انعقاد ۲۶ تفاهم‌نامه در راستای مهارت‌آموزی سربازان

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تاکنون ۲۶ تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی در بحث مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه امضاء و کاربردی شده است.

انعقاد ۲۶ تفاهم‌نامه در راستای مهارت‌آموزی سربازان

سرلشکر محمد باقری گفت: در سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال و تسهیلات سربازان با پنج بانک عامل تعیین شده است که در این‌ خصوص نیازمند تلاش‌های بیشتر هستیم.

به گفته رئیس ستاد کل نیروهای مسلح «تاکنون برای بیش از ۵۰۰ هزار نفر در دوران خدمت مجوز و گواهی مهارت‌آموزی صادر شده است.»

محور‌های سیاست‌های راهبردی چهارگانه در خصوص مهارت‌آموزی سربازان تعیین شده است که مهارت‌آموزی متناسب با نیازها، بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی، استقرار سامانه‌های اطلاعات، مهارت و اشتغال و همچنین حمایت از اشتغال و کارآفرینی از جمله این محور‌هاست.

قرارگاه مهارت‌ آموزی کارکنان وظیفه مسئولیت مهارت‌ آموزی برای کارکنان وظیفه نیروهای مسلح را برعهده دارد. 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ۱۸ اسفند سال گذشته در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی گفته بود طی ۲ سال گذشته علی‌رغم محدودیت‌های کرونایی، ۳۰۰ هزار جوان کشور کارت معتبر ملی مهارت دریافت کردند و جذب بازار کار شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    در دنیای امروز، سربازان حرف نهایی را نمی‌زنند بلکه فناوری پیشرفته نظامی و روباتها و پهپادها نقش اساسی را ایفا میکنند. بهتر است موضوع سربازی اجباری لغو شود، چون باعث افزایش مخالفان و امنیت داخلی کشور تضعیف میشود.

  • ناشناس
    0

    با سرباز آشخور که اجباراً در اختیار شما قرار میگیرد، نه امنیت واقعی کشور حفظ می‌شود و نه اقتصاد کشور قوی میشود و نه پشتوانه مردمی افزایش می یابد. تا کی این چیزهای ساده را نمیتوانید درک کنید؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها