهه ۶۰.

  • نچسب
    0

    چقدر هم قیافش تلخ و نچسبه واقعا خانوادش روشون میشه بگن این پدرمون یا فامیلاشون چه جوری سرشونو بالا میگیرین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها