دیدار مشاور ارشد وزیر خارجه با نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه

مشاور ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی امروز با گیر پترسون، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار مشاور ارشد وزیر خارجه با نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه

در این دیدار،  پیرامون آخرین تحولات بحران سوریه ،  گفتگوهای کمیته قانون اساسی، مقابله با تحریم ها و ارسال کمک های بشردوستانه برای مردم این کشور ، بحث و تبادل نظر شد.

علی اصغر خاجی، در این گفتگو اظهار داشت: ایران از تلاشهای سازمان ملل در جهت تحکیم حاکمیت ملی و تمامیت ارضی  سوریه، تشویق گفتگوهای سوری _ سوری و  ایجاد صلح و ثبات در این کشور،  همواره حمایت کرده و خواهد کرد.
وی خاطر نشان کرد، دولت و مردم سوریه بیش از ده سال است که در مقابل داعش و سایر گرو های تروریستی،  ایستادگی کردند  و الان به ثبات نسبی رسیده و روابط آن کشور با کشورهای منطقه در حال افزایش بوده و لازم است سازمان ملل متحد و سایر بازیگران منطقه ای و بین المللی  به این شرایط دولت و ملت سوریه، توجه کرده و برای رفع تحریم ها، کمک رسانی به مردم، بازگشت آوارگان و آغاز بازسازی این کشور ، تلاش جاری را تشدیدکنند .

پترسون که در راس هیاتی به تهران سفر کرده است از تلاشهای کشورمان در همکاری با سازمان ملل و همچنین در قالب فرمت آستانه با هدف  تقویت حل و فصل سیاسی بحران سوریه و حمایت از  گفتگوهای ملی سوری،  قدردانی نمود و بر  استمرار این  همکاری ها تاکید کرد.

دو طرف در پایان این نشست نسبت به  تقویت رایزنی های مشترک در آینده تاکید کردند .

 

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها