فرمانده سابق انگلیس: اقدام نظامی علیه ایران یک شکست خواهد بود

یک فرمانده نظامی سابق انگلیس تاکید کرد، اقدام نظامی علیه ایران به دلیل برنامه هسته ای این کشور به معنای شکست سیاست‌مداری است.

فرمانده سابق انگلیس: اقدام نظامی علیه ایران یک شکست خواهد بود

نیک کارتر دو ماه پس از بازنشستگی خود به عنوان رئیس ستاد ارتش انگلیس در گفت وگوی اختصاصی با نشریه نشنال با اشاره به مذاکرات ایران و سایر طرف های برجام در وین مدعی شد: گزینه نظامی باید در پس زمینه به عنوان ابزاری برای بازدارندگی در مذاکرات دیپلماتیک باشد اما اقدام نظامی علیه ایران، شکست سیاستمداری خواهد بود.

وی در ادامه تاکید کرد: اما باید از استفاده از زور علیه ایران پرهیز شود.

نیک کارتر همچنین گفت: آنچه کنون باید اتفاق بیفتد، این است که دیپلمات‌ها بر سر میز بنشینند و باید توافقات انجام شود. ما نمی‌خواهیم شاهد استفاده از ابزار نظامی باشیم. این یک شکست خواهد بود.

این فرمانده پیشین انگلیس با بیان اینکه "حرکت به سمت تقابل نظامی در راستای منافع هیچ کس نیست" افزود: آنها نمی خواهند که این منطقه زیر و رو شود. از نظر من این موضوع کنترل خواهد شد، چراکه در نهایت به نفع ایران نیست که به یک (کشور) طرد شده همچون کره شمالی تبدیل شود. 

کارتر در پاسخ به این سوال که "آیا انگلیس در رزمایش‌هایی شبیه‌سازی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران شرکت کرده است؟" گفت: خیر.

به گزارش ایسنا، دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ١+٤ با حضور غیرمستقیم آمریکا با هدف رفع تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان و احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) این روزها در وین، پایتخت اتریش در جریان است.

در ادامه این رایزنی ها، مذاکره‌کنندگان ارشد سه کشور اروپایی، انریکه مورا، هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها و علی باقری رییس هیأت مذاکره‌کننده ایران عصر روز سه شنبه در وین تشکیل جلسه دادند.

پیش از این دیدار انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها با علی باقری، رییس هیأت مذاکره‌کننده ایران دیدار کرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    ایران قدرت پوشالی بیش نیست از داخل پوسیده است

  • 1

    متاسفانه دادگاه بین‌المللی ازسال 1359 تاکنون برای محاکمه آمریکا و متحدانش به علت جنایات جنگی در جنگ تحمیلی هشت ساله ناتوان و عاجز بوده است.
    سکوت دربرابرجنایت ازخود جنایت بدتراست.
    آمریکا و متحدانش هیچگاه به قوانین بین المللی احترامی نمی گذارند.
    آمریکا و متحدانش هیچگاه به حقوق بین الملل و حقوق بشر احترام نمی گذارند.
    سعودی ها جنایتکار شماره یک ازکاری که درفاجعه منا، جنگ سوریه، عراق، یمن و منطقه انجام دادند پشیمان می شوند.
    آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد.
    ازخون شهدای منا نمی گذریم.

    انتقاد ازسکوت 17 ساله جامعه جهانی دربرابر جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی انگلیسی ها
    دیوان کیفری بین المللی چرا ازسال 2003 تاکنون به پرونده جنایات جنگی انگلیس رسیدگی نمی کند
    محاکمه سربازان انگلیسی به جرم جنایت جنگی درعراق و لیبی ازسال 2003 تاکنون انجام نشده است شرم آوراست.
    دولتمردان انگلیسی درسال 2003 با دستور حمله به عراق و لیبی مرتکب جنایات جنگی شده اند. دولت انگلیس مسئول کشتار مردم عراق و لیبی و پیدایش داعش درمنطقه است.
    متاسفانه دادگاه بین‌المللی ازسال 2003 تاکنون برای محاکمه دولتمردان انگلیسی به علت جنایات جنگی در عراق و لیبی ناتوان و عاجز بوده است.
    متاسفانه شورای امنیت سازمان ملل متحد ازسال 2003 تاکنون به مسئولیتش برای محاکمه انگلیس عمل نمی کند شرم آور است.
    انگلیس به علت جنایات جنگی درعراق، لیبی، سوریه، افغانستان، یمن و منطقه باید دردادگاه لاهه محاکمه شود.
    ازهنگام سرنگونی رژیم صدام دیکتاتور درسال 2003 و دولت عراق بر اثر آن هزاران کودک و انسان ها بی گناه عراقی جان خود را از دست دادند. و سربازان انگلیس بی رحمانه به زنان و دختران عراق تجاوز کردند ومجامع حقوق بشری ازسال 2003 تاکنون خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند؟
    انگلیس به اسم حقوق بشر بدترین جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی را انجام می دهد.
    آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی ازسال 2001 تاکنون درتاسیس و حمایت ازتروریست ها درمنطقه خاورمیانه و جهان نقش دارند.

    نظرات شما -
    • هی نافهم
      0

      بیشترین سلاح‌های جنگی در زمان جنگ تحمیلی مال روسیه بود یادت هه که 50تا 50تا میگ روسی بالای شهرهای کشورم بخصوص خوزستان کرمانشاه و ایلام و لرستان ...ماشین آلات ایفا تانک آر پی چی مسلسل های گرینوف و مستشاران روسی هم کم نبودند پس مرد باش و صادق باش و از حقیقت نهراس

  • 1

    کشته و زخمی شدن 50 زن و کودک افغان در حمله پهپادهای آمریکایی به «شیندند»
    در پی حمله پهپادی آمریکا به شهرستان «شیندند» استان «هرات»، 50 غیر نظامی، از جمله شماری زن و کودک، جان خود را از دست دادند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها