رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران:

شهید سلیمانی پس از شهادت هم مستکبرین را به ذلت کشید

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: شهید سلیمانی به دنبال قدرتمندی جهان اسلام در برابر صهیونیست‌ها و استکبار بود، در زندگی یک جور این‌ها را به ذلت کشید و پس از شهادت جور دیگری.

شهید سلیمانی پس از شهادت هم مستکبرین را به ذلت کشید

سرلشکر محمد باقری در گردهمایی "یاران حاج قاسم" در مصلی امام علی (ع) شهر کرمان بیان کرد: از جلوه‌هایی که امروز باید به آن اشاره کنم وحدتی است که با همت حاج قاسم در همه مجالس استان دیده می‌شود و موجب شادی دل رهبر انقلاب و همه شهیدان است.

وی افزود: در این اجتماع باشکوه و استان قهرمان و پایتخت مقاومت با خدای خود عهد می‌بندیم راه شهید سلیمانی و دیگر شهیدان را ادامه دهیم و از آن‌چه که امام و شهیدان برای ما به جا گذاشتند حفاظت کنیم.

باقری تصریح کرد: مقام معظم رهبری در خصوص این شهید تعابیری به کار بردند که سابقه نداشته است؛ به شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس نباید به چشم یک فرد نگاه کرد بلکه این افراد مکتب هستند.

وی اضافه کرد: مدال افتخاری که ولی امر مسلمین به این شهید بزرگوار عطا کردند در تاریخ باقی خواهد ماند؛ مکتب دارای ریشه و دقت بوده و انسان‌ساز و تاریخ‌ساز است، مکتب در آموزش و تربیت ملل جهان و ملل مستضعف نقش خواهد داشت.

باقری با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی یک اسطوره است، گفت: خدا به او توفیق داد تا روز شهادت بدون هرگونه خستگی و وقفه در جبهه‌های مختلف جان‌فشانی کرد و برای ما تجربه و درس باقی گذاشت؛ وظیفه ما است این دروس را نسل به نسل منتقل کنیم.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی به پیروی از امیرالمؤمنین و همزمان با اینکه در برابر دشمنان اسلام و استکبار جهانی اوج اقتدار و سرسختی را داشت، عطوفت برادری، پدری و دردمندی با فرزندان شهدا، محرومان و تمامی اطرافیانش را داشت.

باقری خاطرنشان کرد: او همزمان هم دیپلماتی کارکشته بود، هم در میدان نبرد دشمن را به شکست و ذلت می‌کشانید. این‌گونه ویژگی‌هایی که همزمان در شهید سلیمانی بود بسیار دیده شده است.

وی یادآورشد: شهید حاج قاسم سلیمانی  ولایت‌مدار بود، تابع محض بود و خود را سرباز ولایت می‌دانست.

باقری عنوان کرد: اگر دستوری به او داده می‌شد ذره‌ای تردید و تشخیص به رأی خود نداشت. عمیقا به قدرت خداوند توکل داشت. در کارش برخورد به بن‌بست‌ها فراوان اتفاق می‌افتاد اما پس از به کار بستن همه تدابیر معتقد و متوکل به خداوند بود.

وی در ادامه گفت: او مخلص و صادق بود؛ صداقت با خداوند، اهل بیت، اسلام و انقلاب اسلامی، ولی فقیه و شهیدان. شهید سلیمانی انسانی بصیر بود؛ یعنی به تمامی جریانات و جزئیات داخلی و خارجی مسلط بود، هم آگاه بود، هم آگاهی‌بخش.

باقری در ادامه گفت: خط قرمز او ولایت امر و مقام معظم رهبری بود. دانش، درایت و تدبیر شهید سلیمانی بی‌نظیر بود. حکمت عملی را می‌توانستیم در شهید سلیمانی ببینیم و در برهه‌های مختلفی مشکلات بزرگی از جمله نجات کردستان عراق را حل کرد.

وی اضافه کرد: او تکلیف‌گرا بود و منتظر نبود که قطعا به نتیجه برسد. فردی شجاع و مجاهد فی‌ سبیل‌الله بود. همواره در خط مقدم یا نزدیک‌ترین نقطه به خط مقدم فرماندهی می‌کرد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی خود را مجاهد و همراه جبهه مقاومت می‌دانست، با اینکه فرمانده بود هیچ‌گاه به کسی امر و نهی نمی‌کرد. هنگامی که فرماندهی نیروی قدس را برعهده گرفت هیچکدام از بخش‌های جبهه مقاومت یک دهم و حتی یک صدم این تشکیلات را نداشتند.  

باقری افزود: او با رعایت تمامی مصالح نظام جمهوری اسلامی از جانب فرمانده کل قوا سازمان‌هایی ایجاد کرد که اکنون در مقابل استکبار مبارزه می‌کنند.

وی یادآور شد: این شهید بزرگوار ویژگی‌های عجیبی در برخورد با مردم داشت، درد مردم را می‌دید او مدیری همه‌جانبه بود. او نگاهی پدرانه به همه جوانان کشور ما داشت و از روی ظاهر قضاوت نمی‌کرد.

باقری همچنین به عشق و علاقه او به پدر و مادر و خانواده اشاره کرد و گفت:  شهید سلیمانی برای همه درس دارد، تربیت دارد تربیتی که با خونش امضا شده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها